Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Nuh peygamber ve 1000 sene yaşama hadisesi nedir? (2 Kullanıcı)

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
"Ve celâlim hakkı için Nuhu kavmine gönderdik de içlerinde elli yılı müstesna bin sene durdu derken onları tufan yakalayıverdi hep zulmediyorlardı"

Ankebut 14 . ayet ; Elmalılı meali

ayet ap açıktır. Nuh peygamberimizin 950 sene vazife yaptığını bildirir.

gercekten de eski ümmetler böyle 1000 sene civarı yaşıyorlar.

Buna inanmayan kuran ayetini inkar etmiş sayılır ki Kitap önümüzde.

bazıları diyor ki: 1000 sene insan yaşar mı ? yalandır insan yaşasa yaşasa 100 sene yaşar diyorlar.

diye cahilliklerinden inkar yoluna gidiyor

bu insanı kafir yapar.
 

kurt26

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
24 Ağu 2010
Mesajlar
731
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
bazıları diyor ki: 1000 sene insan yaşar mı ?
bunu diyen cahildir.
 

hudavendigar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
735
Tepki puanı
1
Puanları
0
Allah istese insan 10.000(onbin) senede yaşayabilir.Rivayete göre, Nuh aleyhisselam son demlerini yaşarken evlatları yanıbaşında ona demişler ki;

-"Ey babamız, sen bu dünyadan ne anladın ne bildin?" demişler o da:

Bir hana girdim, misafir olarak durdum şimdi ise çıkıp gideceğim" demiş.Oysa evlatları 300-400 yaşlarında olduğu rivayet edilmektedir.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
İblis kuranı kerimi cok iyi biliyor.

okadar sinsi bir pislik ki o iblis. ,

insana diyor ki:

" sen hic 1000 sene yaşayan gördün mü gördüklerin hep 100 sene yasıyor inkar et iste delil diyor."

bukadar sinsidir o

Nuh peygamberin 950 sene yaşadığını inkar ettiriyor.

Bunu inkar eden Bu AYETİ inkar etmiş oluyor

Tuzağa baksana nekar sinsi bir tuzak.
 
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

euzu billahimineşşeytanirraciym
bismillahirrahmanirrahiym

Ve lekad erselnâ nûhan ilâ kavmihî, fe lebise fîhim elfe senetin illâ hamsîne âmâ(âmen), fe ehazehumut tûfânu ve hum zâlimûn(zâlimûne).

1. ve lekad : ve andolsun
2. erselnâ : biz gönderdik
3. nûhan : Nuh
4. ilâ kavmi-hi : onun kavmine
5. fe : artık, böylece, sonra
6. lebise : kaldı
7. fî-him : onların arasında
8. elfe : bin (1000)
9. senetin : sene, yıl
10. illâ : hariç
11. hamsîne : elli (50)
12. âmen : yıllar
13. fe : artık, böylece, sonra
14. ehaze-hum : onları aldı, onları helâk etti
15. et tûfânu : tufan
16. ve hum : ve onlar
17. zâlimûne : zulmedenler, zalimler


Ve andolsun ki Biz, Nuh (A.S)'ı kavmine (Resûl olarak) gönderdik. Böylece onların arasında 1000 seneden 50 yıl eksik olarak (950 yıl) kaldı. Sonra onları (Nuh (A.S)'ın kavmini) tufan aldı. Ve onlar zalimlerdi.


sadagallahul aziym


kuran-ı hakime meal vermek ile ayeti değiştirmek arasında farklar mevcuttur. meal içinde bulunulan dünyanın algılayışı ile değişir.
efendimiz aleyhi ekmeltu tehaynın verdiği meal ile insanların yıllar içinde verdikleri meallerde değişimler ve farklar mevcut olacaktır. en nihayetinde tefekkür denen şeyin varlığı ayetin yüzünü değil gerekçesini açıklar.

yukarıdaki ayetlerin kemal manası elbet ALLAH teala ve tekaddes hazretlerince taktir ediilecektir. ancak din akla ve mantığa da hitab eder. bir kimsenin bin yıl yaşayamayacağı bilinen bir gerçekken bunu savunmak yerine 1000 yıldan kasıt nedir bunu anlamak dinin vecibelerinden sayılır.

bu ayetler için değişik mealler verilebilir ve bu konuda oluşturulmuş değişik anlayışlar gerekçeyi açıklamak koşuluyla kabule karindir.aslolan ALLAH teala bu ayeti söylerken neyi yaratmış onu kavrayabilmek olmalıdır.

1. ve lekad :döndürdük rızkı durdurup gizlenen kadındaki(talep edendeki) kusuru
2. erselnâ : meleğimizi de durdurduk salih insan yardımı talepçi olarak yapacaktı
3. nûhan : o yardımın anlayışını değiştirip baba olacak(yük yükleyecek) yardımını ALLAH tealaya yönelttik
4. ilâ kavmi-hi :eek: yardımın ilk halini tevbeyle açıkladıkkusuru durdurarak ve hayrı da açığa vererek
5. fe : kendini kınamasını gizledik
6. lebise :gözetleyici kıldığımız yüklenecek olana kainatı açtık ve kusurunu gizledik
7. fî-him : kınaması apaçıktı zira tevbeyi anlatan ve hayrı kesendi
8. elfe : yüklenicinin durduğu kınamanın gizlendiği
9. senetin : salihlerin yardımıyla gizlenip aynı kaderde buluştuğu
10. illâ : bulunana tealanın bir yükleneni rehmalıp diğerini kendine yönelttiği
11. hamsîne :cennete götüren babanın hayrı kestiği ihlas ile yardımını gizlediği
12. âmen : yüklü olanın yardımın perdelediği
13. fe : kınayanın gizlendiği
14. ehaze-hum : bu yükleyicinin zellesininintevbeyi değiştirdiği hayrı değiştirdiği
15. et tûfânu : bir cinninin anlayışının değiştiği ve kınamasından bir yardımcı kıldığı
16. ve hum : döndürdü o tevbenin anlayışını hayrı kesip
17. zâlimûne : meleke yakın cinni bir yükleniciyi zahire verecek ve hayrın anlayışını değiştirecek yardımını kesecekti.


1.meal
döndürdük yardımı ve durdurduk. zira bir işi yüklenen kimsenin kusuru bilinen rızıkları durduracaktı. ALLAH teala da bu kusuru görüp yaratmazdan evvel meleğini durdurdu.salih insanlar yardım etsin de iş yüklenene rızık versin diye.

yardım edici herşeydeki anlayışı bir kadının duasına çevirdik ve baba olacak kişiden bir yardımcı kıldık.
kusur sahiplerinin kusurlarını çevirdik ve durdurduk. açık hayırlar geldikleri yerleri açıklasın diye.

kınayan kimse kendisini gizlemesin zira kainatta herşey apaçıktır ve hatalarını gözetleyici kılmasın.
zira biz kınamayı apaçık gösterir ve hayrın kaynağını açıklarda gelecek olan hayrı durdururz.

yüklenenin durduğu gün kınamanın perdelendiği zaman salih insanlar yardımlarını aynı kaderi paylaşarak açıklayacak.
bir kadının ALLAH tealaya yönelip bir babanın çocuğunu cennetlik yaptığı zamanı an.

o çocuğu yüklenen kişi bu hayrı perdeler çünkü kınaması perdeli şeklde ALLAH tealaya o babanın zellesini de gizle ve ondan gelecek hayrın tamamını benim lisanıma yaklaştır der.

işte o zaman bir cinniyi o yüklenecek olanın anlayışına uygun kılarız ve kınamayı ALLAH tealaya yöneltiriz de yardım perdelenir.
gelecek çocuk durur ama geldiği yeri döndürmüş ve yüklenecek olanın anlayışına uydurmuş halde.

artık melekileşmiş bir cinni o yükleniciyi açıklar ve çocuğun anlayışını değiştirir ve yardımcı kılar.

2. meal
sana anlatacağımız kıssayı da anlat zira biz rızkı meleğimizi iş yüklenecek olanı durduracağız ve bu işleri çeviren hayrı ta kaynağından kendisine kadar gelişen her şeye müdahil olacağız.

biz salih insanların bir kadına(iş yüklenene) olan yardımını bir baba aracılığı ile perdeleyerek anlattık. zira bir çocuğu ve onun nesep bakımından kendisinden geleni apaçık ortaya çıkaracaktık.

biz istedik ki kendini kınayan kimse bunun sebebini bir kadına yüklemesin apaçık görünen hatalarını kainat yazmasın.
onlar kusurları sebebiyle meleğimizin durduğu bir alemde saymakta oldukları günleri şaşıracaklar diye bunu yaptık.

onlara de ki bir kadın dua etti de çocuğu cennetlik yapmış bir babaya o çocuğun salih halinden bir yardımcı kıldı.
o kadın o çocuğu yüklenmişte gözetleyici olsun bana kainatın ışığı olsun diyordu.

biz de dedik ki: eğer o kimse bu hayırdaki kusuru düzeltemezse bu onun zellesidir o çocuğunu cennetlik yapan kimse bir cinni olarak anılır da yardım eder bu yüzden değiştirdik o nutfe sahibini onu görenler şeytanların halini anacakken o kimseleri hayrı ve sahiplerini değiştimiş olarak andık.

3. meal
bir meselenin başından sonuna kadar kendini değiştirme konusunda kusur sahibi kıldığımız kimselerin kendilerini kınaması sana ulaştığında çocuğunu cennet götüren bir babayı da an. o kimse ki biz onu salihlerin halini açıklaması için vekil kılmıştık. HZ.NUH aleyhisselam size anlayacağınız zamanın yani meleğimizin durdurğu gün kainattaki zaman anlayışını açıklaycak de. o ki ben bir kadının duası gereği çocuğubu cennete götüren bir baba kadar aranızda duracağım dedi. aranızda bazıları buna hazırdı da hayrını açıkladı o çocukları arz ve endam ettirdi. işte o zaman sizlere bir tafan nevinden eksik olan ibadetleriniz arzedilince sizler peygamber aleyhisselamı cinni olarak addettiniz de ona ömür tayin ettiniz. bereket ve yümün tasadduk ettiklerinizde değil ALLAH tealanın emrine riayettir. sizle o babaya kusurunuzla yanaşınca o kusurun özü olan halet ile size yaklaştı ve değiştiren olarak o çocukları cennete götürürken siz şeytanların ehl-i nara çalıştığını zannettiniz.

4. meal
bu kitabda HZ.NUH aleyhisselamı da an. zira o ismiyle kaim bir baba olarak bildiğiniz nesnleri dahi cennete götürmekle mükellef kılınacak. hamile kadınların hayırlarını gizlemesine sebep olacak şeyleri ortadan kaldıracak da size ALLAH teala işlerin başındayken şeytanların dahi nasıl muti kullar olduğunu anlatacak. kainatda meleğimizi ancak bu kimseyi görürsek durdururz ve onun her hayrı açıklamasına izin veririz.
sizi halife kılan ALLAH tealanın emri budur. işte bu yüzden insan yaratılır.

o öyle bir kimse ki yanında taşıdığı nesneler de dahi olmak üzere her doğan hayrı cennete götürür sizler ALLAH tealayı taktir edemezseniz o kimse bir tufanın ortasında kalan cinni gibi gözükür. ğperdeleyen ve perdeler arkasından işleri yapan ALLAH teala o kimselerin ihlasını öyle artırır ki siz alemde şeytanlar hükmediyor sanırsınız. onlar bizim salih kullarımız olarak yanımıza getirilecekler.

5. meal.
bir şeyi döndürmek veya yollar tayin etmek konusunda inhisar sahibi olan ALLAH tealanın verdiği hükümler bu ayetlerde açıklanmıştır. eğer gerçekten salih kimseler iseniz sizden beklenen meleğimizin yardımı olmadan dünyanızı cennete götürmenizi istedik. aranızda bu işi yapabilecek kimsenin hususiyetlerini de size aktardık. bir kimseye baba gibi davaranan şahıs elinin altındaki her değere karşı da koruyucudur dedik. işte o kimse ki elinin altındaki her değeri ksurularından arındırarak katımıza getirir. siz bizi gaflet de sandığınız her an hakkı için de ki: hayır biz kullarımızı cennet götürürken taktir edemeyenlere şeytanlar ile arkadaşlık var. ve onlara hazırladığımız azabı da hatırlat o şeytanların kim olduğüunu bilseydiniz onalara salih insanlar veyahut melekler derdiniz de.

6. meal

ALLAH teala nutfe sahini onu taşıyanı taşıyacak olanı çocuğunu cennete götüren babayı çocuğu ve ondan neşet edecek hayrı meleğini durdurup kainatı apaçık gözetleyici olarak açıklayacak. iddia ettiğiniz imanın kaynağı durunca ne oldu da özünü değiştiren insan cinnilere benzedi. bir yardımı yapan da o yardımı bitiren de biziz. sizi salih bir insan olarak kusurlardan arınmış olarak cennete götüreceğimiz bir süreyi kainata yazın da peygamber aleyhisselamlara aranızda ne kadar kalmış görün.

her türlü zannınızdan öte ALLAH teala bu iş için süre tayin etmez de bu işi yapacak kimseyi gerçek kimliği ile açıklar. o kimse her nesnedeki anlayışı bir kadının anlayışı gibi dokuduktan sonra bir baba gibi o şeyi gizler. sonra o kimseyi mükafat nevinden cennete götüren baba olarak yazarız da o her şeyi değiştirir. gördüğün her şey talep eden kimse gibi olur da işler yürür zannedersin. hayır biz ancak makbul olan işleri yürütürüz. yapan kimselerin kususurları sana geldiğinde himse onlarda hikmet aramasın. de ki meleğimiz durduğu için onlar iş yapar gözüktü de siz inançsızlar da iş yapar zannetiniz. halbuki biz onların yaratılışını cinnilere çevirdik te hr tufanın sonunda ulaşılacak melkanı onlarla tayin ettik.

7. meal
ömür ve yaş verme konusunda hiç biriniz diğerinden ayrı ve gayrı değilsiniz. ancak şuı kimse müstesna ki siz onu farklı bir zamanda yaşar bilirsiniz. zira biz meleğimizi durduracağız. o kimse tasadduk ettiği herşeyi ilk kazandığı an gibi koryur da kendisiyle birlikte ALLAH tealaya yöneltir. o öyle bir yerdir ki orada her şey sahirlerin elindeki ipler gibi canlıdır. o kimseler öyle koruyucu olurlar ve öyle mutmain etmişlerdir ki siz onlara el uzattığınızda o şefkat ve korumaya sığınırlar.

şimdi siz amelinizle değilk kusurlarınızla gelirseniz siz cinnileştiririz. ve süreleri ve mekanları apaçık kainata yazarız. taktir hakkınız yoktur zira meleğimizi göremezsiniz.

8. meal
ALLAH tealanın verdiği hükümlerden birisi de şudur ki. sizler her türlü hayrı apaçık açsanız bunlar benden neşet ediyor deseniz eğer ALLAH tealanın bu işleri yaptığını söylemezseniz sizin için başka bir konukluk hazırlarız. meleğimize işlerden el çektirir ve sizlere buyrun yapın deriz. and olsun cinnileşmeden yani özünüzü değiştirmeden vakıf olamazsınız. vakıf olduğunuz şeylerde sizin insan tarafınızı kamnak eder de dersiniz salih olmayanlara kaldı dünya. size tufan nevinden verilen şeyin niteliğini de söyleyelim. nutfe sahibi kimse bu nutfeden neşet edecek şeyi apaçık kınamayarak gösterirse işte size tufan.

biz hayrın ta kendisi olan çocukla sizi boğarız. eğer o çocuk ALLAH tealaya yönelenlerdense sizi suyla boğarız. sonra da bir cinninin iki haliyle yakarız. siz yanarken de o çocukları selamete çıkarır sizi azap içinde bırakırız.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Kuran neyüdüğü ve ne dediğini bilmezin sözü değildir. (haşa!)

Allah bunu değilde şunu demek istemiştir diyen tefsirlerin hepsini Red ediyorum.

Gercek tefsirleri tenzih ederim.

Gercek tefsir

Allahın dediği öz manaya paralel olan acıklamadır.

Kim Allah bunu değil de şunu demek istemiştir diyorsa iste o ZINNDIKIN TA KENDİSİDİR.

bu kuran manasına müdahele ve değiştirmedir.

tefsire ihtiyac varmıdır?

Evet tefsire ihtiyac vardır

Yanlız tefsirler kuranın öz manasına paralel olmalıdır.

Allah ne deddiğini cok iyi biliyor. Amenna.

Kimin Haddine Allah bunu değil de şunu demek istemiştir deyivermek.

Bu konuda dikkatli olun uyarıyorum.

Kuranda ne diyorsa o Gercekten yaşanmıştır.

1 damla yalan olmadığına iman getiren bizler nasıl olurda

Bu gibi ayetlerde Nuh Peygamber 950 sene yaşamamıstırı nasıl diyebilir ?

peygamber efendimizin tefsirine davet ediyorum.

O Kuranın öz manasına hic müdale etmeden acıklamıstır.
 
H

hado77

selamun aleykum

@kaime
verilen mealler gereği kuran-ı hakim HZ.LUT aleyhisselatu vesselamın kıssasında eşcinselliği kabul etmiş gözükmekte. sizce bu mümkün mü? yani ALLAH teala eşcinselliği kabul etmiş olup kendi yarattığı bir kulun bu şekildekli tavrına karşı bir şey denince o kul
ben böyle tercih ediyorum sen karışamazsın gibi bir sokaka ağzıyla konuşabilir mi?
bir devlette bu durum anlaşıldığı an engel olunurken alemlerin rabbi ALLAH teala es mi geçmiş oluyor.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Aleyküm selam...

kitap ehli kendini neden helak etti?

Tefsir uydurup Allahın sözünü değiştirip kendi sözlerini Allah sözünün yerine geciripte bunu yapmışlardır.

Biz bu konuda dikkatli olalım. helak oluruz yoksa Kuranda bir damla yalan yoktur.

Allah, kuranda peygamberlerin söylediği sözleri delil olarak vermiştir.

Peygamberler gercekten de o sözleri söylemişlerdir.

Gayb bilgisidir İman getirdik kurana...

peygamber efendimiz kuranın anlaşılmayan yerlerini bazı kelimelerini acıklamıstır.

örneğin ;

Hadiste geciyor MÜFLİS kelimesi kuranda gecen bu kelimeyi hadisle tefsir etmiştir.

İflas eden insan manasında ama kurana göre sevapları mahşerde iflasedip günahkar olarak cehenneme atılan demektir.

işte bu örnekte oldugu gibi Allah resulu sav. kelimelerin yüklendiği manaları acıklamıştır.

1 tane örnek bulun hadisten Allah bunu değilde şunu demek istemiştir diye.
 
H

hado77

selamun aleykum

ALLAH tealanın ismi celilini örnek alalım ALLAH (teala) demek neyi kasteder terim anlamı nedir.
sadece terim anlamı ve lütfen ahura mazdanın ehrimenin veya budanın tabirleri gibi yüce yaratıcı tek ilah tek mabud demeyin derin ama kısa bir cevap ile neyi kastettiğini anlatarak deyin.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 
H

hado77

selamun aleykum

@kaime

ben size yardımcı olayım. ALLAH (TEALA) demek. en kısa anlamda yanında nutfe sahibi bulunmayan yani üreme faaliyeti olmayan demektir. bu isimle başka bir varlık bulamazsınız. atomlar bile çarpışmaların ürünü olarak ortaya çıkmakla bir nevi üreme faaliyeti gösterir. ancak ALLAH teala ismi ile kendi zatını anlatır.

biraz uzunca anlatmak gerekirse. yaratıcı kudretin bir kadını( talep edeni) şiddetlendirip bir suretini yanına alıp diğer suretini bir nutfeye( hayrın kaynağına) yöneltmesi ve bu nutfeyi durdurmasına ALLAH (teala) diyoruz..

yani bu isism teala çocuk sahibi olmayan olduğu gibi yöneldiği yer bakımından dahi doğurmayanı anlatır. işlerin müsebbibi olan ALLAH teala bir kadın ve nutfeyi bir araya getirmden çocuklar ve nesiller yürütür.bu yüzden bu ismin benzeri yoktur.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Allahı anlamak, özelliklerini, mahiyetini bilmek istiyorsak hado kardes İhlas suresini özümsemeye calışalım.

Kalp ile aklı yan yana getirip ihlası ruhumuza nakış nakış işleyelim.

O Sure görünüşte kısacak ama manada ise Cok büyüktür.

Allah razı olsun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Bu Ayetle (Ankebut 14) diğer bir sure olan KADİR SURESİNİN alakası var mı ?

evet bu ayet le kadir suresinin Alakası vardır.

Sahabeden ve hadisten örnek vereyim:

Sahabeler Ya Resulullah diyorlar Eski ümmetler böyle 1000 sene civarı yaşıyorlarmış
biz ise 70 sene yaşıyoruz biz onların 1000 senedir kıldıgı ibadetlere nasıl yetişelim.

Sahabeler bu konuda mahzun oluyorlar

Resulullah hiç birşey demeden susuyor.

Ve Kadir suresi indiriliyor.

1000 aydan hayırlı geceden bahseden sure iniyor

Kuran ayetleri hep birbiri ile ilşiklidir.
 
H

hado77

selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

euzu billahimineşşeytanirraciym
bismillahirrahmanirrahiym

İnnâ enzelnâhu fî leyletil kadr(kadri).

1. innâ : muhakkak ki biz
2. enzelnâ-hu : onu biz indirdik
3. fî : de
4. leyleti : gece
5. el kadri : kadir


Muhakkak ki Biz, O'nu (Kur'ân'ı) Kadir Gecesi'nde Biz indirdik.

sadagallahu rabbunel ala


1. innâ : eksiksiz bir yardımla
2. enzelnâ-hu :eek: yardımı durdurup zelle sahibi sananı da durdurduk ve yardımı hayrın anlayışını değiştirerek yaptık
3. fî : apaçık kınanan olacaktı
4. leyleti : perdelerin ardında ilmi durdurduk ve gizleyerek aynı kaderi paylaştırdık ve kendine yönelttik
5. el kadri : kusur sahibi rızkı kesince meleğimiz görünür kıldık

1. meal
biz apaçık şekilde yardım eden kılacağız. ancak yardımı durdurduktan sonra kendini hatalı sanan bir kadını kendi ilk haline çeviririz. ve ALLAH tealaya yönelen ve aynı kaderi payşmaya namzet kimseler yaparız.
apaçık kınanması görüktüğünde, bu talepkar olan kendini gizler ve ilim olarak durur. sonra kendisine yön veriri ve artık aynı kaderi paylaşmak ister de kendisine yol alır.

şimdi kusurlarınız açıklanırsa rızık kesilir de meleğimiz görünür kılınır de.

2. meal
bir işin başında ALLAH teala sonunda meleği durursa olacak işler bakımından aşağıdaki kıssayı anlat. biz bu kere kendimizi sizin anlamayacağınız şekilde gizleriz ve apaçık yaptığımız yardımı durdururuz. zira bir kadın kendisini hatalaı zannedecek de kendisini apaçık kınayacak.zira o kendisine hayr bahşetmek isteyenin yardımını ALLAH tealaya yöneltip kendi anlşayışı ile değişmesini ister.

artık o talepkar olan ilimle değilde kendisini gizleyerek aynı kaderi paylaşmak istediği kimseye güvenle yaklaşmalıdır. zira biz kusuru gördüğümüzde rızıkları keser ve meleğimizi istersek görünür kılarız.

3.meal
bir kadının ay halinde iken kendisine yaklaşmak isteyen kimsenin halini değiştirme çabasının haberi sana gelmedi mi? halbuki biz o nutfe sahibindeki kınamayı görmüştük ve ona apaçık eksiksiz yardımda bulunmuştuk da rızkını kes oruç tut demiştik. o kimseyi kendi anlayışına uygun hale getirme çabasında olan kadına da aynı şeyi tavsiye ettik.

hayır siz oruç tutmadıkça bizi anlamazsınız da bir kadını sayılı günlerinde duacı kılarsınız. şimdi orucu tavsiye ettiğimiz bir günün gecesi olmak üzere o kadınların dualarını size okutacağız.

4.meal
size kendisine kadr gecesi denen gecenin niteliğini anlatayım mı de.o kusuru gördüğünde yaratan tealanın rızkı kestiği ve meleğini gönderdiği gecedir. o gecenin başında ALLAH teala yardımı keser ve kullarından amelleri olan şeylerin en büyüklerinden birini bana arz edin der. o öyle bir ameldir ki kişiye sayılı günleri olduğu halde kendisini apaçık kınayan kadınların dualarını duyurur.

o kadın size ilmiyle değil kendisni gizleyerek gelir ve aynı kaderi paylaşmak istediğini söylerse işte kusuru görüp yaratan teala sizin rızkınızı keser de. tavsiye edilen şey bakımından oruç tut ve salık ver.

4.meal
onlara şu günleri hatırlayın da üzerinizdeki nimetlerimizi anın de. hani kadınlar sana sayılı günler de nutfe sahipleri için dua mı edelim yoksa aynı kaderi mi paylaşalım diyorlardı.bak ki ne kötü hüküm verenler varmış de. de ki apaçık kınanan rızkı kesilen ve meleği karşısına almak isteyen olmak istemiyorsanız. oruç tutun ve bir kaderi ortak paylaşmayın. zira ALLAH teala siz böyle davranırsanız size olan tastamam yardımları keser de rızıksız kalırsınız.

6. meal
o öyle bir kurandır ki kadına kendi kusurundan dolayını apaçık kınayıcı olmasını engelleyen ve erkeğin anlayışını sabit bir hale getirip değiştirendir. siz insanların akil olduğunu zannetiğiniz her meseledeki cehaleti biz bu ayeteleri indirerek nesh ederiz. o kadınlara deki bu kuran hakkı için size sayılı günlerinizde yaklaşan karşısında bizi bulur ve onun rızkını keseriz de hiç bir hayra eriştirmeyiz. size ve onlara orucu tavsiye ettik. rahmet eseri olması bakımından o nutfe sahiplerine de gündüzünde oruç tutan gecesinde dua alır dedik.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
selamun aleykum ve rahmetullahi ve berakatuhu

Ve aleykum selam ve rahmetullahi ve berakatuhu

euzu billahimineşşeytanirraciym
bismillahirrahmanirrahiym

Ve lekad erselnâ nûhan ilâ kavmihî, fe lebise fîhim elfe senetin illâ hamsîne âmâ(âmen), fe ehazehumut tûfânu ve hum zâlimûn(zâlimûne).

1. ve lekad : ve andolsun
2. erselnâ : biz gönderdik
3. nûhan : Nuh
4. ilâ kavmi-hi : onun kavmine
5. fe : artık, böylece, sonra
6. lebise : kaldı
7. fî-him : onların arasında
8. elfe : bin (1000)
9. senetin : sene, yıl
10. illâ : hariç
11. hamsîne : elli (50)
12. âmen : yıllar
13. fe : artık, böylece, sonra
14. ehaze-hum : onları aldı, onları helâk etti
15. et tûfânu : tufan
16. ve hum : ve onlar
17. zâlimûne : zulmedenler, zalimler


Ve andolsun ki Biz, Nuh (A.S)'ı kavmine (Resûl olarak) gönderdik. Böylece onların arasında 1000 seneden 50 yıl eksik olarak (950 yıl) kaldı. Sonra onları (Nuh (A.S)'ın kavmini) tufan aldı. Ve onlar zalimlerdi.

Bu kısacık gerçek manada ALLAH TEALA nın murad ettiği şey apaçık meydandadır, ''Biz bu kerim kelam olan kuran'ı kolay anlaşılsın diye arapça indirdik...'' (Mealen) buyurdu Rabbimiz,ardı sıra Hado 77 kolay anlaşılanı zorlaştırarak aslında benim kuranda başka şeyler gizlediğimi size anlatacak diye birşey yazmıyordu...

Saçmalamalarına bir başkasını daha ekleyerek hakkındaki olumsuz düşüncelerime benzin döküp iyice ateşi harladın...

Yani sen din akıl ve mantıkla bilinecek birşeydir diyorsun ardındanda tam manası ile ''Nuh aleyhisselamın laftan anlamayan o zamanın şeriatına uygun yaşamayan ALLAH TEALA ya kulluk etmeyen,gönderdiği peygamberi reddeden bir kavmin Nuh aleyhisselam tarafından Tufan kopana kadar 950 sene uyarıldığını ve bu uyarılara kulak asmadıkları içinde dünyada tufan ahirette ise zalimliklerinden dolayı azaba malik olduklarını anlatan bu ayeti kerimeye hemde açık ve net manası ile o aklın ve mantığını kullanamayarak ve Nuh aleyhisselamın kaç sene yaşadığına kesin başka bir kaynakta (ki kuran kaynakların en hakikisi iken ve başka kaynağa ihtiyaç olmayacak kadar ayetin ihtivası açıkken) rastlanmamışken 1000 yılın daha başka bir manaya geldiğini ve hatta 1000 yıl bir insanın yaşayamayacağının ise zatınızca açık olduğunu yazarak ALENİ OLARAK KENDİ KAFANIZA GÖRE TEFSİR UYDURUYORSUNUZ...


sadagallahul aziym


Kuran-ı hakime meal vermek ile ayeti değiştirmek arasında farklar mevcuttur. meal içinde bulunulan dünyanın algılayışı ile değişir. bu çok saçma bir laftır çünkü meal bir dilden başka bir dile çevirmek demektir,yani arapça olan kuranı türkçeye çevirmek ve çeviri yaparken arap gramerine ve hatta mümkünse kuranın inzal olduğu kavmin lehçesinede bakılarak dikkatlice çevirmek demektir,demekki içinde bulunan dünyanın anlayışına göre değil kuran ALLAH TEALA nın anlattığına sadık kalınarak en uygun çeviriyi yapmaktır,tefsir ise anlaşılması zor olan yerlerin daha teferruatlı ve başka örnekler vererek hatta ayetteki manayı inzal sebebine ve hatta efendimiz Aleyhisselamın bizzat kendi ağzından çıkan sözlerle yani hadisi şeriflerle desteklemek sureti ile çeviri yapmaktır.
Şuraya kadar senin yazından anladığım kadarı ile SEN DİYORSUNKİ ''bir insan asla 1000 yıl yaşayamaz ALLAH TEALA bu ayetle bunu dememiştir,birde gelin benden dinleyin aslında bu 1000 lafzının altında şu tefsir yatmaktadır''

efendimiz aleyhi ekmeltu tehaynın verdiği meal ile insanların yıllar içinde verdikleri meallerde değişimler ve farklar mevcut olacaktır. en nihayetinde tefekkür denen şeyin varlığı ayetin yüzünü değil gerekçesini açıklar.

yukarıdaki ayetlerin kemal manası elbet ALLAH teala ve tekaddes hazretlerince taktir ediilecektir. ancak din akla ve mantığa da hitab eder. bir kimsenin bin yıl yaşayamayacağı bilinen bir gerçekken bunu savunmak yerine 1000 yıldan kasıt nedir bunu anlamak dinin vecibelerinden sayılır.bu ayetler için değişik mealler (ayetlere değişik mealler asla verilemez sen daha meal ile tefsiri kavrayamamışsın,meallerin hepsi aynı şeyi anlatır ancak anlatımda anlatanın çeviriden dolayı kendi diline ne kadar hakim olduğu ile alakalı bazı kelime seçimleri farklı olur velhasıl mana asla değişmez çünkü meal demek çevrilen dilin çevrildiği dile en anlatılı dönüştürülmesidir )verilebilir ve bu konuda oluşturulmuş değişik anlayışlar gerekçeyi açıklamak koşuluyla kabule karindir.aslolan ALLAH teala bu ayeti söylerken neyi yaratmış onu kavrayabilmek olmalıdır.

1. ve lekad :döndürdük rızkı durdurup gizlenen kadındaki(talep edendeki) kusuru Ve lekad (ancak manasına gelir evvelindeki vav yemin vavı ise yemin olsunki demektir,dahada başka birşey değildir,sana kim söyledi yukarıda dediğin gizlenen kadın veya döndürülen rızık demek olduğunu)
2. erselnâ : meleğimizi de durdurduk salih insan yardımı talepçi olarak yapacaktı (erselna) risalet mastarından mazisi evveline bir hemze ziyadesi ile 3 harfli olan sülasi mücerredin bir harf ziyade almış olarak ersele fiili olarak ifal babından gelmiş olup mütaaddi ve lazım fiillerde kullanılan bir kelimedir ahirine (na) eklenerek mefsi mütekellim meal ğayri zamiri almıştır toplam manası ersel-na yani biz gönderdik demektir,burada melek lafzı yok tefsire şayan bir mana yok salik insan yok yardım yok talip yok talepçi yok durdurmak yok...NERENDEN UYDURDUN ??? daha aşağıdaki yazdığın safsatalara değinmek bile istemiyorum çünkü Kuranı kerimle yakından-uzaktan alakası bile yok,şunu aklına iyi sok tefsir kafadan kimsenin duymadığı birşeyleri yazmak demek değildir,meal den mananın ne olduğunu anlayamayan okuyucuya daha derin anlama kabiliyeti yakalatmak için ayetin indiği yer,inme sebebi,ayeti kerimede geçen kişilerin başka sağlam hadis kaynağı gibi kaynaklardan kimler olduğu,gibi detayların anlatılması gibidir,senin yaptığın ise anlamsız sözler sarf ederek sözde açmaya çalıştığın ayetleri iyice perdelemekten başka birşey değildir.
BANA GÖRE YAPTIĞIN KENDİNİ BİRŞEY SANMAKTAN ÖTEYE GİDECEK BİRŞEY DEĞİDLİR,SENİ DEFALARCA UYARDIM YİNE UYARIYORUM AKLINI BAŞINA TOPLA !!!


NOT: ALLAH ismi şerifi evvelindeki elif ve lam ile marifelik almış aslında LEH kelimesidir onunda aslı HU dur,EL_LE_HU dur,Mevlanın ismine saygıdan EL AL diye kalın harfle okunur,LEH ise AL-LAH daki ikinci Lamdan dolayı bir med alarak uzatılır uzatmadan dolayı kalın okunarak AL-LAH denir.
3. nûhan : o yardımın anlayışını değiştirip baba olacak(yük yükleyecek) yardımını ALLAH tealaya yönelttik
4. ilâ kavmi-hi :eek: yardımın ilk halini tevbeyle açıkladıkkusuru durdurarak ve hayrı da açığa vererek
5. fe : kendini kınamasını gizledik
6. lebise :gözetleyici kıldığımız yüklenecek olana kainatı açtık ve kusurunu gizledik
7. fî-him : kınaması apaçıktı zira tevbeyi anlatan ve hayrı kesendi
8. elfe : yüklenicinin durduğu kınamanın gizlendiği
9. senetin : salihlerin yardımıyla gizlenip aynı kaderde buluştuğu
10. illâ : bulunana tealanın bir yükleneni rehmalıp diğerini kendine yönelttiği
11. hamsîne :cennete götüren babanın hayrı kestiği ihlas ile yardımını gizlediği
12. âmen : yüklü olanın yardımın perdelediği
13. fe : kınayanın gizlendiği
14. ehaze-hum : bu yükleyicinin zellesininintevbeyi değiştirdiği hayrı değiştirdiği
15. et tûfânu : bir cinninin anlayışının değiştiği ve kınamasından bir yardımcı kıldığı
16. ve hum : döndürdü o tevbenin anlayışını hayrı kesip
17. zâlimûne : meleke yakın cinni bir yükleniciyi zahire verecek ve hayrın anlayışını değiştirecek yardımını kesecekti.


1.meal
döndürdük yardımı ve durdurduk. zira bir işi yüklenen kimsenin kusuru bilinen rızıkları durduracaktı. ALLAH teala da bu kusuru görüp yaratmazdan evvel meleğini durdurdu.salih insanlar yardım etsin de iş yüklenene rızık versin diye.

yardım edici herşeydeki anlayışı bir kadının duasına çevirdik ve baba olacak kişiden bir yardımcı kıldık.
kusur sahiplerinin kusurlarını çevirdik ve durdurduk. açık hayırlar geldikleri yerleri açıklasın diye.

kınayan kimse kendisini gizlemesin zira kainatta herşey apaçıktır ve hatalarını gözetleyici kılmasın.
zira biz kınamayı apaçık gösterir ve hayrın kaynağını açıklarda gelecek olan hayrı durdururz.

yüklenenin durduğu gün kınamanın perdelendiği zaman salih insanlar yardımlarını aynı kaderi paylaşarak açıklayacak.
bir kadının ALLAH tealaya yönelip bir babanın çocuğunu cennetlik yaptığı zamanı an.

o çocuğu yüklenen kişi bu hayrı perdeler çünkü kınaması perdeli şeklde ALLAH tealaya o babanın zellesini de gizle ve ondan gelecek hayrın tamamını benim lisanıma yaklaştır der.

işte o zaman bir cinniyi o yüklenecek olanın anlayışına uygun kılarız ve kınamayı ALLAH tealaya yöneltiriz de yardım perdelenir.
gelecek çocuk durur ama geldiği yeri döndürmüş ve yüklenecek olanın anlayışına uydurmuş halde.

artık melekileşmiş bir cinni o yükleniciyi açıklar ve çocuğun anlayışını değiştirir ve yardımcı kılar.

2. meal
sana anlatacağımız kıssayı da anlat zira biz rızkı meleğimizi iş yüklenecek olanı durduracağız ve bu işleri çeviren hayrı ta kaynağından kendisine kadar gelişen her şeye müdahil olacağız.

biz salih insanların bir kadına(iş yüklenene) olan yardımını bir baba aracılığı ile perdeleyerek anlattık. zira bir çocuğu ve onun nesep bakımından kendisinden geleni apaçık ortaya çıkaracaktık.

biz istedik ki kendini kınayan kimse bunun sebebini bir kadına yüklemesin apaçık görünen hatalarını kainat yazmasın.
onlar kusurları sebebiyle meleğimizin durduğu bir alemde saymakta oldukları günleri şaşıracaklar diye bunu yaptık.

onlara de ki bir kadın dua etti de çocuğu cennetlik yapmış bir babaya o çocuğun salih halinden bir yardımcı kıldı.
o kadın o çocuğu yüklenmişte gözetleyici olsun bana kainatın ışığı olsun diyordu.

biz de dedik ki: eğer o kimse bu hayırdaki kusuru düzeltemezse bu onun zellesidir o çocuğunu cennetlik yapan kimse bir cinni olarak anılır da yardım eder bu yüzden değiştirdik o nutfe sahibini onu görenler şeytanların halini anacakken o kimseleri hayrı ve sahiplerini değiştimiş olarak andık.

3. meal
bir meselenin başından sonuna kadar kendini değiştirme konusunda kusur sahibi kıldığımız kimselerin kendilerini kınaması sana ulaştığında çocuğunu cennet götüren bir babayı da an. o kimse ki biz onu salihlerin halini açıklaması için vekil kılmıştık. HZ.NUH aleyhisselam size anlayacağınız zamanın yani meleğimizin durdurğu gün kainattaki zaman anlayışını açıklaycak de. o ki ben bir kadının duası gereği çocuğubu cennete götüren bir baba kadar aranızda duracağım dedi. aranızda bazıları buna hazırdı da hayrını açıkladı o çocukları arz ve endam ettirdi. işte o zaman sizlere bir tafan nevinden eksik olan ibadetleriniz arzedilince sizler peygamber aleyhisselamı cinni olarak addettiniz de ona ömür tayin ettiniz. bereket ve yümün tasadduk ettiklerinizde değil ALLAH tealanın emrine riayettir. sizle o babaya kusurunuzla yanaşınca o kusurun özü olan halet ile size yaklaştı ve değiştiren olarak o çocukları cennete götürürken siz şeytanların ehl-i nara çalıştığını zannettiniz.

4. meal
bu kitabda HZ.NUH aleyhisselamı da an. zira o ismiyle kaim bir baba olarak bildiğiniz nesnleri dahi cennete götürmekle mükellef kılınacak. hamile kadınların hayırlarını gizlemesine sebep olacak şeyleri ortadan kaldıracak da size ALLAH teala işlerin başındayken şeytanların dahi nasıl muti kullar olduğunu anlatacak. kainatda meleğimizi ancak bu kimseyi görürsek durdururz ve onun her hayrı açıklamasına izin veririz.
sizi halife kılan ALLAH tealanın emri budur. işte bu yüzden insan yaratılır.

o öyle bir kimse ki yanında taşıdığı nesneler de dahi olmak üzere her doğan hayrı cennete götürür sizler ALLAH tealayı taktir edemezseniz o kimse bir tufanın ortasında kalan cinni gibi gözükür. ğperdeleyen ve perdeler arkasından işleri yapan ALLAH teala o kimselerin ihlasını öyle artırır ki siz alemde şeytanlar hükmediyor sanırsınız. onlar bizim salih kullarımız olarak yanımıza getirilecekler.

5. meal.
bir şeyi döndürmek veya yollar tayin etmek konusunda inhisar sahibi olan ALLAH tealanın verdiği hükümler bu ayetlerde açıklanmıştır. eğer gerçekten salih kimseler iseniz sizden beklenen meleğimizin yardımı olmadan dünyanızı cennete götürmenizi istedik. aranızda bu işi yapabilecek kimsenin hususiyetlerini de size aktardık. bir kimseye baba gibi davaranan şahıs elinin altındaki her değere karşı da koruyucudur dedik. işte o kimse ki elinin altındaki her değeri ksurularından arındırarak katımıza getirir. siz bizi gaflet de sandığınız her an hakkı için de ki: hayır biz kullarımızı cennet götürürken taktir edemeyenlere şeytanlar ile arkadaşlık var. ve onlara hazırladığımız azabı da hatırlat o şeytanların kim olduğüunu bilseydiniz onalara salih insanlar veyahut melekler derdiniz de.

6. meal

ALLAH teala nutfe sahini onu taşıyanı taşıyacak olanı çocuğunu cennete götüren babayı çocuğu ve ondan neşet edecek hayrı meleğini durdurup kainatı apaçık gözetleyici olarak açıklayacak. iddia ettiğiniz imanın kaynağı durunca ne oldu da özünü değiştiren insan cinnilere benzedi. bir yardımı yapan da o yardımı bitiren de biziz. sizi salih bir insan olarak kusurlardan arınmış olarak cennete götüreceğimiz bir süreyi kainata yazın da peygamber aleyhisselamlara aranızda ne kadar kalmış görün.

her türlü zannınızdan öte ALLAH teala bu iş için süre tayin etmez de bu işi yapacak kimseyi gerçek kimliği ile açıklar. o kimse her nesnedeki anlayışı bir kadının anlayışı gibi dokuduktan sonra bir baba gibi o şeyi gizler. sonra o kimseyi mükafat nevinden cennete götüren baba olarak yazarız da o her şeyi değiştirir. gördüğün her şey talep eden kimse gibi olur da işler yürür zannedersin. hayır biz ancak makbul olan işleri yürütürüz. yapan kimselerin kususurları sana geldiğinde himse onlarda hikmet aramasın. de ki meleğimiz durduğu için onlar iş yapar gözüktü de siz inançsızlar da iş yapar zannetiniz. halbuki biz onların yaratılışını cinnilere çevirdik te hr tufanın sonunda ulaşılacak melkanı onlarla tayin ettik.

7. meal
ömür ve yaş verme konusunda hiç biriniz diğerinden ayrı ve gayrı değilsiniz. ancak şuı kimse müstesna ki siz onu farklı bir zamanda yaşar bilirsiniz. zira biz meleğimizi durduracağız. o kimse tasadduk ettiği herşeyi ilk kazandığı an gibi koryur da kendisiyle birlikte ALLAH tealaya yöneltir. o öyle bir yerdir ki orada her şey sahirlerin elindeki ipler gibi canlıdır. o kimseler öyle koruyucu olurlar ve öyle mutmain etmişlerdir ki siz onlara el uzattığınızda o şefkat ve korumaya sığınırlar.

şimdi siz amelinizle değilk kusurlarınızla gelirseniz siz cinnileştiririz. ve süreleri ve mekanları apaçık kainata yazarız. taktir hakkınız yoktur zira meleğimizi göremezsiniz.

8. meal
ALLAH tealanın verdiği hükümlerden birisi de şudur ki. sizler her türlü hayrı apaçık açsanız bunlar benden neşet ediyor deseniz eğer ALLAH tealanın bu işleri yaptığını söylemezseniz sizin için başka bir konukluk hazırlarız. meleğimize işlerden el çektirir ve sizlere buyrun yapın deriz. and olsun cinnileşmeden yani özünüzü değiştirmeden vakıf olamazsınız. vakıf olduğunuz şeylerde sizin insan tarafınızı kamnak eder de dersiniz salih olmayanlara kaldı dünya. size tufan nevinden verilen şeyin niteliğini de söyleyelim. nutfe sahibi kimse bu nutfeden neşet edecek şeyi apaçık kınamayarak gösterirse işte size tufan.

biz hayrın ta kendisi olan çocukla sizi boğarız. eğer o çocuk ALLAH tealaya yönelenlerdense sizi suyla boğarız. sonra da bir cinninin iki haliyle yakarız. siz yanarken de o çocukları selamete çıkarır sizi azap içinde bırakırız.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.



Sanada başka birşey demiyorum,buradaki arkadaşlarada bir uyarım olacak bu şahsın yazdıklarını dikkate almayın,anlaşılan bu arkadaş kendi aleminde yaşıyor...
 

kurt26

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
24 Ağu 2010
Mesajlar
731
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
selamun aleykum

ALLAH tealanın ismi celilini örnek alalım ALLAH (teala) demek neyi kasteder terim anlamı nedir.
sadece terim anlamı ve lütfen ahura mazdanın ehrimenin veya budanın tabirleri gibi yüce yaratıcı tek ilah tek mabud demeyin derin ama kısa bir cevap ile neyi kastettiğini anlatarak deyin.


ALLAH tealanın ismini sizin açıklamaya gücünüz yetmez.
 

kurt26

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
24 Ağu 2010
Mesajlar
731
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
selamun aleykum

@kaime

ben size yardımcı olayım. ALLAH (TEALA) demek. en kısa anlamda yanında nutfe sahibi bulunmayan yani üreme faaliyeti olmayan demektir. bu isimle başka bir varlık bulamazsınız. atomlar bile çarpışmaların ürünü olarak ortaya çıkmakla bir nevi üreme faaliyeti gösterir. ancak ALLAH teala ismi ile kendi zatını anlatır.

biraz uzunca anlatmak gerekirse. yaratıcı kudretin bir kadını( talep edeni) şiddetlendirip bir suretini yanına alıp diğer suretini bir nutfeye( hayrın kaynağına) yöneltmesi ve bu nutfeyi durdurmasına ALLAH (teala) diyoruz..

yani bu isism teala çocuk sahibi olmayan olduğu gibi yöneldiği yer bakımından dahi doğurmayanı anlatır. işlerin müsebbibi olan ALLAH teala bir kadın ve nutfeyi bir araya getirmden çocuklar ve nesiller yürütür.bu yüzden bu ismin benzeri yoktur.

ALLAH tealanın ismini sizin açıklamaya gücünüz yetmez.
 

kurt26

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
24 Ağu 2010
Mesajlar
731
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
hado77 sen FiSeBiLiLLaH dan daha çok sapıtmışsın.bende diyecek laf bulamıyorum.
 
H

hado77

selamun aleykum

bilgiler için teşekkürler.
bir kaç sorum olacak

bizim elimizde bulunan mealleri efendimiz aleyhisselatu vesselam mı açıklamıştır.mesela alakadan yaratıldı denince bunun insan hücresi olduğunu bilerek mi söylemiştir. bütün ümmet bunun hücre olduğunu biliyor muydu? veya yahudilerin veya isevilerin ALLAH tealaya haşa çocuk isnadı ALLAH teala tarafından kaale alınırken aslında onlar bunu dememişti demek de ALLAH tealanın lafzını mı değiştirmektir.tertemiz sayfalar kendine atılmış itiraflarla dolu oln kitaplar yargılanır. kuran-ı hakim ise yargılanmaz en kamil anlamda anlaşılır.

bir de bir ayetin meali aynı zamanda gerekçesini ve mevzuya tabi sorunu da çözdüğünü açıklıyorsa ALLAH kelamıdır demek doğru olmaz mı? mesela 1000 yıl yaşadı diyoruz nerede 1000 yıl yaşayan veya siz gördünüz mü? gayba iman ile bunun ne alaksı vardır.efendimiz aleyhisselatu vesselam en kamil peygamber ise en azından onun da 1000 yıl yaşaması gerekmez miydi? kuran-ı hakimi yaşamak demek aynıyla yaşamak ise bizim de 1000 yıl yaşayan kimseleri görmemiz gerekmez mi?

ALLAH tela bizlerden razı olsun.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Fikirlerinizi Ana Program(kuran ı kerim) ın üstüne kurun!!!!!

fikir üretirken Kuranı kendinize destek edin.

Yoksa sapıtırsınız.

Ana program+ tefekkür(fikir)= Hakikattır.

Allah ı acıklamak istiyorsanız tavsiyeme uyun ki helak olanlardan olmayın.

Kulhuvallahu ehad ı destek alarak konuşun.

Yanlış fikirde olabilirsiniz

Kitap niye var? (kuran?)

Yolu sapıtmadan doğru fikirde kalabilmek icin var.

Kurana kitabına uymayan sapıtır.
 
H

hado77

selamun aleykum

@kaime

efendimiz aleyhisselatu vesselam kuran-ı hakimi kendi bildirdiği dışında açıklayana cehennem ateşi var demiştir.

bu mealler arapçanın çevrilmesimidir yoksa efendimiz aleyhisselatu vesselamın verdiği meal midir?
eğer arapçanın çevrilmesi ise ALLAH tealanın sözünün değil arapçanın anlamını öğreniyoruz demek olmaz mı?

kuranmeali.org da 28 meal var ve hepsi neredeyse aynı. ALLAH tealayı anlamak denen şey tefsire muhtaçtır demek de garip değil mi?

ALLAH teala kuran-ı hakimde atomlardan bahsetmediyse şimdi atomlar yok mu diyeceğiz?
veya dna dan bahsetmedi diye dna yok mu diyeceğiz?
veya daha da ilginci bunları bir hristiyan bulunca evet bizim kitabımız belirmişti mi diyeceğiz.

2 denizin ayrılması, veya ayın yarılması hadiselerinde açıklama olarak savunulan şeyler iman ile değil algı ile ilgili problemlerdir.

ay hiç ikiye bölünür mü? veya bir deniz nasıl yarılır demek yerine aslında bunlardan kastedilen şey farklıdır denmesi daha uygun değil mi?

meale değil ALLAH telanın kudretine güvenen bizler neden mealleri bu kadar savunuyoruz anlamadım.
veya kuran-ı hakim bize yeter dendiği halde neden tefsir ediyoruz?

benim kişisel kanaatim arapça harfle ayet arasında fark vardır ve ALLAH teala insanla onun lisanıyla konuşmaz.yaratarak konuşur ki dili farklı olan ona münacaat edince de cevap alsın.

ben sınırlı bir yön verişin olduğunu düşünüyorum. mesela be harfi ile ALLAH tealanın muhattab aldığı esasen kainattır ve arapça ile değil ilimle yönetilir.

her bir ayetin bir yön verişi veya yöneltişi vardır ve içerisinde sorun bırakmayandır. bir ayet okunduğu anda gerekçesini de sonucunu da beyan eder.

mesela bir soru olması bakımından

bismillahirrahmanirrahim

succeden secde ederler.

sadagallahul aziym.

sorularım şu.
kimler secde eder.
secde edemeyen kimselerin amelleri nelerdir.
hangi ameller secdeye engel olur.

sadece bu ayet bu sorulara cevap verebiliyor dersem ne olur ki zaten ayetin anlamıda budur. ilmin tamamı konuşuyor ama sorunlar hala ortada.
ve güzellik de şu ki bir kişi secde etmiyorsa artık ona kafir zındık veya mürted değil sen şusun diyebilirsiniz. böylece ALLAH tealadan başka ilah yoktur lafzı da açıklanmış olur.
kişiye kafirlik mürtedlik vasfı yerine dünyanın en habis işlerinden birini yapan kimse diyebilirsiniz. o kadar basit bir iş ki kişiyi konuşturmaz bile.

sorularıma cevap beklemekteyim. sağlıcakla kalın.

ALLAH teala bizlerden razı olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt