Şâfiî mezhebine göre de, üzerinde kaza namazı borcu olan bir insanın, bu namazları kılıp borcundan kurtuluncaya kadar gerek beş vakit namazların sünnetlerini, gerekse diğer nafileleri kılması mekruhtur. Çünkü bir an önce kazaların kılınıp bitirilmesi gerekir.
Hanbelî mezhebine göre ise üzerinde kaza namazı olan bir kimsenin nafile ile meşgul olması haramdır. Ancak vitir ile beş vakit namazın sünnetlerini kılması caizdir. Fakat, kazaları çoksa bunları da kılmayarak kaza namazlarıyla meşgul olması daha iyidir. Yalnız sabah namazının sünneti bundan hariçtir, onu kılmak gerekir.
Yorumunuzdan çok kısa bir bölümünü aldım.Nacizane yorum yaparak arayada soru sıkıştıracağım.
Bütün mezhepler Peygamber efendimizden sonra ortaya çıkmıştır.Kuran-ı Kerimde bazı ayetlerde alimlere
uymamıza yakın ayetler vardır.Fakat kaza namazında sünnetin kılınıp kılınmayacağı hususunda hiçbir
ayet yoktur diye biliyorum.Peygamber efendimizin,kaza namazı kılarken benim kıldığım üzerinize farz olmayan
namazları kılmayın diye bir Hadis-i şerifi var mıdır ? Ben hiç biryerde görmedim.Peygamber efendimizin kıldığı
namazlar nafile namazlarıdır.Şükür namazlarıda kılmıştır.Yüce rabbim bize ağır gelmesinden dolayı namaz rekatlarını
farz yaparak bize kolaylık sağlamıştır.Ve sünnet namazı daha sonradan adı sünnet olmuştur.
Şimdi haram olan birşeyi bize Allah mı bildirecek yoksa mezhepleri çıkaran din alimleri mi?
Peygamber efendimizin kıldığı sünnetleri kılmazsan,Efendimizin sünnetinden sevap kazanamayacaksın..!
Belkide yüce rabbim geçmişde kılamadığın namaz borcu için seni affedecek ( seni derken genelleme ) sünnetleri
yaptığın için.Bunu Rabbimden başkası bilemez.
Allah C.C ne diyor gündüz çalışma vaktidir.Gecenin bir bölümünde bana ibadet edebilirsin.Şimdi
kılamadığın sünnetleri geri getirebilir misin ?
Allah C.C bize sünnete ve Kuran-ı Kerime göre yaşamayı nasip eylesin İnşallah.
Kimseyi tenkit etmiyorum eğer yanlışlarım varsa düzeltirseniz bende bilgilenirim.