Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Mehr Nedir ? (7 Kullanıcı)

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
MEHR

(Kitâb-ül-fıkh alel-mezâhib-il-erbe’a)da diyor ki, (Mehr, evlenecek erkeğin vereceği altın, gümüş, kâğıd para veyâ herhangi bir mal yâhud bir menfe’at demekdir. Mehr iki kısmdır. Birincisinin verilmesi, nikâh yapılınca vâcib olur ve yarısı veyâ hepsi sâkıt olabilir. Buna, (Mehr-i mu’accel) denir. İkincisinin mikdârı da nikâh yapılırken belli edilir ise de, verilmesi, üç şeyden biri hâsıl olunca vâcib olur ve hiçbir sebeble azalmaz. Buna, (Mehr-i müeccel) denir. Her iki mehr, nikâhda bildirilmedi ise, (Mehr-i misl) verilmesi lâzım olur. Zevce firkate, ya’nî ayrılmağa sebeb olan birşey yaparsa, meselâ irtidâd eder veyâ (Hurmet-i musâhere)ye sebeb olursa, mehr-i mu’accelin hepsi sâkıt olur, verilmez. Erkek boşarsa veyâ firkate sebeb olanı yaparsa, bunun yarısı sâkıt olup, yarısı verilir. Mehr-i müeccelin verilmesini vâcib kılan üç şey, vaty, halvet ve ikisinden birinin ölmesidir. Bu üçünden biri hâsıl olunca, ödenmemiş mu’accel mehr de sâkıt olmaz ve azalmaz. Vaty veyâ halvet hâsıl olunca, bütün mehr nikâhda karârlaşdırılan vakti gelince veyâ firkat hâlinde tâm olarak ödenir. Zevce ölünce, zevc, zevcenin vârislerine verir. Zevc ölünce, mîrâsından zevcesine verilir. Zevc ile zevce arasında olan meşrû’ halvet, yabancı kadın ile olan harâm halvet gibi değildir. Yanlarında hissen veyâ şer’an yâhud tabî’aten vatya mâni’ bir sebeb bulunursa, meşrû’ halvet olmaz. İkisinden birinin hasta olması, ihrâmlı olması, farz nemâzda, Ramezân orucunda olması, kadının hayz veyâ nifâs hâlinde olması, yanlarında akllı bir çocuk bulunması bu halvete mâni’ olur. Zevce, mehrini zevcine, ölmüş ise, vârislerine hediyye edebilir. Zevcenin babası, kızının mehrini dâmâdına hediyye edemez). (İbni Âbidîn)de diyor ki, (Zevce, alacaklısını mehri ile zevcine havâle edebilir. Mehrini başkasına hediyye edip, mehri kabz için onu vekîl edebilir. Çünki, alacak ancak borcluya hediyye edilir. Başkasına hediyye edebilmek için, kabz etmeğe onu vekîl etmesi lâzımdır).


(Fetâvâ-yı Hindiyye)de diyor ki, (Nikâh akd edilirken tek mehr söylenip, ne kadarı mu’accel olduğu bildirilmedi ise, âdete ve zevcenin emsâline göre, söylenilenin bir mikdârı mu’accel olur. Mehrin hepsi mu’accel denildi ise, hepsi mu’accel olur. Hepsi belli târîhde verilmek üzere müeccel olup, ödeme târîhi gelince, zevce mehrini alabilmek için kendini zevcinden men’ edemez. Mehr bir sene sonra müeccel olup zevc bir seneden önce vatyı şart etmiş ise, mehr vermeksizin vaty câiz olur. Şart etmemiş ise, imâm-ı Muhammede “rahmetullahi teâlâ aleyh” göre yine böyledir. Mehr-i mu’acceli vermeden önce vatyı şart etmiş ise, câiz olur. Mehrin bir kısmı mu’accel, bir kısmı da müeccel ise, zevce vaty edilmiş olsa bile, mehr-i mu’accelin hepsini almadıkca, zevci ile sefere gitmeğe, vatye ve halvete mâni’ olabilir.

Nikâh akd edilirken, mehr-i müeccelin belli bir târîhde ödenmesini şart etmek, söz birliği ile câizdir. Talâk olunca, mehrin ödeme târîhi beklenir. Ödeme târîhi belli değilse, boşarken hemen ödenir. Ric’î talâkda zevc ric’at edince, tekrâr müeccel olmaz. Küçük olsun, büyük olsun, bâkire olarak evlenen kızın mehrini, babası, dedesi ve kâdî, zevcden alabilirler. Bunlardan başkası alamaz. Bâkire kız olarak evlenen râzı olmazsa, bunlar da alamaz).

(Rıyâdunnâsıhîn)deki hadîs-i şerîfde, (Mehr vermemek niyyeti ile nikâh yapan kimse, kıyâmet günü hırsızlar arasında haşr olunacakdır) buyuruldu.

(Mehr) söylemeden, hattâ mehr vermemek şartı ile nikâh yapmak da sahîh, şart fâsid olur. Zevcin, (Mehr-i misl) vermesi vâcib olur. Kadının baba tarafından akrabâsına verilen kadar verir. Mehrin bir kısmı (Mehr-i mu’accel) ise, bunu, vatydan önce veyâ halvetden önce verir. Hepsi (Mehr-i müeccel) ise veyâ mu’accel ve müeccel kelimeleri söylenmedi ise, vatydan veyâ halvetden sonra, zevcenin istediği zemânda, eğer istemedi ise, ikisinden biri ölünce, verilmesi vâcibdir. Vârisleri verir veyâ alır. Mehrin değeri on dirhem gümüşden az olmaz. Bugün gümüş para kullanılmıyor. Altın karşılığı olan kâğıd liralar kullanılıyor. Bunun için on dirhem, ya’nî yedi miskal ağırlığındaki gümüş değerinde olan bir miskal [beş gram, ya’nî üçde iki lira] altından az olmamalıdır. Fârisî (Cevâhir-ül-fıkh) kitâbında, mehrin bir altından az olmaması yazılıdır. O zemân, bir altının bir miskal ağırlığında olduğu anlaşılıyor. Dahâ az söylerse, yine bir altın liranın üçde ikisi veyâ bu değerde söylemiş olduğu bir malı verir. Zevce, mehr-i mu’acceli almadıkça, düğünü, halveti ve birlikde sefere çıkmağı istemeyebilir. Bunları red edince, zevc, zevcesinin nafakasını kesemez. Mehrin hepsi müeccel [gecikebilir, sonra olacak] ise, zevce, mehri almadığı için bunları men’ edemez. Mehr-i mu’acceli almıyan kadın, zevcinden iznsiz evden çıkabilir ve başka bir mahremi ile sefere gidebilir. On altın mehrini zevcinden aldıkdan sonra, bunu zevcine geri verip hediyye etse, [fekat, mehrimi hediyye etdim demese], zevci de, halvetden önce bunu boşasa, kadının zevcine beş altın dahâ vermesi lâzım olur. Çünki, altın, ta’yîn ile te’ayyün etmediği için, bu on altını zevcine geri vermekle, mehr parası geri verilmiş olmaz. Boşamak halvetden evvel olduğu için, mehr parasının yarısı kadının hakkı olacağından, diğer yarısını erkeğe geri vermesi lâzım olur. Zevcden mehri almayıp ona halâl etseydi veyâ mehr, altın olmayıp, mal olsaydı, bu malı zevcinden aldıkdan sonra ve zevcine geri vererek hediyye etdikden sonra boşanınca, erkeğe birşey vermesi lâzım gelmezdi. Çünki, ta’yîn ile te’ayyün eden malı geri verince, kadın mehri teslîm almamış olur.

Tekrâr bildirelim ki, nikâhın sahîh olması için, mehrin konuşulması şart değildir. Din câhili olan bir kimse, (İslâm dîninde, bir erkeğin evlenebilmesi için, kıza mehr parası vermesi lâzımdır. Kadın, pazar eşyâsı gibi, satılık mal olmakdadır) derse, islâmiyyete iftirâ etmiş olur. İslâmiyyetde mehr parası, evlenmek için değildir. Evliliğin düzenli, mes’ûd olarak devâm etmesi, kadının hak ve hürriyyetlerinin korunması, din câhili huysuz erkeğin elinde oyuncak olmaması içindir. Mehr parasını vermek ve çocukların nafaka paralarını her ay ödemek korkusundan erkek, zevcesini boşayamaz. Bu korkunun olmadığı yerlerde, mahkemeler boşanma da’vâları ile dolup taşmakdadır. Bunun için, evlenecek kızın, islâmın güzel ahlâkını ve kadına verdiği kıymeti bilen ve bunlara ehemmiyyet veren erkekden az mikdârda, böyle olmıyandan ise, fazla mikdârda mehr istemesi efdaldir.

01-TAM LMHL SE'DET- EBEDYYE

Mehr nedir .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

ebuzer25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
1,845
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
ALLAH razı olsun huyela kardeşim poli gami meselesini özetleyerek yazdım ama bu mehir konusunu pek anlayamadım ve özetleyemedim nasıl olacak biraz karışık geldi bana:)yine yardım istiyorum kısa ve anlaşılır bir şekilde nasıl özetleyebilirim:(biliyorum sizi bıktırdım ama:(
 

ebuzer25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
1,845
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
tamam huyela ben konunun sonunda verdigin (mehir nedir)kısmına bakmamışım daha acıklamalı yazıyor.tamam bu konuyuda yazdım.ALLAH ebeden razı olsun.selametle kal kardeşim:)
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
36
tamam huyela ben konunun sonunda verdigin (mehir nedir)kısmına bakmamışım daha acıklamalı yazıyor.tamam bu konuyuda yazdım.ALLAH ebeden razı olsun.selametle kal kardeşim:)

kardeşim esasen üzüldüm şimdi.

niye diyecek olursanız bence bir kadının kendi hakkı olan Mehri bilmemesi bir eksiklitir bir zaafiyettir..

işte asıl sorunda burda ya kadınlarımız öyle cahil bırakılmışlarki her alanda bu böyle sadece Evlilik vs..konularda değil..

emin olunuz bu Mehir konusunu erkeklerede sorsanız onlarda bilmezler..

ama onların bilmemesiyle kadınların bilmemesi bir değildir..

kadının bilmemesi kendine zarar getirir..

vesselam..
 

ebuzer25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
1,845
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
kardeşim esasen üzüldüm şimdi.

niye diyecek olursanız bence bir kadının kendi hakkı olan Mehri bilmemesi bir eksiklitir bir zaafiyettir..

işte asıl sorunda burda ya kadınlarımız öyle cahil bırakılmışlarki her alanda bu böyle sadece Evlilik vs..konularda değil..

emin olunuz bu Mehir konusunu erkeklerede sorsanız onlarda bilmezler..

ama onların bilmemesiyle kadınların bilmemesi bir değildir..

kadının bilmemesi kendine zarar getirir..

vesselam..

haklısınız fani dünya kardeş her kadının iyi bilmesi gereken konulardan biri size bu konuda hiç bir bahanede söyleyemem bu konu ödevim olmasaydı bu kadar detaylı olarak araştırmazdım heralde..:a11:buda (kendi adıma söylüyorum)bizim dini anlama ögrenme ve yaşama konusunda eksik oldugumuzu gösterir.sözleriniz beni acıkcası üzdü kendi eksikligimi bir nevi yüzüme vurdu.ALLAH razı olsun
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
36
haklısınız fani dünya kardeş her kadının iyi bilmesi gereken konulardan biri size bu konuda hiç bir bahanede söyleyemem bu konu ödevim olmasaydı bu kadar detaylı olarak araştırmazdım heralde..:a11:buda (kendi adıma söylüyorum)bizim dini anlama ögrenme ve yaşama konusunda eksik oldugumuzu gösterir.sözleriniz beni acıkcası üzdü kendi eksikligimi bir nevi yüzüme vurdu.ALLAH razı olsun


kardeşim ben sadece sizin için söylemedim bu soru bütün genç kızların sorunu tesettürlü tesettürsüz farketmiyor hafız olsun olmasın farketmiyor kuran kursunda talebe olsun olmasın farketmiyor..

yani bizim genç ablalarımızın bacılarımız bir KAdın İlmihali okumaktan acizler.!

hadi diyelim şu evliler bir kenara ev derdi çoluk çocuk derdi fırsar bulamıyoruz diyecekler.
ya şu bekar kızlar ne yapıyorlar çoğu pembe diziler izlemekten şarkılar dinlemek ten dedikodu yapmaktan fırsat bulamıyorlar haralde.!

ben hep şunu söylemişimdir bir genç kız müstakbel koca adayını evinde beklerken kendini geliştirerek beklesin kitap okuyarak ilmi bilgileri okuyarak aile ile alakalı kitapları okuyarak beklesin.
sahte aşk dizileri aşk kokan şarkıları izleyip dinleyerek beklemesin!.

neyse dediklerim inşAllah anlaşılmıştır.

"Dinini Düzeltenin Allah'ta Dünyasını Düzeltir"
(hadisi şerif)

vesselam...
 

ebuzer25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
1,845
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
kesinlikle haklısınız düşüncelerinize katılmamak mümkün degil diyecek bir şey bulamıyorum:(fani dünya.kadın erkek farketmez o kadar dünyaya meyletmişizki ALLAH bizleri hidatyete erdirdigi kullarından eylesin inşallah.selametle kalınız
 

#fani_dünya#

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Kas 2008
Mesajlar
419
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
36
kesinlikle haklısınız düşüncelerinize katılmamak mümkün degil diyecek bir şey bulamıyorum:(fani dünya.kadın erkek farketmez o kadar dünyaya meyletmişizki ALLAH bizleri hidatyete erdirdigi kullarından eylesin inşallah.selametle kalınız

Amin..Ecmain kardeşim..

Allah'a EManet olunuz..


"Dinini Düzeltenin Allah'ta Dünyasını Düzeltir."
(hadisi şerif)


vesselam...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt