bedavih
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 20 May 2009
- Mesajlar
- 299
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 35
Kuran, teslis inancını çürütürken iki yöntemi kullanır. Birincisi,
genel yöntem. Bu çerçevede yüce ALLAHın oğul edinmesinin
imkansızlığı vurgulanır. Oğul olduğu iddia edilenin Hz. İsa veya bir
başkası olması önemli değildir. İkincisi, özel yöntem. Bu çerçevede
Meryem oğlu İsanın oğul ilah olmadığı, aksine yaratılmış bir
kul olduğu vurgulanır.
Birinci yöntemin açıklaması. Oğulluğun ve doğurulmanın özü
şudur. İnsan, hayvan ve hatta bitki gibi maddi ve canlı varlıkların
öz maddesinden bir parça ayrılır. Sonra bu parça aşamalı bir eğitimle
kendi türünden ve ayrıldığı köke benzeyen ayrı bir birey haline
gelir. Buna bağlı olarak onda birtakım özellikler ve etkiler söz
konusu olur ki, ayrıldığı kökte bulunan özellikler ve etkilerin aynısıdır.
Hayvandan nutfenin, bitkiden de aşılanmayı sağlayan unsurun
ayrılması gibi. Sonra bu ayrılan parçanın eğitimine başlanır ve
aşamalı olarak, ayrıldığı köke benzeyen başka bir hayvan ve bitki
olması gerçekleştirilir.
Bilindiği gibi, yüce ALLAH hakkında böyle bir durumun söz konusu
olması mümkün değildir. Çünkü.
Birincisi. Bu durum, maddi bir cisim olmayı gerektirir. Yüce ALLAH
maddeden ve hareket, zaman ve mekan gibi maddenin
vazgeçilmez gereklerinden münezzehtir.
genel yöntem. Bu çerçevede yüce ALLAHın oğul edinmesinin
imkansızlığı vurgulanır. Oğul olduğu iddia edilenin Hz. İsa veya bir
başkası olması önemli değildir. İkincisi, özel yöntem. Bu çerçevede
Meryem oğlu İsanın oğul ilah olmadığı, aksine yaratılmış bir
kul olduğu vurgulanır.
Birinci yöntemin açıklaması. Oğulluğun ve doğurulmanın özü
şudur. İnsan, hayvan ve hatta bitki gibi maddi ve canlı varlıkların
öz maddesinden bir parça ayrılır. Sonra bu parça aşamalı bir eğitimle
kendi türünden ve ayrıldığı köke benzeyen ayrı bir birey haline
gelir. Buna bağlı olarak onda birtakım özellikler ve etkiler söz
konusu olur ki, ayrıldığı kökte bulunan özellikler ve etkilerin aynısıdır.
Hayvandan nutfenin, bitkiden de aşılanmayı sağlayan unsurun
ayrılması gibi. Sonra bu ayrılan parçanın eğitimine başlanır ve
aşamalı olarak, ayrıldığı köke benzeyen başka bir hayvan ve bitki
olması gerçekleştirilir.
Bilindiği gibi, yüce ALLAH hakkında böyle bir durumun söz konusu
olması mümkün değildir. Çünkü.
Birincisi. Bu durum, maddi bir cisim olmayı gerektirir. Yüce ALLAH
maddeden ve hareket, zaman ve mekan gibi maddenin
vazgeçilmez gereklerinden münezzehtir.