""İyilikle kötülük bir olmaz. Sen kötülüğü en güzel şekilde önle. O zaman aranızda düşmanlık olan kimse sana sanki samimi bir dost gibi olu*verir."" (FUSSİLET 34)
"Rabbimiz Allahtir." deyip de sonra doğru yoldan ayrılmayan, rablerinin çağrılarım kabul edip insanları Allaha davet eden kimselerin iyiliği ile, Kur'an okunurken Onu okumayın, onu dinlemeyin, gürültü yapın belki galip gelirsi*niz." diyen kimselerin kötülüğü bir değildir. Bunların, Allah katındaki hal ve makamları da aynı değildir. Ey Muhammed, sana karşı cahillik edenin cahilliği*ni yumuşak ahlakınla, sana kötülük edenlerin kötülüğünü ise afftnla defet. Şayet sana emrettiklerimi yaparsan, seninle kendisi arasında düşmanlık bulunan kimse senin çok yakın dostun olur.
*Âyet-i kerimede ifade edilen "Kötülüğü en güzel şekilde önlemek"ten maksat, kişinin, öfkeli halinde halim selim olması ve kötülük yapanı affetmesi-dir. Allah, işte böyle yapan kullarını şeytanın serinden muhafaza eder ve düş*manlarını ona boyun eğdirir. Böylece onlar sanki onun dostu olurlar.
Atâ ve Mücahid "Kötülüğü en güzel şekilde önleme"nin, kötülük yapanla karşılaştığında ona selam vermekle olacağını söylemişlerdir
"Rabbimiz Allahtir." deyip de sonra doğru yoldan ayrılmayan, rablerinin çağrılarım kabul edip insanları Allaha davet eden kimselerin iyiliği ile, Kur'an okunurken Onu okumayın, onu dinlemeyin, gürültü yapın belki galip gelirsi*niz." diyen kimselerin kötülüğü bir değildir. Bunların, Allah katındaki hal ve makamları da aynı değildir. Ey Muhammed, sana karşı cahillik edenin cahilliği*ni yumuşak ahlakınla, sana kötülük edenlerin kötülüğünü ise afftnla defet. Şayet sana emrettiklerimi yaparsan, seninle kendisi arasında düşmanlık bulunan kimse senin çok yakın dostun olur.
*Âyet-i kerimede ifade edilen "Kötülüğü en güzel şekilde önlemek"ten maksat, kişinin, öfkeli halinde halim selim olması ve kötülük yapanı affetmesi-dir. Allah, işte böyle yapan kullarını şeytanın serinden muhafaza eder ve düş*manlarını ona boyun eğdirir. Böylece onlar sanki onun dostu olurlar.
Atâ ve Mücahid "Kötülüğü en güzel şekilde önleme"nin, kötülük yapanla karşılaştığında ona selam vermekle olacağını söylemişlerdir