Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kapanmak isteyipte kapanamayan arkadaşlar haydi buyrun... (9 Kullanıcı)

kardelele

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ocak 2009
Mesajlar
15,425
Tepki puanı
28
Puanları
0
Yaş
56
Konum
istanbul
Belki bir gün dersen gelmez o günler bil bunu...

Yada vakit erken dersen ömür geç olmadan tükenebilir bunu bil..

Ben yapamam dersden azaların senden şikayetçi olur bunu bil. erteleme...

Hayat ertelenmeyecek kadar kısa,ve amansız.. Her an kapın çalabilir.

Hadi artık tutun bu farza ve rabbine dön yüzünü..
 

hudavendigar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
735
Tepki puanı
1
Puanları
0
Kendisini Allah'a adayan bir mümine kadın asla tesettürsüz gezmez.Karşı çıkanlara da taviz vermez.

Ey mümine hanımlar!. Allah rızası için direnin!. Gerçek tesettürden vazgeçmeyin.(Af edersiniz)Sakın ola ki üstü tophane altı şişhane gibi giyinenlerden olmayın.Bunlar ancak kendilerini aldatırlar.Oysa Allah, böyle tesettüre asla razı değildir.Modayı kendisine yakıştıranlara da benzemeyin.Zira onlar büyük bir gaflet ve delalet içinde yüzdüklerinin farkında değillerdir.




Allah rızası için söyleyin bunun neresi kapalıdır..Üstü tophane altı şişhane dediklerimizden numunesi budur kardeşlerim.



İşte bu hanımda modayı takip edenlerdendir.Bu da tesettür sayılmaz.Çünkü bu şekilde şık ve süslü giyinmek erkeklerin daha çok dkkatini çekmektedir.




Bunların giyimide gerçek tesettüre uygun değildir.Zira bu şekilde giyinmede şımarıklık ve laubalilik vardır.

Evet, aslında gerçek tesettür çarşaftır.Lakin bu, kadınların nefsine ağır gelmektedir.Çarşaf giymek istemeyen hanımlara tavsiyemiz; ince belli olmayan geniş olan pardesülü giyimleri tercih etmelidir.Bir de göğüslerinin üstüne gelecek derecede türban veya başörtüsünü takınmalıdırlar vesselam...

Moderatör kardeşlerime duyuru!...

Bu mesajımda ki resimlerimi kim sildi?Bir tanesi hafif müstehcen diye diğerlerinin resimlerinin silinmesi abesle iştigaldir.Maksadınızı anlayamıyorum.Modaya uygun tesettür giyecekseniz bu konuya niye mesaj yazıyorsunuz ki? Ama ben başka bir cihetten yorum yapacağım.Bunu da silin de anlayalım bakalım sizin tesettürle ilgili samimiyetlerinizi...
 

hudavendigar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
735
Tepki puanı
1
Puanları
0

CİLBAB – ÇARŞAF – KADININ ÖRTÜSÜ NASIL OLMALI?


Kur’an–ı Kerim’de örtünme ile ilgili âyetler iki sûrede yer almıştır.
Bunlardan bir tanesi Nur sûresindeki:
“Mü’min kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) sakınsınlar, namuslarını korusunlar.
Kendiliğinden görünen kısımları müstesna olmak üzere, ziynetlerini açmasınlar. Başörtülerini, yakalarının üzerine vursunlar…” âyet–i kerimesidir. Bir diğer âyet–i kerime ise, Ahzab sûresi 59 âyettir ki;
“Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü’minlerin hanımlarına söyle: (Evden çıkarlarken) üstlerine vücutlarını iyice örten cilbablarını (dış elbiselerini) giysinler. Bu, onların tanınıp eziyet edilmemelerine en elverişli olandır” buyrulmaktadır.
İslâm âlimleri, yukarıda mealleri yazılı âyetlere ve bu konuyla ilgili hadislere dayanarak, kadınların tesettürünün nasıl olması gerektiği konusunda pek çok beyanlarda bulunmuşlardır. Biz de âcizane, ulemânın bu beyanları ışığında “Kadının örtüsü nasıl olmalı?” konusunu şöyle bir gözden geçirelim. Ayet–i kerimede zikredilen “cilbab”dan muradın ne olduğunu İnşallah izah etmeye gayret edelim.

CİLBAB
Allahu Teâlâ bu âyet–i kerimede mümin kadınlara, evlerinden çıkarken yabancı erkekler karşısında vücutlarını iyice örten cilbablarını, dış elbiselerini üzerlerine örtünmelerini emretmiştir. Bu hicab âyeti, geçen yazımızda da ifade ettiğimiz gibi, kadınların avret mahallerini örtmeleri istikrar kazandıktan sonra nazil olmuştur. Demek ki, bu âyette emrolunan tesettür, daha önce farz kılınan setr–i avretten başka fazla bir örtünmedir. Dolayısıyla âyet–i kerimede geçen “Cilbab” kıyafeti hakkında, müfessirler değişik yorumlarda bulunsalar da, mefhumda birleşmişler ve “cilbab”dan maksadın; kadının elbiseleri üzerine giyilen ve vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde bütün vücudu örten bir elbise olduğunda ittifak etmişlerdir.

Allahu Teâlâ burada kadının örtünmesiyle alâkalı olarak pek çok elbise şekli emir buyurabilecekken, acaba neden özellikle “cilbab” giyilmesini önermektedir?.. Elbette bunun pek çok hikmetleri vardır. En önemli hikmeti ise, kadınların tesettüründe en ideal örtünme kıyafeti olmasındandır. Çünkü cilbab, kadını baştan ayağı kapatmakta ve fitneye sebebiyet verecek hiçbir açık kapı bırakmamaktadır. Böylece kadın ile, art niyetli, kötü düşünceli ve kalplerinde maraz olan kişiler arasına bir perde çekilmiş, bu tür ahlâksız kişilerin sataşmasına fırsat verilmemiş olacaktır. Nitekim bu maksat âyet–i kerimede de:
“Bu cilbabı giydiğiniz zaman ki durumunuz tanınıp eziyet edilmemenize daha uygundur.” şeklinde zikredilmiştir. Gerçi bu konuda eziyet etmeyi, kadınlara sataşıp tacizde bulunmayı bir huy edinmiş olan, alçak karakterli bazı kanı bozukları, örtü engelleyecek değildir. Fakat imanlı, temiz kadınların, bu tür şehevânî ve kirli bakışlardan yuvalarında gizli inciler gibi korunmuş kalmalarına en uygun olan şekil de budur. Hâl böyle olunca, kadın bu konuda son derece suçsuz ve masum, onlara eziyet ve tacizde bulunacak olan nefsinin zebûnu kimselerin ise, çok açık bir vebal yüklenmiş oldukları ortaya çıkar.
Peki, kadının dış örtü örtmesi gerektiğinden söz eden bu ayet–i kerimede, örtünme için belli bir şekil ve model var mıdır? Yani kadının dış örtüsü nasıl ve ne şekilde olmalıdır?..

KUR’AN–I KERİM’DE ÇARŞAF GEÇİYOR
Efendim, tesettür emri ile alâkalı olarak Nur sûre’si 31. âyette geçen “başörtüsü” (hımar–humur) ve Ahzab sûresi 59. âyette geçen “Dış giysi” (cilbab–celâbîb) ifadeleri birlikte mütalaa edilince, kadın için iki parçalı bir giysi şekli ortaya çıkıyor. Birincisi; saç, boyun ve göğüsleri örten ve omuzlara doğru yakaların üstüne serbest bırakılan “başörtüsü”dür. İkincisi ise: “Dış giysi” olup, bunun şekli de iki türlü tarif edilmiştir. Başörtüsünün üstünden, bedeni aşağıya kadar örten büyük parça bir giysi veya başörtüsünün altında, boyundan aşağı topuklara kadar örten dış giysi… Peki, ulemâ bu konuda ne diyor ve hangisini tercih ediyor?
Ulemânın bu konudaki beyanlarına geçmeden önce, hazır yeri gelmişken bazı Müslüman kardeşlerimizin sıkça sorduğu “Kur’an–ı Kerim’de çarşaf geçiyor mu?!” sorusuna açıklık getirelim.
Evet, Kur’an–ı Kerim’de çarşaf geçiyor!
Çarşafın adresi ise, Ahzab sûresinin 59. âyet–i kerimesidir. Şayet, “Bu âyet–i kerime çarşaftan değil, cilbabdan bahsetmektedir.” derseniz, şöyle açıklayayım. Evet, âyette “cilbab” kelimesi geçmekte ve “celâbîb” diye zikrolunmaktadır. “Celâbîb” kelimesi “cilbab”ın çoğuludur. Cilbab ise, Türkçe’de çarşaf mânasına gelir. Bu arada, “Kur’an’da çarşaf geçmiyor.” diyenler, şayet birebir “çarşaf” kelimesinin geçmesini kastediyorlarsa, o zaman doğru söylüyorlar, Kur’an’da “çarşaf” kelimesi geçmez! Çünkü “çarşaf” Farsça bir kelimedir. Ama Türkçemizde de kullanılmaktadır. Oysa Kur’an–ı Kerim Arapça indirilmiştir. Yani bu mantığa göre, yanlış anlaşılmasın ama, Kur’an’da “namaz” kelimesi de geçmez, “oruç” kelimesi de… Ya nasıl geçer? “Salât ve savm” şeklinde geçer.

TEFSİR ÂLİMLERİ ÇARŞAF İÇİN NE DİYOR?
Bazı tefsirler ise “cilbab” kelimesini “milhafe” diye tefsir ederler ki, “milhafe” lügatta çar ve çarşaf mânasına gelir. Şimdi ulemânın bu âyetle alâkalı yaptıkları tefsirleri zikrettiğimizde, tariflere en uygun kıyafetin çarşaf olduğu görülecektir.
Ulemâ âyet–i kerimede “cilbab” diye geçen, bu tesettürün nasıl olacağı hususunda birkaç görüşe ayrılmışlardır. İnşallah şimdi bizler kenara çekilip onların görüşlerine yer verelim.
Son devrin âlimlerinden Elmalılı, bu âyeti tefsir ederken “cilbab”ı şöyle tarif etmiştir:
“Baştan aşağı örten çarşaf, ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır.”
“Tepeden tırnağa örten giysidir.”
“Çarşaf ve peçedir.”

Âyet–i kerimede geçen “İDN” kelimesi: Yaklaştırmak demek ise de, âyette “Alâ” harf–i cerri ile kullanılması, kapsamak sûretiyle sarkıtmak mânasını da ifade ettiğinden, üzerinden sıkıca örtmek demek olur. “Cilbab örtmek” tabirinde de iki şekil vardır. Bunlardan birincisi; cilbablarından birisiyle bütün bedenini örtmek; diğeri ise, cilbabın bir tarafıyla başından yüzünü örtmek demek olur.
Elmalılı, âyet–i kerimede geçen “cilbab idnâsını”, bu şekilde tarif ettikten sonra şöyle devam ediyor: “Bu beyanda da iki sûret vardır. Birisi kaşlarına kadar başını örttükten sonra büküp, yüzünü de örtmek ve yalnız tek bir gözünü açık bırakmak.” Elmalılı bunu söyledikten sonra, “Bizler yetiştiğimiz zaman memleketimizde validelerimizin tesettür tarzı bu idi.” der. İkincisi de alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra, burnunun üzerinden dolayıp gözlerin ikisi de açık kalsa bile, yüzün büyük bir kısmını ve göğsü tamamen örtmüş bulunmaktır. Bu açıklamadan sonra da, “Hicri 1310′da İstanbul’a geldiğim zaman İstanbul hanımlarının bir peçe ilave edilmek ve elde açık bir şemsiye bulunmak şartıyla tesettür tarzları bu idi.” demektedir.(1)
Evet, Elmalılı merhum “cilbab”ı böyle tarif ediyor.
Yine bu konuda Konyalı Mehmet Vehbi Efendi “Hulasatü’l–Beyan” isimli tefsirinde: “Kadınların ziynetlerini örtmeleri için çarşafa bürünmelerinin lazım ve vacip olduğunu zikretmektedir.”(2)
Ömer Nasuhi Bilmen Efendi de kendi tefsirinde “Cilbab”ı çarşaf olarak tefsir etmişlerdir.
Gördüğümüz gibi son devrin âlimlerinden, herkesçe tanınan ve kabul gören üç tane tefsir âliminin “cilbab” hakkındaki görüş ve yorumları bu şekildedir… Şimdi de diğer ulemâ bu âyeti nasıl tefsir ediyor ona bakalım:


Taberî, İbn Sîrîn’den şöyle rivayet eder:
“Abide es–Selmani’ye, “…Dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle…” âyetinin mânasını sordum. O hemen büyük bir çarşaf alarak onunla bütün vücudunu örttü. Başını da kaşlarına kadar kapattı. Yüzünü de tamamen kapattı. Yalnız sol gözünü açık bıraktı. Böylece âyeti fiili olarak tefsir etti.”(3)

Taberî ve Ebû Hayan, İbn Abbas’tan şöyle rivayet etmişlerdir:
“Kadın cilbabını alnının üzerine indirir ve oradan sıkar. Alttan da burnunun üzerine kadar kapatır. Yalnız gözleri dışarıda kalmalıdır. Yüzünün kalan kısmı ile göğsünü tamamen kapamalıdır.”(4)

Ebu’s–Suûd Efendi: “Cibab”tan maksat, çok geniş ve uzun bir örtüdür. Kadın bununla başını örttüğü gibi yüzünü ve göğsünü de örterek ayaklarına kadar salar. Buna göre âyetin mânası, ‘Kadınlar dışarıya veya yabancı bir erkeğin karşısına çıkacakları zaman, bu örtüyle yüzlerini ve bütün vücutlarını örtsünler.’ olur.” demiştir.

Cevherî de “Cilbab”ı çarşaf diye tefsir etti. Ve “Cilbab çarşaftır.” denildi. (5)

Ümmü Seleme annemiz şöyle demiştir:
“Cilbablarından üzerlerini sıkı örtsünler’ âyetinin nüzulünden sonra ensar kadınları siyah çarşaflara büründüler. Öyle bir ağırbaşlılık ile çıkmışlardı ki, sanki hepsinin başına birer karga konmuştu.”

ÖRTÜNMEK KADININ OLMAZSA OLMAZIDIR
Verilen kaynaklardan da anlaşıldığı üzere İslâm âlimlerinin çoğunluğu çarşaf üzerinde durmakta ve tesettürün çarşafla daha güzel olacağını belirtmektedirler. Açıkça “çarşaf” demeyen müfessirler ise, âyet–i kerimede geçen “cilbab” ile, kesintisiz bütün bedeni baştan aşağı örten geniş bir elbiseyi tarif etmektedirler ki, bu tarife en uygun olan kıyafet çarşaf, ferace ve cardır. Bu kıyafetler, Türkiye’nin çeşitli yörelerinde, “ehram, peştamal–dolama, şalvar–atkı” gibi farklı isimlerle de zikredilmektedir. Tabi-î bu kıyafetlerin kumaşının kalitesi, ince veya kalın oluşu örfe, beldelere ve mevsimlere göre değişiklik gösterebilir. Ancak dikkat edilecek husus, kadının boynu, omuzu, göğüs, kol, koltuk altı, bel gibi, kısaca vücut hatlarının belli olmaması gerekmektedir. İçini gösterecek kadar şeffaf, vücut hatlarını belli edecek kadar ince ve dar olmamalıdır. Çünkü kadınların örtünmesinden maksat bütün şüpheli yolları kesmek, erkek ve kadınların kalplerinde dolaşan vesveseyi bertaraf etmektir.
Bu arada, âyet–i kerimede örtünmenin, “iffet ve namusu koruması, tanınıp eziyet edilmemesine daha uygun olması” gibi bazı hikmetlerinin açıklanması, bu gayenin bulunmadığı veya başka şekilde elde edildiği durumlarda, örtünmek gerekmez gibi yanlış bir düşünce hatıra getirmemelidir. Çünkü esas itibariyle örtünmek, Allah’ın emri ve dinin gereğidir.
Evli kadınların örtünmesinden kocaları sorumlu olduğu gibi, kız çocuklarının evleninceye kadar örtünme ile ilgili problemlerinden birinci derecede babası sorumludur. Çocukla uzun süre birlikte olan, onun eğitim ve terbiyesi ile yakından ilgisi bulunan anne de ikinci derecede sorumlu olur.

Âyet–i kerimede Allahu Teâlâ bizleri şöyle uyarmaktadır:
“Ey iman edenler! Yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennem ateşinden kendinizi ve ailenizi koruyun”(6)

Dipnotlar:
1– “Hak Dini Kur’an Dili”, c. 6, s. 337, 338
2– “Hulasatü’l–Beyan”, c. 9, s. 3719
3– “Taberî Tefsiri”, c. 22
4– “Bahru’l–Muhit”, c. 5, s. 250
5– “Tacü’l–Aras”, c. 1/186
6– Tahrim, 6

Mustafa ÖZŞİMŞEKLER
 

hudavendigar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
735
Tepki puanı
1
Puanları
0
Müslüman kadınların çarşaf giymelerinden korkmaları onların takva ehli olmayışındandır.Çünkü çarşaf giymek onların nefislerine çok ağır gelmektedir.
 

KatrePare

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Tem 2011
Mesajlar
4,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Belki de bazi yorumlara, goz zinasi vb. seylere mahal verilmemesi icindir belki sevgili buyugum "HUDAVENDIGAR "

Sizin samimiyetiiniz, dusuncelerinizden benim hic suphem yok. Tertemiz ve dinine sadik moderatorlerimize de biraz sert olmadi mi bu soyledikleriniz?.. "Modaya uygun tesettur' diye birseyin ben burda ve dinimizde gecerli olabilecegini dusunenlerden degilim..
Cunku dediginiz, dusundugunuz gibi tesettur "moda" degil, kelime anlami itibariyle de "kapanma, ortunme ve sakinmak" demektir bildigim kadariyla. Ben bu yasimda bu sekilde dusunebiliyorum. Beni boyle destekleyen sitedeki kardeslerimiz, moderatorler bunu dusunebilir, elbette.. Niyetlerinin kotu oldugunu da dusunmuyorum..
Ben bile niyetinizi bildigim halde gorunce sok oldum fotograflari..
Lutfen burdaki kardeslik, iyi niyet duygularini dagitmayalim..
Siz de bizim ve cogumuzun buyugusunuz. Bir de bu acidan dusunun..
Samimiyetinize inaniyorum ben :) Allah razi olsun..

Esselamu aleykum ve rahmetullah..
 

esraisra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Kas 2011
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
yaa ben kapanmak istemdm ama ialm istedi snra seve seve kapandm harika bseyy
 

ceylantur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 May 2009
Mesajlar
2,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
selamun aleyküm,
HÜDAVENDİGAR kardeşim mesajınızı kimin düzelttiği eski mesajınızın altında yer almaktadır. Yusuf Abimiz gerekli açıklamayı da yaparak mesajınızı düzeltmiş. Ben resimleri görmedim lakin diyorsunuz ki bir tanesi hafif müstehcen. Kusura bakmayın ama hafif de olsa müstehcen resimleri niye yüklüyorsunuz? Bu konuda sizin tabirinizle "modaya uygun tesettür" giyinen kardeşlerimiz yok elhamdülillah. Mustafa ÖZŞİMŞEKLER hocamız gerçekten çok kıymetli ve alim bir hocamızdır. Televizyon ve radyo programlarını da takip eden hatırı sayılır bir kitlesi vardır. (Benim kişisel düşüncemi soracak olursanız, Allah Celle Celalühu rızası için sevdiğim hocamdır, sitesinden indirdiğim tüm sohbetlerini devamlı dinlerim)
Burada düzeltilen uygunsuz resimlerin olduğu mesajdır, içeriğine karşı çıkan da yoktur, sadece resimler silinmiştir Belki resimleri internette dolaşan bu kardeşlerimiz tövbe edip,doğru yola girmişlerdir, bunu kimse bilemez, bu açıdan bakarsanız ne kadar büyük bir kul hakkına girdiğinizin farkında mısınız?
Bu konuya yazan kardeşlerimizin ve forum yöneticilerinin emin olun tesettür konusunda samimiyetleri Allah Celle Celalühu rızası doğrultusundadır. Gereksiz kırgınlıklara girmeden, alınganlık yapmadan, birbirimizi suçlamadan devam edelim inşAllah. Nice kardeşimiz internette tesettür ile ilgili araştırma yaparken bu konuyu ve dolayısıyla da forumumuzu keşfediyor. Hepimizin görevi tesettürü Kur'an-ı Kerim ve sahih kaynaklardan bilmeyenlere anlatmak, bilenlere de hatırlatmaktır. Lütfen değerli paylaşımlarınıza devam edin inşAllah.


HEP BİRLİKTE

Tebliğ


ve

Desteğe

Devam





İnşAllah​

Moderatör kardeşlerime duyuru!...

Bu mesajımda ki resimlerimi kim sildi?Bir tanesi hafif müstehcen diye diğerlerinin resimlerinin silinmesi abesle iştigaldir.Maksadınızı anlayamıyorum.Modaya uygun tesettür giyecekseniz bu konuya niye mesaj yazıyorsunuz ki? Ama ben başka bir cihetten yorum yapacağım.Bunu da silin de anlayalım bakalım sizin tesettürle ilgili samimiyetlerinizi...
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43

Moderatör kardeşlerime duyuru!...

Bu mesajımda ki resimlerimi kim sildi?Bir tanesi hafif müstehcen diye diğerlerinin resimlerinin silinmesi abesle iştigaldir.Maksadınızı anlayamıyorum.Modaya uygun tesettür giyecekseniz bu konuya niye mesaj yazıyorsunuz ki? Ama ben başka bir cihetten yorum yapacağım.Bunu da silin de anlayalım bakalım sizin tesettürle ilgili samimiyetlerinizi...
İnsanı azarlar uslubunuzu bir kenara bırakarak mesaj yazarsanız aramızdaki saygı ve sevgi artar aksi halde kardeşlik bağlarımız zedelenir.
Resimlere gelince birinci resime zaten yorum yapmaya gerek yok.Böyle bir resimi eklemeniz doğru değil.
Diğer resimlerde Efendimizin sas buyurduğu örtülü çıplaklar dediği mesabede resimler.Doğar olarak bunlarda uygun değil.
Zaten yazıdada belirttiğinizden Çünkü bu şekilde şık ve süslü giyinmek erkeklerin daha çok dkkatini çekmektedir.
ne demek veya nasıl bir giyim tarzı olduğu anlaşılıyor.Ziyade olarak resime gerek olmadığı malumunuz.
Bu sebeptendirki resimlerin silinmesi tarafımızda uygun görüldüğünden forumdann kaldırılmıştır.
 

nisan21

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ara 2009
Mesajlar
690
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
selamun aleyküm ablacığım, seni gördüğüme çok sevindim, internete tekrar kavuştun demek?

Allah'a (Celle Celalühu) emanet ol inşAllah
canım benim beni hatırladığına sevindim:)) uzun zaman sonra burda olmak çok güzel. sende Yüce Yaradana emanet ol canım...
 

esraisra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Kas 2011
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
kapanma dünyanın en güzel seyi şöyle ifade edyim kapanmak=midye içindeki inci gibi
 

hudavendigar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
735
Tepki puanı
1
Puanları
0
DiKKAT EDİNİZ Kİ MANTO VEYA PARDESÜ ASLA İSLAM GİYSİSİ OLMAYIP, BİLAKİS O, FRANSIZLARIN; MÜSLÜMANLARIN CEBİNİ CUKKALAMAK İÇİN İCAD ETTİKLERİ GİYSİLERDENDİR.BU YÜZDEN BUNU KİMSEYE ANLATAMIYORUZ.KUR'AN'DA Kİ "CİLBAB" KAVRAMI PARDESÜ VEYA MANTOYA İŞARET ETMİYOR.BUNA BİNAEN DİKKATLİ BİR ŞEKİLDE CİLBABIN TANIMINI YENİDEN OKUMANIZI TAVSİYE EDİYORUM.
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
40
Sizi tesettüre bürünmeye davet ediyoruz!

Sizi tepeden tırnağa güzelce kapanmaya çağırıyoruz!

Vücut hatlarınızı belli etmeyecek bir şekilde giyinmeye,

Başörtülerinizi omuzlarınızın üzerine salıvermeye çağırıyoruz..

Çünkü ALLAH Teala böyle istiyor!

Sizi ta başlangıçta edep ve haya duygularıyla donatan,bu yüce duyguları fıtratınıza yerleştiren ALLAH istiyor..

Fıtratınıza yerleştirdiği hazinenin görkeminden haberdar olmanızı,o muhteşem hazineye sahip çıkmanızı istiyor!
Biliyor musunuz?Hz.Meryem sonradan kazandıklarıyla değil,sırf bu mevcud hazineyi koruduğundan dolayı bütün alemlere seçkin kılındı..

Sizleri utanma ve terbiye duygusuyla süsleyerek yeryüzüne gönderen ALLAH Azimüşşan şimdi sizden onları ortaya çıkarmanızı istiyor..
ALLAH örtünmemizi bizden ta ilk günden itibaren yeryüzüne ilk ayak basar basmaz istemiştir.Bunun böyle bilinmesini istiyoruz ve bu meselenin özellikle İslamda örtünme diye ele alınmaması gerektiğine inanıyoruz.Çünkü örtünme Muhammed as. ile başlamamış ALLAH Teala ilk günden itibaren örtünmeyi hayalı ve edepli olmayı emretmiş,daha sonra toplumlar ne zaman ki bu çizgiden ayrılmaya başlamış,gönderdiği rasullerle bu çağrıyı yenilenmiştir.

Bugün bizle beraber tüm dünya bilmektedir ki başlangıcından itibaren günümüze kadar müslüman bayanlar örtünmekle yükümlüdür.Bütün İslam mezhepleri şu konuda ittifak etmişlerdir:Müslüman kadının ellerinin ve yüzlerinin dışında kalan yerlerini yabancı erkeklere göstermeleri haramdır,vücut hatlarını belli edecek şekilde giyinmeleri haramdır,tenlerini gösterecek derecede ince giyinmeleri haramdır,giyim kuşamda kafirlere benzemeleri haramdır.

Bu konuyu bunu dışında başka bir şekilde anlamaktan hele pazarlık masasına yatırmaktan tartışmaktan ALLAH'a sığınırız.

Kadının güzelce örtünmesi ALLAH'ın yeryüzündeki çizgilerinden bir çizgi,işaretlerinden bir işaret,şiarlarından bir şiardır! Herşeyden önce yerine getirilmekte olan bu emir buna şahit olanlara derhal o emri vereni hatırlatır..Yine örtülü bir bayan hayvani şeytani ve nefsani çağrışım yapacak bütün görünümünü geri plana atmış olacağından,şeytani atmosferin yerini Rahmani bir atmosfer kaplayacaktır.

Rabbimiz Bizim İyiliğimizi İstiyor!

Sizin tesettüre bürünmenizde ALLAH Teala'nın bir çıkarı var mıdır?İyi biliniz ki şu anda yeryüzünde yaşayan milyarlarca bayan,istisnasız hepsi örtünse her biri birer insanlık abidesi olsa,birer Meryem olsa,Asiye olsa,Hatice olsa,Fatıma olsa milyarlarca bayan edep ve hayada birbirleriyle yarışa girseler..ALLAH yine aynı ALLAHtır.Onun büyüklüğüne yüceliğine en ufak katkıda bulunmuş olmazlar.Ve yine yeryüzünde ne kadar bayan varsa hepsi edepsizlik,fuhşiyat ve kötülük yarışına girseler akla hayale gelmeyecek ahlaksızlıkları yapsalar..ALLAH Azmüşşanın şanına en ufak bir zarar gelemez.Eğer ALLAH Teala bizim örtünmemizi istiyorsa,işin ahiret yönü bir tarafa tamamen bizim menfaatimiz,bizim iyiliğimiz,dünyevi mutluluk ve huzurumuz için istemektedir.

Hem ALLAH değil midir insanlardan bir şey istemeye emretmeye en çok hak sahibi olan..Onları yaratan,yaşatan değil midir?Şu hususu aklınızdan hiç çıkarmayınız ki,ALLAH'a kulluktan kaçınanlar,kesinlikle şu anda birilerinin bir yerlerin kuludurlar!Varsın onlar özgür olduklarını,özgürce yaşadıklarını,özgürce bir tercihte bulunduklarını zannederek kendi kendilerini avutsunlar! İyice düşündüklerinde göreceklerdir ki örtüsüz olarak sürdürdükleri bu yaşantıyla birilerinin çağrısına uymaktadırlar,birilerini memnun etmektedirler.Bu birileri onların nefisleridir,şeytani duygularıdır,içinde yaşadığı toplumdur,modadır,başkalarının beğenisidir,başkalarının dışlama korkusudur,bir takım güç odaklarıdır,paradır,diplomadır,iştir,makamdır..

''Seçilin ayrılın şöyle ey mücrimler!Ey Ademoğulları!Size şeytana kulluk etmeyin,çünkü o apaçık düşmanınızdır.Bana kulluk edin.Dosdoğru yol budur,diye and vermedim mi?''

Şeytana ibadet etmek nitelemesi gerçekten çok acı bir niteleme.Birilerine ağır gelebilir kabullenmeyebilirler.Fakat şeytanın çağrısına uyup hayatını ona göre şekillendirenleri ALLAH böyle niteliyor.

Evet anlamak isteyen için bir konu ancak bu kadar berrak olur hak ve batıl birbirinden ancak bu kadar ayrılır.Örtünmenin ALLAH'ın emri olduğu,hem de ilk ve çok önemli emri olduğunu,örtüsüzlüğün de şeytanın bir emri ve çağrısı olduğu konusunda acaba bir tereddüdünüz var mı?

güncelleme..
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
40
61390_156529477699626_132935546725686_418503_7055963_n.jpg


BeNiM KaPaLı OLMaMı YüCe RaBBiM EMReDiYoR. PeKi Ya SeNiN AÇıK

OLMaNı KiM EMReDiYoR ?


Bütün elbiseleri gördüm; iffet ve sakınmaktan daha iyi elbise görmedim...!

Hz.Ömer (radıyalllahu anha)
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
40

basortusu.jpg


O yüz, her hattı tevhid kaleminden bir satır
O yüz ki, göz değince ALLAH`ı C.C. hatırlatır..
 

esraisra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Kas 2011
Mesajlar
337
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
allah tm kapnmk isteynlre yrdım etsn inşş
 

hudavendigar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
735
Tepki puanı
1
Puanları
0
Pardesü giyenler Kur'an'da ki "cilbab" kavramını henüz anlayamamış kimselerdir.Haliyle bazı siyonistler ve mezhepsizler çarşafı "öcü böcü" diyerek "sana yakışmıyor sen pardesü giyinirsen yakışır" türünden kadınların kafasını karıştıran bağnaz zihniyertliler var olduğu müddetçe çarşafı kerih görenler her zaman bulunacaktır.Çarşaf giymek imanı zayıf bir kadın için gerçekten zor birşeydir.O, nefs mücadelesidir.Önemli olan, kadınlara çarşafı sevdirmektir.Ama bunu yaparken de itici sözler söylemek asla uygun olmaz.Benim eşim ve kızım severek çarşafı giymişlerdir.Onlara asla baskı da yapmış değilim.Ben eşimle çarşafsız olarak evlenmiştim.O sonradan çarşafı severek giydi.Bu hali halen devam etmektedir.Bir çarşaflı kadına; toplum içinde laubali konuşmak, cilve yapmak veya saldırgan tip olmak asla yakışmaz, bilakis İslam'a ve çarşafa zarar getirir.Çarşaflı bir hanımın aynı zaman da ilim sahibi olması gerekir ki muhatabını ikna edebilsin.Aile ve mahalle baskısıyla giyinmiş çarşafın kendisine faydası da yoktur.Çarşaf, hür irade ile giyinmelidir.Zorla çarşaf giydirilmemelidir.
 

hudavendigar

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Kas 2006
Mesajlar
735
Tepki puanı
1
Puanları
0
Edebli olmak farzdır.Sorarım size, tesettürsüz kadınlar edepli sınıfındanmıdırlar?.Eğer kendilerini edepli görüyorlarsa o zaman bu edebin ne demek olduğunu anlamamış zavallılar demektir.Edepli olan hiç avret mahallisini açar mı açtırır mı?

Edep ya hu, edep ya hu!...
 

KatrePare

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Tem 2011
Mesajlar
4,014
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Pardesü giyenler Kur'an'da ki "cilbab" kavramını henüz anlayamamış kimselerdir.Haliyle bazı siyonistler ve mezhepsizler çarşafı "öcü böcü" diyerek "sana yakışmıyor sen pardesü giyinirsen yakışır" türünden kadınların kafasını karıştıran bağnaz zihniyertliler var olduğu müddetçe çarşafı kerih görenler her zaman bulunacaktır.Çarşaf giymek imanı zayıf bir kadın için gerçekten zor birşeydir.O, nefs mücadelesidir.Önemli olan, kadınlara çarşafı sevdirmektir.Ama bunu yaparken de itici sözler söylemek asla uygun olmaz.Benim eşim ve kızım severek çarşafı giymişlerdir.Onlara asla baskı da yapmış değilim.Ben eşimle çarşafsız olarak evlenmiştim.O sonradan çarşafı severek giydi.Bu hali halen devam etmektedir.Bir çarşaflı kadına; toplum içinde laubali konuşmak, cilve yapmak veya saldırgan tip olmak asla yakışmaz, bilakis İslam'a ve çarşafa zarar getirir.Çarşaflı bir hanımın aynı zaman da ilim sahibi olması gerekir ki muhatabını ikna edebilsin.Aile ve mahalle baskısıyla giyinmiş çarşafın kendisine faydası da yoktur.Çarşaf, hür irade ile giyinmelidir.Zorla çarşaf giydirilmemelidir.

MasaAllah ne kadar guzel.. Ben de feraceye niyet ettim, insaAllah bana da nasip olacak, tesetturumun uzerinde beni "BEN" yapacak.. Allah sizden, ailenizden de razi olsun.. Baski yapmamanizda bir ornektir. Rabbim razi olsun, benim babam da ayni dusuncelere sahip :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt