Birşeyi seven onu daima anar çok anmanın sebebi onu sevmektir PEYGAMBER SAV KİMDE ŞU ÜÇ HASLET BULUNURSA İMANIN LEZZETİNİ BULUR ALLAH CC VE RASULU KENDİSİNE DİĞER ŞEYLERDEN DAHA SEVİMLİ OLMAK SEVDİĞİNİ YALNIZ ALLAH İÇİN SEVMEK ALLAH CC BİR KİMSEYİ KÜFÜRDEN KURTARDIKTAN SONRA TEKRAR KÜFRE DÖNMEKTEN ATEŞE ATILACAKMIŞCASINA HOŞLANMAMAKTADIR buyurmuşlardır.ölçü ortadadır her inanan insan ALLAH CCve rasulunu ne kadar seviyor sevdiğini allah için ne kadar sevebiliyor imanın kadru kıymetiini bilip küfre düşmekten nekadar sakınabiliyor ölçülebilir nasılmı?çok sevmenin alameti çok anmaktır öyleyse her inanan insanı allahı rasulunu onları sevenleri kuranı islamı zikrettiği kadar onları seviyor demektir inanan insan dini imanı kuranı kendisine mesele ediyorsa çilesine katlanıyorsa bunları seviyor demektir kişi sevdiği uğruna birşeyler yapmıyorsa sadece seviyorum demek bir mana ifade etmez şehitlerin üstün mevkii allahı heran zikir halinde olmalarındandır çünkü arzulanan son nefestir yani insan bütün mevcudiyetiyle allaha teveccüh etmesidir inanan insan için başka bir gaye yoktur hakikatte insanoğlunun maksatı ne ise mabududa odur yalnız dili ile kelimei şehadeti söyleyip hareket ve tavırları ona uygun olmayanların vaziyeti allahın bağışlamasına kalmıştır dilerse affeder dilerse azap eder tehlikeden kurtulmuş değildir o halde şu halimize bakarak cenabı vacibul vucudu anmaya ne kadar ihtiyacımız olduğu ortadadır gelin lailahe illallah diyelim cenabı hakka sevgi ve muhabbetin olmadığı yerde onun davası olmaz sahabei kiram cenabı hakkın nurunu peygamber sav efendimizde görmüş ve o aşk ile islamı temsil edebilmişlerdir herdevirde cenabı hakkın nurunun müteselsilen temsil edildiği kamil insanlarla muvaffakiyet söz konusu olmuştur çünkü onlarda nuru ilahi seyredilmiş yapılan bütün işler allah aşkına olmuştur mecnuna demişler nereden geliyorsun?dediki leyladan dedilerki nereye gidiyorsun?dediki leylaya dedilerki neredesin?dediki leyladayım dedilerki leyla senden kolunu kesip göndermeni ister menun kolunu kesmeye hazırlanırken vazgeçer niçin vazgeçtiğini soranlara kol benim değilki leylanın kolu onu nasıl keserim cevabını verir inanan insan allaha kavuşmayı sever allaha kavuşmayı sevenin allahta mulakatını sever allaha ulaşmayı sevmeyen insanın allahta mülakatını sevmez hakka kul olamk ona ulaşmak rızayı bariyi kazanmak için bakınız sahabei kiram nasıl hareket etmiş enes bin malik anlatıyor abdullah b. revaha peygamberin ashabından birine rastladığı zaman gel biraz allahı zikir edelim dedi yine bir defasında bu sözleri adamın birisine söyledi adam buna kızarak peygambere geldi ve EY ALLAHIN RASULU İBNİ REVAHAYA BAK SENİN TELKİN ETTİĞİN İMAN YERİNE GEL BİRAZ ZİKİR EDELİM DİYORdedi bunun üzerine rasulullah sav ALLAH ABDULLAH İBNİ REVAHANIN HAYRINI ARTTIRSIN ZİRA O MELEKLERİN BİLE İMRENDİĞİ ZİKİR MECLİSLERİNİ SEVİYOR buyurdu ata bin vesan anlatıyor abdullah bin revaha arkadaşlarından gel bira iman edelim dedi arkadaşı ise mümin değilmiyizdeyeniden iman edeceğiz diye sordu abdullah yok canım allahı zikir edip imanımızı kuvvetlendirelim demek istedim dedi bir gün ebu hureyre ra sokakta gördüğü halka burada boşu booşuna ne duruyorsunuz koşun mescide orada resulu ekremin mirası veriliyor sizde hakkınızı alınız der halk hemen mescide koşar ve böyle birşey olamdığını görünce geri dönerler vaziyeti ebu hureyreye anlatırlar biz böyle bir taksimata tesadüf etmedik derler ebu hureyre ya ne gördünüz diye sorunca kimisi kuran okuyor kimisi zikir yapıyor dediler ebu hureyre işte rasulu ekeremin mirası odur dedi inanan insan için rasulullahın mirasına koşabilmek çok önemli islamı mücerret olarak kabullenmek ve anlamak kolaydır zikri daim islamın insanda muşahhaslaşması demektir zaten gaye bu değilmi?GELİN HEP BERABER RASULUMUZUN MİRASINA KOŞALIM DUA İLE