Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Kadın Sesi Avretmidir ? (2 Kullanıcı)

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Açılan konuda ve verilen cevaplarda nedense hiçbir şer'i delil mevcut değil.Bir tabiinden yazı aktarılmış sanki o hükmü vermiş gibi herkes teşekkür konuyu açıkladığın için demiş.Ne Ayet ve Hadis ne İcma getirmemişler böyle önemli konuyu hemen sonlandırmışlar..Bir şeyler sunuyorsanız o sunduğunuz ve savunduğunuz şey hakkında Hüccet delil getirinde kabul edelim.İşkembenden yapılanlar biz müslümanları bağlamaz.Müslümanları bağlayan Şer'i Delil getirmeniz lazım
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Açılan konuda ve verilen cevaplarda nedense hiçbir şer'i delil mevcut değil.Bir tabiinden yazı aktarılmış sanki o hükmü vermiş gibi herkes teşekkür konuyu açıkladığın için demiş.Ne Ayet ve Hadis ne İcma getirmemişler böyle önemli konuyu hemen sonlandırmışlar..Bir şeyler sunuyorsanız o sunduğunuz ve savunduğunuz şey hakkında Hüccet delil getirinde kabul edelim.İşkembenden yapılanlar biz müslümanları bağlamaz.Müslümanları bağlayan Şer'i Delil getirmeniz lazım

Konuyu sonlandırmak birtarafa soruyu daha geniç biçimde bir kaç başlık altında değerlendirimesi gerektiğini söyledik ve nasıl yapılması gerektiğinide mesajımızda yazdık.Sadece konu başlığındaki soruyu sorar ve öyledir veya değildir sonucunu çıkarmanın yanlış olacağını ve herkesi tatmin etmeyeceğini söyledik ve herkesi konu hakkında hak soruları sorarak hak cevalarını araması gerektiğini beyan ettik.Belkide anlaşılamamışızdır.
Selamün Aleyküm değerli kardeşim
 
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

senator isimli kullanıcıya cevaptır.
şer-i deliller bunlar olsa gerek.

Esas itibariyle başta insan olmak üzere hiçbir varlığın sesi mutlak olarak haram ve günah sınıfına sokulmaz. Çünkü yaratılışında bir haramlık mevcut değildir. Bunun içindir ki, hiçbir âyet ve hadis kadının sesini haram kılıcı bir hüküm bildirmez.

Başta Hanefi ve Şâfiî imamları olmak üzere mezhep sahibi müçtehid imamlarımızın kanaatleri de bu merkezdedir. Hattâ bütün fıkıh kitaplarında şu hükmü görüyoruz: Cumhura göre kadının sesi avret değildir. Yani bütün müçtehidlere göre kadının sesi haram değildir.

Şâfiî mezhebi âlimleri ve diğer müçtehidler şöyle derler: “Kadının sesi avret değildir. Çünkü kadın alış veriş yapar, mahkemede şahitlikte bulunur. Bunun için sesini yükselterek konuşmak zorunda kalır.

yani bağırmaları istenmez mahkemede yaratılışı gereği çekingen olan kadın bağırır ki sesi duyulsun demek istiyor.

Kadının sesinin avret olmadığının gerekçesi İslâmın ilk uygulamalı devri olan Saadet Asrıdır. Yani Peygamber Efendimizin (a.s.m.) ve sahabilerin uygulayış biçimidir. Bu uygulanış biçimi üç şekilde görülüyor:

Birincisi: Peygamber Efendimizin (a.s.m.) sahabi hanımlarla konuşması, onların sorularına cevap vermesi, şikâyetlerini dinlemesi, ihtiyaç ve taleplerini karşılamasıdır.

ses nasıl avret oluyor anlamadım buydu aslında. o hanımlardan bir kısmı efendimizle(SAS) birlikte savaşmıştır arada konuşmuş olma ihtimalleri de var tabi. şimdi o peygamberdi ben kimim diyen kişiye niye şer-i delil istiyorsun diye sorsam ne cevap verir. o konuşurken problem yokta sen/ben konuşunca niye problem olsun. kalplerdeki kötülük kime ait.

İkincisi: Sahabiler gerek Peygamberimizin hanımlarına, gerekse diğer hanım sahabilere hadis ve benzeri durumlarda soru sorarlar, konuşurlar ve bazı konularda bilgi alırlardı.


Üçüncüsü: Yine Sahabe döneminde kadınlar, halifelere şikâyetlerini dile getirirler veya dinî meselelerde diğer sahabilere bilmediklerini sorup öğrenirlerdi.

hz.ömer(RA) ın bu konudaki meseleleri ibret vericidir.

Son olarak zamanımızın müfessirlerinden Muhammed Ali es-Sabûnî’nin yorumuna yer verelim:

“Açıkça görüldüğü gibi, eğer fitneden emin ise kadının sesi haram olmaz. Ancak, erkeklerin, kadınları fitne ve fesada götüren hallerden uzak tutmaları gerekir.”

Mehmed Paksu
Aileye Özel Fetvalar
Sorularla İslamiyet Editör

konunun geri kalan kısımlarındaki avret olma hali kadının sesiyle ilgili değil erkekle kadının alenen hayasızca tutum takınmasıyla ilgili zinayla ilgili yumuşamayın derken havaya değil adama yumuşamayın diyorlar.

suçlu nasıl kadın oluyor anlamadım dediğim husus bu oluyor. kadın yumuşak olsun ağır başlı olsun isteyip onu bağırtarak konuşturacak zihniyet neyi kastetmiş anlamadım.

şer-i delil efendimiz(SAS) uygulaması değildir onun hayat anlayışıdır isteyen onu takip eder. yanlış anlaşılan husus bu kimse onun seviyesinde dini yaşayamadığından(şer-i delil diye bir hayali insanların önüne koyuyorlar) evvela soruya kendi nefsinizde cevap verin sonra da şer-i delil neymiş onu araştırın. efendimiz(SAS) uygulamasını tam olarak anlamak onu görmek yaşamak demek bu demek. bu halde kişi söze değil fiile değer veriyor.(BU sözümün şer-i delili benim hayatımdır ilmihal kitaplarında bulmazsınız. hiç kimseyi ayı ikiye bölseniz iman ettiremezsiniz dediğinizi yaşamadıktan sonra)

efendimiz(SAS) şöyle yapmış namazı şöyle kılmış şöyle oruç tutmuş bunlar şer-i delil sonra da din düşmanları gelip hani nerde o müslümanlar deyip dalga geçmeye başlamış bilin bakalım bu ülke neresi?

önce sen atacaksın eteğindekini ne hissetiğini söyleyeceksin ondan sonra da efendimiz(AS) da insandı ve en az benim kadar saygı değerdi deyip İFTİRA HARİCİNDEKİ HER HALİ şer-i delil olarak sunacaksın. hadis kritiği budur.

biz bilmiyor muyuz efendimizin(SAS) uygulamasının ne demek olduğunu. iyi niyet başka uyanık olmak başka. bırakın herkes önce ben insanım bunlar bana ağır geliyor desin. sonra efndimiz hakkında din hakkında atılacak onlarca saçma iftiraya inanmayarak kim ne derse desin ben yapmadıysam o da yapmaz diyerek sıddık olarak cevap versin. asli amaç bu.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Kardeşim.. Sorularla islamiyet sitesine birkaç kelime yazıp çıkan sonucu koplayalım buraya yapıştırmakla olmuyor bu işler..Usulu Fıkh dersi alsaydınız eğer Şer'i Delilin ne olduğunu bilseydin Şer'i Delil gibi bir hayali diye hitap edemezdin....
Cümlelerini dikkatli kur ki söylediklerinden ötürü bilmeden küfre girmeyesin.
 
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

2003 ten beri çalışıyorum 5 vakit namaz kılan 2 kişi gördüm şer-i delil hakikatlarını sizinle paylaşmak istiyorum buyurun.

cehaletimi yüzüme vurduğunuzdan dolayı ALLAH(cc) razı olsun.
 

Aşkı ilahi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
31 Eki 2009
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Hüyela kardeşimizden Allah cc razı olsun,çok ehemmiyetli bir konuya değinmiş.
Fakat fıkhi bilgisi olmayan kardeşlerimiz,yada bilgileri var ama karşıdaki anlayamıyor,böyle fetvayı gerektiren konularda bana kalırsa herkes temkinli davranmalı ve yorumdan sakınmalı diye düşünüyorum.
Selametle kalın.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
,
Rabbim yolumuzu-kalbimizi-ayaklarımızı dinimiz üzerine sabit kılsın inşallah

Allah c.c. razı olsun sizden



Daha sık girebilseniz siteye keşke diyorum

Cenabı Hak cümlemizden razı olsun.

İnşaallahü teala yaklaşık 5 ay kadar sonra daha sık görüşücez. Şimdilik Dua eder dualarınzı beklerim.
 

topbas

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 Kas 2009
Mesajlar
35
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
ALLAH (cc) razı olsun guzel bır konuyu ele almıssınız sayenizde eksiklerimizi tamamladık Rabbim yar ve yardımcımız olsun...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

Ve aleyküm selam ve rahmetullahi ve berakatühü

değiştiremeyeceği şeyler karşısında zelil olmak yerine değiştirebileceği şeyler peşinde koşmak gerek.

Sizin bu sözünüz islamiyete uygun değil. Değişmiyeceğini nereden biliyorsunuz. Unutulmuş bir sünnetimi ortaya çıkarana yüz şehid sevabı vardır buyuruluyor. Peki ya unutulmuş bir farzı bir haramı ortaya çıkaranı düşünelim. İnsanlar amel eder etmez o o ayrı bir konu. Tebliğ etmek öğretmek ayrı bir konu. Habercinin vazifesi ancak haber vermektir.

kadının sesi haram görüntüsü haram ayağını yere vurması haram ali haram dili haram.

kadının değil yabancı kadının. Yani helaniniz olmayan kadının. Bundan tabii birşey olabilirmi.

yahudilere de et yemek haram.

kadını değil erkeği dine sokmak lazım. ben yıllardır çalışıyorum. 5 vakit namaz kılan adam 2 kişi hariç görmedim. böyle bir toplumda kadının ne sesini ne de görüntüsünü kapatamazsınız.

Böyle olması o kadınız çeşitli vesilelerle ikaz edemiyeceğiniz anlamına gelmez. Belki değişmez dediğin insan seni beni geçer. Nitekim böyleleri mevcut

tek yol evliya olup ayrı bir mekanda yaşamak.

:Evliyalık ayrı bir mekanda yaşamak demek değildir. Evliya olmak içinde ayrı bir yerde yaşamak şart değildir. Evliyalık halk arasında Hak ile olmaktır. Zahir (beden) kulların haklarını öderken batın (kalb,ruh) hakiki sevgili ile Hak teala ile birlikte olmalıdır.

yoksa kadına iyilik diye benden başkasına yar etmemin adı islam oldu. dindar adam yok dini yaşayan yok başörtüsü sorun. camide 2 saf kadınlar suçlu.
biz bir şekilde kadınlarala olan ilgimizi kesemiyoruz önce bunu kabul edip ondan sonra sorun çözmek lazım. hatunu alan kenarda. alamayan şu haram bu haram diyo ve suçlu etini yiyemediğimiz tırnaklı hayvanlar. kadınları ALLAH(cc) bizlere haram etmişş olmasın bu islam ülkesinde. sakın yahudilerin kesildiği gibi bir takım nimetler bize de verilmiyor olmasın. et gibi görünen kadın kendi hataları bir yana yemek için yaklaşana haram oldu biz de namazsız niyazsız memlekette dinimizden ötürü evlenemiyoruz dedik.

kadının değil onun efendisinin sesini kesmek lazım. haya sahibin olun diyolar budist olarak mı? birileri istediği şeyleri yaşamalı yoksa başlarına kala kala türkçe konuşan yahudiler kalacak. kadının tercihleri hususnda islam alimleri namaz kılmayan bir toplumda bu hükümleri biraz zor uygularsınız o kahkaha size değil dininize derse ne diyeceksiniz.

Hem kadını hem erkeği terbiye etmek gerekir. Din düşmanlarına dikkat edin en çok kadınları kandırmaya çalışırlar. Çünkü evladı genelde anne yetiştirir. Dolayısıyla kadının ailedeki rolü çok büyüktür. Aileninde millet içindeki rolü.

kadınların sesi değil o sesi duyan kulakların onun duyan kulağı olurum hükmünce kulağı olmaması önem arz eder. kerat tablosuyla integral sınavı bu ve herkes bu dınavı kaybetti. kadın nimettir sesiyle ve görüntüsüyle. ama bu nimeti kime karşı kullanacağını bilmediğinden benim gibi ortaya konuşurlar.
sevgi aşk VEDUD(cc) yanındadır onların sesi ve görüntüsünü onun(CC) Yanından görmek lazım sonra onları bu hale koyanın onlara emanet olarak bakması gereken bizler olduğunu anlamak lazım. ondan sonra da yorum yapmak lazım.SORUN ŞŞU KİMSE KALBİNDEKİ KÖTÜLÜĞÜ KABUL ETMİYOR. olur kii kalbinde kötülük olan olursa.... demek ki sorun ERKEK Niye içtihad kadına çıkıyor anlamadım.

buraya anlıyamadım.

bu yüzden erkeklerin bir an önce nafile oruca başlayıp kadınların bir de demedikleri şeyleri duyup nefislerini öldürmeleri iyi olur diye düşünüyorum.

Evet bil hassa bekar erkeklerin oruç tutması tavsiye ediliyor. bu doğru.

o zaman kimmiş cahiliye devrinde ayağını vuran ziynetini açan kimmiş erkek gibi hanım olan ve bu çocukları yamuk yumuk yetiştiren ALLAH(cc) anlatsın.

O ZAMAN ALEMİN BİZİMLE NASIL HZ.NUH(as) GEMİSİNE VURDUĞU GİBİ DALGA VURDUĞUNU GÖRECEĞİZ. o dalganın adıda kadın oluyor.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.


Cenabı Hak cümlemizden razı olsun.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Açılan konuda ve verilen cevaplarda nedense hiçbir şer'i delil mevcut değil.Bir tabiinden yazı aktarılmış sanki o hükmü vermiş gibi herkes teşekkür konuyu açıkladığın için demiş.Ne Ayet ve Hadis ne İcma getirmemişler böyle önemli konuyu hemen sonlandırmışlar..Bir şeyler sunuyorsanız o sunduğunuz ve savunduğunuz şey hakkında Hüccet delil getirinde kabul edelim.İşkembenden yapılanlar biz müslümanları bağlamaz.Müslümanları bağlayan Şer'i Delil getirmeniz lazım

Adı üstünde tabiin . Yani kime tabi, gelmiş gelecek yaratılanların en üstününe arkadaş ve talebe olmak şerefine kavuşmuş eshabı kiram 'aleyhimmürrıdvan' efendilerimize. Onlara tabi olanların sözünü kabul etmeyecek kimseye diyecek bir sözümüz yok.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

senator isimli kullanıcıya cevaptır.
şer-i deliller bunlar olsa gerek.

Esas itibariyle başta insan olmak üzere hiçbir varlığın sesi mutlak olarak haram ve günah sınıfına sokulmaz. Çünkü yaratılışında bir haramlık mevcut değildir. Bunun içindir ki, hiçbir âyet ve hadis kadının sesini haram kılıcı bir hüküm bildirmez.

Nefsinize göre konuşuyorsunuz maalesef.

Kadın sesinin haram olduğunu bildiren vesikalardan bazıları:

Resulullahın hanımları müminlerin anneleri olduğu için, onun hanımları ile yani annelerimizle evlenmek de haramdır. Üç âyet meali:
(Ey iman edenler, Resulullahın eşleri ile evlenmeniz caiz değildir.) [Ahzab 53]

(Resulullahın eşleri, müminlerin anneleridir.) [Ahzab 6]

(Ey nebi hanımları, siz diğer kadınlar gibi değilsiniz. Allah'tan sakının, edalı, yumuşak konuşmayın, kalbi bozuk olan, ümide kapılır; hep ciddi konuşun.) [Ahzab 32]

Âyette, Peygamber hanımlarının yani annelerimizin yumuşak konuşmaları caiz olmayınca, başka kadınların yumuşak konuşmaları nasıl caiz olabilir. Annelerimize kötü gözle bakan çıkabileceğine göre, diğer kadınlara kötü gözle bakan çıkmaz mı?

Kadının ihtiyaçsız sesini erkeklere duyurması caiz olmadığı gibi, bakması da caiz değildir. Bir âyet meali:
(Mümin kadınlara da söyle, gözlerini [yabancı erkeklere bakmaktan] sakınsınlar.) [Nur 31]

Birkaç hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Erkeğin kadına, kadının da erkeğe [şehvetle] bakması haramdır.) [Taberani]
(Yabancı kadını görünce, yüzünüzü çevirin!) [Ebu Davud]

(Şarkı söyleyen kadını dinlemek ve yüzüne bakmak haramdır.) [Taberani]
(Namahreme bakmak göz zinasıdır.) [Buhari]

Ümm-i Seleme vâlidemiz anlatır:
Resulullahın yanında iken, iki gözü de görmeyen İbni Ümmi Mektûm, izin isteyip içeri girdi. Resulullah bize, (İçeri girin) buyurdu. (Ya Resulallah o a’ma değil mi, bizi görmez) dedim. (O sizi görmüyorsa, siz onu görmüyor musunuz?) Yani, o kör ise, siz kör değilsiniz ya, buyurdu. (Tirmizi, Ebu Davud)

Bir âyet meali de şöyle:
(Resulullahın eşlerinden ihtiyacınızı perde arkasından isteyin.) [Ahzab 53]

Namahreme bakmak günah olduğu gibi onunla konuşmak da günahtır. İki hadis-i şerif meali:
(Ey kadınlar, ancak mahreminizle konuşun, namahremle konuşmayın!) [Ramuz, İbni Said]
(Yabancı kadınla şehvetle konuşana, her kelimesi için, Cehennemde azap vardır.) [R. Nasıhin]

Kadınların yüksek sesle veya yumuşak konuşmaları ve seslerini namahreme duyurmaları caiz olmadığı için, ezan ve ikamet okumaları da caiz değildir. (Redd-ül Muhtar)

Genç kadın, yabancı erkeğe selam veremez ve aksıran erkeğe bir şey söylemez ve kendine söylenince de cevap vermez. (Hamevi Eşbah şerhi)

Kadınların seslerini erkeklere duyurması haramdır. Bazı âlimler, ihtiyaç zamanında, ihtiyaç kadar ve sert, ciddi konuşmaları caiz olup fazlası yine caiz olmaz buyurmuşlardır. (Tezkiye-i ehli beyt)

Çalgı ve kadın sesi, sima değil gınadır, haramdır. (Dürr-ül-mearif)

Allahü teâlâ, kadının namahremle yumuşak sesle konuşmasını men ediyor. (Mekt. Rabbani 3/41)

Kadınların, saçı, başı ve kolları açık sokağa çıkmaları ve yabancı erkeklerle lüzumsuz yere, konuşmaları, şarkı söyleyerek, hatta Kur'an, mevlit, ezan okuyarak seslerini erkeklere duyurmaları büyük günahtır. Ancak yabancı erkeklerle, alış veriş gibi, ihtiyaç olduğu zaman, fitneye sebep olmayacak şekilde, sert ve ciddi konuşmaları caizdir. (Tergibüssalat, Hadika, S. Ebediyye)



Başta Hanefi ve Şâfiî imamları olmak üzere mezhep sahibi müçtehid imamlarımızın kanaatleri de bu merkezdedir. Hattâ bütün fıkıh kitaplarında şu hükmü görüyoruz: Cumhura göre kadının sesi avret değildir. Yani bütün müçtehidlere göre kadının sesi haram değildir.

Şâfiî mezhebi âlimleri ve diğer müçtehidler şöyle derler: “Kadının sesi avret değildir. Çünkü kadın alış veriş yapar, mahkemede şahitlikte bulunur. Bunun için sesini yükselterek konuşmak zorunda kalır.

yani bağırmaları istenmez mahkemede yaratılışı gereği çekingen olan kadın bağırır ki sesi duyulsun demek istiyor.

Kadının sesinin avret olmadığının gerekçesi İslâmın ilk uygulamalı devri olan Saadet Asrıdır. Yani Peygamber Efendimizin (a.s.m.) ve sahabilerin uygulayış biçimidir. Bu uygulanış biçimi üç şekilde görülüyor:

Birincisi: Peygamber Efendimizin (a.s.m.) sahabi hanımlarla konuşması, onların sorularına cevap vermesi, şikâyetlerini dinlemesi, ihtiyaç ve taleplerini karşılamasıdır.

ses nasıl avret oluyor anlamadım buydu aslında. o hanımlardan bir kısmı efendimizle(SAS) birlikte savaşmıştır arada konuşmuş olma ihtimalleri de var tabi. şimdi o peygamberdi ben kimim diyen kişiye niye şer-i delil istiyorsun diye sorsam ne cevap verir. o konuşurken problem yokta sen/ben konuşunca niye problem olsun. kalplerdeki kötülük kime ait.

İkincisi: Sahabiler gerek Peygamberimizin hanımlarına, gerekse diğer hanım sahabilere hadis ve benzeri durumlarda soru sorarlar, konuşurlar ve bazı konularda bilgi alırlardı.


Üçüncüsü: Yine Sahabe döneminde kadınlar, halifelere şikâyetlerini dile getirirler veya dinî meselelerde diğer sahabilere bilmediklerini sorup öğrenirlerdi.

hz.ömer(RA) ın bu konudaki meseleleri ibret vericidir.

Son olarak zamanımızın müfessirlerinden Muhammed Ali es-Sabûnî’nin yorumuna yer verelim:

“Açıkça görüldüğü gibi, eğer fitneden emin ise kadının sesi haram olmaz. Ancak, erkeklerin, kadınları fitne ve fesada götüren hallerden uzak tutmaları gerekir.”



İslamiyet’in hükümleri, 23 yılda geldi. Tesettür âyeti gelmeden önceki olayları ele alıp yabancı erkeklerle konuşmayı mubah saymak yanlıştır. İçki de haram edilmeden önce günah değildi. Daha önceki olayları örnek gösterip, asr-ı saadette içki içiliyordu diyerek içkiye mubah denir mi? Eski Peygamberlerin dinlerindeki olayları örnek gösterip bak kadınlarla konuşmak caiz denir mi? Hazret-i Âdem zamanında şimdi evlenilmesi haram olan bazı kimselerle evlenmek caizdi. Daha sonra haram edildi. Şimdiki olaylar için o zamanki hükümler örnek verilir mi hiç?

Cariyelerin şarkı söylemeleri, hür kadınlar için örnek gösterilemez.
Hazret-i Ömer, mehrin azaltılmasını tavsiye edince, perde arkasından yaşlı bir kadın, itiraz mahiyetinde, Nisâ suresinin (Bıraktığınız eşinize, yüklerle [altın mehir] vermiş de olsanız, ondan bir şey geri almayın) mealindeki 20. âyetini okuyor. Hazret-i Ömer bu kadına itiraz etmiyor.

Bazı sapıklar, (Bu olay, kadının sesinin haram olmadığını gösterir) diyorlar. Perde arkasındaki kadının ihtiyar olduğunu açıklamıyorlar. İhtiyar kadının sesi haram değildir. İhtiyar kadına caiz olan şey, genç kadına caiz olmaz.

Sapıklar yine diyor ki:
(Hazret-i Âişe anlatır: "Bayram günü iki cariye, kahramanlık şiirlerini def çalarak terennüm ediyordu. Resulullah yatağına yatıp yüzünü öbür tarafa çevirdi, sonra babam [Hazret-i Ebu Bekir] içeri girdi. (Bu ne hâl, Resulullahın huzurunda şeytanın düdüğü ve sesi ne arıyor?) diye beni azarlayınca, Resulullah (Bırak onları, her milletin bir bayramı vardır, bu da bizim bayramımızdır) buyurdu. Babam başka şeyle meşgul olunca cariyelere işaret ettim, dışarı çıktılar.)

Sapık kimseler, bu olayı delil göstererek, kadınların erkeklerle beraber oturmasının, çalgı çalmasının, şarkı söylemesinin ve seslerini erkeklere duyurmasının helal olduğunu söylüyorlar.

Şimdi yukarıdaki ifadeleri inceleyelim:
1- Şiir okuyan veya şarkı söyleyenler, hür kadın değil cariyedir. Cariyelerin saçlarını, kollarını açmaları seslerini erkeklere duyurmaları günah değildir. Cariyeyi örnek gösterip, hür kadınlara da bunların mubah olacağını söylemek Müslümana yakışmaz.

2- Kahramanlık şiirleri veya şarkıları da, mehter marşları da caizdir. Bunların caiz olması, diğer şarkı ve türkülerin de caiz olmasını gerektirmez. Def ile şarkı türkü söylenir, ilahi söylenmez. Çünkü ilahi ibadettir. İbadete çalgı karıştırılmaz. Tasavvuf müziğinin dinde yeri yoktur. Resulullah efendimizin geldiği bir evde, küçük zenci kızları [cariyeler] def çalıp şarkı söylüyorlardı. Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye başladılar. Resulullah efendimiz, (Onu bırakın, oyun arasında beni övmeyin. Beni övmek [ilahi söylemek] ibadettir. Eğlence, oyun arasında ibadet caiz değildir) buyurdu. (K. Saadet)

3- Hazret-i Ebu Bekrin, def için şeytanın düdüğü demesi, çalgının mubah olmadığını gösterir. Ulema sadece düğünlerde, bayramlarda kadınların def çalmasının caiz olduğunu bildirmiştir. Yani def çalmanın kadınlara caiz olması, düğün ve bayram içindir. Başka zaman caiz değildir.


Mehmed Paksu
Aileye Özel Fetvalar
Sorularla İslamiyet Editör

konunun geri kalan kısımlarındaki avret olma hali kadının sesiyle ilgili değil erkekle kadının alenen hayasızca tutum takınmasıyla ilgili zinayla ilgili yumuşamayın derken havaya değil adama yumuşamayın diyorlar.

suçlu nasıl kadın oluyor anlamadım dediğim husus bu oluyor. kadın yumuşak olsun ağır başlı olsun isteyip onu bağırtarak konuşturacak zihniyet neyi kastetmiş anlamadım.

şer-i delil efendimiz(SAS) uygulaması değildir onun hayat anlayışıdır isteyen onu takip eder. yanlış anlaşılan husus bu kimse onun seviyesinde dini yaşayamadığından(şer-i delil diye bir hayali insanların önüne koyuyorlar) evvela soruya kendi nefsinizde cevap verin sonra da şer-i delil neymiş onu araştırın. efendimiz(SAS) uygulamasını tam olarak anlamak onu görmek yaşamak demek bu demek. bu halde kişi söze değil fiile değer veriyor.(BU sözümün şer-i delili benim hayatımdır ilmihal kitaplarında bulmazsınız. hiç kimseyi ayı ikiye bölseniz iman ettiremezsiniz dediğinizi yaşamadıktan sonra)

efendimiz(SAS) şöyle yapmış namazı şöyle kılmış şöyle oruç tutmuş bunlar şer-i delil sonra da din düşmanları gelip hani nerde o müslümanlar deyip dalga geçmeye başlamış bilin bakalım bu ülke neresi?

önce sen atacaksın eteğindekini ne hissetiğini söyleyeceksin ondan sonra da efendimiz(AS) da insandı ve en az benim kadar saygı değerdi deyip İFTİRA HARİCİNDEKİ HER HALİ şer-i delil olarak sunacaksın. hadis kritiği budur.

biz bilmiyor muyuz efendimizin(SAS) uygulamasının ne demek olduğunu. iyi niyet başka uyanık olmak başka. bırakın herkes önce ben insanım bunlar bana ağır geliyor desin. sonra efndimiz hakkında din hakkında atılacak onlarca saçma iftiraya inanmayarak kim ne derse desin ben yapmadıysam o da yapmaz diyerek sıddık olarak cevap versin. asli amaç bu.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.


cenabı Hak cümlemizden razı olsun.

Yazınızın neredeyse tamamımın sizin yorumunuz olduğu açıkca görülmekte. Ne kadar enteresandırki bazı arkadaşlar tabiin büyüklerimizin naklekdiklerini kabul etmiyorlar ama sizin yorumlarınıza destek oluyorlar. Buda esefle izlenmekte...
 

PeNYe.Zz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Kas 2007
Mesajlar
353
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
çok yararlı bir yazı. açıkçası merak ediyordum bi bayan olarak..kafamdaki soru işaretlerinin cevabını öğrenmiş oldum sayenizde..allah razı olsun.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Hüyela kardeşimizden Allah cc razı olsun,çok ehemmiyetli bir konuya değinmiş.
Fakat fıkhi bilgisi olmayan kardeşlerimiz,yada bilgileri var ama karşıdaki anlayamıyor,böyle fetvayı gerektiren konularda bana kalırsa herkes temkinli davranmalı ve yorumdan sakınmalı diye düşünüyorum.
Selametle kalın.

Cenabı Hak cümlemizden razı olsun efendim.
Gerçekten ehenmiyetli bir konu . Doğru düşünmüssünüz. Dini konularda yorum yapmak ateşle oynamak demektir. Allahü teala muhafaza buyursun.

Dua eder dualarınızı beklerim efendim.
 

yurekten bagli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Ocak 2007
Mesajlar
48
Tepki puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar bencede kadının sesi avret değil ama yinede heryerde kadın sesi olması çok hoş değil.Birde kadınların alışveriş yaparken satıcıyla konuşması ve göz göze bakmak zorunda olmaları hiç ama hiç hoş değil bence katılanlar varsa yazsınlan lütfen!!!
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
ALLAH (cc) razı olsun guzel bır konuyu ele almıssınız sayenizde eksiklerimizi tamamladık Rabbim yar ve yardımcımız olsun...

Böyle bir şeye vesile olabildiysek ne mutlu bize.

Cenabı Hak cümlemizden razı olsun efendim.

Dua eder dualarınızı beklerim.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
çok yararlı bir yazı. açıkçası merak ediyordum bi bayan olarak..kafamdaki soru işaretlerinin cevabını öğrenmiş oldum sayenizde..allah razı olsun.

Ne mutlu bize. Teşekkür ederim. Cenabı Hak cümlemizden razı olsun. Dua eder dualarınızı beklerim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt