gurbette
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 11 Eki 2008
- Mesajlar
- 2,850
- Tepki puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 50
İtikâfın hükmü nedir?
İtikâfa giren kimsenin abdest bozmak, yemek, içmek ve tedavi olmak amacıyla dışarı
çıkması câiz midir?
İtikâfın sünnetleri nelerdir?
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den rivâyet edilen sahih itikâf nasıldır?
Cevap:
İtikâf, kendisini tamamen Allah Teâlâ’ya ibâdete vermek amacıyla mescitlerden
ayrılmamaktır.İtikâf, Kadir gecesini aramak için sünnettir.
Allah Teâlâ, itikâfa Kur’ân’da şu sözüyle işâret etmiştir:
"Siz, mescitlerde itikâf halinde iken onlara yaklaşmayın (eşlerinizle birleşmeyin veya
onlarla birleşmeye iletecek şeyleri yapmayın. Bu davranış, itikâfı bozar)." ( bakara suresi )
Buhârî ve Müslim'in sahihleri ile diğer hadis kitaplarında sâbit olduğuna göre
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- itikâfa girerdi, ashâbı da onunla birlikte itikâfa
girerlerdi. (Buhârî; "İtikâf kitabı", 'İtikâf bâbı', hadis no: 2036.)
İtikâf nesh edilmeksizin sünnet olarak kalmıştır.
Buhârî ve Müslim’in sahihlerinde Âişe'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre o şöyle demiştir:
"Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-, Allah -azze ve celle- kendisini vefât
ettirinceye kadar Ramazan'ın son on gününde itikâfa girerdi. Vefâtından sonra da eşleri
itikâfa girerlerdi." 1
İtikâfa giren kimsenin abdest bozmak, yemek, içmek ve tedavi olmak amacıyla dışarı
çıkması câiz midir?
İtikâfın sünnetleri nelerdir?
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'den rivâyet edilen sahih itikâf nasıldır?
Cevap:
İtikâf, kendisini tamamen Allah Teâlâ’ya ibâdete vermek amacıyla mescitlerden
ayrılmamaktır.İtikâf, Kadir gecesini aramak için sünnettir.
Allah Teâlâ, itikâfa Kur’ân’da şu sözüyle işâret etmiştir:
"Siz, mescitlerde itikâf halinde iken onlara yaklaşmayın (eşlerinizle birleşmeyin veya
onlarla birleşmeye iletecek şeyleri yapmayın. Bu davranış, itikâfı bozar)." ( bakara suresi )
Buhârî ve Müslim'in sahihleri ile diğer hadis kitaplarında sâbit olduğuna göre
Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- itikâfa girerdi, ashâbı da onunla birlikte itikâfa
girerlerdi. (Buhârî; "İtikâf kitabı", 'İtikâf bâbı', hadis no: 2036.)
İtikâf nesh edilmeksizin sünnet olarak kalmıştır.
Buhârî ve Müslim’in sahihlerinde Âişe'den -Allah ondan râzı olsun- rivâyet olunduğuna göre o şöyle demiştir:
"Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-, Allah -azze ve celle- kendisini vefât
ettirinceye kadar Ramazan'ın son on gününde itikâfa girerdi. Vefâtından sonra da eşleri
itikâfa girerlerdi." 1