İ M A N
İman inanmak demektir. Kime inanılacaktır.
1-Allahın birliğine iman
2- Meleklerine iman
3- Kitaplarına iman
4- Peygamberlerine iman
5- Kaza ve kaderin Allahtan olduğuna iman
6- Ahiret gününe inanmaktır. Bunları ilim ile öğrenip bilmek yeterlimidir. Bir kişi taklitte kalmayıp bunları öğrenmek istiyorsa yeterli değildir. Bunun taşıdığı manevi yönününde bilmesi lazımdır.
ALLAHIN BİRLİĞİNE İMAN. Toplumda herkez Allahın bir olduğunu söyler. Üç beş tane Allah vardır diyen zaten yoktur. Onun için itikatın evvela tam olması gereklidir. Herkez zanda ,bilinçte ,hayalde Allahın mutlakiyetini düşünerek bir demiştir. Hocalar böyle söylüyor diye bende öyle söylersem olmaz. Zira hadisi şerifte Allahın zatını düşünmeyiniz buyuruluyor. O halde bizlerde hayelle birmi deyelim. Cenabı hak la ilahe demekle böyle bir zandaki Allahın olmadığını,onun zandan hayelden münezzeh olduğunu söyliyor. Sen onu sıfatlarında neden aramiyorsun. Hadid suresi ayet 3: de cenabı hak zahirim diyor. Ondan büyük bir varlık yokki onu örtmüş veya hayalde,zanda düşünebilirsin. Madem zahirim diyor bizler neden göremiyoruz. İşte bizlerin gözleri hakikat yönüyle körde onun için göremiyoruz. Ehli olan göz doktorunda göz ameliyatı olan kişiler körlükten kurtulmuşlardır. Bizlerdeki bu cehalet körlüğü gidince,mukayyet olan bu alemde ve ademde, cenabı hakkın efal,sıfat ve vücudu ile şuhut edilecektir. İşte bu alemde hakkın üç yüzününün birliğini şuhut edenler, Allah birdir diyebilirler. Çünkü kulakları duymuş, gözleri onun her sıfattan zatını ilan edişini görmüş,kalpleride tastik etmiştir. Yoksa kulağın duymadığını,gözün görmediğini kalp hiç bir zaman tastik etmez. Onun için evvela zandaki, hayeldeki itikatımızdaki Allah bilinçini düzeltmemiz lazımdır. Bizim itikatta mezhebimiz imamı matüridir. Onun itikat tarifi ise,Allah zanda değil mukayyet olan bu hadisatta efalin failini,sıfatların mevsufunu,vücudun mevcudunu tevhid ederek Allah birdir diyor. Çünkü Cenabı hak bu kainatta her varlıkta yani tavsilatı Muhammediyede, her varlığın istidatları nisbetinde, zatını tecellileriyle ilan edendir. Her varlık Cenabı hakla kaimdir. Bunu böyle bilen ve şuhut edenler Allah birdir diyebilmişlerdır. Allah Celal ve Cemal esmalarıyla, bu alemde zuhura gelmektedir. Hüvviyet ve enniyet diye vasıflandırdığımız vahdet ve kesret yüzleriyle onu zevk etmeliyiz. Yoksa diyerleri taklittedirler. A.E.O
İman inanmak demektir. Kime inanılacaktır.
1-Allahın birliğine iman
2- Meleklerine iman
3- Kitaplarına iman
4- Peygamberlerine iman
5- Kaza ve kaderin Allahtan olduğuna iman
6- Ahiret gününe inanmaktır. Bunları ilim ile öğrenip bilmek yeterlimidir. Bir kişi taklitte kalmayıp bunları öğrenmek istiyorsa yeterli değildir. Bunun taşıdığı manevi yönününde bilmesi lazımdır.
ALLAHIN BİRLİĞİNE İMAN. Toplumda herkez Allahın bir olduğunu söyler. Üç beş tane Allah vardır diyen zaten yoktur. Onun için itikatın evvela tam olması gereklidir. Herkez zanda ,bilinçte ,hayalde Allahın mutlakiyetini düşünerek bir demiştir. Hocalar böyle söylüyor diye bende öyle söylersem olmaz. Zira hadisi şerifte Allahın zatını düşünmeyiniz buyuruluyor. O halde bizlerde hayelle birmi deyelim. Cenabı hak la ilahe demekle böyle bir zandaki Allahın olmadığını,onun zandan hayelden münezzeh olduğunu söyliyor. Sen onu sıfatlarında neden aramiyorsun. Hadid suresi ayet 3: de cenabı hak zahirim diyor. Ondan büyük bir varlık yokki onu örtmüş veya hayalde,zanda düşünebilirsin. Madem zahirim diyor bizler neden göremiyoruz. İşte bizlerin gözleri hakikat yönüyle körde onun için göremiyoruz. Ehli olan göz doktorunda göz ameliyatı olan kişiler körlükten kurtulmuşlardır. Bizlerdeki bu cehalet körlüğü gidince,mukayyet olan bu alemde ve ademde, cenabı hakkın efal,sıfat ve vücudu ile şuhut edilecektir. İşte bu alemde hakkın üç yüzününün birliğini şuhut edenler, Allah birdir diyebilirler. Çünkü kulakları duymuş, gözleri onun her sıfattan zatını ilan edişini görmüş,kalpleride tastik etmiştir. Yoksa kulağın duymadığını,gözün görmediğini kalp hiç bir zaman tastik etmez. Onun için evvela zandaki, hayeldeki itikatımızdaki Allah bilinçini düzeltmemiz lazımdır. Bizim itikatta mezhebimiz imamı matüridir. Onun itikat tarifi ise,Allah zanda değil mukayyet olan bu hadisatta efalin failini,sıfatların mevsufunu,vücudun mevcudunu tevhid ederek Allah birdir diyor. Çünkü Cenabı hak bu kainatta her varlıkta yani tavsilatı Muhammediyede, her varlığın istidatları nisbetinde, zatını tecellileriyle ilan edendir. Her varlık Cenabı hakla kaimdir. Bunu böyle bilen ve şuhut edenler Allah birdir diyebilmişlerdır. Allah Celal ve Cemal esmalarıyla, bu alemde zuhura gelmektedir. Hüvviyet ve enniyet diye vasıflandırdığımız vahdet ve kesret yüzleriyle onu zevk etmeliyiz. Yoksa diyerleri taklittedirler. A.E.O