Esselamu aleykum kıymetli titrettinhoca kardeş,
Sana önce bir olay anlatmak istiyorum,
Zamanın birinde bir hadis ravisi bir yerde bir hadis rivayet eden biri olduğunu duymuş,hani o kişiler vardır ki sahabe den duyduklarını anlatan kişilerden,hemen o bölgeye gitmiş,aramış soruşturmuş adamın izini bulmuş bir kaç kişi ile beraber o şahsın yanına gitmiş,adamın bulunduğu yere yaklaşınca bakmış ki elinde bir deri parçasını ot imiş misali gösterek keçisine, yanına gelmesi için yalan söylüyor.
Hemen oradan uzaklaşmış,yanındakiler sormuşlar nereye gidiyorsun?konuşmadan hadisi sormadan,cevabı şu olmuş;
Bu şahıs elinde deri ile keçiye yalan söylüyor,bu kişiye güvenipte nasil söyleyeceği sözü hadis olarak alayım.
Şimdi bu olay la senin bağlantın şu,sol tarafta yaşın 71 olarak yazıyor,bu bir yalan neden 71 yazıyor,bir de bir iki hafta önce birisi ben dinimi öğrenmek istiyorum diyerek bir şeyler yazmıştı daha sonra kayboldu bu adamcağız ancak benim yaşım 50 diyordu sen bu adama EVLADIM diye hakaret etmiştin bir bu mesele bir de herkesin her yazdığına yazdığı şey senetli bile olsa kendi fikrini daha kuvvetli görüyorsun,mesela bir mezheb imamının hadise dayandırarek senetli sözünü bile kınarsın,ancak ne varki O imamın ictihatı ile namaz kılar oruç tutarsın,namaz ve oruçta ve hatta bütün islami konularda O imamın ve imamların görüşü üzere iken neden sana farklı gelen konularda İmamı terk ediyorsun.
Biraz daha iyi niyet ile yaklaşım göstersen hepimiz için faydalı olur inancındayım,selamlarımla kardeşim...
kumar oynayarak acaba insan kafire ne gibi bir zarar verebilirki ?
ancak kendine zarar verir hem kafire zarar vermek nerden cikti ?
Musluman karincayi bile incitmez..
huyelaa
Kuran Sunnet Icma ve Kiyas bunlar uzerinde yapilmistir
helal da bellidir haram da ..
kendi kendimizi kandirmayalim biz ibadet yaparken o ibadetlerin Allah katinda kabul olup olmadigi korkusu ile yasiyorken ..kiyameti olum anini dusunerek titir titir titriyorken ..
ne kadar tevbe etsek az
simdi haram yolu ile para kazanmayi savunanlara milleti saptirmaya calisanlara ne diyelim ?
GAFILLER GAFILLER KIYAMETI UNUTANLAR vay size Azrailin siddetinden vay ahiretteki halinize !!!
Sen bu dini Hazreti ebubekirden 'radıyallahü teala anh' imam-ı azan ebu hanife hazretlerinden imam-ı muhammed şeybani hazretlerinden daha iyi biliyorsun zannedersem. Sana bundan fazlasını yazmaya gerek yok. İnsaf ile oku ve sözlerinin nereye vardığını iyi hesap et.
Doğu Roma, kitap ehli, hıristiyandı. Fars ise mecusi, müşrik idi. Harbin neticesi müslümanları üzmüş, Mekke müşriklerini de, pek sevindirmişti. Müşrikler, müslümanlara, (Bir savaş çıksa, sizin de akıbetiniz, hıristiyanlar gibi olur) demişlerdi.
Bu olaylar esnasında, hiç kimse, savaş gücünü kaybeden Romanın yeniden güçleneceğine ihtimal bile veremiyordu. Rum suresinde, (Rumlar, en yakın bir yerde yenilgiye uğradılar. Halbuki onlar, bu yenilgilerinden sonra birkaç yıl içinde galip geleceklerdir) buyuruldu. Ama müşriklere göre bu, inanılacak şey değildi. Halbuki Allahü teâlânın vaadi mutlaka gerçekleşecekti.
Hazret-i Ebu Bekir, sure-i celilenin inişinden sonra, müşriklere, (Sevinmeyin, birkaç yıl sonra Roma, Farsa galip gelecektir) demişti. Müşrikler, (Bu birkaç yıl ne kadar?) diye sordular. (3 yıl) diye cevap verdi. Übeyy ibni Halef, (Yalan) diyerek, on deveye Hazret-i Ebu Bekir ile bahse girdi.
Hazret-i Ebu Bekir, durumu Resul-i ekreme haber verdi. Peygamber efendimiz, (Birkaç yıl, 3-9 yıl arası demektir. Deve sayısını çoğalt ve müddeti de uzat) buyurdu.
Hazret-i Ebu Bekir, Übeyyi arayıp buldu. Übeyy, (Ne o, pişman mı oldun?) dedi. Hazret-i Ebu Bekir, (Bahsi artır. Yüz deve ve 9 yıl olsun) dedi. Übeyy, durumdan çok emindi. Romanın yeneceğine ihtimal vermediği için, (Peki) dedi.
Dokuz yıl sonra, Bedir’de Müslümanlar, müşriklere Allahü teâlânın yardımı ile galip geldikleri sırada, Roma da, Farsa galip gelmiş, Hazret-i Ebu Bekir bahsi kazanmıştı.
Übeyy, Uhudda yaralanıp, dönüşte öldüğünden, Hazret-i Ebu Bekir, develeri Übeyyin vârislerinden aldı.
Bu durum müşrikleri çok düşündürdü. İçlerinden bir çoğu, müslümanlığı kabul etti. Böylece Kur'an-ı kerimin bir mucizesi daha meydana çıktı. (Medarik, Tibyan)
Mekke, o zaman İslam ülkesi olmadığı ve Hazret-i Ebu Bekir’in kazanması garanti olduğu için, bu bahis caiz görülmüştü. Bunun için İmam-ı a'zam ile İmam-ı Muhammed’e göre, riba ve kumar gibi şeylere ait fasid akidler, dar-ül-harbde, müslüman ile gayri müslim arasında caizdir. (Mülteka)
Dar-ül-harbde, kazanmak şartı ile bahse girmenin caiz olduğunu gösteren bir misal daha verelim:
Meşhur bir pehlivan olan Rükâne, koyunlarının üçte birini bahse koyarak Peygamber efendimize güreş teklifinde bulundu. Resulullah efendimiz, defalarca Rükâne’yi yenip koyunların tamamını aldı. Sonra da ihsan ederek hepsini geri verdi. Rükâne müslüman oldu. (Mebsut, Mevahib-i ledünniyye, Şevahid-ün-nübüvve)
Sigortacı ile Dâr-ül-harpte sözleşme yapmak ve vereceği paraları almak helal olur. (İbni Âbidin)
Fasid akidler de caizdir
Daha açık bir ifade ile, dar-ül-harbde, yani Almanya, İngiltere gibi İslamiyet ile idare edilmeyen yerlerde, bir müslüman, kazanmak şartı ile, kumar, piyango, faiz ve sigorta yolu ile, oradaki herkesin parasını, malını alabilir. (Kuduri, Cevhere, Vikaye, Redd-ül Muhtar, Hindiyye, Mebsut)
Diyanet Ansiklopedisi’nde ise şöyle diyor:
Ebu Hanife ve imam-ı Muhammed’e göre dar-ül-harbde müslümanla harbi arasında faiz muamelesi caizdir. Aynı şekilde Hanefi mezhebine göre, fasid kabul edilen alış veriş ve ticari muameleler, bahse girmek ve kumar oynamak da caizdir. Ancak müslümanın bu işlemlerden kazançlı çıkması şarttır. (Faiz maddesi s.121)
Bütün bunlardan sonra ağzını açmak inatçı olduğunu ve doğruyu bulmak için burda olmadığını gösterir.
Efendi sen bikere ne yazdığını ve ne okuduğunu bilmiyorsun,öncelikle akıl yaşında değil başındaysa oraya 71 değil 0 yaz da bu sözünün bir değeri olsun,sonra hadis ravisi olduğunu değil oradaki yalan icat eden kişinin sözünün senet olamayacağını dolayısı ile sende önce doğruluğunu yaşını düzgün yazmakla kanıtlaki ben de sana itibar edeyim sözünü dinleyeyim,buradaki hadis ravisi bir örnek yaptığıda benim için bir düsturdur,ikincisi ise sen demiyormusun İmamı Azam Ebu Hanife hazretlerinin içtihatını gören bir kişi bir müslümanı kumar oynarken görse bu nasıl müslüman der diye,şimdi Hz. Ebu Bekiri bahse girerken gören ona senin baktığın gözlemi baktı,bir konu için söylenen bir içtihatı hemen ne hakla bütün haramlarla bağdarştırıyorsun,içki,zina,gibi mesleler hakkında değil sadece bu görüş hakkındadır,doğru okuyorsun ama yanlış yorum yapıyorsun,İmamı Azam hazretleri bu içtihatını yaparken Hz.Ebu Bekirin ve Resulullahın (s.a.v) Ona verdiği izni örnek göstermiştir,kafamızdan uydurmadık,ulemada bu fetvayı İmamı Azamın içtihatına uyarak vermiştir,bunu burada Huyela Yada ben de uydurmadık,insanlara saldırgan olma potansiyelin yine doldu taştı,sanki dini fetvaları burada biz yazıyoruz gibi saldırma insanlara,unutmaki FETVALARI SENDE YAZMIYORSUN,bu bir fetvadır,DARUL HARBDE DÜŞMANA ZARAR VERMEK İÇİN SONUCUNU BİLİYORSAN KUMAR OYNAMAN DA BEİS YOKTUR,ister alırsın ister almazsın,ama bu fetva ya inanmıyorum demen senin CAHİLLİĞİNİ AÇIKCA GÖSTERİR.
kiyamete bunun hesabini elbete vereceksiniz simdilik ise konuyu biraz daha acmanizi istiyorum
savas yurdu darul harb nedir ? Turkiye darul hrb midir ? darul harb ne degildir ?
Abi yukarıda yazdıklarınızı daha fazla uzatmak istemiyorum. Bizim eski hak dinlerden kastımız diğer gönderilen peygamberlerin seriatleri idi. İmanlar aynı idi ama hükümlerde değişiklik olabiliyordu. Mesela Adem aleyhisselama göndserilen şeriatde kız kardeş ile evlenmek caiz idi. Nitekim insanlar böyle çoğaldı . Sonradan yasak edildi. Bu sadece bir örnek.
Sual: Bir ülkenin dar-ül-harb olması için aranan şartlar nelerdir?
CEVAP
İmam-ı a’zama göre bir ülke üç şartla dar-ül-harb olur:
1- Dar-ül-harbe bitişik olması.
2- Müslüman inancıyla güvence içinde olmaması.
3- O ülkede gayri islami hükümlerin tatbik edilmesi. İmameyne [imam-ı Ebu Yusuf ile imam-ı Muhammed'e] göre ise gayri islami hükümlerin uygulandığı andan itibaren o ülke dar-ül-harb olur. Bir bid’at ehli, “Bin yıl öncesinin dar-ül harb ahkamını bugüne taşımak bence yanlıştır” diyor. Bin yıl önceki namaz, oruç gibi ibadetler de sence yanlış olabilir. Teknikte değişiklik ve mükemmel gelişmeler olur ama dindeki değişiklik geçersizdir. Çünkü din kâmildir. (Maide 3)
iyi ya sonunda sevgili moderatorlerimizin kapatmadığı kilitlemediği bir konu bulduk.Sanki topkapı sarayındaki kutsal emanetler saklanıyor da kitliyorsunuz forum kurmuşsunuz bırakın insanlar özgürce fikirlerini tartışsın kaba kelimeler hakaretler olursa da silersiniz nedir bu konuyu kitleyip en son yazanı haklı kılma etkinliğinin anafikri anlamış değilim.
Bu TİTREK hocacık sözüm ona Erdoğan a çatıp Nurcuları eleştirip yanına bir BOP bir de Diyalog kelimeleri ekleyip sözüm ona beynimizi aydınlatıyor bizi yanlış yoldan doğru yola çekiyor yeni yüzyılın yol göstericisi(!) Sitemize teşrif etmiş te haberimiz yokmuş ...Eline iki ilmihal alıp bir tane tefsir okuyan maalesef başımıza ulema kesiliyor..Lakin söz hakkı verilmediği söz kesildiği zaman böyle YOBAZ arkadaşlarımız birşey yaptığını sanıyor havaya sokuluyor araştırmak tan okumaktan hatta okuduğunu anlamaktan aciz cahillerin sözlerini kesin eğer kesmek isterseniz....
TİTREK HOCA sözüm sana Rabbim bizi senin gibi yobazlardan korusun.
titrettin cnm tirettin ,tirek degil
titrek sen :a08: olabilirsin ..
evet , anlasilan titrettinhoca derin etki yapti uzerine..
biraz nanokorsunuz sizin icin zaman ayirip sizi aydinlatan bir insana tesekkur etmek yerine ...
benim yazdiklarima sorduklarima cevab veremiyorsunuz cunku diyecek bir seyiniz yok
sadece hakaret saaaaaaaadece hakaret ...
sinirlerin cok bozuk sizin ..
biraz fazla kibirleniyorsun buda kendi kusurlarini gormene engel oluyor
yok ben Okan ım.Çok derin etki yaptın adını tsunami mi koysak ne :a26: sadece hakaret e dayalı sözler insanları suçlayan bir grupla ilişkilendirip çamur atmanın kimin tarzı olduğunu öğrenmek istersen baştan beri yazdıklarını okuyabilirsin...inanıyorum ki becerebilirsin.
Senin şahsıma ait sorduğun herşeye cevabım var sen yeterki sormasını bil..farklı fikirlere sahip olduğumuz insanlar ile de tartışma üslubum ortada ..Bizim sinirlerimiz çok bozuk titrettin çıktı Batıl zail oldu...sende olmasan napacak acaba İslam alemi:a02: Aç tavuk kendini ne ambarında sanar ona da sen karar ver TİTREK
Okan abi kusuruma bakma ama dikkat ettiyseniz tartışmalar yüzünden forumlar kapanıyor. Gerek yok abi lütfen. Sizden rica ediyorum. Fazla ısrar etmenin anlamı yok belli ki siyaset için burada olanlar var. Lütfen.
evet elacim dini hukumlerini BOP siyasetine kurban eden sensin..
neyse sende okan gibi ne diyecegini sasirmissin
sorularima cevabini alalim buyur bos konusma
okan hakarete devam ediyorsun sen ozurlu buluyom ve kaale almiyom![]()