Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hz.İsa a.s ve mustafa islamoğlu (1 Kullanıcı)

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
12
Selamun Aleykum,

mustafa islamoğlu kıyamet alametlerinden biri olan Hz.İsa a.s inişini inkar etmiştir. Aşağıdaki linklerde de inkar ettiğinin bir kanıtıdır. Bu arada 2.linkde malum kişi Hz.Mehdi r.a. gelişinide inkar ediyor..

Hz. Isa dunyaya donecek mi? - Mustafa Islamoglu - YouTube

Hz. İsa ve Mehdi İnancı - Mustafa İSLAMOĞLU - YouTube

Sİze önce İbni Kesir bir fetvasını vereyim sonra ayet ve hadis delillerine geçicem.

Resulullah (sav)'den mütevatir olarak rivayet edilmiştir ve bu hadis-i şeriflerde, Hz. İsa'nın nasıl ve nereye ineceği hususu açıklanmıştır.? Hz. İsa'nın cesed-i şerifiyle dünyaya ineceği hakkında zikredilen sahih ve mütevatir hadis-i şerifler, tevile (başka şekilde yorumlanmaya) elverişli değildir. Dolayısıyla, zerre kadar imanı ve insafı olan herkesin, Hz. İsa'nın yeryüzüne ineceğine inanması gerekmektedir ki, bunu ancak şeriata zıt, Allah'ın Kitabına, Resulü'nün sünnetine ve ehl-i sünnetin ittifakına muhalif olan kimseler inkar edebilir..İbn-i Kesir, 1/578-582; Avnü'l Mabud, 11/457-464

Hadisi Şerifler

"Sizler on alameti görmedikçe hiçbir zaman Kıyamet kopmaz... Biri de İsa (as)'ın inmesi..." (Müslim, Kitabü-l Fiten: 39)
"Vallahi Meryem oğlu [Hz. İsa (as)], ?hacc yapmak veya umre yapmak yahut da her ikisini de
yapmak için icabet edecektir."
(Müslim, Hacc: 216, 1252)

"Nefsim kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, Meryem oğlu İsa'nın adalet sahibi olarak
inmesi yakındır..."
[Buhari, Kitabü'l-Büyu': 102, Mezalim: 31, Enbiya 49; Müslim, İman: 242 (155); Ebu Davud, Melahim: 14 (4324); Tirmizi, Fiten: 54 (2234)

"İmamınız kendinizden olduğu halde, Meryem oğlu sizin içinize indiği zaman sizler nasıl
olursunuz?"
(Buhari, Enbiya 50, 3265, 3/1272; Müslim, İman:71,155,1/136; Beyhaki, Esma ve Sıfat: 3265, 2/166)

Cabir İbn-i Abdullah'dan rivayet edilen "Mehdi'nin çıkışını inkar eden, muhakkak Muhammed (sav)'e indirilene küfretmiştir. Meryem'in oğlu İsa'nın inişini inkar eden de muhakkak kafir olmuştur. Deccal'in çıkacağını kabul etmeyen de muhakkak kafirdir." hadisi de İslam alimleri tarafından kullanılan bir diğer delildir. Bu hadis, Şeyh Hace Muhammed Parisa'nın Faslul Hitap, Şeyh Ebu Bekir el Kelabazi'nin Meanil Ahbar, İmam Süheyli'nin er-Ravuzul Ünüf, İmam Suyuti'nin el-Arful Verdi fi Ahbaril Mehdi gibi ünlü İslami kaynaklarda yer almaktadır. Ayrıca Şeyh Ebu Bekir, bu hadisin senetini de açıklamıştır: "Bize Muhammed İbni Hasen, ona Ebu Abdillah el-Huseyn İbni Muhammed, ona İsmail İbni Üveys, ona Malik İbni Ebes, ona Muhammed İbni Münkedir, ona da Cabir İbni Abdillah Hazretleri böylece bildirmişlerdir."

Hz. İsa (as)'nın gelişiyle ilgili hadisleri nakleden ravilerin çokluğu ve güvenilirlikleri de İslam alimlerinin dikkat çektikleri bir diğer husustur. Bu ravilerden bazıları şunlardır: Ebu'l Eşas es-Sanani, Ebu Rafi, Ebul Aliye, Ebu Ümametle Bahili, Ebud Derda, Ebu Hureyre, Ebu Malik el-Hudri, Cabir İbn Abdillah, Huzeyfe İbni Edis, Sefine, Katade, Osman İbnül As, Nafi İbni Keysani, Velid İbni Müslim, Ammar İbni Yasir, Abdullah İbni Abbas...

Dikkat edilirse hadislerin ravileri kutubi sittede kaynak gösterilen imamlardır. Yani hadisler tevatür derecesindedir. Tevatür: Kuvvetli haber, içinde yalan ihtimali olmayan ve bir cemaate dayanan kuvvetli haber demektir..Yani hadisleri söyleyen kişiler o kadar fazladır ki inanmamak için insanın kafir olması gerek demektir..

Kaldıki ehli sünnet inancına göre tevatür derecesinde olan hadisleri inkar eden kafir olur. Bu konu yeni değildir fakat ara ara bu konuları dile getirip gerçekde mustafa islamoğlunun kim olduğunu (özellikle genç kardeşlere) göstermek gerekir. üstelik mustafa islamoğlu bu söylemleri herkesin gözü önünde şahitler huzurunda söylemektedir. yani yalan yada iftira diyemez.

Kendisi linklerde Kuran da ayet yok demiştir fakat vardır. Devam edicez İnşallah

 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
12
Bu kişinin Ehli SÜnnete ait olmayan görüşlerini herkesin bildiğini kabul ederek Hz.İsa a.s. kıyamet alameti olarak tekrar geleceğine dair bu konu hakkında bir mesaj daha yazıp konuyu kapatıcaz. özellikle kandırılan genç kardeşlerimize Ehli SÜnnet Vel Cemaat den ayrılmamalarını diliyoruz.
 

El-Endulusi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
376
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
12
Selamun Aleykum

Evet, dediğimiz gibi bu konu hakkında kuranda ayet (yada işaret yok diyen) mustafa islamoğlu (tabi kendisi hadisleri kabul etmediği için ayetlerden örenek veriyoruz..) şunuda demeden geçemiycem bu zevat Hz.İsa a.s. konusu hakkında diyor ki (videoda da görebilirsiniz) madem ki Hz.İsa a.s. dünyaya gelicek kuran niçin bundan hiç bahsetmedi (tabi bahsetmedi derken kendi açısından bahsetmemiş yani kendisinin ilmi ayetlerden bunu bulmasına yetmemiş yada bulmak istememiş zira ayetler vardır) derken hadisleri niçin önemsemiyor ve kaynak olarak almıyor. 1400 senedir bu kadar alim imam müçtehid den bir tane bile böyle rivayet gelmedi kaldıki Hz.İsa a.s. hakkında o kadar çok hadis var ki bu sayfaya sığmaz.

gene kendisine şunu sormak lazım Hz.İsa a.s hakkında hadisleri önemsemiyorsun kurandan açık ayet istiyorsun belki kendisi namazın 5 vakit olduğunu kuran açık delil getirerek bize söyleyebilir mi? Canımız istediğinde hadisleri alıcaz işimize gelmediğinde de (yada dış mihrakların desteklemesiyle) hadisleri görmiycez.

Zuhruf Suresi 61.Ayet "Şüphesiz ki o, saatin bilgisidir. O'ndan hiç şüphe etmeyin ve Bana tâbi olun. İşte doğru yol." (bu sure Hz.İsa a.s ilgilidir diğer ayetleri almadan konumuz ile ilgili olanı aldım sadece)

İbni Kesir tefsirinde ayet şöyle tefsir edilir.(Bilerek tasavvuf erbabı alimlerinin tefsirleri yazmadım ruhul furkan ruhul beyan alusi gibi İbni Kesir Ehli Sünnet bir alimdir ve tasavvuf ehli değildir.

«Şüphesiz ki o, saatin bilgisidir.» âyetinin tefsiri hakkında daha önce İbn İshâk'm açıklaması geçmişti. Buna göre burada, kastedilen; Hz. îsâ (a.s.)nın Ölüleri diriltmesi, anadan doğma kör ve abraşları ve başka hastalıkları iyileştirmesi gibi mucizelerdir. Ancak bu açıklama şüphelidir. Bundan daha da uzak olan bir açıklamayı Katâde, Hasan el-Basrî ve Saîd İbn Cübeyr'den nakletmektedir ki, buna göre âyetin başındaki zamîr Hz. İsa'ya değil Kur'ân'a dönmektedir. Ancak sahîh olan, zamirin Hz. îsâ'ya dönmesidir. Zîrâ âyetin akışı Hz. îsâ'nın anılmasıyla ilgilidir. Bir de bu âyette kastedilen, Hz. İsa'nın kıyamet gününden önce yeryüzüne inmesidir. Nitekim Allah Teâlâ başka bir âyet-i kerîme'de: «Kitâb ehlinden hiç kimse yoktur ki; ölümünden önce ona inanacak olmasın. O da kıyamet günü aleyhlerinde şâhid olacaktır.» (Nisa, 159) buyurmaktadır. Aynca bu âyetin: Şüphesiz ki o, beklenen saat için bir işarettir, şeklindeki kırâeti de bu anlamı güçlendirmektedir. Yani o, kıyametin meydana geleceğine bir işaret ve delildir. Mücâhid der ki: Kıyamet gününden önce Meryemoğlu İsa'nın çıkışı kıyamet için bir alâmettir. Ebu Hüreyre, İbn Abbâs, Ebû'l-Âliye, Ebu Mâlik, İkrime, Hasan, Katâde, Dahhâk ve başkalarından da bu şekilde rivayet edilmiştir. Allah Rasûlü (s.a.)nden mütevâtir olarak rivayet edilen hadîslere göre; Allah Rasûlü (s.a.), Hz. îsâ (a.s.)nın kıyamet gününden önce adaletli bir imâm ve hakem olarak ineceğini haber vermiştir.

Tefsirde söyledndiği gibi nisa suresi 159.ayetde de aynı şekilde Hz.İsa a.s inceğine dair tefsir edilir Ehli SÜnnet aşlimleri tarafından. Konuyu herkes bildiği için diğer ayetleri buraya yazmıyorum ama isteyen olursa o ayetleri ve tefsirlerinide aktarırım..

Ehli SÜnnet alimlerine göre Hz.Mehdi a.s inkar eden (yani gelmiycek diyen) kafir olmaz müslümandır ama kesinlike ehli sünnet dairesi dışındadır fakat Hz.İsa a.s inişini inkar eden kafir olur. Hz.İsa a.s gelişinde kurandan ayetler (işaretler) olduğu gibi hadisler tevatur derecesindedir yani tevatur manası kesinlikle ve kesinlikle gelecektir. Fakat Hz.Mehdi r.a olayı Hz.İsa a.s gibi hakkında kuranda ayet yada işaret yoktur (en azından ben bilmiyorum) hadisler vardır sahih hadislerdir fakat Hz.İsa a.s hadisleri gibi tevatur derecesinde değildir.

Gelelim sonuca bu kadar EHli SÜnnet alimin müchetidin beyanları kitapları varken sene 2000 lerde bir kişi çıkıyor yok efendim gelmiycek diyor. Maalesef de kandırılan bu kadar genç yaşlı müslümanda bu kişiyi dinleyip tastik ediyor. Bakın bu iman meselesidir. Dinin şakası olmaz efendim ben hocayı takip ettim ama hoca yanılmış benim bir suçum yok kimse diyemez. Birde forumlarda bu zevatın öğrencileri diyorki hocamız içtihat hatası yapabilir bakın bunlar hocalarını müçtehid sanıyor müçyehidlik kapısı kapandı kardeşler. Kaldki Hz.İsa a.s olayı ameli bir konu değildir itikatle ilgilidir ve yanlışı hatası insanı kafir yapar. Bu hatayı kabul edip tastikleyenlerde kafir olur..

Ehli SÜnnet den ayrılmamak gerekir okuduğunuz kitaplara (özellikle yeni dönem yazarlara) dikkat edin kardeşler. Masum gibi gibi görünün kitapların arasına itikadı bozacak kelimeler cümleler konular yerleştirilmekde. Bunlar rastlege olmamaktadır bu gibi adamların dış destekleri vardır. Konu ehli sünneti bölmek ve ehli sünnetden ne kadar müslümanı kafir yaparız yada ehli sünnet dışı sapık fırkalara çekeriz bunun derdindeler.

Bakın şunu öğrenin artık bu dinde yeni birşey kalmadı. Müçtehidler bize her konuyu aktardı peşinden gittiğiniz yada takip ettiğiniz hocalarınızı dikkatli seçiniz. bunu bizim son sözümüz olsun..

Eyvallah,
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt