selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
kıssadan hisse ALLAH(cc) Kudretine verilecek örnekler olması bakımından doğru ve sahih olması en azından böyle inanca sahip olunması gerekir. zira bu hususta kuran-ı kerim en güzel kıssa olarak bildirdiği yusuf suresi gibi diğer kıssalar ile de biz ibret alacaklara yeterli derecede örnekler verdik demek suretiyle kendisyle anlatılan hakikatla zıt bir anlatıma yer olmadığını beyan etmektedir. bir kıssa asla kuran-ı kerime zıt olmaz. o haşlde ALLAH(cc) MUHAFAZA DİN ALAY KONUSU OLUR. MELEKLER VE ÖZELDE hz.CİBRİL(as) nefis taşımamk suretiyle ne kelamda bildiğim kadarıyla da sahih hadis geleneğine göre nefse ait tutum sergilemezler. onların sarsıntısı ilahi haşyete karşı daim uyanık olmaktır. ayrıca şeytan melek değil bir cindir. bu yüzden bu konu esasen meleklere insana yani nefse ait bir takım haller yakıştırmayla ilintil gibi durmaktadır. HZ. Cibril ALLAH(cc) katında emin çetin kuvvet sahibi vahye muhatap bu yüzden bir rivayete göre meleklerin de peygamberi olan ALLAH(cc) katında saygıyla kaim mukarreb bir melektir. Cenab-ı ALLAH(cc) İLE OLAN İLİŞKİLERİNİ allah(CC) DAHA İYİ BİLİR ANCAK ONLARIN İNSANLARA BAKAN YÖNÜ HAKKINDA KESİN BİLGİYE DAYANAN sözler sarfedilmeli haşa onların vazıflarında hata imanın bir şartını zedelenmesidir. ve bu husus kıssadan hisse çıkaracağım derken başa bela olabilir. melek gibi .... bu boşluk melekten başkasıyla doldurulamaz. ALLAH(cc) melekler haşa ALLAH(cc) kızları dediler demek kızlar onlara erkekler kendilerine ALLAH(cc) ortak koştukları şeylerden münezzehtir şeklinde meleklerin insana ait cinsiyet hallerinin lakayt bir tarzda söylenmesini uygun caiz hoş müslümana yakışır bir tarzda söylemesini asla tasvip etmemiştir. insana melek,i bir kuvvetin üstüne çıkabilirsin diye verilen imaj asla onların nurdan yaradılmış olma mahiyetiyle karıştırılmamalı. onların buutu farklı olmakla bizler ibadet-ü taatta müslümanlarla takvada yani ALLAH(cc) RAHMETİNİ TALEPTE MELEKLERDE O AMELLERİ HAK(cc) GÖTÜRMEKTE YARIŞIR. Bu vaadin esası şudur. hak(CC) rahmetim gazabımı geçti demekle yeryüzündeki her mahlıkat her yaratılan neyde yarışıcağını öğrenmiş ilk elden yaradılışı nur olanlar bu yarışa çok evvelden başlamıştır. bizim amellerimiz beljki onların rabbi bir kere zikredişleri kadardır. cenab-ı hakkın masiyet güğnah insani hal ve imanın şartı olan meleklere imana halel getirebilecek her hal onlara uygun görülmez.harut ve marut kıssasında geçen olayları kelamın değişik bir nüzulu olarak görmekten tabi bir şey olamaz. onları gönderip hak ile amel ettirenin cezalandıracağını düşünmek ne kıssadır ne de akıldır sadece din-i mübini islamı gölgelemekten ibarettir. meleklerle cinleri karıştırmakta bir yanlış anlama olsa gerek. şeytan bir nefisti isyan etti melekler imanın bir şartıdır. tertemiz sahifelerin tertemiz koruyucularıdır. ALLAH(cc) senden benden alem-i islamdan razı olsun.