RE: Hergün bir ayet ve bir hadis ögrenelim...
Melaike_binti_Haci yazdı:
ferit yazdı:
SelamünAleyküm
Ayeti Kerime
B) 3.İnsanlardan kimi de Allah hakkında bilgisizce tartışır ve her azgın şeytana uyar.B) HACC SURESİ
Hadis-i Şerif
B) (Râmûzu'l-Ehâdîs, Hadîs No: 2738)
"Sarıklar Arabların taçlarıdır. Sarıkları terk ettikleri zaman Allah da onların izzet ve şerefini terkeder [hiç bir şeye muvaffak kılmaz."B)
ve aleykum selam ve rahmatullah..
Kardes yazdigin hadisi serife aklim takildi. Lakin ben söyle birsey okudum..
ez-Zuhrî şöyle demiştir: Bana Salim, babası Abdullah ibn Umer(r.a)den haber verdi ki, Peygamber (S.a.v.) şöyle buyurmuştur: İhrama giren kimse ne gömlek, ne sarık, ne don, ne bornus, ne cehrî veya zağferânla boyanmış bir kumaş, ne ayakkabı giyer. Ancak iki terlik bulamayan kimse için ayakkabı giyme ruhsatı vardır. Şöyle ki, iki terlik bulamayan kimse, ayakkabıları topukların aşağısından keser.Buhari
Yani ihramli olanlar icin bu sarik meselesi gecerli degildir sanirim....
Tabi Allah(c.c.) bilir,biz bilemeyiz
SelamünAleyküm
İhramlıya Yasak Olan Durumlar:
Müstehcenlik: Erkekle hanımı arasında gerçekleşen cinsel ilişki ile öpme, oynaşma ve buna benzer durumlardır.
Fasıklık: Allah’ın emir ve yasaklarına itaat etmemek.
Tartışmak: Yol arkadaşı veya herhangi biri ile tartışmak, kavga etmek ya da küfür etmek.
Erkeklerin dikişli elbise giymesi.
Saçları kısaltmak.
Koku sürünmek (güzel koku niteliğinde olan herhangi bir şey sürmek).
Tırnakları kesmek.
Erkeğin başını örtmesi.
Avlanmak.
Ağaç kesmek.
Çorap ve normal ayakkabı giymek. Fakat topukları kapatmayan herhangi bir ayakkabı giyilmesi caizdir.
Uyurken yüz ve ayakları örtmek.
evet Ablacım senin dediğin gibi sadece ihramlı olanlar için geçerli değil...
(Râmûzu'l-Ehâdîs, Hadîs No: 2739)
"Kalansu ve üzerine sarık sarmak, bizimle müşrikler arasındaki farkı belirtir. Başına sardığı her kıvrımına bir nur verilecektir."[2]
(Râmûzu'l-Ehâdîs, Hadîs No: 3842)
“Sarıkla nafile olsun farz olsun kılınan namaz sarıksız kılınan yirmi beş namaza denktir. Sarıkla kılınan cuma namazı, sarıksız kılınan yetmiş cuma namazına denktir."
(Râmûzu'l-Ehâdîs, Hadîs No: 3643)
"Sarıkla kılınan iki rekat namaz, sarıksız kılınan yetmiş rekat namazdan efdaldir."