Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Haramlardan Bazıları. (1 Kullanıcı)

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Sual: Kolay anlamak için, haramları maddeler halinde bildirmeniz mümkün mü?

CEVAP

Haram olduğu, kitaplarda bildirilenlerden bazıları şunlardır:

1- Abdestte ve gusülde, lüzumundan fazla su kullanmak,

2- Adak etini zenginlerin yemesi,

3- Aksırıp elhamdülillah diyene, yerhamükellah dememek,

4- Alkollü içki içmek,

5- Allahtan başkasına eğilmek veya secde etmek,

6- Allahü teâlâdan gayri eşyaya yemin etmek,

7- Allahü teâlânın Rahman, Kuddüs ve Halık gibi isimlerini insanlara koymak,

8- Arkadaşının elini öpmek,

9- Avret yerini açmak ve başkasının avret yerine bakmak, [Erkeğin avret yeri göbekle diz arası, kadının avret yeri el ve yüz hariç her yeridir.]

10- Bakkala borç para verip, o para bitinceye kadar ondan mal satın almak,

11- Başı açık gezen kadına, yakınlarının razı olması,

12- Başkasının malını ondan izinsiz kullanıp yerine koymak,

13- Başlık parası almak,

14- Bayram günü oruç tutmak,

15- Besmelesiz kesilen ve kitapsız kâfirlerin kestiği hayvanı yemek,

16- Bidat sahiplerini sevmek ve saygı göstermek,

17- Bir günlük yiyeceği olanın dilenmesi ve bunu bilenin ona sadaka vermesi,

18- Bir Müslümanı yalan sözlerle övmek,

19- Bira, kımız ve kefir içmek,

20- Birine ücretsiz iş gördürmek,

21- Birinin malını şaka olarak alıp saklayarak onu üzmek,

22- Bulaşıcı hastalığın kesin bulaşacağına inanmak,

23- Büyüklerin giymeleri, yiyip içmeleri haram olan şeyleri çocuklara yaptırmak,

24- Camiye, necaset bulaştıracak olan deliyi ve küçük çocukları sokmak,

25- Canlı resmi yapmak,

26- Canlı resmini belden yukarıya asmak,

27- Cemaat arasında dolaşarak dilenmek ve buna sadaka vermek,

28- Cenazeye çiçek ve çelenk götürmek ve matem alametleri taşımak,

29- Cenazeyi camiye sokmak, [Namazını kılmak için de sokulmaz.]

30- Cuma ve bayram hutbelerini nutuk çeker gibi okumak,

31- Cünübün camiye girmesi, namaz kılması, Kur’an okuması, [Hayzlıya bunlar haram olduğu gibi, cima etmesi ve oruç tutması da haramdır.]

32- Çalgı çalmak ve dinlemek,

33- Deyyusluk etmek,

34- Din kardeşine üç günden çok dargın durmak,

35- Doyduktan sonra yiyip içmek,

36- Erkeğin altın yüzük takması,

37- Erkeğin hanımını çalışıp kazanmaya zorlaması,

38- Erkeğin ipek giymesi, altın ve gümüşü süs olarak takması

39- Erkeğin kadına ve kadının erkeğe benzemesi, Mesela erkeğin kolye takması,

40- Erkek hayvanın dişiye aşması için ücret almak,

41- Eshab-ı kiramdan herhangi birine sövmek,

42- Ezanı hoparlörle okumak,

43- Faiz alıp vermek,

44- Falcılığı öğrenmek ve falcılık yapmak,

45- Farz namazı, özürsüz kazaya bırakmak,

46- Farz ve haramlardan meşhur olanları, lüzumu kadar öğrenmemek,

47- Farzları terk etmek,

48- Fuhuş söz söylemek,

49- Gelinin, kapalı gelinlikle de olsa, yabancı erkeğe görünmesi,

50- Gıda almayıp ölmek,

51- Gıybet etmek ve dinlemek,

52- Gizli yamalı ve kusurlu malı yeni, sağlam diye satmak,

53- Hacılardan ayakbastı parası almak,

54- Hanımı bir defada üç talakla boşamak,

55- Hanımı dövmek, eziyet etmek, nafakasını tam vermemek,

56- Haram işlemeye başlarken besmele çekmek,

57- Haram yiyip içtikten sonra hamd etmek,

58- Haset etmek,

59- Hastalığı herkese söyleyip, halinden şikâyet etmek,

60- Hırsızlık ve gasp,

61- Hıyanet etmek,

62- Horoz ve diğer hayvanları dövüştürmek,

63- Hutbeye dünya sözü karıştırmak,

64- İbadetlere bid’at karıştırmak,

65- İcmaa muhalefet etmek,

66- İçi ve kursağı çıkarılmadan kaynar suda haşlanan tavuğu yemek,

67- İftira etmek,

68- İmamın namazda, ihtiyaçtan fazla yüksek sesle okuması,

69- İsraf etmek,

70- Kadına dübüründen yaklaşmak,

71- Kadının mahremsiz hacca veya sefere gitmesi,

72- Kadının, Kur’an, mevlid, ilahi okuyarak sesini yabancı erkeklere duyurması,

73- Kadınların kaşlarını inceltmesi,

74- Kadınların kesilen saçı ve diğer kılları erkeklere göstermesi,

75- Kadınların sokağa çıkarken güzel koku sürünmesi,

76- Kâfirlere ibadette benzemek, mesela onlar gibi haç takmak,

77- Kanuna uymayıp, cezaya, zarara sebep olarak fitneye yol açmak,

78- Karada, suda yaşayan haşeratı yemek,

79- Katillik,

80- Kendine nasihat verenlere kızmak,

81- Kendini tehlikeye düşürmek,

82- Kibirlenmek,

83- Kokmuş et yemek,

84- Köpek, kurt ve diğer yırtıcı hayvanları yemek,

85- Kumar oynamak,

86- Kur’an-ı kerimi abdestsiz tutmak,

87- Kur’an-ı kerimi Parayla okumak ve okutmak,

88- Kur’an-ı kerimi teganni ederek okumak ve dinlemek,

89- Kürtaj yapmak, çocuk düşürmek, [Zaruret varsa 120 güne kadar caiz olur.]

90- Makam sahipleri gelince, saygı için hayvan kesmek,

91- Malı olduğu halde, borcunu ödememek,

92- Mastürbasyonu yapmak,

93- Mekke’deki evleri hac zamanında, hacılara ücretle kiraya vermek,

94- Metres tutmak, müta denilen geçici nikâh yapmak,

95- Muhtaç ana babadan izinsiz hacca gitmek,

96- Mübarek zatların resimlerini yükseğe asmak veya aşağı koymak,

97- Namaz kılarken yapması haram olan bir şeyi, hutbe dinlerken de yapmak,

98- Namazda Arapça’dan başka dille dua etmek,

99- Namazı özürsüz bozmak,

100- Namazları vakti girmeden önce kılmak, vaktinden sonraya bırakmak,

101- Ölünün avret yerine bakmak,

102- Ölünün bir yerini zaruretsiz kesmek, [Organ nakli caizdir.]

103- Pis, necis olan şeyleri yemek,

104- Rüşvet alıp vermek,

105- Sakalı bir tutamdan kısa yaparak sünneti değiştirmek,

106- Salih ana babanın haram olmayan emirlerini yapmamak,

107- Selam verenin selamını hemen almamak,

108- Sihir [büyü] yapmak yaptırmak,

109- Söz taşımak,

110- Suizan etmek, tecessüs etmek

111- Tesiri kesin olan ilaçları kullanmamak,

112- Uşur vermemek ve uşrunu vermediği mahsulü yemek,

113- Uyuşturucu kullanmak,

114- Vadesi gelmemiş çeki, senedi, iskonto yaparak ödemek, [Senet kırdırmak.]

115- Vücuda zarar veren şeyleri yiyip içmek,

116- Yabancı çocuğu kendi öz evladı olarak ilan etmek,

117- Yabancı erkeğin menisiyle tüp bebek sahibi olmak, taşıyıcı annelik,

118- Yalan söylemek, yalan yere yemin etmek, yalan olarak söz vermek,

119- Zekât ve sadakayı, malını haram yerlere harcayan kimselere vermek,

120- Zenginliğiyle veya makamıyla kendini başkalarından üstün görmek,

121- Zina, livata ve hayvana tecavüz.


Mail Grubu .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
21- Birinin malını şaka olarak alıp saklayarak onu üzmek,
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
39- Erkeğin kadına ve kadının erkeğe benzemesi, Mesela erkeğin kolye takması,
 

gamze0387

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Eyl 2007
Mesajlar
197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Allah celle celalühü razı olsun Huyela Abi.biriyle konuştugun şeyleri şöyle şöyle dedi,bende böyle böyle dedim şeklinde başkasına söylemek de gıybete girermi acaba bunu çok merak ediyorum.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Allah celle celalühü razı olsun Huyela Abi.biriyle konuştugun şeyleri şöyle şöyle dedi,bende böyle böyle dedim şeklinde başkasına söylemek de gıybete girermi acaba bunu çok merak ediyorum.

Cenabı Hak cümlemizden razı olsun ablacığım. Sizin bahsettiğiniz konu nemime' dir ki çok sakınmak lazımdır. Aşağıdaki yazıyı okursanız inşaallahü teala daha iyi anlaşılır.

Dua eder dua beklerim efendim.

Sual: Söz taşımanın dindeki yeri nedir?
CEVAP
Doğru olarak söz taşımak da nemime [koğuculuk] olur. Yalan katılırsa iftira da olur. Koğuculuk günahtır. Ahirette cezası ağır olduğu gibi, dünyada da insanların aralarının açılmasına sebep olur. Onun için "Taş taşı da, söz taşıma" derler. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Hasetçi, koğucu ve falcı benden değildir.) [Taberani]

(En kötünüz, söz taşıyan, dostların arasını bozan ve ayıp araştırandır.) [Taberani]

(Koğuculuk yapan melundur.) [İ.Maverdi]

(Söz taşıyan helalzade değildir.) [Hakim]

(Söz taşıyan, veled-i zina veya zina karışıklığı bulunan soysuz kimsedir.) [Beyheki]

(Koğucu, kıyamette maymun suretinde haşrolunur.) [R.Nasıhin]

(Söz taşıyan Cennete girmez.) [Buhari]

Bu hadis-i şeriflerde geçen (Cennete giremez), (Benden değil) demek, "Tevbe edip helalleşmeden ölen, cezasını çekmeden Cennete giremez" manasındadır. Eğer affa veya şefaate uğrarsa veya sevapları çok olur, günahlarından fazla gelirse Cennete girer. Değilse, cezasını çeker. Ehl-i sünnet itikadında, günah işleyene kâfir denmez.

Her doğru söylenmez. Laf taşırken doğru söylenmiş olabilir, ama bu doğruyu söylemek de büyük günahtır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Koğuculuk, kabir azabına sebep olur.) [Beyheki]

(Allahü teâlâ laf taşıyanın kabrinde bir ateş musallat eder. O ateş onu kıyamete kadar yakar.) [Şir’a]

Resulullah efendimiz, iki kabre uğradı. (İkisi de azaptadır. Biri, elbisesini idrardan korumaz, diğeri ise koğucu idi) buyurdu. (Şir’a)

Salih bir zat, kendisine söz getirene dedi ki:
(Bize üç kötülük getirdin. Sevdiğim kimseyi bana düşman etmek istiyorsun. Huzurlu kalbimi karıştırdın. Benim yanımda âdil, iyi biri idin, kendini fasık, kusurlu yaptın.)

Koğuculuk afetinden kurtulmak için, söz getirene karşı şu altı şeyi yapmak gerekir:
1- Ona inanmamalı. Çünkü söz getiren fasıktır. (Fasıka inanılmaz. Sözü ile hareket edilmez. Koğucunun sözlerini kabul etmek, koğuculuktan daha kötüdür) buyurulmuştur.

2- Onu bu münkerden nehyetmeli. Çünkü Allahü teâlâ (Münkerden nehyet) buyurdu. (Lokman 17)

3- Onu sevmemeli! Çünkü söz taşımak günahtır. Günahkâr sevilmez. Onu düşman bilmeli!

4- Söz getirdiği kimseye acaba hakikaten söylemiş mi diye suizanda bulunup da ona kötü gözle bakmamalı! Çünkü suizan haramdır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Suizan etmeyin! Suizan, yanlış karar vermeye sebep olur. İnsanların gizli şeylerini araştırmayın, kusurlarını görmeyin, münakaşa, haset ve düşmanlık etmeyin, birbirinizi çekiştirmeyin, kardeş gibi birbirinizi sevin!) [Müslim]

5- Getirilen sözün doğru olup olmadığını araştırmamalı! Çünkü tecessüsü, günahları araştırmayı, Allahü teâlâ yasak etmiş, (Birbirinizin kusurunu araştırmayın) buyurmuştur. (Hucurat 12)

6- Getirilen söz hakkında kimseye bir şey söylememeli! Eğer söylenirse, başkasının perdesi yırtılmış, günahı meydana çıkarılmış olur. Kusurları gizlemeli, açığa vurmamalı. Çünkü hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Arkadaşının kötülüğünü gizleyenin kusurları, kıyamette gizlenir.) [Taberani]

(Arkadaşının aybını görmeyip gizleyen, Cennete gider.) [Taberani]

(Arkadaşının aybını açığa vuranın aybı açığa çıkar. Hatta evinde bile rezil olur.) [İbni Mace]

(Müslümanın aybını araştıran, ona kötülük etmiş olur.) [Ebu Davud]

(Birini tevbe ettiği günahtan dolayı ayıplayan, aynı günaha maruz kalmadan ölmez.) [Tirmizi]

Görüldüğü gibi söz taşıyan kaç tane farzı terk ediyor ve kaç tane haram işlemiş oluyor.

Sual: Bir arkadaş benim aleyhimde konuşmuş. Başka arkadaş da, benim iyiliğim için, konuşulanları bana anlattı. Arkadaşın yalan söyleyeceğinden şüphe etmiyorum. Fakat belki yanlış anladığı yer olma ihtimalini düşünerek, araştırdıktan sonra tedbir almam uygun olur mu?
CEVAP
Size bunu nakleden arkadaş, söz taşımış, koğuculuk yapmış, yani haram işlemiştir. Siz de bunu dinleyip kabul etmişseniz, günaha ortak olmuşsunuzdur. Koğuculuk, umumiyetle birinin aleyhinde konuşulanları ona aynen ulaştırmak demektir. Gıybete benzeyen tarafı da vardır. Bir kimsenin hoşa gitmeyen şeyini başkasına açıklamaya da söz taşımak denir. Söz taşımak, büyük günahlardandır. Söz taşımaya nemmamlık, koğuculuk denir. Tevbe etmeli, bir daha nemmamlıktan [söz taşımaktan] sakınmalıdır!

Söz taşıyan hizmetçi
Adamın birisi hizmetçi alırken kötü huyu olup olmadığını sordu. (Biraz koğucudur) dediler. (Mühim değil) diyerek hizmetçiyi aldı.

Hizmetçi, evin hanımına, (Ben çok tecrübeliyim. İnsanların gözünden anlarım. Efendin seni sevmiyor. Başkasında gözü var. Eğer uyurken çenesinin altından birkaç kıl kesip getirirsen, büyücülüğü bildiğim için, sana bir şeyler öğretirim. O zaman efendin seni çok sever, gözü dışarıda olmaz) dedi.

Hizmetçi, kadının efendisine de, (Hanımının gözü dışarıdadır. Seni sevmiyor, hatta öldürmek istiyor) dediyse de adam, (Hanımımı tanırım. Öyle bir şey düşünmez) dedi. Fakat hizmetçi, (Tecrübesi bedavadır. Çok yorgunum de, uyur gibi yap. Seni kesmeye gelirse, sözümün doğru olduğunu anlarsın) dedi.

Adam uyur numarası yaptı. Kadın elinde ustura ile yavaşça geldi. Çenesinin altına elini uzatınca, hanımının kendisini öldüreceğine inanıp kadını öldürdü.

Hizmetçi, kadının akrabalarına haberi ulaştırınca, akrabaları, bu adamı öldürdü. Adamın akrabalarına haber gidince, onlar da bunları öldürmeye başladı. Çok kan döküldü.


Söz taşımak .:.: www.dinimizislam.com :.:.
 

gamze0387

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Eyl 2007
Mesajlar
197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Cenabı Hak cümlemizden razı olsun ablacığım. Sizin bahsettiğiniz konu nemime' dir ki çok sakınmak lazımdır. Aşağıdaki yazıyı okursanız inşaallahü teala daha iyi anlaşılır.

Dua eder dua beklerim efendim.

Sual: Söz taşımanın dindeki yeri nedir?
CEVAP
Doğru olarak söz taşımak da nemime [koğuculuk] olur. Yalan katılırsa iftira da olur. Koğuculuk günahtır. Ahirette cezası ağır olduğu gibi, dünyada da insanların aralarının açılmasına sebep olur. Onun için "Taş taşı da, söz taşıma" derler. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Hasetçi, koğucu ve falcı benden değildir.) [Taberani]

(En kötünüz, söz taşıyan, dostların arasını bozan ve ayıp araştırandır.) [Taberani]

(Koğuculuk yapan melundur.) [İ.Maverdi]

(Söz taşıyan helalzade değildir.) [Hakim]

(Söz taşıyan, veled-i zina veya zina karışıklığı bulunan soysuz kimsedir.) [Beyheki]

(Koğucu, kıyamette maymun suretinde haşrolunur.) [R.Nasıhin]

(Söz taşıyan Cennete girmez.) [Buhari]

Bu hadis-i şeriflerde geçen (Cennete giremez), (Benden değil) demek, "Tevbe edip helalleşmeden ölen, cezasını çekmeden Cennete giremez" manasındadır. Eğer affa veya şefaate uğrarsa veya sevapları çok olur, günahlarından fazla gelirse Cennete girer. Değilse, cezasını çeker. Ehl-i sünnet itikadında, günah işleyene kâfir denmez.

Her doğru söylenmez. Laf taşırken doğru söylenmiş olabilir, ama bu doğruyu söylemek de büyük günahtır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Koğuculuk, kabir azabına sebep olur.) [Beyheki]

(Allahü teâlâ laf taşıyanın kabrinde bir ateş musallat eder. O ateş onu kıyamete kadar yakar.) [Şir’a]

Resulullah efendimiz, iki kabre uğradı. (İkisi de azaptadır. Biri, elbisesini idrardan korumaz, diğeri ise koğucu idi) buyurdu. (Şir’a)

Salih bir zat, kendisine söz getirene dedi ki:
(Bize üç kötülük getirdin. Sevdiğim kimseyi bana düşman etmek istiyorsun. Huzurlu kalbimi karıştırdın. Benim yanımda âdil, iyi biri idin, kendini fasık, kusurlu yaptın.)

Koğuculuk afetinden kurtulmak için, söz getirene karşı şu altı şeyi yapmak gerekir:
1- Ona inanmamalı. Çünkü söz getiren fasıktır. (Fasıka inanılmaz. Sözü ile hareket edilmez. Koğucunun sözlerini kabul etmek, koğuculuktan daha kötüdür) buyurulmuştur.

2- Onu bu münkerden nehyetmeli. Çünkü Allahü teâlâ (Münkerden nehyet) buyurdu. (Lokman 17)

3- Onu sevmemeli! Çünkü söz taşımak günahtır. Günahkâr sevilmez. Onu düşman bilmeli!

4- Söz getirdiği kimseye acaba hakikaten söylemiş mi diye suizanda bulunup da ona kötü gözle bakmamalı! Çünkü suizan haramdır. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Suizan etmeyin! Suizan, yanlış karar vermeye sebep olur. İnsanların gizli şeylerini araştırmayın, kusurlarını görmeyin, münakaşa, haset ve düşmanlık etmeyin, birbirinizi çekiştirmeyin, kardeş gibi birbirinizi sevin!) [Müslim]

5- Getirilen sözün doğru olup olmadığını araştırmamalı! Çünkü tecessüsü, günahları araştırmayı, Allahü teâlâ yasak etmiş, (Birbirinizin kusurunu araştırmayın) buyurmuştur. (Hucurat 12)

6- Getirilen söz hakkında kimseye bir şey söylememeli! Eğer söylenirse, başkasının perdesi yırtılmış, günahı meydana çıkarılmış olur. Kusurları gizlemeli, açığa vurmamalı. Çünkü hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Arkadaşının kötülüğünü gizleyenin kusurları, kıyamette gizlenir.) [Taberani]

(Arkadaşının aybını görmeyip gizleyen, Cennete gider.) [Taberani]

(Arkadaşının aybını açığa vuranın aybı açığa çıkar. Hatta evinde bile rezil olur.) [İbni Mace]

(Müslümanın aybını araştıran, ona kötülük etmiş olur.) [Ebu Davud]

(Birini tevbe ettiği günahtan dolayı ayıplayan, aynı günaha maruz kalmadan ölmez.) [Tirmizi]

Görüldüğü gibi söz taşıyan kaç tane farzı terk ediyor ve kaç tane haram işlemiş oluyor.

Sual: Bir arkadaş benim aleyhimde konuşmuş. Başka arkadaş da, benim iyiliğim için, konuşulanları bana anlattı. Arkadaşın yalan söyleyeceğinden şüphe etmiyorum. Fakat belki yanlış anladığı yer olma ihtimalini düşünerek, araştırdıktan sonra tedbir almam uygun olur mu?
CEVAP
Size bunu nakleden arkadaş, söz taşımış, koğuculuk yapmış, yani haram işlemiştir. Siz de bunu dinleyip kabul etmişseniz, günaha ortak olmuşsunuzdur. Koğuculuk, umumiyetle birinin aleyhinde konuşulanları ona aynen ulaştırmak demektir. Gıybete benzeyen tarafı da vardır. Bir kimsenin hoşa gitmeyen şeyini başkasına açıklamaya da söz taşımak denir. Söz taşımak, büyük günahlardandır. Söz taşımaya nemmamlık, koğuculuk denir. Tevbe etmeli, bir daha nemmamlıktan [söz taşımaktan] sakınmalıdır!

Söz taşıyan hizmetçi
Adamın birisi hizmetçi alırken kötü huyu olup olmadığını sordu. (Biraz koğucudur) dediler. (Mühim değil) diyerek hizmetçiyi aldı.

Hizmetçi, evin hanımına, (Ben çok tecrübeliyim. İnsanların gözünden anlarım. Efendin seni sevmiyor. Başkasında gözü var. Eğer uyurken çenesinin altından birkaç kıl kesip getirirsen, büyücülüğü bildiğim için, sana bir şeyler öğretirim. O zaman efendin seni çok sever, gözü dışarıda olmaz) dedi.

Hizmetçi, kadının efendisine de, (Hanımının gözü dışarıdadır. Seni sevmiyor, hatta öldürmek istiyor) dediyse de adam, (Hanımımı tanırım. Öyle bir şey düşünmez) dedi. Fakat hizmetçi, (Tecrübesi bedavadır. Çok yorgunum de, uyur gibi yap. Seni kesmeye gelirse, sözümün doğru olduğunu anlarsın) dedi.

Adam uyur numarası yaptı. Kadın elinde ustura ile yavaşça geldi. Çenesinin altına elini uzatınca, hanımının kendisini öldüreceğine inanıp kadını öldürdü.

Hizmetçi, kadının akrabalarına haberi ulaştırınca, akrabaları, bu adamı öldürdü. Adamın akrabalarına haber gidince, onlar da bunları öldürmeye başladı. Çok kan döküldü.


Söz taşımak .:.: www.dinimizislam.com :.:.


Rabbim razı olsun Huyela Abi.Aslında bahsetmek istedigim şuydu.Anlattıgım kişi konuşulanların muhatabı degil ise de söylediklerinizin içine girer mi?Misal ben aileme işten çıkacagım dedim.Onlar da buna karşılık olarak cevap verdiler,bende konuştuklarımızı arkadaşıma anlattım.Ama haklarında kötü birşey demeden.Bu da aynı şekilde mi oluyor acaba.
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Rabbim razı olsun Huyela Abi.Aslında bahsetmek istedigim şuydu.Anlattıgım kişi konuşulanların muhatabı degil ise de söylediklerinizin içine girer mi?Misal ben aileme işten çıkacagım dedim.Onlar da buna karşılık olarak cevap verdiler,bende konuştuklarımızı arkadaşıma anlattım.Ama haklarında kötü birşey demeden.Bu da aynı şekilde mi oluyor acaba.

Cenabı Hak cümlemizden razı olsun. Taşınan söz doğruda olsa o kişiyi hiç ilgilendirmesede bir faiedesi olmadığı ortada. Hatta zararıda olabilir. Eğer anlattığınız kişi ailenizle aynı görüşte değilse ailenizi kötü bilecek onlara karşı soğukluk olacak . Bu sadece örnek. Birde uçurumun kenarında gezen birgün düşebilir. İhtiyatlı olmak her zaman iyidir. Ne olursa olsun hayırlı bir iş olmadıkça söz taşımamalı buyuruluyor. Zamanla taşımacılığa alışılacağı için insan her duyduğunu başkalarına taşımaya başlar.
 

gamze0387

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Eyl 2007
Mesajlar
197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Cenabı Hak cümlemizden razı olsun. Taşınan söz doğruda olsa o kişiyi hiç ilgilendirmesede bir faiedesi olmadığı ortada. Hatta zararıda olabilir. Eğer anlattığınız kişi ailenizle aynı görüşte değilse ailenizi kötü bilecek onlara karşı soğukluk olacak . Bu sadece örnek. Birde uçurumun kenarında gezen birgün düşebilir. İhtiyatlı olmak her zaman iyidir. Ne olursa olsun hayırlı bir iş olmadıkça söz taşımamalı buyuruluyor. Zamanla taşımacılığa alışılacağı için insan her duyduğunu başkalarına taşımaya başlar.

Haklısın Huyela Abi,dogru söylüyorsun.Buna da dikkat etmeye çalışacagım bundan sonra.Allah celle celalühü razı olsun,bizleri razı olmayacagı şeyleri yapmaktan muhafaza eylesin inşaAllah.
 

hafizkiz

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Ağu 2007
Mesajlar
1,923
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Konum
manevi iklimden selamlar
6- Allahü teâlâdan gayri eşyaya yemin etmek,

esselamü aleyküm ben bu maddeyi biraz daha açayım
sohbette:ufak birşeyde Mevla nın adını kullanarak yemin etmekte günah diye duymuştum
ufak önemsiz bir şeyde...
 

siyah peçe

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Ağu 2008
Mesajlar
485
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
allah razı olsun ve rabbim bizlerden uzak etsin bu kötü amelleri...
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
6- Allahü teâlâdan gayri eşyaya yemin etmek,

esselamü aleyküm ben bu maddeyi biraz daha açayım
sohbette:ufak birşeyde Mevla nın adını kullanarak yemin etmekte günah diye duymuştum
ufak önemsiz bir şeyde...

Teşekkür ederiz.

Dua eder dua bekleriz.
 

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,244
Tepki puanı
3,615
Puanları
163
Yaş
46
Kur’an-ı kerimi Parayla okumak ve okutmak,
selamün aleyküm .genelde mevlüt okuturken hocaya havlu içinde para,ve hediye veririz.ve bir çok hocada bunu kabul ediyor.kul hakkına girer diyorlar o yüzden veriyoruz buda sakıncalı mı acaba?
geçen yaz kuran öğrenmek için hocaya haftalık verdik.evde okutuyordu.parayla kuran öğretilir mi?bunu sorduğum zaman bir ablamız eğer günahsa imamlar ,din öğretmenleri,müftüler niçin maaş alıyorlar dedi.bunu gerçekten merak ediyorum.
 

Malcolm XXX

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Kas 2008
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Çalgı çalmak ve eğlenmek

Çağrı filminde çalgı çalarak hz. Muhammed(s.a.v) i karşıladıkları anı hatırlıyorum. Nasıl günah olabilir ki?
 

Huyela

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2006
Mesajlar
2,345
Tepki puanı
1
Puanları
36
Yaş
41
Konum
İstanbul
Çalgı çalmak ve eğlenmek

Çağrı filminde çalgı çalarak hz. Muhammed(s.a.v) i karşıladıkları anı hatırlıyorum. Nasıl günah olabilir ki?

Sevgi gösterisi

Sual: Beyheki bildiriyor ki: Resulullah, hicret esnasında Medîne’ye teşrif buyurduğu zaman, kadınlar dam başlarında defli ve sesli olarak, “Taleal-bedru aleynâ….” diyerek sevinçlerini göstermişlerdir. Bu da, her çeşit çalgının helal olduğunu göstermiyor mu?
CEVAP
Kesinlikle göstermez. Bu olay, henüz İslamiyet’in başında olmuştur. O zaman henüz hicab âyet-i kerimesi inmemişti. Yani kadınların kapanmaları yasak edilmeden, kadın erkek beraber oturulması yasak edilmeden önce idi. Kadın sesinin haram edilmediği vakitte idi. Eshabı-ı kiram, içki yasak edilmeden önce içki içip namaz kılarlardı. Bunu örnek gösterip de içki içmenin caiz olduğunu söylemek nasıl yanlış ise, hicab âyetinden önceki olayları gösterip, kadınların şarkı söylemesine cevaz vermek de o kadar yanlış olur.


Dua eder dua beklerim.
 

ebuzer25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
1,845
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
ALLAH razı olsun huyela kardeş bunlar cok önemli bilgiler.ALLAH muhafaza buyursun.eline saglık
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt