Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Hadislere göre evlilik (2 Kullanıcı)

H

hado77

selamün aleyküm verahmetullahi ve berakatühü
O(cc) İnsana bilmediğini öğretti. böylece ALLAH(ac) insana kendi yoluna uymakla babasının annesinin gösteremeyecği rahmeti gösterdi de yollarını kolaylaştırdı. Rabbi bu kadar rahman olanın resulu(SAS) nasıl olur. efendimiz (sas) evlenemeyen gençlere oruç tutmalarını salık veriyor. ALLAH(cc) fazlından onları zenginleştirene kadar. peki biz neden evlenmek istediğimiz zaman evlenemiyoruz da zina gibi batağa sürükleniyoruz ALLAH(cc) niçin bizi fazlından zenginleştirmiyor. veya daha doğru bir anlatımla fazlından zenginlik vermesi ne demek. ALLAH RESULU(sas) İçin oruç tutun emri kendisi 6 kız çocuğu olan bu zatın evlenilecek hanımları kendi kızı gibi görmesindendir. genç kızlara talip olan gençler azgınlıkla değil de nasıl imanla onlara yaklaşacak? ALLAH(cc) fazlı para mı demek? efendimiz (SAS) oruç tavsiyesi her türlü nefse önce ıslah ol ondan sonra ALLAH(cc) iste demektir. o azgın nefsini ıslah et de ALLAH(cc) fazlının ne demek olduğunu anlarsın demek istiyor. yukarıdaki laz arkadaşa da bir cevap olması bakımından evvela nefsini ıslah etmesini tavsiye ederim. öncelikle tevbe etmeli. bu kadar aymaz bir şekilde tecavüz ettim imam nikahım var diyebildiğine göre TCK'nın böyle suçlarane ne ceza verdiğini bilmiyor olmalı TCK da tecavüz cürümdür takibi şikayete bağlı değildir. savcılık tarafından re'sen kovuşturulur. mağdurun şikayet etmesine de gerek yoktur şikayetten vazgeçmesine de. bu itarafınız laz arkadaşın savcılık tarafından kovuşturulması için yeterlidir. bu anlatılanlar suçtur. ve ceza kanununa göre şikayet gerektirir. dini prosedür daha vahim. bu kadar aymaz bir şekilde tecavüzü kabul ettiğine göre sanırsam recm edilmeniz gerekecek. böyle terbiyesiz bir üslubun cezasını da forumdaki ilgililere bırakıyorum.
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
hado77,
Allah CC razı olsun
Nikahı kıyan imamında itikaden sorgulanması gerekli Bu bölümde
Hadislere göre evlilik başlığının isabetli olduğunu görmiş olduk.
Kısaca,
Ailelerin haberdar edilmesi,
Mehir tayini,
Nikahın ilan edilmesi,
Nikahın kayıt altına alınması, İslamda nikahın asgari şartlarındandır
Bunları bilen bir imam nasıl nikah akdedecek.
Malesef genç erkek ve kızlarımız bu bilgilerden habersiz olduklarından yaptıklarının nikah olduğunu sanmakta ve ismetlerini teslim etmekteler.
Bahse konu kişi önce zorla sahip olmuş mağdur çevre baskısından korkup sesini çıkarmamış şimdi baba devreye girmiş ben bunu istemiyorum diyor peki kadın kendi kızı olsaydı ne yapacaktı.?
Yada bu şahsın kendi kız kardeşine çok seviyorum diye tecvüz edilseydi ne yapardı ?
Bundan sonrası site yönetiminin alacağı karardır.
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
HÜLLE YAPMA (TAHLİL) YASAĞI

Bize Ebû Nuaym haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Ebû Kays'tan, (O) el-Huzeyl'den, (O da) Abdullah'tan (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: "Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) hülle yapanla, kendisi için hülle yapılana lanet etmiştir!"

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 53 Hadis no 2263
 

sevim80

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Tem 2008
Mesajlar
110
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Paylaşımınız çok güzeldi emeğinize sağlık Allah razı olsun tşkler
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
sevim80,
İlginize teşekkürler sizden de Allah CC razı olsun
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
ERKEĞİN, AİLESİNİN İHTİYAÇLARINI GÖRMESİNİN VACİBLİĞİ HAKKINDA

Bize Ca'fer b. Avn haber verip (dedi ki), bize Hişâm b. Urve, babasından, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) haber verdi ki; Muâviye'nin annesi, Ebû Süfyân'm karısı Hind, Rasulullah'a (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) gelip şöyle dedi: "Yâ Rasulullah, EbÛ Süfyân gerçekten cimri bir kimsedir. O, bana, bilgisi olmaksızın kendisinden (gizlice) aldıklarım hariç, kendime ve oğullarıma yetecek şeyleri de gerçekten vermez! Bu (gizlice aldıklarımda) bana bir günâh var mıdır?" (Rasulullah) da şöyle buyurdu: "Sana ve çocuklarına, örfe uygun olarak yetecek şeyleri al!"

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 54 Hadis no 2264
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
KADINLARLA GÜZEL GEÇİNMEK HAKKINDA

Bize Muhammed b. Yûsuf haber verip (dedi ki), bize Süfyân, Hişâm b. Urve'den, (O) babasından, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) rivayet etti ki, O şöyle dedi: Rasulullah (Sal- lallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu: "En hayırlınız, ailesine en hayırlı olanınızdır. Bir arkadaşınız ölünce de onun (kusurlarını, kötülüklerini anmayı) bırakın"

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 55 Hadis no 2265
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
KÜÇÜKLERİ BABALARI EVLENDİRDİĞİNDE ONLARIN EVLENDİRİLMESİ HAKKINDA

Bize İsmail b. Halil haber verip (dedi ki), bize Ali b. Mushir, Hişâm'dan, (O) babasından, (O da) Hz. Aişe'den (naklen) haber verdi ki, O şöyle dedi: "Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) benimle, ben altı yaşındayken (Mekke'de) evlendi. Sonra biz Medine'ye gelip el-Hâris ibnu'l-Hazrecoğulları'nın yanına indik. Derken ben sıtmaya yakalandım da başımın (saçı dökülüp) darmadağınık oldu. (Ardından iyileştim ve saçını yeniden bitip çoğaldı. Öyle kî, saçım) bir kâkülcük de uzadı. Derken, bana, ben bir tahterevallinin üzerinde ve beraberimde bazı kız arkadaşlanm var iken (annem) Ümmü Rûman geldi ve beni çağırdı. Ben de, ne istediğini bilmediğim halde onun yanına geldim. O da elimden tutup (götürdü). Nihayet beni evin kapısında durdurdu. Ben nefes nefese kalmıştım. Akabinde nefesim biraz dindi. Sonra o biraz su aldı ve onunla yüzümü ve başımı sildi. Daha sonra da beni eve girdirdi. Bir de ne göreyim, bir odanın içinde Ensârlı kadınlar! Onlar hemen; "hayırlı bereketli olsun, hayırlı uğurlu olsun" dediler. (Annem) de beni onlara teslim etti. Onlar benim durumumu, (üst-başımı) düzelttiler. Derken bir kuşluk vakti Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) aniden yanıma geldi, onlar da beni O'na teslim ettiler. Ben o gün dokuz yaşındaydım."

SÜNEN-İ DARİMİ
Nikah kitabı
Bölüm 56 Hadis no 2266

O günün arap geleneğinde kız evlatlarda evlilik çağına gelmiş olanlar için 6 yaşında demek 16, dokuz yaşında demek 19 yaşı anlaşılıyordu. Sonradan bu gelenek göz ardı edildi ve hadiste tabir edilen 6 ve dokuz yaş günümüzdeki anlamı ile anlaşılmaya başlandığından bu konuda ihtlaf sebebi olmaya başladı konu için bir araştırma aşağıdadır.

HZ AİŞE'NİN EVLİLİK YAŞI

1- "Hz. Muhammed henüz Mekke de iken ve bende oynayan bir çocuk iken: "Onların vadeleri kıyamettir. Kıyamet ne dehşetli ve ne acıdır!" mealindeki (kamer s. 46) ayet inmişti...(Buhari 1.cilt Telifil Kur’an bahsi) " Bu sure Mekke devrinin birinci döneminde(4. yıl) inmiştir. Hz.Aişe validemiz bu sure ve ayetleri net olarak hatırladığına göre, olayları ayrıntılarıyla hatırlayabilmek ve sokakta oynayan bir çocuk olması için en az beş veya altı yaşında (veya daha büyük) olması gerekir. Kamer suresi Mekke devrinin dördüncü yılında indiğine göre dördüncü yılda beş-altı yaşında olması gerekmektedir.Ayrıca Kız kardeşi Esma; Abdullah bin Zübeyir’in annesidir. Esma yüz yaşına kadar yaşamış ve Hicretin 73. yılında vefat etmiştir. Hz. Aişe validemizden on yaş daha büyüktür. Hz. Ebu Bekir (r.a) kızı Esma ve oğlu Abdullah Abdul Uzza’nın kızı Kayleden,Hz. Aişe ile Abdurrahman ise Ümm-i Rümandan doğmuşlardır. Hz. Esma yüz yaşında ve hicri 73. yılda öldüğüne göre hicret esnasında 27 yaşında olması gerekir. Bundan on yaş küçük olan kardeşi Hz. Aişe validemizin de 17 yaşında olması gerekir.

2- Bu konuyu aydınlatan bir başka rivayette şöyledir: Hz. Aişe validemiz henüz peygamberimizle evlenmeden önce Cübeyir bin Mut’im ile nişanlanmıştı. Mut’im Hz. Aişeyi oğluna almakla evine Müslümanlığı sokacağını düşünerek bu nikahı feshetmişti. Hz. Ebu Bekir (r.a) islamı ilk kabul edenlerden biri olduğuna göre; bu olayın vukuu, islamın alenen duyurulmasından veya şuyu bulmasından önce olması gerekir. İslam alenen açıklanıp Müslümanlar Kabe yürüyüşü veya Safa tepesi toplantısından sonra topluma deşifre olduktan sonra Ebu Bekir (r.a) ın Müslüman olduğu bilinince kızını almaktan vazgeçmiş olması daha doğru görünmektedir. Bu olayda yine Hz. Aişe’nin peygamberimizle evlenmeden önce evlilik çağına geldiğini ve nişanlandığını göstermektedir. Yani değil Hz. Resulle nişanlanıp bir yıl sonra evlenmesi , daha önce evlenecek çağa gelmişti, nişanlandı , zamanla İslam tebliği yayılınca Hz. Ebu Bekir'in Müslüman olması bu işi bozdu...Daha sonra da Hz. Resul onunla nişanlanıp bir yıl sonra da evlenmişti...

3- Mişkât sahibi der ki: Hazreti Âişenin hemşiresi Esma, Hicret esnasında 27 yaşında idi. Aişeden on yaş büyüktü. Hazreti Aişe de, Esmadan on yaş küçük olduğuna göre, Hicrette onyedi yaşındaydı: (Asrı Scâdet, C: 2, S: 1010.) Rasül-i Ekremle evlendiği zaman, 18 yaşında bulunuyordu.Hazreti Âişenin altı yaşında nişanlandığı, dokuz yaşında nikahlandığı hakkındaki rivayetler doğru değildir, tarihî hakikatlere aykırıdır.Hz. Aişenin ablası Esma, ondan yaklaşık 10 yaş büyüktü. Hz. Aişe evlendiğinde Hz. Esma'nın yaklaşık 30 yaşında olduğu rivayet ediliyor. Buradan Hz. Aişenin evlendiğinde 18-20 yaşlarında olduğu sonucuna varılmaktadır.

4- Hz. Peygamberin evliliği, vahyin başlangıcından 10 yıl sonradır. Hz. Ayşe vahiy başlangıcından beş altı yıl önce doğmuştur. Dolayısıyla Hz. Ayşe’nin peygamberimizle evlendiği yaşın 17-18 olduğu ortaya çıkar.Bu konu, daha detaylı bir şekilde Mevlana Şibli’ nin “Asr-ı saadet” kitabında geçer. (İst. 1928. 2/ 997) Ayrıca bakınız: (Hatemü’l enbiya Hz. Muhammed ve hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210)

Bu hadis ile Darimide bulunan evlilik ile alakalı hadisleri bitirmiş olduk.

Allahım! Bize hakkı hak olarak göster ve ona uymayı nasip et; batılı da, batıl olarak göster ve ondan da sakınmayı nasip et. Amin
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt