Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Günün Sorusu (1 Kullanıcı)

Nur_u Secde

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
5,244
Tepki puanı
3,615
Puanları
163
Yaş
46
-maşALLAH güzel düşünceler ve katılımlar oldu onun için yazıları okurken inanın pek keyif aldım ALLAH c.c. daim eylesin inşALLAH kardeşliğimiz dayanışmamız hoşgörümüz hiç bozulmasın...

Bir hadis aklıma geldi yanlış yatırlamıyorsam mealine yakındı... ALLAH c.c. muhafaza buyursun inşALLAH

ALLAH Resulü buyurdu;;
-Safları sık tutunda aranızdan şeytanlar geçmesin! Bizlerde gönül, kardeşlik, saflarımızı sık tutalımda ne kin, ne kibir, ne haset, nede kırgınlık şeytanın silahı olan bunlar girmesin inşALLAH sağlıcakla kalın selam ve dualrımdasınız...
amin kardeşliğimiz bozulmasın.sizler kadar ilim sahibi olmadığım için aslında düşüncelerimi yazarken çok çekiniyorum.Allah utandırmasın.selametle kalın:H
 

Ravza_Nur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
8,116
Tepki puanı
3
Puanları
0
Kardeşler hepinize çok tşk ediyorum.Hepiniz kendinizce cevablar verdiniz ve doğru cevabı bulmaya çalıştık şimdi Günün sorusu olan,bir düşünce basamak basamak nasıl şirke dönüşürü açmaya
Bakalım nasıl oluyor
1)Zihnen bir alanı yaratıcıdan bağımsazlaştırmak:örnek.Türk ceza hukunun boşanma bölümü İtalyan ceza hukukundab alıntıdır.Bu bölüm Allah cc ili ilgili olan tüm şeylerden boşaltılmakla şirkin bir bir basamağı düşüncenin ortaya konması ile gerçekleşmiş oluyor.
2)Bağımsızlaştırılan alana yani Allah cc nin dışında tutulan alana etki edecek birini atamak.Türk ceza hukukunda boşanma ili ilgili bölümü tamamen boşalttıktan sonra yerine Allah cc nin emirleri ile alakası olmayan İtalyan ceza hukukuna ait şartları koymak.
3Atanan müdahil gücü mutlak otorite kabul etmek.
4Bu otoritenin emir ve yasaklarını sorgulanamaz kabul etmek.Yani bir düşünce basamak basamak bizlere istemesekte Allah cc ile alakalı emirlerden ve yasaklardan boşaltılmış bir alana başka bir müdahil gücü atayarak şirke adım adım gitmemizi sağlayabilir.Rabbim muhafaza buyursun.Halbuki Allah ccnin müdahil olamayacağı yer varmıdır.Ama bizler bilmeden bu duruma taraftar olduk belkide.Rabbim bizleri şirke sebebiyet verecek işler yapmaktan muhafaza buyursun.Sizleri yordum ve merakta bıraktığım için Haklarınızı helal ediniz.SELAM VE DUA İLE
 

Ravza_Nur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
8,116
Tepki puanı
3
Puanları
0
Günün sorusunda bugün sizlerle şöyle bir soruyu açmak istiyorum.Mü'minin hayatında ALLAH cc ile ilgili kötü zan ayette geçtiği üzere(ZANNESSEVİ)nasıl cereyan eder?yorumlarınızı bekliyoruz.
 

aysem

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Mar 2007
Mesajlar
10
Tepki puanı
0
Puanları
0
İnsanın Allah'ın rızasına muhalif olarak kendisine hayat amacı olarak belirlediği, kendisinden medet umduğu, rızasını aradığı her varlık, Allah'ın rızasına tercih ettiği herşey Allah'tan başka edindiği birer ilahtır aslında. Bu nedenle şirki uzak görmemek, onun insanın çok yakınında olabileceğine ihtimal vermek gerekir.Samimiyetsiz insan bazı küçük hesaplar ve menfaatler uğruna, bildiği doğruları bir kalemde terk edebilir. Hevasının, yani nefsinin istek ve arzularının, hırs ve ihtiraslarının peşinden gider. Allah'ın sınırlarını aşar, emirlerini gözardı eder. Kısaca dünyaya meyleder, ahiretini ise çok ucuz bir karşılığa satar.

Unutmamak gerekir ki insan Allah'ın emirleri ile nefsinin emirleri arasında bir tercih yapma noktasında nefsine tabi olursa, nefsini Allah'a şirk koşmuş olur. Bu tutumundan vazgeçip tevbe etmedikçe de şirkten arınamaz.

Arkadaşlar bende böyle düşündüm dogrumu acaba.
 

Ravza_Nur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
8,116
Tepki puanı
3
Puanları
0
İnsanın Allah'ın rızasına muhalif olarak kendisine hayat amacı olarak belirlediği, kendisinden medet umduğu, rızasını aradığı her varlık, Allah'ın rızasına tercih ettiği herşey Allah'tan başka edindiği birer ilahtır aslında. Bu nedenle şirki uzak görmemek, onun insanın çok yakınında olabileceğine ihtimal vermek gerekir.Samimiyetsiz insan bazı küçük hesaplar ve menfaatler uğruna, bildiği doğruları bir kalemde terk edebilir. Hevasının, yani nefsinin istek ve arzularının, hırs ve ihtiraslarının peşinden gider. Allah'ın sınırlarını aşar, emirlerini gözardı eder. Kısaca dünyaya meyleder, ahiretini ise çok ucuz bir karşılığa satar.

Unutmamak gerekir ki insan Allah'ın emirleri ile nefsinin emirleri arasında bir tercih yapma noktasında nefsine tabi olursa, nefsini Allah'a şirk koşmuş olur. Bu tutumundan vazgeçip tevbe etmedikçe de şirkten arınamaz.

Arkadaşlar bende böyle düşündüm dogrumu acaba.
Yaklaşımınız çok güzeldi kardeşim çok tşk Rabbim razı olsun.Diğer kardeşlerimizinde yorumlarına bakalım inş günün sonuna doğru bizde birşeyler yazmaya çalışacağız dua ile
 

islam_güneşi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Eyl 2007
Mesajlar
366
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
ben o kadar uzun uzadıya cevap veremeyeceğim.kısa ve öz olarak şunu demeliyim ki:insanı şirke iten varlığa bakınız derim.şeytan tabi ki.basamak basamak ona uyduk mu şirk oluyor.her günahın başsorumlusu o olmuyor mu:)saygılar selametler kardeşlerim
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt