Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Ehl-i Sünnet Itikadi Ve Esaslari (1 Kullanıcı)

Dizayn

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
56
Aferim sana bazı olayları çözmeye başladın şimdi ifade edebilirim.

BİZDE DİYORUZ Kİ, İMANIN ARTMASI VEYA AZALMASI SÖZ KONUSU OLAMAZ.

İMANIN 6 ŞARTINA ARTIP AZALARAK BİR FAZLASI VEYA BİR EKSİĞİ OLMAKSIZIN, İMANIN 6 ŞARTI KABULLENİLİR. BÖYLECE ZATEN MÜSLÜMAN OLUNUR, MÜ'MİN OLUNUR.

BU 6 ŞARTA BAĞLI OLARAK, İSLAMIN EMİR VE YASAKLARINA EN ÇOK UYAN ARASINDA MANEVİ BİR YARIŞ BAŞLAR. BU DA KUVVETLİ OLAN İNSANLARLA ZAYIF OLAN İNSANLARIN TAKVASINDA SAKLIDIR. SİZİN EN ÜSTÜNÜNÜZ TAKVADA ÜSTÜN OLANIDIR. YOKSA BU İŞ ÜNVANA BAKMAZ. TAKVAYA BAKAR. SÜREKLİ AYNI ŞEYLERİ NEDEN YAZDIRIYORSUN ANLAMIYORUM.


BU NURU ARTIRIYOR BEN DEMİYORUM GÜZEL KARDEŞİM OKUSANA YUKARIDAKİ KAYNAKLARI. NEDEN İDRAK EDEMİYORSUN İMAM-I AZAM EBU HANİFENİN APAÇIK KAYNAKLARINDAN ALINAN BİLGİLER SENİ TATMİN ETMİYORSA VE HALEN KAFANA GÖRE ANLADIĞINI BURADA SAVUNMAYA DEVAM EDİYORSAN KUSURA BAKMA AMA MAKASCILAR CEMAATİNDEN BİR FARKIN KALMIYOR. ONLARDA SİZİN GİBİ BİRŞEYLER MIRILDANIP DURUYORDU. HALBUKİ AYNI KONULARI KONUŞUYORDUK. AMA HEP BEN DOĞRU ANLAYIŞI PEK ÇOK KEZ YANLIŞLARI DOĞURUYOR.


Vesselam.
 

Dizayn

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
56
Aynı şeyleri yazıyoruz, sende benim dediğime geldin sonunda, dedin ki, imanın şartları eksilip artmaz, imanda da eksilme veya artmada olmuyormu bak gördün mü? İŞTE BU ALLAH DOSTLARI ( ALLAH ONLARDAN RAZI OLSUN ) Böyle hususi meselerde ihtilafın oluşmaması ve zihinlerde farklı algılayış sebebinin verilmemesi için, İMANDA ARTMA VE AZALMA OLMAZ diyerekten, KUVVETLİK VE ZAYIFLIK GİBİ hakikatten bahsetmişlerdir. Peygamberimizi seven o kadar insan vardır ki bir sünnetini yerine getirmekten bile acizdirler. Bu insanlar arasında nasıl konuşulur? Ya bak görüyorsun falancının imanı zayıf, veya benim imanım kuvvetli değil ki, gibi tabirler konuşulur.

İŞTE BU MANADA, ALLAH RESÜLÜNÜ SEVMEK, İMANI KUVVETLİ KİŞİLERCE, TAM MANASIYLA NEYE İNANDIĞINI BİLEN KİŞİLERCE DAHA İYİ ANLAŞILIR.

AMA BENİM İMANIM TAM ARTMADI veya İMANIM AZ, SONRA GELİCEM Bu biraz ABES kaçan kelimelerden biridir. İMANI KUVVETLİK VE ZAYIFLIK İSE, BU İKİ KELİMENİN GELİŞMİŞ MANASINI VEREREK, SİZİN DEDİKLERİNİZİN HEPSİNİ KAPSAMAKTADIR. İŞ BU KADAR BASİT, SON KELAM, VESSELAM.
 

Dizayn

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Nis 2006
Mesajlar
83
Tepki puanı
0
Puanları
56
Anladım, ama bir insan imanının artan mı yoksa azalan mı olduğunu bilir diyorsun, sizede iyi geceler :)

Vesselam.
 

Nevin_1982

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2006
Mesajlar
5,000
Tepki puanı
8
Puanları
38
Yaş
41
Konum
sakarya
melekler
nurani varlıklardır. Devamlı olarak Allah'ın emirlerine itaat ederler, hiç isyan etmezler.dişilik ve erkeklik ile sıfatlanamazlar, yeme içme ve def-i hacet gibi ihtiyaçları yoktur...

kitaplar
100 sahife ve 4 büyük kitaptır. kur'an-ı kerim hz. muhammed'e...incil isa(a.s.)'a.... tevrat musa(a.s.)'a ve zebur davud(a.s.)'a indirildi, sahifeler ise; Adem(a.s.)'a 10,,,şit(a.s.)'a 50,,ibrahim(a.s.)'a 10 ve idris(a.s.)'a 30 sahife indirildi..

cennet ve cehennem;
Şu anda yaratılmışlardır ve ebediyyen yok olmazlar. cennetlikler cennette daimdir. cehennemdeki kafirler'de cehennemde daimdir. cehennemdeki günahkar mü'minler günahlarının cezasını çekince cehennemden çıkar ve cennete girerler..

bazı sefiller; kafirlerinde cehennemden çıkacağını yahut allahın rahmetinden dolayı cehenneme ve ateşe alışacaklarını ebediyyen azap çekmeyeceklerini savunurlar... bu yanlış bir zan'dır.. unutulmamalıdır ki; cehennem rabbimizin intikam ve azap yurdudur, rahmet yurdu değildir...

Selamun aleykum kardeşim.Yok kardeşim öle değil yanlış biliyorsun!!!Ben demedim sahabe söylüyor diyor.Ve isimlerini veriyor!!!dua ile kalın
 

ishakyakup

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Tem 2007
Mesajlar
549
Tepki puanı
21
Puanları
18
Yaş
44
Konum
Gebze
Selamun aleykum kardeşim.Yok kardeşim öle değil yanlış biliyorsun!!!Ben demedim sahabe söylüyor diyor.Ve isimlerini veriyor!!!dua ile kalın

Ve aleyküm selam..

evet sizin dediğiniz gibi.. o hep bu şekilde yapıyor ve topu geçmiş büyüklere atıyor.. ama emin olun iftira ediyor selefi salihine..

sahabenin cehennemin akıbeti hakkında hatası olabilir mi hiç..?
ayetlere şahitlik ettiler, binlerce hadisi şerifi bizzat efendimizin(sav) mubarek dilinden bizzat işittiler.. sahabe "cehennem ebedi değildir" demek.. tek kelimeyle sahabeye iftiradır..
 

Kabe__YoLcusu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Şub 2009
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Teşekkürler

Teşekkürler

Paylaşım adına teşekkürler.Emeğinize yüreinize sağlık:a35:
 

kimkimdir

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
6,610
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
53
Bismihi Teâlâ.
Bütün hamdler Allah Celle Celalühu’a salât ve selâmlar Resulü Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem ve onun pâk Ashab-ı üzerine olsun. Ehl-i Sünnet ve’l- Cemaat inancını devlet seviyesinde temsil edilmediği bir atmosferde yaşıyoruz. Bu inancın en son müdafii Osmanlı Devleti idi. Bu muazzam devletin tarihe malolmasından sonra, bu inancın sahipleri bir bakıma öksüz ve yetim kaldılar. Neticede bu mübarek inanç bugün elleri kelepçeli, ayakları prangalı, gözleri bağlı bir mahlûk konumuna geldi. Bu zor durumda bir taraftan Amerika’nın, diğer taraftan Rusya, bir diğer taraftan da Avrupa insan azmanları ile uğraşırken, beklenmedik bir tarzda, inancımızın tahrik edilmesinde ŞİA’nın da aktif bir görev anlayışı içinde olduğunu gördük.
Allah Celle Celalühu’nun zât ve sıfatları, Kur’ân’ı Kerim, Resulü Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem, Sahabe-i Kiram hakkında Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaatten farklı bir inanca sahip olan bu cemaatin, Takiyye (hedefe ulaşıncaya kadar iyi niyetli gözükme) prensibi içerisindeki faaliyetlerini Ehl-i Sünnet’in ruhuyla nasıl bağdaştırabiliriz? Tarihin hiçbir döneminde Ehl-i Sünnet’e yâr olmayan bir inanç sistemiyle inancımızın her türlü destekten mahrum bırakıldığı şu garip zamanda bu inanç koalisyonu nasıl câiz görülebilir.
Acaba ŞİA’ya muhabbet besleyen Ehl-i Sünnet kardeşimiz, hiç Ehl-i Sünnet âlimlerinin Şia hakkında yazdıklarını ve söylediklerini araştırdı mı? Osmanlı Devleti her ne zaman Avrupa’ya ordu çıkarttı ise onu arkadan vurmayı inancının gereği bilen Şia’nın, bugün o görev anlayışından bir şey kaybettiğini mi zannediyoruz? Bu nedenle bugün İslâm’ın Avrupa’ya hâkim olamayışının yegâne sebeplerinden birisini Şia olduğunu biliyor muyduk?
Temel inançlarıSahabe-i Kiram’a düşmanlık üzerine dayandıran bu inanç sistemini normal bularak onlara muhabbet besleyen âhirette hangi yüzle Resulü Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem’den ve her şeyini onun uğruna feda eden bu büyük insanlardan şefaat isteyecektir? Cenab-ı Hak kitabında Peygamber hanımlarının mü’minlerin anneleri olduğunu belirtirken annelerimiz hakkında ağıza alınmayacak sözler söyleyecek kadar hakikat mahrumu insanlarla kimleri rencide ettiğimizin farkında mıyız? Bugünkü şartlarda bunlar konuşulmuyor. Zira zemin henüz elverişli hâle getirilmiş değil. Ama bu menfi cereyan hele bir iskeleti kursun, omurgayı oluştursun o zaman bu işin vebalini kim taşıyacaktır?
er bugün Ehl-i Sünnet ve’l-cemaat zor durumda bırakılıp iş göremez halde bulunuyorsa bu aksaklı bu inanç sisteminden değil, onu lâyıkıyla anlayıp, yaşayamayan bizlerden kaynaklanmaktadır. Bu inancın birçok milletleri payidar ettiğine tarih şahiddir.
ŞİA’yı, onu bayraklaştıranlara bakarak değil, onların temel inançlarını inceleyerek, Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat âlimlerinin bu mezhep hakkında dün ve bugün söylediklerine bakarak değerlendirmemiz gerekir. Eğer Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat olarak yaşayıp ölmek istiyorsak... Bu duygudan hareketle Resulü Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem ve Sahabe-i Kiram’a hasret çeken siz inanan kardeşlerime, yaşadığı asrın Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat reisi olan hicri ikinci bin yılının müceddidi olan İmam-ı Rabbanî Kuddise Sırruhu’nun Mektûbât’ından 349. mektubunu takdim ediyorum.
ŞEHİD BAYRAM HOCAMIZDAN...13.6.1990/FATİH




Rahman ve Rahim olan Allah’ın adıyla...
Allah Celle Celalühu’a hamd, Resulullah ashabına salatu selâm ve gerekli duaları yaptıktan sonra derim ki dervişleri sevmek, onlarla ilişki ve ülfet içerisinde olmak, onların sözlerini dinlemeye düşkün olmak, sahip oldukları hallere imrenmek Cenab-ı Hakk’ın bahşettiği en büyük nimet ve lütuflardandır. Resulü Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem buyuruyorlar; “Kişi sevdiği ile beraberdir” öyleyse dervişleri seven onlarla beraber olup, Mevlâya yakınlık çerçevesinde onlarla beraberdirler.
Her işinde Allah Celle Celalühu’nun desteğine mazhar olan kardeşim! Gerçek şu ki: Oğlum Hoca Şerafeddin Hüseyin bana gösterdiği mektubunda diyor ki: “Yukarıda bahsedilen güzel haller her türlü faydasız meşguliyetleri olmasına rağmen Muhammed Taki’de bir araya gelmiştir. Bu ihsanından dolayı bütün hamd ve nimetler Allah Celle Celalühu’a olsun. “Sizi iyi haliniz ve kurtuluşunuz birçoklarının iyi hali ve kurtuluşuna sebeptir.” Hoca Şerafeddin devamla diyor ki: “Muhammed Takî sizin sözlerinizi sever, sahib olduğunuz ilimleri dinlemeye düşkündür. Eğer sizler ona birkaç kelime yazarsanız çok güzel ve çok yerinde olacaktır.” Ben de onun bu arzusuna uyarak birkaç kelime yazmak isterdim. Günümüzde en fazla konuşulan konu imamet (İslâmda devlet başkanlığı) meselesi olup, birçok kişiler de kendi zan ve tahminlerine dayalı olarak bunu izaha kalkıştığından, ister istemez bu konu hakkında birtakım şeyler yazmak, Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat muhaliflerinin bu konu hakkındaki mütalaalarını beyan etmek istedim.
Kurtuluşu arayan kardeşim; Hazreti Ebu Bekir Sıddık ve Hazreti Ömer’ul-Faruk’u Radıyallahu Anhuma ümmetin en üstün kişileri olarak kabul etmek, Resulü Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem’in iki güzide damadı Hazreti Osman ve Hazreti Ali Radıyallahu Anhuma’yı sevmek Ehl-i Sünnet ve Cemaat’ın belli başlı temel prensiplerinden birisidir. Hazreti Ebu Bekir Sıddık ve Hazreti Ömer’ul-Faruk Radıyallahu Anhuma’nın üstünlüğünü, efendimizin bu muhteşem iki damadını sevme ile berâber düşünmek Ehl-i Sünnet’in özelliklerindendir.
 
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
LA İLAHE İLLALAH MUHAMMEDUN RASULULLAH.
iman bu kelimenin üstüne hak üzere kuruldu ALLAH(cc) LA İLAHE İLLALLAH sözünü ilan ederek imanın temel rüknünü kurdu. kendinden başka hiçbir ilahın varlığını kabul etmeyen sistem imanı anlatır. ALLAH(cc) araya konacak bütün nefisler içinde MUHANNEDURRASULULLAH dedi. o (SAS) seni bana getirir ve onunla(SAS) yolundan şaşmaz da kendi nefsini kendine ilah etmezsin. kelime-i tevhid MUHAMMEDURRASULULLAH lafzından ayrı gayrı düşünülemez. ALLAH(CC)iman onun yoluna imandır. o yolda nefse bir çalım atacak vardı. biz ezeli kitapta ona aleyhimül lane dedik. yaşadığıımız hayatta o aleyhimül lane'nin şu nev-i beşer olduğu görülünce de kendimize bir yol gösterici aradık. peygamberler (AS) ve özelde efendimiz(SAS) bu ihtiyaca verilen peşin cevaptır. Kendi nefsini putlaştırmak sadece kendi inandığını hak bilmek ona(CC) isyan etmek ALLAH(cc) HUZURUNDA VAKİ OLDU ŞEYTAN VE ONDAN SONRA GELEN NİCE ŞEYTANİ NEFİS ONA İSYAN ETTİ. gÖZ GÖRE GÖRE. EVET İMAN NEDİR DERSENİZ O ALLAH(CC) inanmamak mı? hayır iman onu gördüğü halde isyan edenin yaklaşımında aranmalı. evet o (AC) şeytana bir emir verdi de o isyan edenlerden oldu. imansızlık mı? bile bile gerçeği gizlemek mi? iman kül halinde varlığı ilk yaratanın bir bahşedişi bir nimeti olmakla artmaz azalmaz. o ebedi bir hediyedir. artıp azalan isyankar nefsin azgınlığı hakkı (CC) bildiği halde onu yalanlamasıdır. insan ibadetin ipine yapıştıkça mukarrebleşir. yakini artar mevcudu iyi sermaye yapar da hak nazarında karlı bir Alışverişte bulunur. en azgının bile beceremeyeceğini hakk(CC) önünde beceren şeytan lisan-ı haliyle isyan edene seni imansızlığa kendi amellerin sürükledi der. ALLAH(cc) onlara zulmetmiyordu lakin onlar kendi nefislerine zulmediyordu. ibadet ashab-ı kiramın yapıştığı tek ip olmalıydı. hz.ömer(RA) ölüm döşeğinde namaz diyordu. namaz kılmayanın dinden nasibi olmaz. ter-ü taze bu söz kıyamete kadar MUHAMMEDÜRRASULULLAH diyecektir. evet ashab-ı kiramın o güzideleri gittikleri yere ALLAH(cc) izniyle o namazı imanın en büyük rüknünü, isyan edenin şeytanın yapmadığını itaat eden meleklere emredileni ve o kulluğu yüklenene insana götürdüler. bir kişi imanlıysa namazı ile kaimdir. bir kişi şu mevt eden dünyada namaz kıl diyorsa hz. ömer(RA) gibidir. ashab-ı kiram her devirde inanan mümminin yıldızı ışığı ab-ı hayatıdır. bir mümmin onların derdini çekmeden rasule(sas) ümmet olamaz. onlarda ölüm kainatın ölümü gibidir bir mümmin için.iman onların yaşamıyla anlam bulmuş yollar onların açtığı şekilde yürüyenlere her zaman bahar olmuştur. eğer hakkıyla hissedebilirsek ALLAH(cc) rasulü edib-i zişanının veda hutbesindeki sözünü duyarız. bu topraklarda artık şeytanın bir hükmü kalmamıştır. aranızdaki küçük çatışmalardan başka onu sevindirecek başka bir durum yoktur. biz onlar gibi kenetlenirsek bir ashapta biz olursak onun(SAS) ne demek istediğini anlayacağız. bir kişi eşini çocuğunu bir yerden bir yere güvenle götürebiliyorsa bu onların bıraktığı imanın mirasıdır. azalıp çoğalanı dedik ya eğer öyle bir şey varsa en yüksek bedeli ödeyip onlar o değeri sabit tuttu. yok eğer ben yakınlaşmak istiyorum diyen olursa ALLAH(cc) namazı emretti. siz bana verdiğiniz sözde durun ki ben desize hüsnayı vereyi. ALLAH(cc) YARATTIĞI HER KULA KULLUK DERSİNİ eFENDİMİZ (sas) verdi onlar imanı gönüllere kurdu en azı onun gönlümüzdeki yeri kadardır. imanın azı çoğu olsa olsa budur. rabbim yakinimi arttır. ibadetimi arttır. sevdiklerinle haşr ve neşr eyle. o yalancı beni de aldatmasın senin rahmetini ithama götürtmesin ellerimle yaptığım sonra da ikab edildiğim şeylerden ötüRü san haşa iftira ettirmesin. iman bir nurdur ancak ziyadeleşir. allah(CC) SENDEN BENDEN VE ALEM-İ İ,SLAMDAN RAZI OLSUN PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER.
 

haticeislam

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
407
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
1.Soru-İslam nedir ve şartlarını delille ispat ediniz ?
Rasulullah(s.a.v.) uzak bir beldeden bir yolcu suretinde gelen Cebrail’in sorularını cevaplarken sorumuzun cevabını beyan etmiştir. İzin verirseniz, Rasulullah’ı dinleyelim, sonra da hadis içerisinde gelen kelimelerin manalarını kavrayalım.
1.Delil: “Cebrail (a.s.) sordu: Ey Muhammed (s.a.v.) bana İslam’dan haber ver ? Rasulullah (s.a.v.) şöyle cevap verdiler: İslam, Allah’tan başka (hakkıyla kendisine ibadet edilen) ilah olmadığına ve Muhammed’in (s.a.v.) O’nun Rasulu olduğuna şehadet etmen, namazını dosdoğru kılmak, zekatını vermen, ramazan orucunu tutman, gitmeye güç yetirebilirsen Beytullah’ı haccetmendir.” (İmam Müslim )

Delil Cümlemiz : Hadisin tümü delil cümlemizdir.
Açıklama : Hadis İslam’ın şartlarını çok açık bir dille beyan eder.

2.Delil: Rasulullah(s.a.v.) “İslam beş temel üzerine bina edilmiştir. Allah'tan başka hiçbir ilah olmadığına ve Muhammed'in Allah'ın Rasulu olduğuna şahitlik etmek,namazı kılmak,zekatı vermek, ramazan orucunu tutmak, ve Allah'ın Beyt'i haram'ını haccetmek.” (Buhari ve Müslim)


 

haticeislam

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
407
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
Açıklama:
İslam: Allah’ı birleyerek şirk ve ehlinden uzak durmak, onun emirlerine tutunmak yasaklarından sakınmaktır.
Resul: Allah’ın kafir toplulukları tevhide davet etmekle görevlendirdiği elçisidir.
Cebrail: Allah’ın vahiy meleğidir.
İlah: Tapılan, itaat edilen, emrine uyulan zattır ki O da yalnız Allah’tır.
Muhammed: Müslümanların son Resulü, Önderi, Lideridir.
Namaz: Sahih hadisler ışığında kılınması emredilen secdeden-kıyamdan-rükudan oluşan farz ibadettir.
Zekat: 85 gram altına veya ona denk nakit paraya ulaşan müslümanın malının üzerine düşen sadakadır.
Ramazan Orucu: Sahurdan güneş batıncaya kadar müslüman üzerine farz olan ibadettir.
Hac : Müslümanın belli zamanda Allah’ın beytini tavaf etmek amacıyla eda ettiği ibadettir.
Müslüman, Allah dışında bir başka varlığa tapamaz, itaat edemez, emrine uyamaz,, hükmünü uygulayamaz, zira hak mabud ancak Allah’tır. Müslüman Allah’ın Resulünün buyurduğu İslam’ın şartlarını yerine getirmekle emrolunmuştur.
 

haticeislam

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
407
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
2.Soru-İman nedir ve şartlarını delille ispat ediniz ?
İman Lüğatta: Doğrulamak-tasdiklemek manasındadır.
İman Istılahta: Allah’ın birliğini dille söylemek, kalple tasdiklemek, amelle de (Allah emirlerini) uygulamaktır. İman edilmesi gerekenleri dille söylemek-kalple tasdiklemek-amelde uygulamaktır
 

emreaxu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Mar 2010
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Sadece Mezhepli birimi cennete gidecek? Allah cennetine sadece mezheplilerimi sokacak? Afrikada bir kişi kuranı buluyor mesela okuyor inceliyor ve emirlere uymaya başlıyor. Namaz kılıyor abdest alıyor yasaklananları yapmıyor ve mezheplerden haberi yok. Bu örnekteki kişi mezhepsiz sadece Kurana göre amel ediyor. Bu kişi sizce yanlış yoldamı? Lütfen bana cevap verin?

Yada şöyle soru sorayım bir kişi Hanefi. Diğer mezhepleri inceliyor birgün ve farklılıklardan bunalıyor. Mezheplerin Peygamber efendimiz(SAV) zamanında olmadığını ve şimdi mezheplerin müminler arasına uzaklaşma soktuğuna inanmaya başlıyor. Sonra sadece Kurana göre Kuranda belirtilenlere göre amel etmeye başlıyor. Bu kişi suçlumudur. Lütfen bana yardım edin. Bu tip kişiler yanlış yoldamı?
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,042
Puanları
113
Yaş
42
Sadece Mezhepli birimi cennete gidecek? Allah cennetine sadece mezheplilerimi sokacak? Afrikada bir kişi kuranı buluyor mesela okuyor inceliyor ve emirlere uymaya başlıyor. Namaz kılıyor abdest alıyor yasaklananları yapmıyor ve mezheplerden haberi yok. Bu örnekteki kişi mezhepsiz sadece Kurana göre amel ediyor. Bu kişi sizce yanlış yoldamı? Lütfen bana cevap verin?

Yada şöyle soru sorayım bir kişi Hanefi. Diğer mezhepleri inceliyor birgün ve farklılıklardan bunalıyor. Mezheplerin Peygamber efendimiz(SAV) zamanında olmadığını ve şimdi mezheplerin müminler arasına uzaklaşma soktuğuna inanmaya başlıyor. Sonra sadece Kurana göre Kuranda belirtilenlere göre amel etmeye başlıyor. Bu kişi suçlumudur. Lütfen bana yardım edin. Bu tip kişiler yanlış yoldamı?

Allah'u tealanın bize Kur'an'ı kerimde ve Efendimiz sas Sünnetinde bildirildiği gibi yaşayan herkes cennete gidecektir.Mesheplerin doğmasının nedenlerini bilir isek mesheplere uymanın gerekliliğini daha iyi anlamış oluruz. Mesheplere sahabe ve tabiinden sonra Kur'ana ve Sünnette değişik görüşlerin hızla yayıldığı bidatlerin islam gibi algılanmaya başlandığı tabiri caizse her kafadan bir ses çıktığı dönemde Kur'anı, sünneti sahabeyi iyi anlayan alimlerimiz tarafından islami kuralların sistematikleştirilmesi, diyebiliriz.Herşeyde bir düzen bir sistem olduğu gibi islamada bir düzen ve sisteme ihtiyaç vardır.Efendimiz sas döneminde herkes islamı O'ndan öğreniyor ve söylenenlere bir muhalefet olmuyordu.Efendimiz sas vefatından sonra, hemen hemen dört halife dönemindede bu şekilde devam etti.Fakat bu aşamadan sonra dediğimiz ihtilaflar her kafadan bir ses çıkmalar yani bidatler islama girmeye başlayınca işte o zaman bir yola bir sisteme ihtiyaç duyuldu.Ve bunun adı Efendimiz sas'nim belirttiği Ehl-i Sünnet vel cemaat yolu idi.Meshep imamlarımız Kur'anı sünneti ve sahabeyi mutaala ederek islami kuralları bir sisteme koymuşlardır.Ve bunada meshep denmiştir.
Şimdi meshebe uymassanız ne olur demiştiniz.Eğer siz Kurana uyduğunuzu söylüyorsanız zaten mesheplerin görüşleride Kur'an'ı kerimin ve sünnetin söylediklerinden başka değildir.Ama eğer Kur'ana uyduğunuzu söylüyor ve bu dört meshebin beyan ettiği görüş dışında bir hüküm uyguluyorsanız.O zaman anlıyoruzki Kur'anda anlatılmak istenen o değil yani bizim Kur'andan çıkardığımız hüküm Kur'anın anlatmak istediği hüküm değildir diyoruz ve bu mesheplerin o konuda anladığını uyguluyoruz.Çünkü yanlış bir hükmü uygulamamız bizlerin uhrevi hayatını zora sokacaktır.O nedenle Mesheplere uyarak yanlışa düşmekten korunuyoruz.Birde hepsine ayrı ayrı değil bir meshebin görüşüne sarılıyoruzki hep nefis kolay hükümlerin peşinden gitmesin
İnşaAllah anlatabilmişimdir.
Selam ve dua ile
 

emreaxu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Mar 2010
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Allah'u tealanın bize Kur'an'ı kerimde ve Efendimiz sas Sünnetinde bildirildiği gibi yaşayan herkes cennete gidecektir.Mesheplerin doğmasının nedenlerini bilir isek mesheplere uymanın gerekliliğini daha iyi anlamış oluruz. Mesheplere sahabe ve tabiinden sonra Kur'ana ve Sünnette değişik görüşlerin hızla yayıldığı bidatlerin islam gibi algılanmaya başlandığı tabiri caizse her kafadan bir ses çıktığı dönemde Kur'anı, sünneti sahabeyi iyi anlayan alimlerimiz tarafından islami kuralların sistematikleştirilmesi, diyebiliriz.Herşeyde bir düzen bir sistem olduğu gibi islamada bir düzen ve sisteme ihtiyaç vardır.Efendimiz sas döneminde herkes islamı O'ndan öğreniyor ve söylenenlere bir muhalefet olmuyordu.Efendimiz sas vefatından sonra, hemen hemen dört halife dönemindede bu şekilde devam etti.Fakat bu aşamadan sonra dediğimiz ihtilaflar her kafadan bir ses çıkmalar yani bidatler islama girmeye başlayınca işte o zaman bir yola bir sisteme ihtiyaç duyuldu.Ve bunun adı Efendimiz sas'nim belirttiği Ehl-i Sünnet vel cemaat yolu idi.Meshep imamlarımız Kur'anı sünneti ve sahabeyi mutaala ederek islami kuralları bir sisteme koymuşlardır.Ve bunada meshep denmiştir.
Şimdi meshebe uymassanız ne olur demiştiniz.Eğer siz Kurana uyduğunuzu söylüyorsanız zaten mesheplerin görüşleride Kur'an'ı kerimin ve sünnetin söylediklerinden başka değildir.Ama eğer Kur'ana uyduğunuzu söylüyor ve bu dört meshebin beyan ettiği görüş dışında bir hüküm uyguluyorsanız.O zaman anlıyoruzki Kur'anda anlatılmak istenen o değil yani bizim Kur'andan çıkardığımız hüküm Kur'anın anlatmak istediği hüküm değildir diyoruz ve bu mesheplerin o konuda anladığını uyguluyoruz.Çünkü yanlış bir hükmü uygulamamız bizlerin uhrevi hayatını zora sokacaktır.O nedenle Mesheplere uyarak yanlışa düşmekten korunuyoruz.Birde hepsine ayrı ayrı değil bir meshebin görüşüne sarılıyoruzki hep nefis kolay hükümlerin peşinden gitmesin
İnşaAllah anlatabilmişimdir.
Selam ve dua ile

Aleyküm Selam. Peki neden farklılıklar mevcut? Bir mezhepte günah olan diğerinde neden serbest? Kuranda Allah bu kitaba sımsıkı sarıl dediklerimi yap güzel amel eyle burada yazılanlar apaçık diyor benim demek istediğim insan mezhep bilmiyor kuranı açıp dediğini yapıyor bu doğru değilmi? Mezheplerin müminler arasına ayrılık soktuğu doğru değilmi? Zaten mehdi geldiği zaman mezhepleri yıkacak ve birleştirecek direk kurana göre amel edilecek deniyor. Bu konuda beni aydınlatırmısınız?
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Aleyküm Selam. Peki neden farklılıklar mevcut? Bir mezhepte günah olan diğerinde neden serbest? Kuranda Allah bu kitaba sımsıkı sarıl dediklerimi yap güzel amel eyle burada yazılanlar apaçık diyor benim demek istediğim insan mezhep bilmiyor kuranı açıp dediğini yapıyor bu doğru değilmi? Mezheplerin müminler arasına ayrılık soktuğu doğru değilmi? Zaten mehdi geldiği zaman mezhepleri yıkacak ve birleştirecek direk kurana göre amel edilecek deniyor. Bu konuda beni aydınlatırmısınız?

kardeş hiç bir mezhepte gunah olan bir şey digerinde serbest degildir..zira helal ve haramlar Allah ve rasulu sav tarafından belirlenmiştir...Ve 4 Buyuk İmam da (Allah hepsinden razıolsun) sadece Kuran ve sunnete dayanarak fetvalar vermişler..hiç birisi kafasından bir şey dememiş, ve helalı haram, haramı helal etmemişdir...sizin dediginiz insan mezhep bilmiyor Kuranı açıp onla amel ediyor..peki Bu adam sunneti bilmiyorsa nasıl namaz kılacak...ve bu dediginiz neredeyse imkansıdır..zira gunumuzde ilm yaygındır..bir tıkla tum merak edilen sorulara cevap buluna biliyor..yani sizin bu dediginiz başka bir dunya sanki...mezhepler insanlar arasına ne gibi ayrılık sokmuş ki, 4 mezhebe kim uymuşsa hepsi muslumandır ve hepsi de kardeşdir...zira bence sizin derdiniz mezhep degil...sünnettir...madem herkes Kuranı açıp okuyacak ve amel edecekti o zaman rasul neden geldi....neden Kuran 23 senede indi ve Allah rasulu hayatında tatbik ederek gosterdi?...Sadece KLuranla amel edenleri de gordum adamlar cogu şeyi inkar ediyorlar...Kuran ve sunnet bir butundur...
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,042
Puanları
113
Yaş
42
Aleyküm Selam. Peki neden farklılıklar mevcut? Bir mezhepte günah olan diğerinde neden serbest? Kuranda Allah bu kitaba sımsıkı sarıl dediklerimi yap güzel amel eyle burada yazılanlar apaçık diyor benim demek istediğim insan mezhep bilmiyor kuranı açıp dediğini yapıyor bu doğru değilmi? Mezheplerin müminler arasına ayrılık soktuğu doğru değilmi? Zaten mehdi geldiği zaman mezhepleri yıkacak ve birleştirecek direk kurana göre amel edilecek deniyor. Bu konuda beni aydınlatırmısınız?

Farklılıkların nedenleri Efendimiz sas uygulamalarındaki farklılıklardan kaynaklanmaktadır.Bazı konularda farklı uygulamaları olmuştur ve uygulamalar sonraki nesilere aktarılırken bazı yerlere yaptığı a şekli ulaşmış bazı yerlere b şekli ulaşmış.İşte meshep imamların kimine a şeklinde yaptığı amel ulaşmış kiminede b şeklinde yaptığı şekli ulaşmış ve imamlarda buna göre hüküm vermişlerdir.Ayrılık bunlardan kaynaklanmaktadır.
Ama inanın bu ayrılıklar yüzde bir bile değildir.O nedenle biz farklılıklara değil bir olan noktalara odaklanmalı ve islamı düzgün yaşama gayreti içerisinde olmalıyızki ahiret hayatımızı zora sokmayalım
Hayırlı akşamlar
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,042
Puanları
113
Yaş
42
Birde bunun c şekileri vardırki bu şekli ile Efendimiz hareket etmediği halde ona yalan isnat edilmiştir.Bunada bidat denirki Ehli sünnet dışı görüş işte bunlardır
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
kardeş hiç bir mezhepte gunah olan bir şey digerinde serbest degildir..zira helal ve haramlar Allah ve rasulu sav tarafından belirlenmiştir...Ve 4 Buyuk İmam da (Allah hepsinden razıolsun) sadece Kuran ve sunnete dayanarak fetvalar vermişler..hiç birisi kafasından bir şey dememiş, ve helalı haram, haramı helal etmemişdir...sizin dediginiz insan mezhep bilmiyor Kuranı açıp onla amel ediyor..peki Bu adam sunneti bilmiyorsa nasıl namaz kılacak...ve bu dediginiz neredeyse imkansıdır..zira gunumuzde ilm yaygındır..bir tıkla tum merak edilen sorulara cevap buluna biliyor..yani sizin bu dediginiz başka bir dunya sanki...mezhepler insanlar arasına ne gibi ayrılık sokmuş ki, 4 mezhebe kim uymuşsa hepsi muslumandır ve hepsi de kardeşdir...zira bence sizin derdiniz mezhep degil...sünnettir...madem herkes Kuranı açıp okuyacak ve amel edecekti o zaman rasul neden geldi....neden Kuran 23 senede indi ve Allah rasulu hayatında tatbik ederek gosterdi?...Sadece Kuranla amel edenleri de gordum adamlar cogu şeyi inkar ediyorlar...Kuran ve sunnet bir butundur...
AZERBEYCANLI bunları yazan senmisin...
Ha şöyle...
İşte bu...
Allahcc seni dosdoğru yolu üzere eylesin...
Böyle hakkı söylersen herdaim yanındayız...
Besmele...Selam...Dua...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt