Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

ebu hanefinin tevhid,şer'i tevessül va batıl tevessül (1 Kullanıcı)

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Alimlerimiz Kitaplarında meşru tevessül ve bidat olan tevessül olarak 2ye ayırmışlar..Bence burda biraz sıkıntı çıktığı kanaatindeyim.Bu konuda güzel bir derleme okumak isteyen kardeşler ;
Şeyhul İslam İbni Teymiyye’nin Mecmuul Fetava cilt 1. Şirk Ve Tevessul babı altındaki yazıyı okumasını öneririm.İsteyene o kaynaktan alınan makaleyi paylaşabilirim.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
kardeş bu din ibn teymiyyenin dini mi...ben size arapçasını bulup okumanızı söyledim..Allah izin verirse ben o kitabın arapcasını sorup araştıracam..

ben ebu hanefi diyorum ebu yufus diyorum siz bana alim adı bile veremiyorsunuz bu konuda...ki adem as hakkında yazmış olduğunuz hadisin sahihliyni inceleyin..o hadis uydurmadır bunu seyhul islam hacer al askalani diyor...yani fethul barinin yazarı..buhariye serh vermiş adam...yani vallahi sizin için üzuluyorum..bu dine sizin kadar kimse zarar vermiyor...siz Allaha a nasıl cevap vereceksiniz...Allah sizlere hidayet etsin...

Bu da arapcası:


Önemli fıkh ansiklopedilerinden olan " Kuveytiyye" de tevesüül hakkında genel malumat verilmiştir.Alimlerin görüşleri zikr edilmiştir. Görüşlerden belli olan, ümmet arasında tevessüle caiz, mekruh ve haram diyenlerin olduğudur.

Vefatından sonra nebiyle tevessul


Birinci görüş. (caiz olduğu)

Fakihlerin cogu (malikiler, şafiiler, hanefilerin son dönem alimleri, hanbeli mezhebinde esas görüş) tevessülün bu şeklinin caiz olduğuna hukm etmişlerdir.
Nebinin sav sagliginda ve vefatından sonra olması arasında fark yoktur...

İkinci görüş: (mekruh olduğu)

Ebu yusuf ebu hanifeden rivayet etmişdir. Herkesin Allah a ancak Onun (isim ve sıfatlarıtyla) dua etmesi lazım. İzin verilmiş , emr edilmiş dua Yüce Allah ın şu kelamından çıkan sonuçtur: En güzel ismler Onundur, Ona bu ismlerle dua edin ayeti.
Ebu yusuftan bu amelde bir beis olmadığı rivayet edilmişdir.. Rivayet olunmuş eser sebebile Leysin görüşü de budur.

Üçüncü görüş (cazi olmadığı)

Takuyuddin İbn teymiyye ve son donem hanbeli alimlerin bazıları, Nebinin zatı ile tevessülün ciaz olmadığı görüşündeler.

Kaynak:Əl Mevsuatul Fikhiyyetul Kuvetiyye 14/156
Kuveyt 1408/1988
---

yani erzurumlu kardeşim...arapccasıında ve başka kitaplarda bile var..sizin türkcesinde bulmuş olmadığınız yok oldugunu göstermez...


Esselamu aleykum,

Selamımı almıyorsun ama olsun bana karı var alırsan sana da karı olur...
Öncelikle konu hakkında bizleri uyaran kardeşlerimize de selamlar olsun ve uyarılarını dikkate alıp ayağımın veya başka arkadaşlarında ayaklarının kayma korkusu ile konuyu son bir kaç cümle ile kendi adıma bitireceğim...
Öncelikle tekrar etmekte fayda var ben sorumu konuyu açan kardeşime sormuştum ancak sen bu hususda bana İbni Teymiyye nin kitabından alıntı yaptığını belirtmiştin bende İbni Teymiyye hususunda fikrimi belirtmiştim ve ayrıca ibni teymiyye nin kendi kitabından bana arapça yazı çıkarmanda doğrulayıcı bir davranış değil bana mümkünse fıkh ul-ekber kitabından yazı göster çünkü şerhinde böyle bişe mevcut değil zaten İbni Teymiyye ye inan sa idim onun yolundan giderdim demi kardeşim !!! ve ayrıca diyelim ki sen haklısın bu konuda yani İmamı azam ve yusuf hazretleri böyle demişler ...
Fıkıh ilmini bilen insanlar tevessül gibi delilleri az veya sağlam olmayacan durumlarda fıkıh hususunda icma sahibi olacak müctehidlerin tümünün söylediklerine bakılır ve çoğunluğun konu hakkında ki görüşüne bakılarak o mesele hakkında uyulup uyulmaması hususunda karar verilirdi.
Demek istediğim 2 kişinin mekruh gördüğünü 10 kişi caiz görüyorsa o mesele hakkındaki hüküm caiz dir ...
Dolayısı ile yüz yıllardır gerek araplardan gerekse türklerden olsun atalarımız tevessülü kullanmayı caiz görmüşlerdir.

ALLAH TEALA ''dua ederken benim isimlerim ile dua edin '' diye buyurmakla beraber yine bizlere ''bana yaklaşmak için vesile arayın'' diye buyurur,bu hususda alimler değişik yorumlar yapmışlardır,nasıl olurda birini kabul edip diğerini inkar edebilirim ki...

Hangi hadisin sahte hangisinin sağlam olduğu hususunda hala yeterli deliller bulunamamışken sen yada ben okuduğumuz hadislere bu çürük bu sağlam değil diye fetva veremeyiz,biz sözlerin hepsini duyar duyduğumuza inanırız,bizlere bu hadisleri yalan olarak taşıyanlar çeker günahını ama ben yalan olduğunu kesin bilmeden hüküm veremem ve ayrıca tevessül gibi mevzularda bakınız Tevessul.:Tirmizi 3811,Müsned 4c.138,Buhari 2c.964,13c.5977,Müslüm 2743,Tirmizi 3704,İbn mace 3857 yaklaşık 7 adet hadis var yani tevessülü illa inkar edecez diye bu hadislere uydurma damgası vurmak sizcede doğrumudur?

Son olarak biz ALLAH TEALA ya hamdü senalar olsun dinimizi seviyoruz insanlarımızın imanına zarar gelmesin diye çalışıyoruz neden bu dine bizim kadar kimse zarar vermiyor hükmüne kapıldınız hala anlamış değilim halbu ki biz faydamız dokunuyor diye düşünüyorduk,he yani siz istiyorsunuz ki biz de İbni Teymiyye gibimi olalım yani sizin yolunuz diye onun gibi mi düşünelim yada öyle mi amel edelim...
Yok kardeşim ben içinde bulunduğum durumdan oldukça emin ve memnunum ALLAH TEALA kimin ihtiyacı varsa ona hidayet versin...
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
Sahih Buhari'de gecen Tevessül/Vesile Hadisleri
.......Bize Abdurrahmân ibnu Abdillah, babası Abdullah ibnu Dinar'dan tahdîs etti. O şöyle demiştir: Ben Abdullah ibn Umer'i, Ebû Tâlib'in şu şiirini mesel edinerek okuduğunu işittim:
(Hey babasız, ırz ve harîmi himaye eden, kötü sözlü olmayıp kimseye de yük teşkîl etmeyen bir efendiyi bir kavmin terketmesi nedir? O öyle bir seyyiddir ki, bembeyazdır; yüzü suyu hürmetine yağmur istenir; yetimlerin yediricisi, dulların koruyucusudur).
Ve Umer ibn Hamze şöyle dedi : Bize Salim, babası İbn Umer' den tahdîs etti. O şöyle demiştir: Peygamber(S.A.V)'in (Medine'de minbere çıkıp) yağmur duası yaptığını ve daha inmesine mahal kalmadan olukların gürül gürül coşup aktığım görünce, Rasûlullah'ın mübarek yüzüne baka baka o ma'lûm şâirin:
Ve ebyadu yusteskaa-gamâmu bi-vechihi Simâlu'I-yetâmâ, ismetun li'1-erâmili...
sözünü nice defalar hatırlamışımdır. (Râvî Abdullah ibn Dînâr el-Adevî dedi ki Bu söz Ebû Tâlib'in sözüdür. (Sahihi Buhari; Istiska [Yağmur Namazı] 410)

.......Bize Muhammed ibnu Abdillah el-Ensârî tahdîs edip şöyle dedi; Bana babam Abdullah ibnu'I-Musennâ, Sumâme ibnu Abdillah ibni Enes'ten; o da Enes ibn Mâlik'ten olmak üzere tahdîs etti ki, halk yağmursuz kalıp kıtlığa uğradıkları zaman, Umer ibnu'I-Hattâb (Peygamber'in amcası) Abbâs ibnu'l-Abdilmuttalib'i vesîle edinerek yağmur duası yapar ve duada: "Yâ Allah, bizler Peygamber'imizi vesîle edinerek Sen'den niyazda bulunurduk da, Sen bize yağmur ihsan ederdin. (Şimdi de) Peygamber'imizin amcasını vesîle edinerek Sen'den niyaz ediyoruz; bize (yine) yağmur ihsan eyle" der idi. Râvî Enes: (Bu duanın akabinde) kendilerine yağmur ihsan olunurdu, demiştir. (Sahihi Buhari; Istiska [Yağmur Namazı] 411)
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
ilkonce aleykum salam..salamınızı görmedim yoksa alırdım...

ikinci sözunuze gelince abi: ben ibn teymiyyenin kitabından ilk dedim siz dediniz kabul etmem..bismillah ben zaten arapcasını veridyim kitap onun kitabı degil..kaynak belirtmişdim gene belirteyim

Kaynak:Əl Mevsuatul Fikhiyyetul Kuvetiyye 14/156
Kuveyt 1408/1988


---

bir başka fikriniz ben kimseyi kendi düşncemde düşünsün dige zorlamıyorum..elbette bir alimi sevmeye bilirsiniz..bu sizin gorusnuz..ben size saygı duyuyorum...
---

tevssul konusnda zaten ben tartışmadım abi...bu konuda dedigniz gibi imam hanefi solemiş bile olsa bakın ben size caiz gören alimleri sayayım...

İmam Şevkani, El Merdevi hanbeli alimi kitabını da yazarım mutmain olmazsa kalbiniz, İmam Kurtubi, İbn teymiyyenin ashabından İmam Muflih, İmam Ahmed, Maliki alimi İbn el Hac,hanefi alimlerinden Kemaluddin İbn Humam Es Sivasi ve s..

Bu alimler hepsi caiz gormusler...yani ben bu konuda sadece ebu hanefi ole diyor diye soledim...yoksa ole eden kardeşleri asagilamadım ( Allah korusun)

-------
ve sonda adem as ile ilgili hadise gelince abi ilm ehli bu konuda şöyle diyor..

bu hadis uydurmadır...

Râvilerinden olan Abdurrahman b. Zeyd b. Eslem hakkında İbn Hibbân şöyle der: «Hadis uydurmakla itham olunmuş İbn Hacer el-Askalânî de ona katılır.

Rivâyetin batıllığına delil olan bir yönüde ancak daha iyi bir senedle gelen başka rivayette:

( Adem (a.s.) Hindistana iner ve yanlızlık hisseder Eşhedu Enne Muhammeden Resûlullâh (iki defa) deyip ezan okur. Adem şöyle der: «Muhammed de kim»? Cebrâil: «Peygamberlerden son oğlundur» der.)[11]

Râvilerinden Ali b. Behrâm bilinmemekte diğer bir râvi olan Muhammed b. Abdullâh b. Süleyman aynı şekilde bilinmemektedir.

Bir önceki rivâyette Âdem (a.s.) daha cennette iken Peygamber (s.a.s.)’i tanıyordu Âdem (a.s.) yer yüzüne indiği halde Muhammed (s.a.s.)’i tanımamıştır


gorduyunuz uzere İbn hibban ve hacaer el askalani bole diyor...ki alanlarında buyuk alimler......

ve en sonda sizi kırdıysam hakkınızı helal edin benden buyuksunuz ve gayet ahlaklı bir abisniz...selamınızı gormedigm için sonda lafim : SALAM ALEYKUM ve rahmetullahu ve berakatuhu...
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
ilkonce aleykum salam..salamınızı görmedim yoksa alırdım...

ikinci sözunuze gelince abi: ben ibn teymiyyenin kitabından ilk dedim siz dediniz kabul etmem..bismillah ben zaten arapcasını veridyim kitap onun kitabı degil..kaynak belirtmişdim gene belirteyim

Kaynak:Əl Mevsuatul Fikhiyyetul Kuvetiyye 14/156
Kuveyt 1408/1988

---

bir başka fikriniz ben kimseyi kendi düşncemde düşünsün dige zorlamıyorum..elbette bir alimi sevmeye bilirsiniz..bu sizin gorusnuz..ben size saygı duyuyorum...
---

tevssul konusnda zaten ben tartışmadım abi...bu konuda dedigniz gibi imam hanefi solemiş bile olsa bakın ben size caiz gören alimleri sayayım...

İmam Şevkani, El Merdevi hanbeli alimi kitabını da yazarım mutmain olmazsa kalbiniz, İmam Kurtubi, İbn teymiyyenin ashabından İmam Muflih, İmam Ahmed, Maliki alimi İbn el Hac,hanefi alimlerinden Kemaluddin İbn Humam Es Sivasi ve s..

Bu alimler hepsi caiz gormusler...yani ben bu konuda sadece ebu hanefi ole diyor diye soledim...yoksa ole eden kardeşleri asagilamadım ( Allah korusun)

-------
ve sonda adem as ile ilgili hadise gelince abi ilm ehli bu konuda şöyle diyor..

bu hadis uydurmadır...

Râvilerinden olan Abdurrahman b. Zeyd b. Eslem hakkında İbn Hibbân şöyle der: «Hadis uydurmakla itham olunmuş İbn Hacer el-Askalânî de ona katılır.

Rivâyetin batıllığına delil olan bir yönüde ancak daha iyi bir senedle gelen başka rivayette:

( Adem (a.s.) Hindistana iner ve yanlızlık hisseder Eşhedu Enne Muhammeden Resûlullâh (iki defa) deyip ezan okur. Adem şöyle der: «Muhammed de kim»? Cebrâil: «Peygamberlerden son oğlundur» der.)[11]

Râvilerinden Ali b. Behrâm bilinmemekte diğer bir râvi olan Muhammed b. Abdullâh b. Süleyman aynı şekilde bilinmemektedir.

Bir önceki rivâyette Âdem (a.s.) daha cennette iken Peygamber (s.a.s.)’i tanıyordu Âdem (a.s.) yer yüzüne indiği halde Muhammed (s.a.s.)’i tanımamıştır

gorduyunuz uzere İbn hibban ve hacaer el askalani bole diyor...ki alanlarında buyuk alimler......

ve en sonda sizi kırdıysam hakkınızı helal edin benden buyuksunuz ve gayet ahlaklı bir abisniz...selamınızı gormedigm için sonda lafim : SALAM ALEYKUM ve rahmetullahu ve berakatuhu...

Seyyid Abdülhakim Arvasi hazretleri buyuruyor ki:

Hadis ilminde müctehid bir âlim, bazı âlimlerin sahih dediği bir hadise mevdu diyebilir. Müctehidin böyle demesi; “Bu hadisi, Resulullah söylememiştir" anlamında değildir.

Bu hadis benim usulüme göre yani sahih olması için aradığım lüzumlu şartları taşımadığından hadis değil, uydurmadır; fakat başka müctehide göre hadis sahih olabilir demektir.

Farklı ictihadlar da aynen böyledir. Bana göre yani elimdeki mevcut delillere göre doğrusu bu der; fakat farklı ictihadda bulunan müctehide söz söylemez.

Bunun için hiçbir Ehl-i sünnet âliminin kitabında uydurma hadis olmaz. Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarına dil uzatmamalı ve onların kitaplarında uydurma hadis var sanmamalıdır.


Azerbeycanli,konunun seni ve beni aşan yönleri çok..

Bu konunun alimimisin,diye sormuştu Yusuf kardeşimiz...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Azerbeycanli,konunun seni ve beni aşan yönleri çok..[/SIZE][/COLOR]
Bu konunun alimimisin,diye sormuştu Yusuf kardeşimiz...

ben ne zaman kendimden bir şey yazsam bana haber verin...ibn hacer fethul barinin yazarı yani serh vermis 14 ciltlik eser sanırım...şimdi hadis uslu bilmedgim için alimden alıntınıza cevap vermemiyorum...

sonda surekli bir hata arayip ve ya sen söyle yalnış ettin boyle ettin gibi şeyler yazmayın..ben de sizin bir kardeşinizim...erzurumlu abinin tavri çok guzel..Allah ondan da senden de razi olsun..kırdıysam uzduysem hakkınızı helal edin...Allah için sizleri seven kardeşiniz...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
ilkonce aleykum salam..salamınızı görmedim yoksa alırdım...

ikinci sözunuze gelince abi: ben ibn teymiyyenin kitabından ilk dedim siz dediniz kabul etmem..bismillah ben zaten arapcasını veridyim kitap onun kitabı degil..kaynak belirtmişdim gene belirteyim

Kaynak:Əl Mevsuatul Fikhiyyetul Kuvetiyye 14/156
Kuveyt 1408/1988


---

bir başka fikriniz ben kimseyi kendi düşncemde düşünsün dige zorlamıyorum..elbette bir alimi sevmeye bilirsiniz..bu sizin gorusnuz..ben size saygı duyuyorum...
---

tevssul konusnda zaten ben tartışmadım abi...bu konuda dedigniz gibi imam hanefi solemiş bile olsa bakın ben size caiz gören alimleri sayayım...

İmam Şevkani, El Merdevi hanbeli alimi kitabını da yazarım mutmain olmazsa kalbiniz, İmam Kurtubi, İbn teymiyyenin ashabından İmam Muflih, İmam Ahmed, Maliki alimi İbn el Hac,hanefi alimlerinden Kemaluddin İbn Humam Es Sivasi ve s..

Bu alimler hepsi caiz gormusler...yani ben bu konuda sadece ebu hanefi ole diyor diye soledim...yoksa ole eden kardeşleri asagilamadım ( Allah korusun)

-------
ve sonda adem as ile ilgili hadise gelince abi ilm ehli bu konuda şöyle diyor..

bu hadis uydurmadır...

Râvilerinden olan Abdurrahman b. Zeyd b. Eslem hakkında İbn Hibbân şöyle der: «Hadis uydurmakla itham olunmuş İbn Hacer el-Askalânî de ona katılır.

Rivâyetin batıllığına delil olan bir yönüde ancak daha iyi bir senedle gelen başka rivayette:

( Adem (a.s.) Hindistana iner ve yanlızlık hisseder Eşhedu Enne Muhammeden Resûlullâh (iki defa) deyip ezan okur. Adem şöyle der: «Muhammed de kim»? Cebrâil: «Peygamberlerden son oğlundur» der.)[11]

Râvilerinden Ali b. Behrâm bilinmemekte diğer bir râvi olan Muhammed b. Abdullâh b. Süleyman aynı şekilde bilinmemektedir.

Bir önceki rivâyette Âdem (a.s.) daha cennette iken Peygamber (s.a.s.)’i tanıyordu Âdem (a.s.) yer yüzüne indiği halde Muhammed (s.a.s.)’i tanımamıştır


gorduyunuz uzere İbn hibban ve hacaer el askalani bole diyor...ki alanlarında buyuk alimler......

ve en sonda sizi kırdıysam hakkınızı helal edin benden buyuksunuz ve gayet ahlaklı bir abisniz...selamınızı gormedigm için sonda lafim : SALAM ALEYKUM ve rahmetullahu ve berakatuhu...

Ve aleykum selam ve rahmetullahi ve berakatuhu ...

Mevzu hakkında konu kötü yerlere gitmediği için ALLAH TEALA ya hamdü senalar olsun sizlerinde duyarlı ve samimi davranmış olmanıza sevindim kardeşim...
Son olarak imamı Azam Ebu hanife hazretlerinin oğluna verdiği bir nasihati hepimiz için yazıp bizlerinde böyle olması gerektiğini düşündüğü için hemen sizlerle paylaşıyorum...
Kelam ilmi yani HAK TEALA ile ilgili mevzularda oğlu Hammada şöyle nasihat eder '' Evladım sizler kelam ilmi hakkında arkadaşlarınızla tartışmayınız .'' Oğlu hammed cevaben '' İyi ama babacığım sizlerde meclislerde kelam ilmin den konuşursunuz '' der ,Ebu hanife hazretleri '' Evet biz konuşuruz ancak kalbimiz yerinde durmaz bir arkadaşımızın ayağı kayacak diye ancak siz konuşurken arkadaşınız hata yapsında ayağı kaysın diye bakıyorsunuz '' buyurur...

İşte sende gördün nasihati çoğu insan konuşurken karşısındaki insanın fikrini çürütmek için olmadık sebepler arayabiliyor bazen bu sebeple büyüklerin hem fikir olmadığı konularda daha temkinli olmakta fayda vardır ,umarım bu sohbetlerimiz bizlere zarar getirmez aksine faydalı olur...

ESSELAMU ALEYKUM...
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
çok dogru...Allah sizden razı olsun...ben de bir az heyecanlandıysam kusra bakmayın...gencligme verin...hiç bir musluman kardeşimi kırmayı istemem....mürmüdük abi ve erzurmlu abi ...Allah yardımcınız olsun..salam aleykum ve rahmetullah
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Selamun aleykum
Erzurumli abi.Biz ibn teymiye gibi alimin eserlerinden yararlanıyorsak onun ilminden faydalanıyorsak bu demek değil ki Ona körü körüne bağlanıyoruz onun tüm dediklerine gözü kapalı amenna çekiyoruz...Böyle birşey yok İbn teymiye 100lerce alimden sadece biri yani bir tek alimin arkasından nasıl gidilir geri kalan 100lercesini ne yapacaz.herkes 1 tane alimin arkasından körü körüne gitse ne olur Allah muhafaza...İbn teymiye(rh), Alimler denizinde sadece bir damladır.Lakin kaldı ki ben görüşlerde karşı çıktığım noktalarda var..Ben Ebu hanife(r.h)'nin görüşlerine bile körü körüne bağlanmıyorum kendisinin dediği gibi sahih hadis neyse benim mezhebim odur anlayışı ile bakıyorum.Ebu hanife sahih hadise dayanıyorsa alırım eğer bir konuda Ebu hanife delil getirememiş veya delili zayıf.İmam malik o konuda delil getirmiş ve delili sağlamsa İmam Malikin(r.h)görüşünü alırım çünkü getirdiği delil sağlam.İnşallah anlatmak istediğim anlaşılmıştır.
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Selamun aleykum
Erzurumli abi.Biz ibn teymiye gibi alimin eserlerinden yararlanıyorsak onun ilminden faydalanıyorsak bu demek değil ki Ona körü körüne bağlanıyoruz onun tüm dediklerine gözü kapalı amenna çekiyoruz...Böyle birşey yok İbn teymiye 100lerce alimden sadece biri yani bir tek alimin arkasından nasıl gidilir geri kalan 100lercesini ne yapacaz.herkes 1 tane alimin arkasından körü körüne gitse ne olur Allah muhafaza...İbn teymiye(rh), Alimler denizinde sadece bir damladır.Lakin kaldı ki ben görüşlerde karşı çıktığım noktalarda var..Ben Ebu hanife(r.h)'nin görüşlerine bile körü körüne bağlanmıyorum kendisinin dediği gibi sahih hadis neyse benim mezhebim odur anlayışı ile bakıyorum.Ebu hanife sahih hadise dayanıyorsa alırım eğer bir konuda Ebu hanife delil getirememiş veya delili zayıf.İmam malik o konuda delil getirmiş ve delili sağlamsa İmam Malikin(r.h)görüşünü alırım çünkü getirdiği delil sağlam.İnşallah anlatmak istediğim anlaşılmıştır.

Ve aleykum selam kardeşim,

Anlatmak istediğinizi iyi anladık inşaALLAH zaten ebu Hanife hazretleri benim bildirdiğim mesele de benden söz ,fikir alan kişi aynı benim yaptığım gibi ayet ve hadislerle beyan da bulunsun böyle yapmaz ise bu ona haram olsun der...
Onlar işlerini sağlam yaparlar dı bizler onların sağlam işlerinden kendi ayaklarımızı çürük yerlere basıyoruz...
Konuşacak çok konu olmakla beraber sabah namazına kalkamama korkusu ile şimdilik hoşcakalın diyorum...
Esselamu aleykum...
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Ve aleykum selam kardeşim,

Anlatmak istediğinizi iyi anladık inşaALLAH zaten ebu Hanife hazretleri benim bildirdiğim mesele de benden söz ,fikir alan kişi aynı benim yaptığım gibi ayet ve hadislerle beyan da bulunsun böyle yapmaz ise bu ona haram olsun der...
Onlar işlerini sağlam yaparlar dı bizler onların sağlam işlerinden kendi ayaklarımızı çürük yerlere basıyoruz...
Konuşacak çok konu olmakla beraber sabah namazına kalkamama korkusu ile şimdilik hoşcakalın diyorum...
Esselamu aleykum...

Aleykum selam wa Rahmetullah.
Bizi ibadetten alıkoyan nefsimizin ve şeytanın vesveselerinden Rabbimize Sığınırız.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt