Bu da arapcası:
Önemli fıkh ansiklopedilerinden olan " Kuveytiyye" de tevesüül hakkında genel malumat verilmiştir.Alimlerin görüşleri zikr edilmiştir. Görüşlerden belli olan, ümmet arasında tevessüle caiz, mekruh ve haram diyenlerin olduğudur.
Vefatından sonra nebiyle tevessul
Birinci görüş. (caiz olduğu)
Fakihlerin cogu (malikiler, şafiiler, hanefilerin son dönem alimleri, hanbeli mezhebinde esas görüş) tevessülün bu şeklinin caiz olduğuna hukm etmişlerdir.
Nebinin sav sagliginda ve vefatından sonra olması arasında fark yoktur...
İkinci görüş: (mekruh olduğu)
Ebu yusuf ebu hanifeden rivayet etmişdir. Herkesin Allah a ancak Onun (isim ve sıfatlarıtyla) dua etmesi lazım. İzin verilmiş , emr edilmiş dua Yüce Allah ın şu kelamından çıkan sonuçtur: En güzel ismler Onundur, Ona bu ismlerle dua edin ayeti.
Ebu yusuftan bu amelde bir beis olmadığı rivayet edilmişdir.. Rivayet olunmuş eser sebebile Leysin görüşü de budur.
Üçüncü görüş (cazi olmadığı)
Takuyuddin İbn teymiyye ve son donem hanbeli alimlerin bazıları, Nebinin zatı ile tevessülün ciaz olmadığı görüşündeler.
Kaynak:Əl Mevsuatul Fikhiyyetul Kuvetiyye 14/156
Kuveyt 1408/1988
---
yani erzurumlu kardeşim...arapccasıında ve başka kitaplarda bile var..sizin türkcesinde bulmuş olmadığınız yok oldugunu göstermez...