Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Dört Mezheb dışında taklid (1 Kullanıcı)

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Selamün Aleyküm
Gerek seleften olsun gerek daha sonra gelen alimler olsun farklı uygulamalar yapmıştır.Bunlar hep ictihad derecesinde olduğundan, bunlar yanlış yapsada ecir vardır.Fakat biz avamın böyle bir lüksü yok.Mevlamız ne buyurur. Bilmiyorsanız bilenlere sorun.Onlar ( yani alimler) biliyorlardı ve sormuyorlardı.Fakat bizler sormalıyız.
Mesheplerin oluşması, farklı farklı uygulamaların fazlalaşması ve ihtilafların fazlalaşması karşısında islami kuralları fıkhı bir metoda uydurmak kaidesi ile çıkmıştır.O nedenle eğer bizler ictihad edecek derecede değilsek bu motodlaşmış kurallara uymamız bizim açımızdan doğru bir tavır olacaktır.Çünkü bu metodlaşma süresinde vahiy ve sünnet sentezli oluşmuştur.
Bir çok alimlerde ictihad derecesinde olmalarına rağmen mesheplerin görüşleri ile amel etmişllerdir.Mesela İmam-ı Gazali müctehid olmasına rağmen şafi meshebini taklid etmiştir.Ama İmam-ı Gazali belkide bazı konularda Şafi mezhebinin dışına çıkmış olabilir.Bu onun yanlış yaptığı anlamına gelmez çünkü o her konudan hüküm çıkarabilecek düzeydedir.Fakat meshebin dışına çıktığı konularda kendi durumu ve bulunduğu şartlara göre yorumlayarak meshebin dışına çıkmıştır.Çıkmıştır çıkmıştır ama yapacağı farklı uygulamalarıda vahiy ve sünnet süzgeçinden geçirmiştir ve doğruyu yapmıştır.Çünkü buna ehil bir kişidir.
Bizler bu metodlaşmış kurallardan çıkarak kendi bulunduğumuz duruma göre vahiy ve sünneti süzgeçleyebilir ve konu hakkında farkı bir hüküm çıkarabiliyorsak.Bizlerden meshapleri o zaman taklit etmeyelim.Ama değilsek yanlış yapmama adına bunları taklit etmek daha doğru ve hayırlı bir yaklaşımdır
Selam ve dua ile
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
sizsiniz demedim zaten.konunuzun içinde yer aldığı için cevap verdim.
sizin de onaylamadığınız bir şey konunun içinde yer alıyor..

güzel kardeşim ben türk olmama ragmen bu sozleri anlıyorum da siz neden anlamakta ısrar ediyor ve kelime oyunu yapıyorsunuz...

orada taassupla onlara baglanan ve onları sanki peygambermiş gibi, hiç hata yapmazlarmış gibni onlara baglananlardan söz ediyor...neyse kardeşim..Allah yardımcın olsun
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Allah senden razı olsun Yusuf kardeşim...solemek istediklerimiz solediklerinden farklı bir şey degildir...beilirli kelimeleri kullanarak konuyu uzatıyor kardeşlerimiz....
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Karşımdakinin düşman olup olmadığını nereden bilebilirim..Karşımda bir nickle yazıp,
MEZHEBE UYANLAR MEZHEP İMAMLARINI PEYGAMBER GİBİ GÖRÜRLERMİŞ GİBİ SAÇMALAYIP EHLİ SÜNNET İTİKADINA SALDIRIP DURUYORSUN...
Sana gülmü ikram etmeliyim,yoksa hak bildiğimimi söylemeliyim,hoşunuza gitmesede...
Sen Ehli Sünnet Vel Cemaat bağlılarına böyle iftiralar atarsan düşman statüsüne girersin..
[/COLOR][/SIZE]

subhanallah...ne diyeyim...onu yazan ben degil alimin goruşudur...dolayısıyla alime saçmalamış diyorsunuzş...Allah sizi aff etsin..

Allah yardımcınız olsun...imza: düşman kardeşiniz :)
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
güzel kardeşim ben türk olmama ragmen bu sozleri anlıyorum da siz neden anlamakta ısrar ediyor ve kelime oyunu yapıyorsunuz...

orada taassupla onlara baglanan ve onları sanki peygambermiş gibi, hiç hata yapmazlarmış gibni onlara baglananlardan söz ediyor...neyse kardeşim..Allah yardımcın olsun
Seni biz anlıyoruz da
Başta öyle,şimdi böyle..
İşte bu...
Genelleme yapmadan...
Benim tanıdıklarım arasında mezhep imamlarımızı peygamber yerine koyan yok ama neyse..
Eleştiriyi eleştiriyi hakedene yapacan..
vESSELAM...
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
Selamün Aleyküm
Gerek seleften olsun gerek daha sonra gelen alimler olsun farklı uygulamalar yapmıştır.Bunlar hep ictihad derecesinde olduğundan, bunlar yanlış yapsada ecir vardır.Fakat biz avamın böyle bir lüksü yok.Mevlamız ne buyurur. Bilmiyorsanız bilenlere sorun.Onlar ( yani alimler) biliyorlardı ve sormuyorlardı.Fakat bizler sormalıyız.
Mesheplerin oluşması, farklı farklı uygulamaların fazlalaşması ve ihtilafların fazlalaşması karşısında islami kuralları fıkhı bir metoda uydurmak kaidesi ile çıkmıştır.O nedenle eğer bizler ictihad edecek derecede değilsek bu motodlaşmış kurallara uymamız bizim açımızdan doğru bir tavır olacaktır.Çünkü bu metodlaşma süresinde vahiy ve sünnet sentezli oluşmuştur.
Bir çok alimlerde ictihad derecesinde olmalarına rağmen mesheplerin görüşleri ile amel etmişllerdir.Mesela İmam-ı Gazali müctehid olmasına rağmen şafi meshebini taklid etmiştir.Ama İmam-ı Gazali belkide bazı konularda Şafi mezhebinin dışına çıkmış olabilir.Bu onun yanlış yaptığı anlamına gelmez çünkü o her konudan hüküm çıkarabilecek düzeydedir.Fakat meshebin dışına çıktığı konularda kendi durumu ve bulunduğu şartlara göre yorumlayarak meshebin dışına çıkmıştır.Çıkmıştır çıkmıştır ama yapacağı farklı uygulamalarıda vahiy ve sünnet süzgeçinden geçirmiştir ve doğruyu yapmıştır.Çünkü buna ehil bir kişidir.
Bizler bu metodlaşmış kurallardan çıkarak kendi bulunduğumuz duruma göre vahiy ve sünneti süzgeçleyebilir ve konu hakkında farkı bir hüküm çıkarabiliyorsak.Bizlerden meshapleri o zaman taklit etmeyelim.
VARMI BÖYLE BİR BABAYİĞİT...
Ama değilsek yanlış yapmama adına bunları taklit etmek daha doğru ve hayırlı bir yaklaşımdır
Selam ve dua ile
Allahcc senden razı olsun gönüldaş...
Besmele...Selam...Dua...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Esselamu aleykum,

Azerbaycan_li kardeş bu fikirler sendenmi çıkıyor yoksa öğretildinmi bilmiyorum ama hatan var,sana hatan söylendimi hemen sinirleniyorsun,bak sana hatanı anlatayım ister kız ister darıl...
Öncelikle nasıl ki tarikat lafzına gıcık oluyorsan aynı şekilde ehli sünnet mezhepleri lafzına da gıcık oluyorsun,mezhep in manası bir husus hakkında gidilen görüş yada yol demek arapça bir kelime olduğu için geldiği gibi kullanıyoruz...
İstersen buna sünnete tabi olanların yolu diyelim...
Sünnete tabi olanların neden 4 yolu olduğu hususu çok açık belki daha fazladırlar ALLAH TEALA sayılarını artırsın,ancak amel ve itikat hususunda hem fikir oldukları için bunlar sünnete tam uyan yollardır (Mezhepler)...
Diğer yol sahipleri ile ayrılma noktaları bazı ayeti kerimeleri ve bazı hadisi şerifleri yorum farkından kaynaklanmaktadır.
Misal ALLAH TEALA '' Rahman arşa istiva etti ...'' misali ayetlerde ehli sünnete göre teşbih kullanır ancak İbni Teymiyye '' Bu ayete göre ALLAH yukarda dır '' diyerek bir yer yada mekandaymış gibi bir izlenim sunar bizlere...
Hz.Peygamber s.a.v bir hutbesinde '' ALLAH cennette şimdi benim bu hutbeden indiğim gibi kullarının yanına inecek ...'' diyerek ehli sünnete göre '' Görülecek '' manasında bu sözde teşbih vardır derken bir başka yol yada görüş sahipleri '' ALLAH ın eli ayağı vardır Peygamberin merdivenden indiği gibi inebilir '' diyerek kendi farklılıklarını ortaya koymuşlardır...
Yine bir başka misalle ALLAH TEALA nın ismi şeriflerinden biri olan CABBAR zorla yaptırmaya kadirdir manasında dır bunu kafasına göre yorumlayan bir grup çıkarda '' ben çalıyorsam ALLAH diliyor da ondan çalıyorum'' derde kendine de cebriyye ismi yani cebr zor ile yaptırılan ismi takarsa ,yada başka biri '' kaderimmiş napalım '' derde adlarına da kaderiyye derse sonuç feci şekilde karışık bir hal alır...
Bunların aslında hepsi için ALLAH TEALA nın yüce kelamında ve Peygamberinin sünnetinde cevaplar vardır fakat kimisi bu yalan hadisdir bu ayet böyle yorumlanmaz diyerek farklı birer islam hayatı yaşama şekli çıkı vermiştir...
Burada herkes kendi öz iradesi ile hangi yola gideceğine kendi karar verir...
Evet peygamber s.a.v zamanında böyle bir sorun yoktu ancak unutmamalıki sorunları çözecek bir peygamber vardı,kendisinin dünyasını değişmesinden sonrada sahabi hazretleri yine sorunları biz Rasulullah dan böyle gördük diyerek çözdükleri bilinirdi işte ne zaman ki islami itikat ve ameller hususunda coğrafya genişledikçe bilgi açlığı zaruret etti o zaman halkın imanın da hata oluşmaması için mezhep imamlarının çıkmaları ve halkı bilinçlendirmeleri de şiddetli bir ihtiyaç oldu...
ALLAH c.c hakkı için hiç birisi de kendi nefsi arzularından birşey katmadan içtihadlar yapmışlardır,ancak yukarıda da yazdığım gibi özellikle ALLAH TEALA nın kendi öz zatına has hususlar da ne hikmetse hep aksi sözler ortaya çıkmıştır...
Bunlar bu zatların sorunu olup aslında bizi ilgilendiren hususlar emrolunduğumuz gibi kelime-i şehadet,5 vakit namaz-ramazan orucu-hac-zekat ve ALLAH TEALA nın diğer emir ve yasaklarıdır...
ALLAH TEALA nın sıfatı şerifleri hakkında yani kelam ilmi hakkında konuşmak avamın işi değildir,biz bu mesuliyetin altından kalkamayız,bu sebeple kimi taklit ediyor isek biz onun islami itikat ve yaşantı hususlarındaki içtihatları ile ilgilenelim, zaten bildiğim kadarı ile amelde hepsi mütabık lardır o zaman bizim kavgamız niye , ne diye kelam ilmi gibi mahiyetini peygamberlerin bildiğ bir ilimde tartışalım ki ALLAH TEALA kendi ni en iyi bilendir...
Dularımla...
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
40
Esselamu aleykum,

Azerbaycan_li kardeş bu fikirler sendenmi çıkıyor yoksa öğretildinmi bilmiyorum ama hatan var,sana hatan söylendimi hemen sinirleniyorsun,bak sana hatanı anlatayım ister kız ister darıl...
Öncelikle nasıl ki tarikat lafzına gıcık oluyorsan aynı şekilde ehli sünnet mezhepleri lafzına da gıcık oluyorsun,mezhep in manası bir husus hakkında gidilen görüş yada yol demek arapça bir kelime olduğu için geldiği gibi kullanıyoruz...
İstersen buna sünnete tabi olanların yolu diyelim...
Sünnete tabi olanların neden 4 yolu olduğu hususu çok açık belki daha fazladırlar ALLAH TEALA sayılarını artırsın,ancak amel ve itikat hususunda hem fikir oldukları için bunlar sünnete tam uyan yollardır (Mezhepler)...
Diğer yol sahipleri ile ayrılma noktaları bazı ayeti kerimeleri ve bazı hadisi şerifleri yorum farkından kaynaklanmaktadır.
Misal ALLAH TEALA '' Rahman arşa istiva etti ...'' misali ayetlerde ehli sünnete göre teşbih kullanır ancak İbni Teymiyye '' Bu ayete göre ALLAH yukarda dır '' diyerek bir yer yada mekandaymış gibi bir izlenim sunar bizlere...
Hz.Peygamber s.a.v bir hutbesinde '' ALLAH cennette şimdi benim bu hutbeden indiğim gibi kullarının yanına inecek ...'' diyerek ehli sünnete göre '' Görülecek '' manasında bu sözde teşbih vardır derken bir başka yol yada görüş sahipleri '' ALLAH ın eli ayağı vardır Peygamberin merdivenden indiği gibi inebilir '' diyerek kendi farklılıklarını ortaya koymuşlardır...
Yine bir başka misalle ALLAH TEALA nın ismi şeriflerinden biri olan CABBAR zorla yaptırmaya kadirdir manasında dır bunu kafasına göre yorumlayan bir grup çıkarda '' ben çalıyorsam ALLAH diliyor da ondan çalıyorum'' derde kendine de cebriyye ismi yani cebr zor ile yaptırılan ismi takarsa ,yada başka biri '' kaderimmiş napalım '' derde adlarına da kaderiyye derse sonuç feci şekilde karışık bir hal alır...
Bunların aslında hepsi için ALLAH TEALA nın yüce kelamında ve Peygamberinin sünnetinde cevaplar vardır fakat kimisi bu yalan hadisdir bu ayet böyle yorumlanmaz diyerek farklı birer islam hayatı yaşama şekli çıkı vermiştir...
Burada herkes kendi öz iradesi ile hangi yola gideceğine kendi karar verir...
Evet peygamber s.a.v zamanında böyle bir sorun yoktu ancak unutmamalıki sorunları çözecek bir peygamber vardı,kendisinin dünyasını değişmesinden sonrada sahabi hazretleri yine sorunları biz Rasulullah dan böyle gördük diyerek çözdükleri bilinirdi işte ne zaman ki islami itikat ve ameller hususunda coğrafya genişledikçe bilgi açlığı zaruret etti o zaman halkın imanın da hata oluşmaması için mezhep imamlarının çıkmaları ve halkı bilinçlendirmeleri de şiddetli bir ihtiyaç oldu...
ALLAH c.c hakkı için hiç birisi de kendi nefsi arzularından birşey katmadan içtihadlar yapmışlardır,ancak yukarıda da yazdığım gibi özellikle ALLAH TEALA nın kendi öz zatına has hususlar da ne hikmetse hep aksi sözler ortaya çıkmıştır...
Bunlar bu zatların sorunu olup aslında bizi ilgilendiren hususlar emrolunduğumuz gibi kelime-i şehadet,5 vakit namaz-ramazan orucu-hac-zekat ve ALLAH TEALA nın diğer emir ve yasaklarıdır...
ALLAH TEALA nın sıfatı şerifleri hakkında yani kelam ilmi hakkında konuşmak avamın işi değildir,biz bu mesuliyetin altından kalkamayız,bu sebeple kimi taklit ediyor isek biz onun islami itikat ve yaşantı hususlarındaki içtihatları ile ilgilenelim, zaten bildiğim kadarı ile amelde hepsi mütabık lardır o zaman bizim kavgamız niye , ne diye kelam ilmi gibi mahiyetini peygamberlerin bildiğ bir ilimde tartışalım ki ALLAH TEALA kendi ni en iyi bilendir...
Dularımla...


Selamun aleyküm abi.
Rabbim sizden razı olsun.
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
Esselamu aleykum,

Evet peygamber s.a.v zamanında böyle bir sorun yoktu ancak unutmamalıki sorunları çözecek bir peygamber vardı,kendisinin dünyasını değişmesinden sonrada sahabi hazretleri yine sorunları biz Rasulullah dan böyle gördük diyerek çözdükleri bilinirdi işte ne zaman ki islami itikat ve ameller hususunda coğrafya genişledikçe bilgi açlığı zaruret etti o zaman halkın imanın da hata oluşmaması için mezhep imamlarının çıkmaları ve halkı bilinçlendirmeleri de şiddetli bir ihtiyaç oldu...
Aleykümselam gönüldaş...
Rabbimiz yar ve yardımcınız olsun inşaALLAH...
BESMELE...SELAM...DUA..
 

Cihat-82

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
21 Ara 2009
Mesajlar
232
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Esselamu aleykum,

Azerbaycan_li kardeş bu fikirler sendenmi çıkıyor yoksa öğretildinmi bilmiyorum ama hatan var,sana hatan söylendimi hemen sinirleniyorsun,bak sana hatanı anlatayım ister kız ister darıl...
Öncelikle nasıl ki tarikat lafzına gıcık oluyorsan aynı şekilde ehli sünnet mezhepleri lafzına da gıcık oluyorsun,mezhep in manası bir husus hakkında gidilen görüş yada yol demek arapça bir kelime olduğu için geldiği gibi kullanıyoruz...
İstersen buna sünnete tabi olanların yolu diyelim...
Sünnete tabi olanların neden 4 yolu olduğu hususu çok açık belki daha fazladırlar ALLAH TEALA sayılarını artırsın,ancak amel ve itikat hususunda hem fikir oldukları için bunlar sünnete tam uyan yollardır (Mezhepler)...
Diğer yol sahipleri ile ayrılma noktaları bazı ayeti kerimeleri ve bazı hadisi şerifleri yorum farkından kaynaklanmaktadır.
Misal ALLAH TEALA '' Rahman arşa istiva etti ...'' misali ayetlerde ehli sünnete göre teşbih kullanır ancak İbni Teymiyye '' Bu ayete göre ALLAH yukarda dır '' diyerek bir yer yada mekandaymış gibi bir izlenim sunar bizlere...
Hz.Peygamber s.a.v bir hutbesinde '' ALLAH cennette şimdi benim bu hutbeden indiğim gibi kullarının yanına inecek ...'' diyerek ehli sünnete göre '' Görülecek '' manasında bu sözde teşbih vardır derken bir başka yol yada görüş sahipleri '' ALLAH ın eli ayağı vardır Peygamberin merdivenden indiği gibi inebilir '' diyerek kendi farklılıklarını ortaya koymuşlardır...
Yine bir başka misalle ALLAH TEALA nın ismi şeriflerinden biri olan CABBAR zorla yaptırmaya kadirdir manasında dır bunu kafasına göre yorumlayan bir grup çıkarda '' ben çalıyorsam ALLAH diliyor da ondan çalıyorum'' derde kendine de cebriyye ismi yani cebr zor ile yaptırılan ismi takarsa ,yada başka biri '' kaderimmiş napalım '' derde adlarına da kaderiyye derse sonuç feci şekilde karışık bir hal alır...
Bunların aslında hepsi için ALLAH TEALA nın yüce kelamında ve Peygamberinin sünnetinde cevaplar vardır fakat kimisi bu yalan hadisdir bu ayet böyle yorumlanmaz diyerek farklı birer islam hayatı yaşama şekli çıkı vermiştir...
Burada herkes kendi öz iradesi ile hangi yola gideceğine kendi karar verir...
Evet peygamber s.a.v zamanında böyle bir sorun yoktu ancak unutmamalıki sorunları çözecek bir peygamber vardı,kendisinin dünyasını değişmesinden sonrada sahabi hazretleri yine sorunları biz Rasulullah dan böyle gördük diyerek çözdükleri bilinirdi işte ne zaman ki islami itikat ve ameller hususunda coğrafya genişledikçe bilgi açlığı zaruret etti o zaman halkın imanın da hata oluşmaması için mezhep imamlarının çıkmaları ve halkı bilinçlendirmeleri de şiddetli bir ihtiyaç oldu...
ALLAH c.c hakkı için hiç birisi de kendi nefsi arzularından birşey katmadan içtihadlar yapmışlardır,ancak yukarıda da yazdığım gibi özellikle ALLAH TEALA nın kendi öz zatına has hususlar da ne hikmetse hep aksi sözler ortaya çıkmıştır...
Bunlar bu zatların sorunu olup aslında bizi ilgilendiren hususlar emrolunduğumuz gibi kelime-i şehadet,5 vakit namaz-ramazan orucu-hac-zekat ve ALLAH TEALA nın diğer emir ve yasaklarıdır...
ALLAH TEALA nın sıfatı şerifleri hakkında yani kelam ilmi hakkında konuşmak avamın işi değildir,biz bu mesuliyetin altından kalkamayız,bu sebeple kimi taklit ediyor isek biz onun islami itikat ve yaşantı hususlarındaki içtihatları ile ilgilenelim, zaten bildiğim kadarı ile amelde hepsi mütabık lardır o zaman bizim kavgamız niye , ne diye kelam ilmi gibi mahiyetini peygamberlerin bildiğ bir ilimde tartışalım ki ALLAH TEALA kendi ni en iyi bilendir...
Dularımla...


Allah Teala razı olsun.


Azerbaycan_li kardeşim, biraz daha serin kanlı olmanı öneririm. Neticede herkes, paylaştığın konuyu okuyup değerlendirmekte serbest olduğuna göre alacağın tepkilere ve yanlış anlaşılmalara karşı biraz daha hazırlıklı ve hassas olmanda fayda var. Durduk yere kimsenin kalbi kırılmasın, değil mi?
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
40
Allah Teala razı olsun.


Azerbaycan_li kardeşim, biraz daha serin kanlı olmanı öneririm. Neticede herkes, paylaştığın konuyu okuyup değerlendirmekte serbest olduğuna göre alacağın tepkilere ve yanlış anlaşılmalara karşı biraz daha hazırlıklı ve hassas olmanda fayda var. Durduk yere kimsenin kalbi kırılmasın, değil mi?

.................
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Allah Teala razı olsun.


Azerbaycan_li kardeşim, biraz daha serin kanlı olmanı öneririm. Neticede herkes, paylaştığın konuyu okuyup değerlendirmekte serbest olduğuna göre alacağın tepkilere ve yanlış anlaşılmalara karşı biraz daha hazırlıklı ve hassas olmanda fayda var. Durduk yere kimsenin kalbi kırılmasın, değil mi?

Selamun aleyküm abi.
Rabbim sizden razı olsun.

Öyle kardeşim. Bir sene olacak siteye üyeliğim. Ailem oldu site kardeşlerim.
İlk defa bu kadar soğudum. Durup dururken kelime oyunu yaptığım söylendi..

cihat 82 kardeş Allah razı olsun nasihatın için...haklısın...

tek_dilegim kardeşim... kelime oyunu sözü kotu bir soz mu?...eger kırıcı bir sözse hakkınızı helal edin..amacım sizin gibi ve ya herhangi bir kardeşi kırmak dgeildir asla...şimdi ben de uzldum...çünki sizi üzecegimi düşünmeden yazmıştım :(...Allah beni aff etsin...kusurma bakma inşallah kardeşim...seçtigim kelimelere fazlasıyla dikkat ederim bundan sonra... :(
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Esselamu aleykum,


Öncelikle nasıl ki tarikat lafzına gıcık oluyorsan aynı şekilde ehli sünnet mezhepleri lafzına da gıcık oluyorsun,

.

abi yazdıklarınıza katılıyorum ama ben asla hiç bir yazımda tarikat llafzına ve mezheplere gıcık oldugumu solemedim..bundan Allaha sığınırım...hakk olan tarikatın başımızın uzerinde yeri var..mezheplere ise asla ve asla gicik olma soz konusu degildir..subhanallah...yalmnış anlamışsınız inşallah...benim kendi amacım kısa surede hanefi mezhebini delilleri ile ogrenmek ve ona uymakdır zaten...benim hakkıma girecek şekilde düşnmeyin bir daha Allah rızası için
 

_YUSUF_

Yönetici
Katılım
26 Haz 2008
Mesajlar
4,070
Tepki puanı
1,043
Puanları
113
Yaş
43
Erzuruli abi açıklamaların için Mevlam razı olsun inşAllah
Selam ve dua ile
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
abi yazdıklarınıza katılıyorum ama ben asla hiç bir yazımda tarikat llafzına ve mezheplere gıcık oldugumu solemedim..bundan Allaha sığınırım...hakk olan tarikatın başımızın uzerinde yeri var..mezheplere ise asla ve asla gicik olma soz konusu degildir..subhanallah...yalmnış anlamışsınız inşallah...benim kendi amacım kısa surede hanefi mezhebini delilleri ile ogrenmek ve ona uymakdır zaten...benim hakkıma girecek şekilde düşnmeyin bir daha Allah rızası için

Belki kendini bazen aşırı aykırı ifade ediyorsun bu zamanlarda bizlerde seni yanlış anlayabiliyoruz misal geçen bir yazında '' Günümüz şeyhlerinin islama verdiği zarar ...'' diye devam eden bir yazın vardı inan çok üzüldüm ve ayrıca nerede bir mezhep ile alakalı bir konu olsa sen orada muhalefet eden taraf oluyorsun :) yada benmi seni yanlış algılıyorum bilemedim...
Eğer hakkına hukukuna tarafımızdan saygısızca bir saldırı oldu ise hakkını bizlere helal et bizler den yana geçti ise ilelebet helal olsun...
 

Erzurumli

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2007
Mesajlar
1,455
Tepki puanı
1
Puanları
0
Selamun aleyküm abi.
Rabbim sizden razı olsun.

Esselamu aleykum,

Evet peygamber s.a.v zamanında böyle bir sorun yoktu ancak unutmamalıki sorunları çözecek bir peygamber vardı,kendisinin dünyasını değişmesinden sonrada sahabi hazretleri yine sorunları biz Rasulullah dan böyle gördük diyerek çözdükleri bilinirdi işte ne zaman ki islami itikat ve ameller hususunda coğrafya genişledikçe bilgi açlığı zaruret etti o zaman halkın imanın da hata oluşmaması için mezhep imamlarının çıkmaları ve halkı bilinçlendirmeleri de şiddetli bir ihtiyaç oldu...
Aleykümselam gönüldaş...
Rabbimiz yar ve yardımcınız olsun inşaALLAH...
BESMELE...SELAM...DUA..

Allah Teala razı olsun.


Azerbaycan_li kardeşim, biraz daha serin kanlı olmanı öneririm. Neticede herkes, paylaştığın konuyu okuyup değerlendirmekte serbest olduğuna göre alacağın tepkilere ve yanlış anlaşılmalara karşı biraz daha hazırlıklı ve hassas olmanda fayda var. Durduk yere kimsenin kalbi kırılmasın, değil mi?

Erzuruli abi açıklamaların için Mevlam razı olsun inşAllah
Selam ve dua ile


Ve aleykum selam ve rahmetullahi ve berakatuhu,

HAK TEALA hepinizden razı olsun kardeşlerim dua ediniz ki ALLAH c.c bu sohbetlerimizden dolayı bizleri yanlışa düşen hata yapan kullarından eylemesin yoksa hallerimiz çok haraptır...:(
 
H

hado77

selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
mezhep imamları hakkındaki temel görüş noktası bu zatların hadis ve usul ilmine hakim oldukları ve bir konu hakkında hüküm verirken kılı kırk yardıkları hususudur. bu bakımdan ALLAH(cc) hepsinden razı olsun.

ancak öz bakımından ilmihali bilgi denilen hususlar uygulaması genelde bir imam önderliğinde yapıldığından kişisel olarak sorun teşkil etmez. yani bu 4 mezhep imamını anlmak demek onların özünde takavasını anlamak demektir. abdesti bozan haller namazı bozan haller bakımından ayrıksı durumların ortaya çıktığı hallere bakılacak olursa ilmihal bilgisi bakımından bize göre komik kalır mesela süngü insana girse ve vucutta kaybolsa oruç bozulur mu?
bu konunun cevabı oruç kısmında var. açıklama şu öyle zaman olmuş ki bu sorun bir içtihat gerektirmiş.

yani dönem itibari ile mezhep imamları ortak olarak efendimiz(SAS) in mihmandarı olmakla ondan beslenmekle tevbe ve şükür namazını çağrıştırır. el kesilir eskiden sarmak zorunda olup namaz kılınırken şimdi d,kilir. sorun artık ilmihali değil ilmi boyutta tartışılır ve medenileri ikna icbar ile değil ikna ile ilm ile olur. bunun devrimize bakan yönü esma-i hüsnanın esma-i muhammedi kısmını anlatır ki efendimiz(SAS) isimlerinden biri de medeni(SAS) dir.

yani ahir zaman nebisinin esmaları ilmihali olarak namazı nazarı verir. ve sorunlarınızı akıl ile ilim ile çözün der. ilmihalin uygulanmayan kısmı bizim için sorun iken siz o zorlu problemlerle karşılaşmadığınız için tevbe ve şükür namazları kılını salık verir.
bu yüzden 4 mezhep imamaı söyledikleri uygulama alanları bakımından değil o alanların saha dışına itilmiş olmasından dlayı ekber zatlardır ve ALLAH(cc) iltifatına mazhardırlar.
o zatlar lisan-ı hal ile efendimiz(SAS) lisanını söylerler yani namazı nazara verirler bu konularda içtihadi bir boşluk da kalmamıştır.

esas olan mezhep imamlarının kime uyduğunu anlamak o zat(SAS) tanımaktır. ve onun esma-i muhammedisinde bahsedilen ve günümüze ilm ve hilm ile medeniyyun(SAS) dedirtecek ismini anlamak lazım gelir.
rivayet gereği kainattaki ilk nur onundur ve o ruha hitaben sen olmasaydın kainatı yaratmazdım denir.

bu yüzden esma-i hüsnanın hazırlayıcısı olmak ve alemlere rahmet olmak anlamının sırlarından bir sırrı tevil eden ve anlatan ilmihali bakış açısı bir çok problemi ortadan kaldırmış ve efendimiz(SAS) zamanında problem olan hususların halledildiğini beyan etmiş ve o (SAS) in veda haccındaki beyanını hak çıkarmıştır. artık aranızda şeytanın hükmü kalmamıştır. küçük çatışömalardan başka onu sevinderecek de yoktur.

bu açılardan ilmihal kitabı/ları özünde şükür ve tevbeyi yani kelamın tamamında ifade edilen TEVVAB(cc) dür ĞAFUR(cc) tür beyanları ile HAMİD(cc) e hala şükr etmeyecekmnisinizin açıklaması olurlar.

ilmihalde tam olarak belirtilmeyen ancak zaman ve mekanda şartları lehine kullanan insanların da peygamberi olan zat(SAS) o kitaptaki hükümler konusunda rey belirtmek ve bu güne problem olarak taşıtmamkla MEDENİYYUN(sas) dir ve bu isim de onun esmalarının 21. ve bundan sonraki yüzyıla bakan yüzünün aynasıdır denilebilir.

bu yüzden 4 mezhep imamının değil özünde sorun olmayan konularda rey belirtmenin sıkıntılarının anlatımı olarak tercih haklarının nasıl kullanıldığı tartışılır yoksa tartışma konusu olarak kimse bir ebu hanife olamaz. ve balı bulan da şerbete dönmez.

bu yüzden 4 imam veya diğer alimler ALLAH(cc) beyanını anlatmışlardır. ve sorun olarak namzı ve bunun şükür ve tevbe boyutunu nazara vermişlerdir. ayrıksı husuları varsa bunlar da senetli olmak bakımından ihtilaf değil MEDENİYYUN(sas) in anlatımıdır şartı ve zamanı başka insanlara uygun ve akılcı çözüm üreten peygamberi (SAS) Açıklar.

ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
 

_SeNaToR_

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,220
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Konu için teşekkürler azerbeycanli kardeş.Allah razı olsun...
Mezhep konusunu pek kurcalamayalım arkadaşlar.Böyle konular çok su götürüyor ve çok yorum yapılıyor.Malesef kalp kırıcı yorumlar oluyor ve kardeşlerin araları açılıyor bu durumda hoş olmuyor ve sonucunda hak geçtiği için helallik almaya/vermeye kardar gidiyor iş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt