Azerbaycan_li
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 8 Ocak 2010
- Mesajlar
- 1,201
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Bir Müslümanın dört mezhep imamı olmasa dahi herhangi bir alimin görüşü ile amel etmesi elbette caizdir.Zira ümmetin alimleri sadece dört mezhep imamı ile sınırlı değildir.
İmam Safi “Leys bin Sad Malik’ten daha alimdir” demiştir. Süfyan es-Sevri, İmam Evzai, İmam Zeyd, Caferi Sadık gibi daha nice müçtehid alimler vardır. Lakin zamanla mezhepleri kaybolmuş ya da tahrife uğramıştır.
İzzeddin bin Abdusselam bu konuda şöyle der: “Önceden insanlar muayyen bir mezhebe bağlı değillerdi. Daha sonra ise insanlar taassupla dört mezhebe uydular. Artık öyle oldu ki dört imam sanki peygambermiş gibi insanlar onları
taklid etmeye başladılar. Halbuki bu açık bir şekilde haktan ayrılmaktır.”
Hanefi alimlerinden Ebu Zeyd Debusî dört mezhep üzerinde taassup etmeyi selef alimlerinin ahlakına muhalif olarak değerlendirmektedir.
Sonuç olarak bir Müslümanın dört mezhep dışında da herhangi bir alimin görüşü ile amel etmesi caizdir. Ancak taklid ettiği görüşün o alime ait olduğu iyice bilinmelidir. Zira zamanla yapılan tahrifat sonucu bir çok görüş alimlere nispet edilmiştir.
Şeyh Alaeddin Palevî (mühim soruların cevabı)
İmam Safi “Leys bin Sad Malik’ten daha alimdir” demiştir. Süfyan es-Sevri, İmam Evzai, İmam Zeyd, Caferi Sadık gibi daha nice müçtehid alimler vardır. Lakin zamanla mezhepleri kaybolmuş ya da tahrife uğramıştır.
İzzeddin bin Abdusselam bu konuda şöyle der: “Önceden insanlar muayyen bir mezhebe bağlı değillerdi. Daha sonra ise insanlar taassupla dört mezhebe uydular. Artık öyle oldu ki dört imam sanki peygambermiş gibi insanlar onları
taklid etmeye başladılar. Halbuki bu açık bir şekilde haktan ayrılmaktır.”
Hanefi alimlerinden Ebu Zeyd Debusî dört mezhep üzerinde taassup etmeyi selef alimlerinin ahlakına muhalif olarak değerlendirmektedir.
Sonuç olarak bir Müslümanın dört mezhep dışında da herhangi bir alimin görüşü ile amel etmesi caizdir. Ancak taklid ettiği görüşün o alime ait olduğu iyice bilinmelidir. Zira zamanla yapılan tahrifat sonucu bir çok görüş alimlere nispet edilmiştir.
Şeyh Alaeddin Palevî (mühim soruların cevabı)