Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Çarşaf giyilmesi konusundaki ayet ve bu hususta müfessirlerin beyani (1 Kullanıcı)

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
39


“Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle: ( başlarını ve yüzlerini kapatacak şekilde ) cilbablarının (dış örtülerinin) bir kısmı ile üzerlerini sıkıca örtsünler. Bu, onların (hür ve iffetli olduklarının) bilinip incitilmemeleri için daha elverişlidir. ALLAH, Gafûrdur (mağfiret eder), Rahîmdir (merhamet eder).” (Ahzab-59)
 

Ravzadakinurunkölesi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,770
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
“Ey Peygamber!
Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle: ( başlarını ve yüzlerini kapatacak şekilde ) cilbablarının (dış örtülerinin) bir kısmı ile üzerlerini sıkıca örtsünler. Bu, onların (hür ve iffetli olduklarının) bilinip incitilmemeleri için daha elverişlidir. ALLAH, Gafûrdur (mağfiret eder), Rahîmdir (merhamet eder).”
(Ahzab-59)
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
39

Kurandaki tarife en uygun örtü çarşaftır.
Takılan başörtülerin şimdiki hali meydandadır.
Renkleriyle kısalığıyla bir takı ve aksesuar nitaliğindedir.
Kuranda geçen omuzlara dökülecek kavramı şuan kaç tane başörtülünün örtüsünün özelliğidir soruyorum?
Rabbim örtülerimizi muhafaza etsin.
Örtüden maksat güzellikleri saklamak cezbedici yerleri örtmek,hem kendi hem de karşı cinsi günahtan sakındırmaktır.
Başörtüler bu görevi ne kadar yapabiliyor?

Çarşa tam bir örtüdür,kuran ona işaret etmektedir.
Bunu anlamak nasip meselesidir.
Tıpkı Peygamber Efendimizin peygamberliğine muhalafet olmak nasıl nasipsizilikse,çarşafı inkar etmek de nasipsizliktir benim fikrimce.​

Rabbim razı olsun kardeşim..
Gönlüne bereket..
 

turk8487

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
451
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
selamün aleyküm kardeşlerim benim biçarşaflı arkadaşım var ben ona bu sıcakta nasıl giyiyorsun bunalmıyormusun diye soruyorum oda bana ben sizden daha rahatım rabbim sabrını veriyor hiç bunalmıyorum aksine hiç çıkarmasam çıkarasım gelmiyor çarşafın ehemmiyetini bilseniz böyle düşünmez hemen sizde çarşaf giyersiniz diyor ben saygı duyuyorum çarşaf giyemsine ama ben giyememde demiyorum allah nasip ettimi hepsi oluyor 1 hafta önce kapanamam diyodum buğün kapalıyım rabbime şükür yarın neolur allah bilir onuda yapamam demek doğru deil bence allaha emanet olun kardeşlerim
 

Ravzadakinurunkölesi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Ağu 2008
Mesajlar
1,770
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Ve aleuküm selam değerli kardeşim, Rabbim sizi hayırda kullansın inşallah...
 

Remzi Ece

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Eyl 2010
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Zorlama yorumlar var

Zorlama yorumlar var

Gerek beden ziynetinin gerekse süz ziynetlerinin gizlenmesi esastır. Baştan aşağıya bir salıverilme olacağı kesindir ancak bundan yüzün hatta gözün birinin örtülmesinin gerektiğinin çıkartılması zorlamadır. Konuyla ilgili olarak İskilipli Atıf Hoca'nın tesettür risalesine bakılabilir. Sebebi nüzul meselesini adıgeçen hocaefendi gayet açık izah etmektedirler. Dış örtüyü çarşaf olarak anlamak ferdi görüştür,saygı duyulur;ancak,çarşafın farz olan örtü olduğunu iddia etmek olanaksızdır. Saadet-i Ebediyye'de geçen fitne dönemi ibareside zorlamadır. Efendimiz S.A.V.'i gören gözler hariç,tüm canlar eşit düzeyde fitne ile karşı karşıyadırlar. Teknolojinin yanıltıcı etkisinin verdiği negatif etkiyi yine teknolojinin caydırıcı etkisi berteraf etmektedir. Bu çağda şehvetine uyanlar bin sene evvel yaşasalardı yine şehvetlerine uyacaklardı. Cahiliye dönemi kadınları,başlarını sıkıca örterler,boyun ve gerdanlarını hatta göğsün bir kısmını açıkta bırakırlardı. Ayette atıfta bulunulan salıverilme yukarıda sıkıca bulunan başörtüsünün altta sıkılan kısmının serbest bırakılarak dekolte tabir edilen kısmın örtülmesi anlamındadır. Ayrıca salıverilme tabiri ile,dış giysinin vucuda yapışan dar bir nesne olamayacağı kesinlik kazanır. Ancak bunların hiçbirisi karaçarşafın farziyetine delil değildir. Ayrıca kadın ve erkeklere hitaben ''bakışlarını çevirsinler'' şeklindeki emirden yabancı kişilerle keyfi göz temasının yasaklandığı anlaşılmalıdır.Zaruri olan görme ve görülme bunun dışındadır.Hülasai kelam ,tesettür kalb ile başlar vakar ile nihayet bulur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt