H
hado77
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
Bu ayet-i kerimenin peygamber efendimizin temiz zevcelerine tahsis edilmesi onların şeref ve mevkilerinin yüceliği sebebiyledir. Onlara tebean diğer mü'min kadınlar da aynı hükme dahildirler
burdaki husus efendimiz(SAS) in hanımlarına yönelik derken kelamullah onlar mümminlerin anneleri gibidir der. yani bundan kasıt evli hanımlardır. bu bekar hanımlar kendilerini rahat hissetsin diye değil de dinin insanı sıkan bir yönünün olmadığını vurgulamak içindir. yani bekar hanımlar daha rahat dolaşabilir. ancak sorun bu rahatlığın ne olduğu hususu.
evli hükümlerine tabi değilken ALLAH(cc) koruması nasıl şekillenir. nafile oruç farz ve nafile namaza devam ile.
işin esası bir de kardeş olma akraba olma yönü var. bu husus flörtle karıştırılmaya müsait bir durum olduğundan ve nikah yönü itibari ile kardeş gibi yetişip sonra da evlenen kişilerin zor durumda kalmamaları için ayrıksı bir yetiştirme gerekir. genç bekar hanımların açık gezmesi ALLAH(cc) taktiri iledir yani zorunlu değiller ancak bir hikmete binaen ALLAH(cc) onlara izin veriyor.
gençler evlendiklerinde eşlerine karşı tutumu nasıl şekillendirecek. bir çağırdım geliverdiniz sözü o gençler için hak olacak mı? buradaki sorgulama bu yöndedir. yoksa ALLAH(cc) ün verdiği emir anlaşılmaz tartışılmaz yaşanır.
suistimale sebep veren yönü bakımından bu hanımlar kafalardaki anne eş ve abla imajını öldürür daha genç yaşta özellikle ergenliğe giren gençlerin önünde kadın olgusunu çağrıştırır. ergenlik döneminde bu halle karşılaşan çocuk artık konumlama hatasına düşe ve anne abla kardeş akraba hanım gibi tevil edilebilecek kadın olgusunu tek düze anlar. berbat eder o çocuğu ve toplumu siz kardeşsiniz derler sonra da evlendirmeye kalkarlar.
o yüzden hanımlar daha özel olmalı ayrıksı yaşamalı kendi aralarında olmalılar. zaten birbirlerne karşı mahrem olma hali onların imtihanıdır. erkeklere karşı konumları TAMAmLANMIŞ BİR BELADIR. yani kadın kadına karşı yapılan tesettürsüzlüğün neticesi kadın-erkek ilşkisi şeklinde belayla sonuçlanır ve toplumu vehamete uğratır
yoksa bir hanım istemeden bir erkek ona tasallut edemez. bosna da bile olsa. ALLAH(cc) kudreti her şeye kadirdir.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
Bu ayet-i kerimenin peygamber efendimizin temiz zevcelerine tahsis edilmesi onların şeref ve mevkilerinin yüceliği sebebiyledir. Onlara tebean diğer mü'min kadınlar da aynı hükme dahildirler
burdaki husus efendimiz(SAS) in hanımlarına yönelik derken kelamullah onlar mümminlerin anneleri gibidir der. yani bundan kasıt evli hanımlardır. bu bekar hanımlar kendilerini rahat hissetsin diye değil de dinin insanı sıkan bir yönünün olmadığını vurgulamak içindir. yani bekar hanımlar daha rahat dolaşabilir. ancak sorun bu rahatlığın ne olduğu hususu.
evli hükümlerine tabi değilken ALLAH(cc) koruması nasıl şekillenir. nafile oruç farz ve nafile namaza devam ile.
işin esası bir de kardeş olma akraba olma yönü var. bu husus flörtle karıştırılmaya müsait bir durum olduğundan ve nikah yönü itibari ile kardeş gibi yetişip sonra da evlenen kişilerin zor durumda kalmamaları için ayrıksı bir yetiştirme gerekir. genç bekar hanımların açık gezmesi ALLAH(cc) taktiri iledir yani zorunlu değiller ancak bir hikmete binaen ALLAH(cc) onlara izin veriyor.
gençler evlendiklerinde eşlerine karşı tutumu nasıl şekillendirecek. bir çağırdım geliverdiniz sözü o gençler için hak olacak mı? buradaki sorgulama bu yöndedir. yoksa ALLAH(cc) ün verdiği emir anlaşılmaz tartışılmaz yaşanır.
suistimale sebep veren yönü bakımından bu hanımlar kafalardaki anne eş ve abla imajını öldürür daha genç yaşta özellikle ergenliğe giren gençlerin önünde kadın olgusunu çağrıştırır. ergenlik döneminde bu halle karşılaşan çocuk artık konumlama hatasına düşe ve anne abla kardeş akraba hanım gibi tevil edilebilecek kadın olgusunu tek düze anlar. berbat eder o çocuğu ve toplumu siz kardeşsiniz derler sonra da evlendirmeye kalkarlar.
o yüzden hanımlar daha özel olmalı ayrıksı yaşamalı kendi aralarında olmalılar. zaten birbirlerne karşı mahrem olma hali onların imtihanıdır. erkeklere karşı konumları TAMAmLANMIŞ BİR BELADIR. yani kadın kadına karşı yapılan tesettürsüzlüğün neticesi kadın-erkek ilşkisi şeklinde belayla sonuçlanır ve toplumu vehamete uğratır
yoksa bir hanım istemeden bir erkek ona tasallut edemez. bosna da bile olsa. ALLAH(cc) kudreti her şeye kadirdir.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.