Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

'Açık bayan giysileri satmak' bilgisi olmayanlar yazmasın... (1 Kullanıcı)

coco1903

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Eki 2011
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Arkdaşlar ben bayan giysileri üzerine imalatçıyım. Mallarım da çok açık giysilerde normalde var bazen eşarp satışlarımda oluyor. Bir müslüman olarak açık bayn elbisesi satmam da bazen rahatsız oluyorum yani böyle açık elbiseler sattıkça acaba günah işliyorum diye korkuyorum. Görüşlerinize din konusunda aklı selim arkadaşların düşüncelerine ihtiyacım var ...:a45:
 

Seyren

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
1,036
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Sevgili coco1903 arkadaşım...Çok fazla bu konularda aklı elim bilgilere sahip olmasam da ''İçki satan günah işliyorsa,domuz eti satılan ve kesilen bir yerde bir müslümanın çalışması caiz olmuyorsa açık bayan giysileri satmakta bence hoş olmamakla beraber doğru da değil.
Benim Kuran hocam bana yıllar evvel açık giydiğim kılık kıyafetimi giymemeye başlayınca bazılarını toz bezi olarak kullandım bazılarını da israf olmasın yenidir diyerek genç kızlara vermiştim.(Keşke vermeseydim.)O zaman bana hocam onlara vermekle de doğru yapmadın onların açık giyinmesine vesile oldun.Onlar açık giydiği sürece günahı sana demişti.Ne kadar doğru bilemem ama satmaman en doğrusu.
 

çelebiler

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
21 Tem 2012
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
Hiçbir sakınca yada günahı yoktur.O kıyafetlerin içki gibi bizatihi kendilerinin alınıp satılması günah değildir.Kişinin tesettüre uygun olmayan şekilde dışarıya çıkması günahtır.Size bir sorumluluk yoktur.
 

coco1903

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Eki 2011
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Sevgili coco1903 arkadaşım...Çok fazla bu konularda aklı elim bilgilere sahip olmasam da ''İçki satan günah işliyorsa,domuz eti satılan ve kesilen bir yerde bir müslümanın çalışması caiz olmuyorsa açık bayan giysileri satmakta bence hoş olmamakla beraber doğru da değil.
Benim Kuran hocam bana yıllar evvel açık giydiğim kılık kıyafetimi giymemeye başlayınca bazılarını toz bezi olarak kullandım bazılarını da israf olmasın yenidir diyerek genç kızlara vermiştim.(Keşke vermeseydim.)O zaman bana hocam onlara vermekle de doğru yapmadın onların açık giyinmesine vesile oldun.Onlar açık giydiği sürece günahı sana demişti.Ne kadar doğru bilemem ama satmaman en doğrusu.

seyren kardeş içki konusunda zaten hepimiz hemfikiriz yalnız aldığı giysiyi ben bilmemiki dışrdamı giyiyor içerdemi hani içerde giyse zayen dinimizde sakınca yok. içkide belli adam kafasın kırmak için alıyor bu konuda nebilim vicdanım sarsılıyo sanki
 

coco1903

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Eki 2011
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Hiçbir sakınca yada günahı yoktur.O kıyafetlerin içki gibi bizatihi kendilerinin alınıp satılması günah değildir.Kişinin tesettüre uygun olmayan şekilde dışarıya çıkması günahtır.Size bir sorumluluk yoktur.

işte bende onu söylüyorum zaten kapalı elbiselerde satıyorum...
 

coco1903

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Eki 2011
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
bilgisi olmayan yazmasın dedik kimse mi yok ?
 

RedveKabul

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
52
Müslüman bir bayan eşinin yanında istediği şekilde giyinme serbestliği vardır. Hatta evla olan da süslenmesi ve eşine karşı güzel ve çekici görünmesidir maalesef bu birçok bayan kardeşlerimizin ihmal ettiği bir durumdur.

Bu açık elbiseleri alanların hangi niyetle bunu aldıklarını bilme imkanınız yoktur, dışarı da mı evde mi giyinecekler biz bilemeyiz bunu da soramayacağımıza göre herhangi bir günah da söz konusu olamaz. Allah'ın Rasulü Hz Ömer'e ipek elbise hediye etmesi ve bunu satıp para kazanması olayı ile örtüşen bir durumdur. Allah'ın Rasulü ipek elbise ile ilgili Hz Ömer'e şöyle buyurmuştu; "Ben bunu sana satasın ya da birine veresin diye gönderdim".
 

coco1903

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Eki 2011
Mesajlar
82
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
kardeş aynı düşücedeyiz ama şimdi bazende nebiliyim göz var nizam var bazen öyleleri rast geliyor ki hani bu kadın bunu kesin dışarda giyer diyosun benim hastalığım orda . . .
Müslüman bir bayan eşinin yanında istediği şekilde giyinme serbestliği vardır. Hatta evla olan da süslenmesi ve eşine karşı güzel ve çekici görünmesidir maalesef bu birçok bayan kardeşlerimizin ihmal ettiği bir durumdur.

Bu açık elbiseleri alanların hangi niyetle bunu aldıklarını bilme imkanınız yoktur, dışarı da mı evde mi giyinecekler biz bilemeyiz bunu da soramayacağımıza göre herhangi bir günah da söz konusu olamaz. Allah'ın Rasulü Hz Ömer'e ipek elbise hediye etmesi ve bunu satıp para kazanması olayı ile örtüşen bir durumdur. Allah'ın Rasulü ipek elbise ile ilgili Hz Ömer'e şöyle buyurmuştu; "Ben bunu sana satasın ya da birine veresin diye gönderdim".
 

Seyren

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
1,036
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
44
Güzel kardeşim.Şimdi öyle birşey söylüyorsunuz ki.Satılan elbiseyede baktığınızda onu nerede giyecek az çok kestirebilirsiniz.Yani bir kadın evinin içinde tüm gün gezmelik kılık kıyafetle durmazki.Yani ben yeri geliyor evimin içinde çekiyorum pijamalarımı bluzumu(yarım kol)dışarı çıkmadan tüm gün onunla duruyorum.Yada çok gördüm ben dışarıda pardesüile gezipte o pardesünün altına askılı kıyafet giyip şort giydiğini.O bakımdan satılan kılık kıyafetin gösterişinden bellidir nerede giyilieeği.Allaı güllü taşlı süslü bir kıyafeti bir kadın sırf evinin içinde giymek için almaz.Birde gelip alan kadından da anlayabilirisn onu nerede giyeceğini.Kişi açıksa onuda dışarıda giyecek demektir.
Selametle canlar
 

Muhtazaf

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Mar 2008
Mesajlar
9,548
Tepki puanı
899
Puanları
113
Yaş
65
Web Sitesi
www.aydin-aydin.com
MÜSLÜMAN HANIMIN KIYAFETİNİN ÖZELLİKLERİ

İslâm'a göre kadının yabancı erkeklerle olan ilişkilerde giydiği elbisenin taşıması gereken özellikleri şöylece sıralayabiliriz:

1. Kadının kıyafeti; genel olarak (el ve yüz dışında) bütün vücudu örtmesi gerekir. Giyilen örtü; saçları da içine alacak şekilde bütün vücudu kapamalıdır. Vücudu, el ve yüz dışında hangi elbise kapatıyorsa, ismi ne olursa olsun kadın onu giyebilir.

2. Elbise vücut hatlarını belli etmeyecek şekilde bol olmalıdır. Kadının dar elbise giymesi dinimizce yasaklanmıştır. Vücut hatlarını belli eden dar elbiseler giyen kadınların "giyinik çıplak" ve "cehennemlik" olduğunu Peygamberimiz hadisinde haber vermektedir.

Şu hususu belirtmeliyiz ki haram olan dar giysiden kastımız giyilen dış elbisenin dar olmasıdır. Bunun dışında, bol pardesü ve çarşafın altına giyilen, büluz ve gömleklerin dar olmasında sakınca yoktur. Önemli olan dar bir kıyafetle dışarı çıkmamak ve erkeklere karşı, dar giysilerle vücudu teşhir etmemektir.

Günümüzde caddelerde, dar bir buluzla göğüslerini ve belini, dar (streç) pantolon ile kalça ve bacaklarını dışa vuran kadınlar "giyinik çıplak"lar hükmündedir.

3. İslâmî elbisenin bir özelliği de şeffaf ve ince olmamasıdır. İslâm, kadın teninin rengini gösteren kıyafetleri yasaklar. Hicâbtan maksat gizlemektir. Peygamberimiz, ince elbise giyen Hz. Esma'dan yüzünü çevirerek böyle giyinmesini menetmiştir.

Elbisenin ince (şeffaf) olmamasından kastımız "tenin rengini belli etmemesi" dir. Bir başka rivayette "Kadının kemiklerinin iriliğini erkeklere göstermemek" olduğu belirtilmektedir.

Dışarıdan bakıldığında elbisenin içinden insanın teni görünüyorsa -elbise ister kalın, ister ince olsun- böyle bir elbise ile setr-i avretin hasıl olmayacağı belirtilmiştir. (Fıkhî Risaleler, Dr. Faruk Beşer Seha Yay. s. 53.)

4. Müslüman kadınların giysisi, kafir kadınların giysilerine de benzememelidir. Bir hadislerinde: "Bir topluluğa benzemeye çalışan kişi, benzemeye çalıştığı toplumdandır." (Ebu Davud, Libas, 4) buyuran Peygamberimiz Hz. Muhammed (sav), başka din ve başka kültürden kadınlar gibi giyinen kadınların, onlara benzeyip onlardan olacağını açıkca beyan etmiştir.

Bu konuya Abdullah bin Amr'ın (ra) şu rivayeti de açıklık getirmektedir: "Resûlullah (sav) benim üzerimde dikkat çekici, altın renginde bir çeşit boya ile boyanmış iki elbise görünce şöyle dedi: "Bunlar kafirlerin elbiselerindendir, onları giyme!"

Bu ölçüleri verdikten sonra, bir de şimdiki halimizi düşünelim. Her çağda, kadın olsun erkek olsun, kafirlerin elbiselerine benzer kıyafetler, yüce dinimiz tarafından Müslümanlara yasaklanmışken, bugünkü halimiz herhalde pek iç açıcı olmasa gerek.

Şöyle bir düşünsek; halkı müslüman ülkelerin sokaklarındaki açık kıyafetli bir müslüman kızını, bir Alman, bir İngiliz ya da Fransız kızlarının arasına koysanız, acaba bunlar arasından ‘müslüman’ diye anılan kızı ayırdedebilir misiniz?


Sanırız hayır! O kadar birbirlerine benzeyeceklerdir ki bunlar arasında ‘müslüman’ olduğunu söyleyen kızın seçilmesi belki mümkün olmayacaktır.

Herkesin giysisi onun görüş ve yaşayışıyla ilintilidir, özündeki birikimin dışa vurmuş şeklidir ve kişiliğinin somutlaştırıcısıdır. Ve demekteyiz ki herkesin giysisi, kişinin onun aracılığıyla konumunu başkalarına ilan ettiği ve onunla kendisini tanıttığı şiarıdır. Yani müslüman kızın giydiği kıyafet, dininin şiarı, simgesi olmalıdır.

İmanlı kadına yaraşan, kendi inancına uygun ve onu yansıtıcı elbiseleri giymektir. Kâfirlere benzer biçimde giyinmekten kesinlikle kaçınmalıdır.

5. Bir kadının giyimi, kibir maksadı taşımamalıdır. Hadîs-i şeriflerde "şöhret" karşılığı olarak geçen kibir maksadıyla giyim haram kılınmıştır.

İbnül Esir der ki: "Şöhret" bir şeyin açıkça meydana çıkmasıdır. Burada maksat, giydiği elbisenin renkleri başkalarının renklerinden farklı olduğu için elbisesini insanlar arasında rahatlıkla görülsün ve böylelikle herkes ona bakarak, o da onlara karşı kibirlenerek ve kendini beğenerek büyüklenme (tekebbüre) kapılsın diye giyinen kimsedir.

Yüce Peygamberimiz (sav) şöyle buyururlar: "Kibirden dolayı elbiselerini sürüyen kimseye, kıyamet gününde rahmet nazarıyla Allah bakmaz." (Buhari, Libas, 20; Müslim, Libas, 42, 4)

"Kibirlenme ve çalım satma (gösteriş) olmadığı halde (bunlardan uzak kalarak) ye, iç ve giy." (Ebu Davud)

Bir müslümanın giyimi, başkalarını küçümsemek ve hava atmak için değil, Allah rızasına ve tevazuya uygun olmalıdır.

6. Müslümanın elbisesi her an temiz olmalıdır. Kıyafetin temiz olması, aynı zamanda ibadet etmenin de şartlarındandır.

Resûlullah (sav) hadîsinde şöyle buyurur: "Ashabım! Sizler Mü'min kardeşlerinizin yanına varacaksınız. Binaenaleyh bineklerinize dikkat ediniz. Kıyafet ve elbiselerinizi düzeltiniz ki insanlar arasında parmakla görülebilecek gibi olasınız. Çünkü Allah çirkinliği, çirkin söz söylemeye özenenleri sevmez.” (Riyazüs Salihin, 11/196)

7. Bir insanın elbisesi sade ve güzel olmalı ve süslü, dikkat çekici özellikler taşımamalıdır. (Yabancı erkeklere karşı) İslâmi örtünmenin bu özelliğini Nur Suresinin 31. ayetindeki "Süslerini göstermesinler" ifadesinden öğreniyoruz.

Giysi başlı-başına ziynet olmamalıdır. Kadının dışarı çıktığında giydiği elbiseye erkeklerin bakışlarının takılmaması için dış elbise ziynet (süs/süslü) olmamalı yani sade olmalıdır.

Bunun delili şu ayet-i kerimedir: "Evleriniz de oturun, ilk cahiliye devri kadınlarının açılıp saçıldığı gibi açılıp saçılarak yürümeyin." (Ahzab Sûresi, 33)

Peygamberimiz bir hadîs-i şerifinde: "Giyimde sadelik, imandandır." (Ebu Davud, Tereccül, 2) buyurur.

Bir toplumda bazı kadınların aşırı derecede süslü, dikkat çekici ve pahalı elbise giymesi, toplumdaki dengeyi bozar ve toplumda gösterişi hakim kılar. İslâma göre, insanların üstünlüğü elbiseyle değil ancak takva ile belirlenir.

Kur'an'a göre, elbise vücudu sadece örtmekle kalmaz, insanı aynı zamanda takvaya götüren bir araçtır. İslâm, takvayı (iç ve dış bütünlüğü) zedeleyen lüks ve dikkat çekici elbiselerin de giyilmesini hoş görmez.

İslâm Dini, bir kadının israfa kaçıcı, lüks, renk cümbüşü, parlak v.b.g. özelliklere sahip elbise giymesini tasvip etmez.

Günümüzde bazı bayanlar örtündüklerini zannederek dikkat çekici renklere (fosforlu, albenili renklere) bürünmekte ve erkeklerin dikkatini çekmektedirler. Bu kişiler, başları örtülü de olsa çarpıcı renklere büründüklerinden dolayı, hakiki manada örtünmenin gereğini yerine getirmiş sayılmazlar. Örtüden amaç kadının zinetini saklamaktır. Bunun da siyah ya da koyu renklerle daha iyi yapılacağı açıktır.

Tesettür emri ilk vahyedildiğinde Ensar kadınlarının siyah elbiseler giydiklerini Sabuni, "Ahkamül Kur'an" adlı eserinde haber vermektedir. Yine Habibe binti Abbad adlı hanım sahabinin "Hz. Aişe'nin üzerinde siyah bir başörtüsü gördüm" (Tabakat-ı İbn Saad) rivayeti bize bu konuda örnek sayılır.

Elbisenin sade olması istenirken, tabiî ki çirkin olması da kastedilmemektedir. İslâm, pejmurde bir kıyafeti de öngörmez. Elbise; lüks olmayan, saygı uyandırıcı, bakanların hafife almalarını engelleyici, bedeni yakıştırıcı özelliklere de sahip olmalıdır. İşte bu anlayışla, giyilen elbise ideal giyimdir.


8. Bir diğer özellik de kadının örtüsünden parfüm ve güzel koku gelmemelidir. Çünkü bir kadının elbisesinden güzel koku gelmesi erkekleri cezbeder. Bir hadîsi şerifte Peygamberimiz: "Bir kadın güzel koku sürünerek erkeklerin arasından geçer ve erkekler o kokuyu alırlarsa o kadın zânidir (zina yapan)." (Kütüb-i Sitte, İbrahim Canan, 7/521) demiştir.

Dinimiz kadının parfümlü elbise giymesini kendi cinsleri arasında veya kocasına karşı helâl görülür. İslâm, kadınların sokaklarda parfümlü giysilerle arzı endam etmesini ve kıyafetine koku sürünüp bunu erkeklere hissettirmesini yasaklamıştır.

9. Müslüman kadının elbisesinin boyu da itidalli olmalıdır. Dinimize göre kadının elbisesi ne kısa, ne de yerde sürünecek kadar uzun olmalı, topukları kapatacak hizada bulunmalıdır. Elbise, avret yerleri örtecek uzunlukta olmalıdır.

Giyilen kıyafet, kadının baştan ayağa kadar olan kısmını örtmelidir. Bacaklarını tamamen örtmeyen bir etek giydiği halde "Benim eteğimin uzunluğu dizkapağımın altına ulaştığı için örtünmüş sayılırım" şeklinde düşünenler yanılgı içindedirler.

Bahsettiğimiz gibi kadının avret kısmı diz kapağına kadar değil ayaklara kadar (bacaklar da dahil) olan kısımdır. En azından uzunluğu dirseklerin altına kadar uzanan eteğin altına, kalın ve cildi belli etmeyen çorap giyilirse örtünme ifa edilmiş olur.

Çarşı-pazarda, gayet uzun olduğu halde yırtmaçlı etek giyenleri de görüyoruz. Her adım atışında bacakları yırtmaçtan görülen kadınlar, Peygamberimizin buyurduğu gibi "giyinik çıplaklar"dır. Onların mini eteklilerden farkı yoktur.

Günümüzde örneklerini gördüğümüz, çarşaf ya da ayak topuklarına kadar uzanıp yerde sürünmeyen tesettür kıyafetleri bu konuda ideal giysilerdir.

10. Elbise, insanı soğuk ve sıcaktan koruyacak özelliklere sahip olmalıdır. Hanefî Fukehâsı "Mükellefin (Erkek ve kadının) avret mahallini örtecek, sıcak ve soğuktan gelebilecek her türlü zararı ortadan kaldırabilecek şekilde giyinmesi farzdır." Hükmünde müttefiktir.

Allah'ın insana emanet olarak verdiği bedeni, dış etkilere karşı koruyucu elbise giymek de müslümanın önemli görevlerindendir. Müslümanlar yaşadığı coğrafyaya göre elbiselerini seçerler. Arabistanda yaşayan bir müslüman ile Kuzey Kutbunda yaşayan bir müslümanın (soğukluk ve sıcaklık açısından) aynı elbiseyi giymesi mümkün değildir. Ama elbiselerde aranan ortak özellik; elbiselerin avret yerlerini kapatıp, vücut hatlarını belli etmeyen bollukta olmasıdır.

11. Müslüman kadın, İslâmi bilinçten kaynaklanmayan moda ve modern asrın zevklerine göre değil, kendi inançlarına uygun elbiseleri seçmesi inancının bir gereğidir. Kadının tesettüre uymasındaki amaç; Allah'ın rızasını sağlamaktır. İslâmda giyimin durumu da "Ameller ancak niyetlere göredir. Herkes yaptığı niyete göre karşılık görür.." hadîsinde belirtilen ölçü dahilindedir.

Yani bu dünyaya denenmek için gelen kişiler, giyimiyle kimi taklit ediyorsa onunla beraber haşrolunacak, onların safında yeralacaktır.

12. Vahşî hayvanların deri ve kürklerinin elbise olarak kullanılmayacağı fıkıh kitaplarında yer almaktadır. Peygamber Efendimiz, vahşî hayvanların derilerinden yapılan kürk ve samur gibi elbiseleri müslümanlara yasak kılmıştır.

Lüks bir giyim olan vahşi hayvanların derilerinden yapılan kıyafet hem hüküm bakımından, hem de dikiş yönünden İslâma ve hicâba aykırıdır.
HASAN ÇALIŞKAN

Yorumlar
BEN YENİ KAPANDIM. KAPANMA KARARI ALDIKTAN SONRA KENDİME USULÜNE UYGUN (BOL UZUN VE SADE) PARDESÜ VB. ALMAK İÇİN MAĞAZALARI DOLAŞTIĞIMDA BÜYÜK ŞOK YAŞADIM. BANA SUNULAN KIYAFETLERİN HEPSİ DE BİRBİRİNE BENZİYORDU VE HEPSİ DARACIKTI. NEDEN HEP DAR ŞEYLER VAR DİYE SORDUĞUMDA "MODA BÖYLE" CEVABINI ALDIM. GEZMEDİĞİM TESETTÜR MAĞAZASI KALMADI SONUNDA ARADIĞIMI X BİR MAĞAZADA BULDUM. AYRICA BİR KAÇ TESETTÜR MAĞAZASINDA NADİREN İSTEDİĞİMİZ STANDARTLARDA KIAFETLER VAR FAKAT FAHİŞ FİYATLARDA. EN İYİSİ DİKTİRMEK BENCE... YOKSA YAZI VE KIŞI BİRER KIYAFETLE GEÇİRMEK ZORUNDA KALACAĞIZ.


SELAM(UN ALEYKÜM), YAZI ÇOK GÜZEL OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLK. BİR ÇOK HANIM KIZLARIMIZDAKİ SORUNLAR BU KRİTERLERDE, DÜZGÜN TESETTÜRLU KIYAFET BULAMAMALARI.

HERKEZ ÇARŞAF GİYEMİYOR İSTESELERDE. BİZE EN BÜYÜK YARDIMI BU TUR GİYİSİLERİ NERDEN BULABİLCEĞİMİZİ SÖYLEMENİZDİR.

TANIDIKLARIM "BULAMYORUM, NAPİYİMKİ" CEVABİNİ VERİYORLAR BANA, ERKEKLERİN İŞİ YİNE KOLAY FAKAT KIZ ÇOCUGU ÇOK DAHA TİTİZ OLMASİ GEREKLİ. DİKKAT CEKMİYECEK KİYAFETLER NELERDİR, BUNUN OLUMLU YOLUDA OLMALI HERKEZ PARDÜSE ALAMIYOR FİYATLARDAN DOLAYI.
ALLAH TÜM MÜSLÜMANLARİN YARDIMCISI OLSUN.

HAYIRLI GÜNLER ÖNCELİKLER BİZE DOĞRU YOLU GÖSTERDİĞİNİZ İÇİN HEPİNİZDEN ALLAH RAZI OLSUN ..! BENİM Bİ SORUM OLCAK, BEN KAPALIYIM, BAŞIM KAPALI, DİNİ GÖREVLERİMİ ELİMDEN GELENİ KADAR YAPIYORUM.. AMA BENİM ÇARŞAFA KARŞI ÇOK HIRSIM VAR GİYMEYİ AŞIRI İSTİYORUM, GİYEN YAŞITLARIMA ÖZENİYORUM... VE KALPTEN İSTİYORUM. AMA AİLEM KARŞI ÇIKIYOR NE YAPABİLİRİM? LÜTFEN CEVAPLAYINIZ..!

CEVAP: KIYMETLİ OKURUMUZ, ÖRTÜNMEYİ SAĞLAYACAK BÜTÜN GİYİM ÇEŞİTLERİ CAİZDİR, ALİMLERİMİZE GÖRE ÇARŞAF BUNLARIN İÇİNDE TAKVAYA EN YAKIN OLANLARINDAN BİRİSİDİR. FAKAT AİLENİZ KARŞI ÇIKIYORSA ONLARA UYMAKTAN BAŞKA BİR SEÇENEĞİNİZ YOK. (SİZ BİR GENÇ KIZ İSENİZ) ANNE VE BABANIZIN SÖZÜNE UYMALISINIZ. BELKİ ONLAR DA SİZİN İÇİN BU DURUMU DAHA İYİ GÖRDÜKLERİNDEN ÖYLE SÖYLÜYORLARDIR. YİNE DE ZAMAN İÇİNDE FİKİR DEĞİŞTİREBİLİRLER.

SİZİN SÖZ VE TAVIRLARINIZ DA ÖNEMLİ. MAALESEF GÜNÜMÜZDE ÇARŞAFA BÜRÜNÜP İÇİNİ DOLDURAMAYANALAR ÇOĞUNLUKTADIR. YANİ TUTUM VE DAVRANIŞLARI ÇARŞAFIN TAKVA SEVİYESİNİN ÇOK ALTINDA KALAN NİCE İNSAN GÖRÜYORUZ. SİZ EN İYİSİ ŞU DURUMDA TAKVANIZI ARTIRMAYA ÇALIŞINIZ, HER İŞ BİR NASİB MESELESİDİR.


www.gulistandergisi.com
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt