Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Abdülkadir Geylani Hz. (2 Kullanıcı)

yildirim18

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 May 2009
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
lütfen dikkat

lütfen dikkat

güzel arkadasım bizim din adına hüccet olarak kabul ettiğimiz 2 şey vardır
1. si KURANI KERİM
2.si Peygamberin sünneti
sen bana bunların dışında din adına bir bilgi getiremezsin tamam getirdin diyelim bu bilgilerin kaynağını göster derim sana
Allah’tan istenebilecek şeyleri, Allah’ın dışında başka kişilerden, ölülerden, mezarlardan, yatırlardan, şeyhlerden ve somut veya soyut putlardan istemek, bu anlamdaki sıkıntıların onlar tarafından giderilmesini beklemek Tevhid inancına aykırıdır. Allah’tan istenebilecek bir şey kesinlikle ne sağ ne de ölmüş kullardan istenir. Ölmüş kişilerin kendisi için Allah’a duâ etmelerini istemek de aynıdır. Bilindiği gibi ölenlerin böyle şeylere güçleri yetmez. Çünkü dünyada iken fani ve gücü çok sınırlı olan insan, öldükten sonra çürüyüp toprak olur. Kendisine bile bir hayrı olmayan kemiklerin, dirilere ne faydası dokunabilir? Ölmüşlerden medet umanların bu anlayışlarını anlamak mümkün değildir. Böyle bir tavır Allah’a ortak koşmaktır ve İslâm’la bağdaşmaz.

İbâdette ve duâda zaten aracı olmaz. İslâm inancı buna izin vermemektedir. İbâdetlerinde herhangi bir şeyi, ölmüşleri veya putlarını aracı kılanlar, onlarla Allah’a yaklaşmak isteyenler müşriklerdir. Onlar, Allah’ın dışındaki birtakım varlıklardan, ya da tanrı edindikleri şeylerden istekte bulunurlar, onlara duâ ederler. Bir kulun Allah’tan istemesi gereken şeyleri onlardan isterler. Şüphesiz bütün bunlar şirk olan ‘tevessül’ yollarıdır. Kur’an şöyle diyor; “De ki; Allah’ı bırakıp da O’nun yerine kendinize ilâh edindiklerinizi çağırın yardımınıza. Onlar sizin herhangi bir sıkıntınızı gideremeyecekleri gibi, size gelecek herhangi bir belâyı da savamazlar.” (17/İsrâ, 56)

Duâ ve ibâdette bir başka varlığı aracı koyma sapıklık olduğu gibi buna ihtiyaç da yoktur. Tekrar edelim ki Allah (c.c.) kullarına, kendilerinden daha yakındır. Duâ veya ibâdet edenin duâsını işitir, ibâdetini bilir ve karşılığını verir. İhlâsla ibâdet edenlerden haberi vardır ve onların yaptıkları sâlih amellerin mükâfatını fazlasıyla onlara öder (2/Bakara, 186)...
arapçaya vakıf olan arkadaşlar iyi bilir LA İLAHE İLLALLAH lafzındaki ilah (idol- veli-ermiş) gbi anlamlarda kullanılmıştır. ne yani ebu cehil allaha inanmıyormuydu tabiki inanıyordu
lebbeyk allahümme lebbeyk diyerek kabeyi tavaf ediyordu hacılara ziyafet veriyordu onlara konaklama yeri sağlıyordu ama nerde kaybetti ; tabikide mekkenin o büyük putları (lat uzza mena.... bunlar mekke de eskiden yasayan biri kadın allahüalem saman ve büyücü kimseler yani halk tarafından kutsal sayılan kimseler ) i unutmamak için yaptıkları hatırlatma aracı idi . yoksa mekkeliler tabiki sadece bir taşa tabacak kadar ahmak insanlar değillerdi
ve son kez soruyorum YÜCE RABBİM bize şah damarımız kadar yakınken biz araya neden aracı koymak gereksinimi duyuyoruz.. bunun cevabını kendi bünyemizde vermemiz gerekiyor
inşallah rabbimin hidayetine vasıl olursunuz okuduğunuz için allah razı olsun ...
 

Leyla_Ebedi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Şub 2008
Mesajlar
331
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
17
Tasavvuf hâldir, söz değildir, söz ile ele geçmez. (Abdülkadir Geylani Hz.)
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt