AHSEN-I FIGAN
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 22 Nis 2007
- Mesajlar
- 1,021
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
"ancak davete icabet lazımdır dediğimiz davet yeri, günah işlemekten uzak olan yerdir.orda davul, zurna, ney, keman, saz, ve tanbur gibi çalgılar, genç kadınlar, şarkıcı okuyucular gibi günah ve yasak olan şeyler varsa, davet olunan kimse böyle yerlerde oturmamalıdır.zira bunların hepsi haramdır.düğünde def için cevaz vardır. düdük ve raks ile söylenen sözü dinlemek mekruhtur.bazı müfessirler(lehvel hadis)ayeti kerimesinin teganni ve şiir diye tefsir eylemiştir.bazı hadisi şeriflerde bildirildi ki;
teganni yani okuyucunun nağme ile terennüm ettiği şeyler, suyun bakla, hububat, ve sebzeleri büyüttüğü gibi kalbde nifak büyütür.buyurmuştur.
GUNYE'TÜT TALİBİN SYF 54-55;
çalgı hariç nağmeyle söylenen şiirler iki kısındır. biri mübah diğeri haramdır.mübah olan dini ve aklı zayıflatmayan haram olan ise bunu aksidir.oyun ve eğlencede kullanılan böyle olsada, olmasada yasak ve haramdır.kötü ve saçma sapan sözlerden ibaret olan şiirlerşarkılar iyi yönden yasak ve haram olur.kur'an-ı kerimi çalgıların tegannisine benzer bir şekilde okumak çok kötü ve yasaktır.ekseriya tecvid ve usule uymaz.
GUNYE'TÜT TALİBİN SYF 228;
"Ebu hureyre (radyallahu anh);RASULULLAH SALLALLAHU ALEYHİ VESSELLEM' in huzura gelen bir kimse "YA RASULLALLAH ses çok hoşuma gidiyor ondan çok haz alıyorum cennette güzel ses varmıdır?sordu.
cevabında;nefsimyed-i kudretinde olan ALLAH'a yemin ederim ki, cennette bir ağaca dünyada bana ibadet eden beni zikredip çalgı ve oyun aletlerinin sesine kulak vermeyen kullarıma işittirmek için nağmeye başla diye vahiy ve işaret olunur.bu anda ağaç insanlarının bir benzerini duymadığı güzel bir ses ile CENAB-I HAKKI tesbih ve tasdik eder.onlara duyurup surur ve neşeye müsteğrak eder.buyurdu.
"biz sema, nağme ve raksı caiz görmüyoruz"syf(453)
lahika;imam-ı şarani'nin eserinden;
"hakim-i tirmizinin nevaridul usul eserinden rivayet ettiği hadisi şerif;
her kim şarkı sesine kulak verirse onunruhanileri dinlemesine izin verilmez buyurdu,.
ordakilerden biri tarafından (YA RASULLULLAH ruhaniler kımdir?)diye soruldu.
RASULULLAH;cennet ehlinin okuyucularıdır. buyurdu.
GAVSULAZAM ŞEYH SEYYİD ABDULKADİR GEYLANİ(K.S)GUNYE'TÜT TALİBİN (türkçe tercümesi bereket yayın evi)
teganni yani okuyucunun nağme ile terennüm ettiği şeyler, suyun bakla, hububat, ve sebzeleri büyüttüğü gibi kalbde nifak büyütür.buyurmuştur.
GUNYE'TÜT TALİBİN SYF 54-55;
çalgı hariç nağmeyle söylenen şiirler iki kısındır. biri mübah diğeri haramdır.mübah olan dini ve aklı zayıflatmayan haram olan ise bunu aksidir.oyun ve eğlencede kullanılan böyle olsada, olmasada yasak ve haramdır.kötü ve saçma sapan sözlerden ibaret olan şiirlerşarkılar iyi yönden yasak ve haram olur.kur'an-ı kerimi çalgıların tegannisine benzer bir şekilde okumak çok kötü ve yasaktır.ekseriya tecvid ve usule uymaz.
GUNYE'TÜT TALİBİN SYF 228;
"Ebu hureyre (radyallahu anh);RASULULLAH SALLALLAHU ALEYHİ VESSELLEM' in huzura gelen bir kimse "YA RASULLALLAH ses çok hoşuma gidiyor ondan çok haz alıyorum cennette güzel ses varmıdır?sordu.
cevabında;nefsimyed-i kudretinde olan ALLAH'a yemin ederim ki, cennette bir ağaca dünyada bana ibadet eden beni zikredip çalgı ve oyun aletlerinin sesine kulak vermeyen kullarıma işittirmek için nağmeye başla diye vahiy ve işaret olunur.bu anda ağaç insanlarının bir benzerini duymadığı güzel bir ses ile CENAB-I HAKKI tesbih ve tasdik eder.onlara duyurup surur ve neşeye müsteğrak eder.buyurdu.
"biz sema, nağme ve raksı caiz görmüyoruz"syf(453)
lahika;imam-ı şarani'nin eserinden;
"hakim-i tirmizinin nevaridul usul eserinden rivayet ettiği hadisi şerif;
her kim şarkı sesine kulak verirse onunruhanileri dinlemesine izin verilmez buyurdu,.
ordakilerden biri tarafından (YA RASULLULLAH ruhaniler kımdir?)diye soruldu.
RASULULLAH;cennet ehlinin okuyucularıdır. buyurdu.
GAVSULAZAM ŞEYH SEYYİD ABDULKADİR GEYLANİ(K.S)GUNYE'TÜT TALİBİN (türkçe tercümesi bereket yayın evi)