Hz. ömer , Hz. Peygamber’in Sünnet’lerini derlemek için ashâbın
ileri gelenleriyle istişarede bulunmuş ve onların çoğunluğu da
O’nun bu görüşünü benimsemişlerdir. Bir ay kadar düşündükten
sonra bu fikrinden vazgeçmiş ve sebebini de “Bir kavim hatırladım.
Onlar bir kitap yazdılar, onun üzerine eğildiler ve Allah’ın kitabını
terk ettiler.” şeklinde açıklamıştır...
(İbn Sa‘d, Ebû Abdullah Muhammed b. Sa’d b. Meni‘ ez-Zührî (230/845), et-
Tabakâtü’l-Kübrâ, (Haz. Dr. İhsan Abbas), Beyrut 1985/1405, III, 287; Belâzürî,
Ebü'l-Abbas Ahmed b. Yahyâ b. Cabir (279/892))
aslında zıt olmaya kalsa anlıcaz ama o açık açık alimlere laf ediyorEsselamu aleykum...
Sizin mesajlarinizda, herkesinkine zit gelen bir uslup goruyorum surekli, bu yuzden bu yazdiginiza da sasirmadim. Gun Isigi ablamizin niyeti yalnizca Kur'an tefsiri olan Risale-i Nur'u paylasmak olmus ve siz yine insanlarin guzel niyetlerine, yaptiklarina bakmadan hukum vermissiniz. Sizi anlamak zor, Allah kalbinize yumusaklik versin.
sahiner Risale-i nur okudunmu hic hayatinda. Ben hepsini okuyamadim sadece sozlerden birini okudum. Orda nur talebeleri Kuran birakip risalei nuru kuranin yerine gecirmiyorki. Risalei nurda satir basi nerdeyse kuranda bir ayet ve aciklamasi var. SOnra bu nurlar her sohbetin sonunda mutlaka bir asir okurlar Kuranda. Yani tasavvuf bitti sira nurlari mi geldi. Birak insanlar istedigini paylassin forumda. Mesaj kirliligi yapmayalim.
Allah razı olsun paylaşım için..
Risale-i Nur, El-Mizan, Fi Zilal ve Min Vahy'il-Kur'an gibi.. nurani eserler, geçen asrın en güzel Kur'an Tefsirleridir..
Karşı çıkanları Allah ıslah etsin... Delil olarak da onları Kur'an'ın önüne geçirme ihtimali sunuşmuş.. Heyhat..!
"Peygamber size ne verirse onu alın.. Neyi yasakladıysa ondan kaçının", "De ki: Allah'ı seviyorsanız, bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin" , "Kendilerine, indirileni insanlara (beyan ve tefsir edip) açıklayasın diye sana Kur'an'ı indirdik".. ilahi fermanları hadise bu kadar önem vermişken..
O hazretler "Hz Peygamberin hadislerini nakletmeme, yazmama" kararı verdikleri için, bugün sahih hadis, uydurma hadis sıkıntısı yaşıyoruz zaten..
Keşke, yazılsaydı da, Hz Peygamber'in tefsir hükmündeki tüm sahih hadisleri elimizde olaydı..
Hadis rivayeti bunca önemliyken, yazılmaması hatasını ikrar ediyorsanız Şahiner kardeşim, yani aktardığınız bu sözler ve gerekçesi tamamen doğruysa eğer, bu sözleri Vahabi zihniyetinin baş amiri İbn-i Teymiye'nin kitapları için neden söylemiyorsunuz?
Bilirsiniz, İbn-i Teymiye, ve Abdulvehhab'ın.. Sözlerinin yazılı olduğu kitaplar.. Hani, Tasavvufu, Şiayı tamamen, ehl-i sünneti üstü kapalı olarak (kişileştirirsek, Mevlana, Abdulkadir Geylani, Said Nursi ve Şemsi Tebrizi gibi hazretleri) reddeden herkesin kitaplığında bulunanlardan..
amin ecmain... inanın herkese zıt olmak gibi bir kaygı taşımıyorum. ama eleştirel bakış sahiplerininde kaçamıyacağı bir sonuç bu galiba.. alimlere hakaret aklımın ucundan bile geçmez.. fikir eleştirisi yaparken mecburen isim geçiyor. kullandığım kelimeler alimin şahsına yönelik
değildir. fikrine yöneliktir. ama mecburen fikri şahısla birlikte yazmak durumunda kaldığımdan böyle bir sonuç çıkıyor.. selamlar ve dualar üzerize olsun...
ben hepsini okudum...!
Ama bununda kendinize ve -Allah korusun- ahiretinize zarar verebilecegini de biliyorsunuz demektir. Sems konusunda da ayni sey soz konusu, size dua ediyorum ayriyetten o kadar kafama takildi yani... Allah razi olsun guzel selaminiz ve dualariniz icin... Feimanillah.
Nasil dusunerek okudugunuza bagli... Semsi Tebrizi'ye, Said Nursi'ye bu denli konusmaniz gercekten cok uzucu.
insanların yanlışlarını söylemek niye üzücü...amaç bu ise...