Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Namaz da konsantre sorunu ve Kuran (1 Kullanıcı)

valve

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Şub 2013
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Merhaba arkadaşlar, foruma bu gün üye oldum öncelikle selamlar, bundan önce bir çok forumda bulunduğum ve birkaç forumda halen yöneticilik yaptığım için forumda işleyiş hakkında bilgim vardır dedikten sonra konuya geleyim, Arkadaşlar deizm başta olmak üzere bir çok inanışı araştırdım ve bunların sonucunda Allah’ın varlığına birliğine ve Muhammed Mustafa’nın onun kulu ve elçisi olduğuna inandım. Kuran-ı Kerim’de geçen Nuh 15, Zariyat 47, Furkan 53 Enbiya 104 gibi ayetler bana yol gösterdi, ama iki sorum var ;

1- Namaz kılarken günlük hayatta aklıma gelmeyen sorunlar, sorular, küçük detaylar aklıma gelip namaza konsantre olamamamı sağlıyor ve bu beni oldukça rahatsız ediyor, bunun önüne nasıl geçilir ne yapmam gerekir ?
2- Kuran-ı Kerim okurken bazı ayetler sanki kul ağzından çıkmış gibi geliyor elimde olmadan böyle bir hisse kapılıyorum ve bu beni oldukça üzüyor, örneğin Azhap 37- 50 bu sorundan nasıl kurtulunur ?

Görüşlerinizi bekliyorum bu konu benim için cidden önemli, cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 

tsunami

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eyl 2006
Mesajlar
4,691
Tepki puanı
15
Puanları
36
Yaş
38
Selamun aleykum uyeliginiz hayirlara vesile ve daimi olur insallah. Bahsettiginiz konu yani namaz kilarken kur'an-i kerim okurken akliniza gelen yanlis dusunceler seytanin vesveseleridir ve her muminin basinda olandir sakin bunu iman eksikligi olarak algilamayiniz cunku vesvese varsa iman vardir yani imani olana vesvese seytanin durtusu gelir bunu yenmek tam anlamiyla yok etmek mumkun degildir siz iman ettikce seytan size her yonden yaklasmaya calisacaktir sakin ona yenilmeyiniz dusman pusuda sizin en kucuk tereddutunuz onu ataga gecirecektir onun icin daimi Allah i aniniz yolundan ayrilmayiniz selametle dua ile....
 

denizderya35

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
173
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
36
evet bende namaz kılarken dua ederken aklıma gün içinde yaşadıklarım geliyor ağzım dua ederken beynimden herşey geçebiliyor çok rahatsız oluyorum ama farkettiğim anda içimden allahtan özür diliyorum ve okudugum duanın yada namazın anlamını düşünerek devam ediyorum. aslında 1 ayetel kürsi okuyup namaza öyle başlamak belki faydalı olabilir.
 

çelebiler

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
21 Tem 2012
Mesajlar
75
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
54
"Ey iman edenler! Sarhoşken, ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüpken de -yolculuk halinde olmanız müstesna- boy abdesti alıncaya kadar namaza yaklaşmayın." (Nisa 43)

Sevgili Kardeşim

Bu bahsettiğiniz sıkıntımızın sebebi yukarıdaki Nisa suresi 43. ayette Rabbimizin bizden istediği namazın olmazsa olmaz şartına riayet etmememiz sebebiyledir.Malesef pek çoğumuz sarhoş gibi namaz kılıyoruz.

(Bunu söylerken Arapça bilmediğinizi ya da okuduğumuz surelerin meallerini namazda iken aklımızdan geçiremeden okuyarak, ne söylediğimizi bilmediğimizi farz ederek söylüyorum.Arapça biliyor ya da ayetlerin meallerine namazda iken vakıf olabiliyorsanız bağışlayın beni.)

Yani Arapça bilmediğimiz için genelde namazda ne okuduğumuza vakıf olamıyoruz.Zihnimiz okuduğumuz ayetlerin manalarıyla meşgul olamadığı için de başka düşüncelere dalabiliyoruz.Namazda okuduğumuz surelerin meallerini bilerek okursak zihnimizde Rabbimizin bize verdiği mesajlarla meşgul olacaktır.Böylece kıldığımız namazların keyfiyeti,kalitesi artacaktır.Eğer namazlarda okuduğumuz surelerin meallerini bilmiyorsanız.Okuduğunuz surelerin meallerini öğrenmenizi tavsiye ederim.Böylece surelerin manalarını tefekkür ederek kılacağınız namazlarınızdan umduğunuz keyfiyet ve faydayı görebilirsiniz.İnşallah.

Ahzab 37. ayet
Bu ayette Araplarca kanunlaşmış olan bir geleneğin terk edilerek evlatlık sisteminin Allah'ın istediği hale getirilişi vardır.Yani Hz. Zeyd Peygamberimizin evlatlığı idi bahsettiğim geleneğe göre bir kişi bir başka kişiyi evlatlık edinmişse evlatlık olan kişi evlatlık edinen kişinin öz evladı imiş gibi muamele görürdü.Yani nasıl ki bizim evladımızın evlendiği kişi bizim kızımız hükmünde ise o kız yani gelin evladımızdan boşansa dahi o bizim kızımız sayılarak ömür boyu onunla evlenmemiz haram ise o dönemdeki Araplarda da evlatlık kişilerin hukuku da böyleydi.Öz oğlu gibi sayılır bu evlilik kanunları ona göre düzenlenir mirastan öz evlat gibi pay alırdı.Peygamberimizin bu evliliği ile evlatlık hukuku düzenlenmiş oldu.Bu gibi kurallar Peygamberimizin örnekliği ile bizlere öğretilir ve ona gelen ayetlerle bu kurallar düzenlenirdi ki sonralarda da bu kurallara itirazlar engellenmiş olurdu.Çünkü Peygamberimiz tarafından bizzat uygulanmış olması doğruluğu konusunda hiçbir şüpheye yer bırakılmazdı.

Ahzab 50. ayet
Burada da evlenme kanunlarının düzenlenmesi vardır.Yine Peygamberimiz üzerinden tüm müslümanlara bu kanunların nasıl olacağı öğretilir.Cariye ile evlenme konusunda Nisa 25. ayetede bakarak bu ayeti daha iyi anlıyabilirsiniz.Akraba kızları ile de evlenilebilecği belirtilir Ahzab 50 de.

Sorunuzdan anladığım bu ayetteki

" Ayrıca, diğer mü’minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber’e bağışlayan, Peygamber’in de kendisini nikâhlamak istediği herhangi bir mü’min kadını da (sana helâl kıldık.) "

ifadeleri kafanızı karıştırmış olabilir.O da şu dur.Genel olarak tüm toplumlarda evlilik talebi erkekten kadına gelir.Tersi olduğu da olabilir ancak bunun yaygınlaşması,erkeğin bir kadınla mehirsiz olarak evlenmesi daha sonraları boşanma durumlarında kadın için bir sıkıntıya dönüşebilir.Erkek bu durumu istismar edebilir.O yüzden mehirsiz evlenmek diğer mümin erkeklere değilde Peygamberimize has kılınmıştır.Birincisi burada kadını korumak vardır.
İkincisi Peygamberimiz yukarıda kendisine verilen bu ayrıcalığı hiçbir evliliğinde kullanmamıştır.Yani her beğendiği kadın ile evlenip keyif sürmemiştir.Bazı kimselerce bu çok evlilik istismar konusu edilerek sanki Peygamberimizin çok evliliği kendisi için bir keyfi avantajmış gibi gösterilse de Peygamberimizin tüm evlilikleri bir ihtiyaca binaendir.Üstelik bu evlilikleri de kendisi için çoğu zaman sıkıntı sebebi olmuş hatta eşlerine "isterseniz sizi güzellikle boşayayım" teklifinde bulunma noktasına kadar gelmiştir.

Bu konuda da tavsiyem Peygamberimizin evliliklerini araştırırsanız bu ayetlerle alakalı kalbinizde hiçbir şüphenin kalmayacağına eminim.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt