"Sizin veliniz evvel Allah, sonra Resulü, sonra o iyman etmiş olanlardır ki namaza devam ederler ve rükû' halinde zekât verirler"
burada bahsedilen sey: bir cocuk gibi oldugumuzu dşünün veli toplantısına kimle gidersin ?
allah ta heryerde mümin kulu ile birliktedir bir EN büyük olarak onu sarmaktadır. size sahip cıkan ilkin Allahtır. sonra rasuludur. sonra iman edenlerdir.
arkadaşının İman etmiş olması kurana göre şarttır.
ateistten komünistten gavurdan dost yaran arkadas olmaz.
salam aleykum kardeş bir kardeşiniz olarak size tavsiyem bazı konularda cevaplar yazıyorsunuz soruya cevap şeklinde ves...din konusunda konuştuğumuz zaman bunu mutlaka Kuran ve sünnete delilleriyle yazalım...mesela birisi soru sorarken bunu yapmak mümkün mü "yap zira o şoyle şoyledir diye" gelişi güzel cevap vermek yerine Kuran ve sünnetten delillerle ve alimlerin görüşleriyle yazsak güzel olmaz mı?
zira biz bize sorulan bir konuda görüş bildirirken isabet etsek bile (yani kuran ve sünnete göre dogru sölesek bile) ecier almayız günah kazanırız...çünki bu din akıl dini, benim görüşüm budur, uygun olanı budur, bence şöledir dini değil...Tevhid dini ve her şey deliliyle zikr edilmesi lazim..burada ictihad edecek ne alim yokki...ama cogu konuda kardeşler gelişi güzel cevaplar veriyor bundan çekinmek daha doğru bence....bunu ilk önce kendime diyorum sonra kabul ederseniz size ve tüm kardeşlere...
mesela burada kardeş ayet sormuş siz herhangi bir tefsirden cevap yazacaginiza kendiniz ayeti tefsir etmiş gibi cevap yazmışssınız...bunlara Allah rızası için dikkat edelim
Amr İbni'l-Âs (r.a) anlatıyor: "Resulullah (s.a.s) buyurdular ki:
“Allah ilmi insanlardan çekip almak suretiyle kaldırmaz. Alimlerin ruhlarını alarak ilmi kaldırır. İnsanlarda cahillere tabi olurlar. O cahiller hem kendileri sapar hem de kendilerine tabi olanları saptırırlar.”
(Buhari-Müslim)
Ebu Hanife şöyle demiştir:
“Delilimi bilmeyen bir kimsenin yalnız benim sözümle fetva vermesi doğru değildir.”
İmam Malik şöyle demiştir:
“Rasulullah hariç her kesin sözü ret de edilir kabulde edilir.”
Hakim ve beyhaki Şafiden pek çok defa şöyle dediğini nakletmişlerdir:
“Eğer bir hadis sahih ise benim mezhebim odur.”
Ahmet bin Hanbel şöyle demiştir:
“Allah rasulünün sözü varken hiç kimseye söz düşmez” (el-İnsaf-fi Beyani Esbabi’l-İhtilaf)