Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

İSLÂM'DA YÖNETİM NİZAMI Tek Bir Halife Nasbetmek Farzdır---Hükümleri Benimseme Hakk (1 Kullanıcı)

HUSEYIN SASMAZ

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
1,204
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
60
İSLÂM'DA YÖNETİM NİZAMI

Tek Bir Halife Nasbetmek Farzdır

Üçüncü kural, tüm Müslümanlar üzerine bir halife nasbetmenin farz olduğudur. Bir halifenin atanmasının farziyeti hadis-i şerifle sabittir. Müslim’in, Nafi'den rivayet ettiği hadis şöyledir: “Bana Abdullah b. Ömer şöyle dedi: Ben Rasulullah (s.a.v.)'i şöyle buyururken dinledim: "Bir kimse Allah'a itaattan elini çekerse kıyamet günü hiçbir delili olmaksızın Allah'a varacaktır. Boynunda biat olmadan ölen bir kimse cahiliye ölümü ile ölmüş olur.” [1]

Bu hadisin delil olma yönü şöyledir: Rasul (s.a.v.) bu hadisinde her Müslümanın boynunda bir halifeye beyat sorumluluğunun olmasını farz kılmıştır. Bununla birlikte her Müslümanın halifeye beyat etmesini farz kılmamıştır. Farz olan her Müslümanın boynunda beyat sorumluluğunun bulunmasıdır. Yani her Müslümanın boynunda varlığı sebebiyle beyat edilme hakkını taşıyacak bir halifenin var olmasıdır. Kısaca ister fiilen biat etsin isterse etmesin Halife’nin varlığı her Müslümanın boynunda biatın bulunması anlamını taşımaktadır.

Halife’nin tek kişi olması hususuna gelince: Müslim’in, Ebu Said el-Hudri'den rivayet ettiği hadiste Rasul (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "İki Halife’ye biat edildiğinde ikincisini öldürün.” [2] Bu hadis Müslümanların siyasi varlıklarını bölecek birden fazla Halife’nin bulunmasının haramlığına açık olarak işaret etmektedir.



[1] Müslim, 3441
[2] Müslim, 3444



Hükümleri Benimseme Hakkı Yalnız Halife’nindir

Dördüncü kural, hükümleri benimseme hakkının yalnızca halifeye ait olduğudur. Bu kural da Sahabenin icması ile sabittir. Söz konusu icma'dan şu meşhur şer'i esaslar çıkmıştır:

-İmamın emri ihtilafları ortadan kaldırır,

-İmamın emri geçerlidir,

-İmam karşılaşılan problem sayısı kadar hüküm benimseme yetkisine sahiptir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt