Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bugün Hangi Sünneti Yaptin? (1 Kullanıcı)

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Allah celle celaluh razi olsun...
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
sünnetleri yasayalim ve yasatalim

Allahumme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammedin ve sellim
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
"Abdest Aldıktan sonra abdest çeşmesinden 1 avuc su içmek" Sünnettir.

Kesinlikle uyun !

burada iki secenek karsımıza cıkıyor.

Pis oldugu halde ben abdest aldım diyerek, ayaklarını en son yıkamış ama ayakları gıcır gıcır olmamış halde yani temizlenmemiş halde pis elle su icmek

Yada

"....Allah ;çok temizlenenleri de sever." Bakara 222 ayete göre

cok temizlenmek adına gerekiyorsa ayağını sabunla yıkayarak

Gercekten bu sekilde cok temizlenmek adına bunu Allah rızası icin yaparak

Gercekten tertemiz oldum Gönül rahatlığıyla avuclarımla su icebilirim.

Diyenin sadece tertemiz abdest i olur.

Temiz olmak öyle kolay değil.

Bu sünnetin amacını inşallah anlatabilmişimdir.



Yoksa Resulullah pis bir adet mi getirdi sanki Pis ayaklarını elle sonrada su iç o ellerle

temizlikten anlamayan pis su içer pisliktir.

Melekler temiz olmadığı için onu kınarlar

Pis su iciyor diye

Sünneti anlamadan sünnete uymaya çalışan yanlış yoldadır.

bu sünnetin amacı En temizinden temizlenenler ancak bu suyu içebilir.

Yoksa pislik içer o kişi.....
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Abdest ve temizlik için olan sünnete devam;

"Abdest alırken ayak parmak aralarını hilallemeyeni Allah mahşerde ateş ile hilaller"

Hilallemeden kasıt şudur:

Ayak yıkanırken üzerinden su döküver oldu sana abdest; DEĞİL!!!

Ayak parmak aralarını el parmaklarınla temizlenecek temizce bir ovulacak

kirden tam olarak arındırılacak...

Abdest Almıyormuşuz meger :(








İmamlarla Necasetten taharet konusunu konuştum.

Yeni bilgilerle en güzel taharet metodlarını da yayınlayacam inşallah.

Yoksa namaz olmaz :(
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
"Nimete değen elinizin sağ el olması gerekir ve 3 parmakla yemek sünnettir."

Bu gün sabah kahvaltısında melemen yaptık üstten 3 sağ el parmağımla ekmeği tutup bandıra bandıra yedim.

(Sünneti örnekle acıklayayım diyorum)

mesela mısır patlattın

bütün parmakları mısırın içine sokulmaz

Kibarca 3 parmak ile nezaketen tutulur usul usul yenir.

Nimete dokunan eliniz hep sağ el olsun !

Sünnet budur inşallah.
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
39
Sünnetleri Yasayalim-Yasatalim, Öğrenelim-Öğretelim İnşaallah..

Allahumme salli ala Muhammedin ve ala ali Seyyidina Muhammed
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
39
Ayakkabılarımı giyerken giymeye sağ ayağımdan başlamak..




Hz. Aişe (r.a) anlatıyor:

“Nebi sallallahu aleyhi ve sellem ayakkabı giymekte, saçını sakalını taramakta, abdest almakta; hâsılı bütün günlük değerli işlerinde gücü yettiği sürece sağdan başlamaktan hoşlanırdı.” (Buhari, Vudu, 31)

Ayakkabı giyerken
Ebu Hureyre’nin (r.a) rivayetine göre peygamberimiz şöyle buyurdu:

“Biriniz ayakkabısını giyeceği zaman önce sağ ayağından, ayakkabısını çıkaracağı zaman da önce sol ayağından başlasın. Böylece sağ ayak ilk önce giyilen, en sonra çıkarılan ayak olsun.” (Buhari, Libas, 39)

Hadiste ayakkabı giyerken ve çıkarırken dikkatle uyulması gereken edep belirtilmiştir. Birçok hadis kitabında da bu edep üzerinde durulmuş ve efendimizin sözlerine yer verilmiştir. Efendimiz bir şey giydiği zaman şöyle dua ederdi:

“Allah’ım! Sana hamdolsun, bunu bana sen giydirdin. Senden bunun hayrını ve ne için yapıldı ise onun da hayrını diler ve onun şerrinden ve ne için yapıldı ise onun da şerrinden sana sığınırım.”
 
G

Goldenrose

(SÜNNETLERİMİN UNUTULDUĞU AHİR ZAMANDA,HER KİM BİR SÜNNETİMİ İHYA EDERSE, ONA YÜZ ŞEHİT SEVABI VERİLECEKTİR.)

UYKU-Abdestli olarak sağ tarafımıza yatmak,iki avucumuzu birleştirip sağ yanımızın altına koymak.
Yatınca 33 subhanallah 33 elhamdülillah 33 allahuekber demek.

TEMİZLİK-Haftada bir gusül abdesti almak.
Yemekten önce ve sonra elleri yıkamak.
Cuma günü tırnak kesmek.

ABDEST-GUSÜL-Akşam yatarken abdest almak.
Abdest aldıktan sonra kelimeyi şahadet getirmek.
Müslümanın daima abdestli gezmesi.

GİYİM-Kafirlere karşı güzel ve temiz görünmek.
Bir şeyi giyerken sağdan,çıkarırken soldan başlamak.

NAMAZ-Her namaz sonunda kabir azabından Allaha sığınmak.
Yeni bir işe şükür namazıyla başlamak.

DUA-Tanıdıklarla karşılaşıp ayrılırken hayır duada bulunmak.
Duayı uzatmak ve tekrarlamak.
Duada iken kıbleye dönmek ve elleri kaldırmak.

ZİKİR-Herşey besmele ile başlamak.
Hergün en az 70 defa estağfirullah demek.
Bir şeye hayret edince subhanallah demek.

SELAM-Tanıdık tanımadık herkese selam vermek.
Çocuklara selam vermek.

YEME-İÇME-Yemeğe besmele ile başlamak.
Yemek tabağını iyice sıyırmak.
Suyu üç yudumda içmek.
Yemekten sonra tatlı yemek.
Yemeğin sonunda Allaha şükür etmek.

MUAŞERET-Yemekte faydalı şeyler konuşmak.
Yemek için davet yapmak.
Dargın olanların arasını bulmak.
Hasta olan küçük çocukları ziyaret etmek.
Özür dileyenin özrünü kabul etmek.
Eve girince selam vermek.
İnsanları yüzüne karşı övmemek.
Yaşlıları ve hastaları ziyaret etmek.
Yalnızca sevabı umulan konularda konuşmak.
Büyüklerin küçükleri ziyaret etmesi ve tevazu göstermesi.
Allah yolunda çektiğimiz sıkıntıları söylememek.
Müsade eder misiniz demek.

MİSAFİRLİK-Salih kişileri ve dostları ziyaret etmek.
Davet edildiğimiz yerde namaz kılmak.
Davete icabet etmek.

HEDİYELEŞME-Hediyeyi hediye etmek.

ÇOCUK-Çocuklara güzel isim koymak.
Çocuk doğunca ilk beyaz elbise giydirmek.
Küçük çocukların başını sıvazlamak.
Yetimlerin başını arkadan öne; analı babalı çocukların başını önden arkaya sıvazlamak.
Çocukları alim bir zatın yanına vermek.

TEDAVİ-Kan aldırmak.
Her derde deva bal kullanmak.
Hasta dolaşmak,hastaya dua etmek.



Sünnetlere uymamız dileğiyle..
Selam ve dua ile kardeşlerim..
 

Aşk-ı Hicab

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Şub 2009
Mesajlar
12,148
Tepki puanı
25
Puanları
38
Yaş
39
Allah razı olsun paylaşımın için.Bu alıntı yaptığım nerde geçiyor kardeşim..Bende bir bakayım yeni gördüm...

Cümlemizden inşaallah.
Görüldüğü üzere kaynakla belirtilmemiş.
Yasaklamaktan kasıt, Efendimizin sağdan başlanılmasından hoşnut olmasıdır diye düşünüyorum.
O bölümü sildim..
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
"Sizden biriniz tek ayakkabı ile dolaşmasın. Ya ikisini de giysin veya ikisini de çıkarsın!"
Buhârî, Libâs 40; Müslim, Libâs 68, 71. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Libâs 41; Tirmizî, Libâs 34; İbni Mâce, Libâs 29
 

mürmüdük

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Tem 2009
Mesajlar
6,952
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
53
Web Sitesi
anadoluhaber.blogcu.com
Câbir radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bir kimsenin ayakta ayakkabı giymesini yasaklamıştır.Ebû Dâvûd, Libâs 41 Tirmizî, Libâs 35; İbni Mâce, Libâs 30
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
"Sizden biriniz tek ayakkabı ile dolaşmasın. Ya ikisini de giysin veya ikisini de çıkarsın!"
Buhârî, Libâs 40; Müslim, Libâs 68, 71. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Libâs 41; Tirmizî, Libâs 34; İbni Mâce, Libâs 29

Bunun nedenini hiç düşündünüz mü ?

Ya ikisini de giy yada ikisinide cıkar.

!!!!!!Tek ayakkabı giyince bacak boyunda orantısızlık olur

bir bacak uzun digeri kısa kalır böyle olunca yük bir tarafa biner
bu dengesizlik Omurgaya cok yüksek bir basınca sebeb olur

Bel omurları zarar görür.,!!!!

mesela; iki ayakkabınız olsun biri topuklu biri topuksuz

bunları ikisini birlikte giydiğini düşün

1 hafta devam et bel fıtıgı olmazsan gel yanıma ayak boy farkı bel fıtıgı yapar.

İkisinin giyilmesi ve ikisinin de cıkarılması gercekten ilmen doğrudur.

Saglık söz konusu.
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
Allah-u Zülcelal ayet-i kerimede şöyle buyurmuştur: “Sizi geceleyin öldüren (uyutan) ve gündüzün 'güç yetirip etkilemekte (yapıp kazanmakta) olduklarınızı' bilen, sonra adı konulmuş ecel doluncaya kadar onda sizi dirilten (uyandıran) O'dur..." (En’am; 60)

Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem sabah uyandığı zaman şöyle dua ederdi: "Elhamdulillahillezi ehyânâ ba’de mâ emâtenâ ve ileyhi’n-nüşûr." "Bizi öldükten sonra dirilten Allah'a hamd olsun. Dönüş ancak O'nadır." (Buhari, Ebu Davud, Tirmizi)
 

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
Câbir radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bir kimsenin ayakta ayakkabı giymesini yasaklamıştır.Ebû Dâvûd, Libâs 41 Tirmizî, Libâs 35; İbni Mâce, Libâs 30

Tirmizinin Süneninde buldum.


Ayakkabı, bot, çizme gibi şeyler ayakta giyilmemeli babı


1775- Ebû Hüreyre (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (s.a.v.), kişinin ayakkabısını ayakta giymesini yasakladı.” (Ebû Dâvûd, Libas: 41)

Tirmizî: Bu hadis hasen garibtir. Ubeydullah b. Amr er Rakî bu hadisi Ma’mer’den, Katâde’den ve Enes’den rivâyet etmiştir. Her iki hadiste hadisçiler yanında sahih değildir. Çünkü Harîs b. Nebhân; hadisçiler yanında hafız kabul edilmemektedir. Katâde’nin, Enes’den rivâyetinin aslını bilmiyoruz.

1776- Enes (r.a.)’den rivâyete göre: “Rasûlullah (s.a.v.), kişinin ayakkabısını ayakta giymesini yasakladı.” (Ebû Dâvûd, Libas: 41)

Tirmizî: Bu hadis garibtir. Muhammed b. İsmail(el-Câmi'u's-Sahîh'in müellifi İmam Muhammed bin ismail el buhari) der ki: Bu hadis sahih değildir. Ma’mer’in Ammâr b. ebî Ammâr’dan ve Ebû Hüreyre’den rivâyeti de yine sahih değildir.

Ravi yönünden illetli bu ikisi. İbn Macede ki sened ve ravi durumu hakkında bilgi edinirsem paylaşırım.
 

Tevhid Davası

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Web Sitesi
www.tevhidvesunnet.com
Câbir (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.): “İnsanların bulundukları her yerde resim bulundurmaktan ve resim yapmaktan Müslümanları yasakladı.” (Nesâî, Ziyne: 112; Ebû Dâvûd, Libas: 45)
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
*sünnetleri yasayalim ve yasatalim*

Allahumme salli ala Muhammedin ve ala ali Muhammedin ve sellim
 

gurbette

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Eki 2008
Mesajlar
2,850
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
49
"Allah’ım bizi gadabınla öldürme, azabınla da helak etme, bu (azabı)ndan önce
bize afiyet (içinde ölüm) ver."
(Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi vesellem gök gürlediği ve şimşek çakınca bu duayı okumuştur..)

Tirmizi, Da’avat 51
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Yemeğini " Sağ ELLERİYLE VE Üç PARMAĞIYLA YERDİ. "

Nedir üç parmak: Baş parmak; isaret parmagı ,orta parmak,

Yemeği eğer ellerinizle yiyecekseniz

Ellerinizi iyice bir temizleyin de öyle yemeye başlayın.

Bütün parmaklar yemeğin içine sokulmaz.

örnek :

Az önce gofret vardı sağ elimin üç parmağımla tutarak afiyetle yedim hamd olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt