Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Ashabım Gökteki Yıldız Gibidir Hadisi Zayıftır..İşte zayıf olduğunu yazan kaynaklar.. (1 Kullanıcı)

  • Konuyu başlatan kerrar11
  • Başlangıç tarihi
K

kerrar11

1-İmam Ahmed b. Hanbel (Ölüm: 241 hc.) bu hadisi zayıf adletmiştir.
2-Hâfız Ebu İbrâhim-il Muznî (Ölüm: 264 hc.) bu hadisi zayıf adletmiştir.
3-Hâfız Ebu Bekr-il Bezzâr (Ölüm: 292 hc.) bu hadisi zayıf adletmiştir.
4-İbn-ül Kattân -Hâfız Ebu Ahmed Abdullah b.Adiyy- (Ölüm: 365 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
5-Hâfız Ebu-l Hasan Dârekutnî (Ölüm: 385 hc.) bu hadisi zayıf olarak nitelemiştir.
Hâfız İbn-i Hazm -Ebu Muhammed Ali b. Ahmed- ( Ölüm: 456 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
7-Hâfız Beyhakî -Ebubekr Ahmed b. Hüseyin b. Ali b. Abdullah- (Ölüm: 457 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
8-Hâfız Ebu Ömer İbn-i Abd-il Birr (Ölüm: 463 hc.) bu hadis için itibar edilmez demiştir.
9-Hâfız İbn-i Esâkir -Ebu-l Kâsım Ali b. Hibetullah- (Ölüm: 571 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
10-Hâfız Abdurrahman Ebu-l Ferac İbn-il Cevzî (Ölüm: 597 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
11-Hâfız İbn-i Dihye –Ebu-l Hattab Ömer b. Hasan- (Ölüm: 633 hc.) bu hadis uydurulmuştur demiştir.
12-İmam Esir-üd Din Ebu Hayyân-il Endülüsî (Ölüm: 745 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
13-Hafız Şemsüddin Ebu Abdillah ez-Zehebî Ölüm: 748 hc.) zehebi bu hadis için zayıftır demiştir.
14-Ahmed İbn-i Abdülkadir Tâcuddin İbn-i Mektum Ebu Muhammed-il Kaysî (Ölüm: 749 hc.) bu hadis zayıf bilmiştir.
15-Şemsüddin İbn-i Kayyim-il Cevziyye (Ölüm: 751 hc.) İbni Kayyum bu hadis için zayıftır demiştir.
16-Hâfız Zeynüddin Abdurrahim b. Hüseyn-il İrâkî (Olüm: 806 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
17-Hafız Şehabüddin İbn-i Hacer-il Askalânî ( Ölüm: 852 hc.) İbni Hacer bu hadis için zayıftır demiştir.
18-Kemâlüddin Muhammed İbn-il Hemmâm-il Hanefî (Ölüm: 861 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
19-İbn-u Emir-il Hâc -Şemsüddin Muhammed b. Muhammed b. Muhammed b. Hasan- (Ölüm: 879 hc.) bu hadis için zayıftır demiştir.
20-Hâfız Şemsuddin Ebulhayr Muhammed b. Abdurrahman Es-Sahavî (Ölüm: 902 hc.) hadis için zayıftır demiştir.
21-Kemâlüddin Ebu-l Meâlî Muhammed b. Emir Nâsıruddin Muhammed b. Ebî Bekr b. Ali b. Ebî Şerif-il Makdisî-iş Şâfiî (Ölüm: 906 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
22-Hâfız Celâlüddin-is Suyûtî eş-Şâfiî (Ölüm: 911 hc.) imam suyuti bu hadis için zayıftır demiştir.
23-Şeyh Aliyy-ül Muttaki-l Hindî (Ölüm: 975 hc.) bu hadis zayıftır demiştir.
24-Şeyh Aliyy-ül Kâriyy-ül Mekkî (Ölüm: 1014 hc.) hadisi zayıf adletmiştir.
25-El-Mennâviyy-üş Şâfiî -Abdürrauf b. Tâc-ül Ârifin b. Ali b. Zeynülâbidin- (Ölüm: 1029 hc.) hadis zayıftır demiştir.
26-Şeyh Şehâbüddin-il Hafâcî-il Hanefî -Ahmed b. Muhammed b. Ömer (Ölüm: 1096 hc.) hadis için zayıf demiştir.
27-Kâzî Muhibbullah-il Behârî-il Hindî (Ölüm: 1119 hc.) hadis zayıftır demiştir.
28-Kâzî Muhammed b. Ali b. Muhammed b. Abdullah-iş Şevkânî (Ölüm: 1250 hc.) şevkani bu hadis için zayıftır der.
29-Sadik Muhammed Hasan Hân (Ölüm: 1307 hc.) hadis zayıftır demiştir.[/B]
 
K

kerrar11

Bu hadisi nakledenlerin kim olduğuna baktıktan sonra alimler bu hadisin zayıf uydurma ve yalan olduğuna hüküm vermişlerdir..

Kadı Ayyaz “Şerh’uş- Şifa”, c. 2, s. 91’de bu hadisi naklederek şöyle diyor:

“Darukutni “Fezail”de ve İbn-i Abdulbirr de onun yoluyla bu hadisin senedinin delil olamayacağını söylemektedir. Abd bin Hamid kendi Müsned’inde Abdullah bin Ömer’den naklen Bezzar’ın bu hadisin sıhhatini inkar ettiğini söylüyor. Hakeza İbn-i Adî “Kamil”de kendi senediyle Nafi’den, o da Abdullah bin Ömer’den bu hadisin senedinin zayıf olduğunu rivayet etmektedir. Beyhaki de bu hadisin metninin meşhur olduğunu, ama bilindiği gibi senedinin zayıf olduğunu rivayet etmektedir.”

Zira bu hadisin senedinde yer alan Haris bin Ğuzayn’ın hali meçhul, Hamza bin Ebi Hamza-i Nasıri ise iftira ve yalancılıkla suçlanmıştır. Dolayısıyla bu hadisin zayıflığı sabittir.

Hakeza İbn-i Hazm da bu hadisin uydurma ve batıl olduğunu açıkça beyan etmiştir.

Böylesine zayıf senede itimat etmek asla doğru değildir; doğru olsa bile geneli ifade etmez; sadece Kur’ân-ı Kerim ve Ehl-i Beyt’e uyan iyi sahabeler kastedilmiş olabilir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt