Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

ahir zaman da nefis (1 Kullanıcı)

şekerleme

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Haz 2009
Mesajlar
490
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Ahirzaman ve Nefis
Süleyman Kösmene .

soru;“Peygamberimiz (asm) ‘Ahirzamanda hiç kimse nefsine hâkim olamaz!’ buyuruyor. Böyle fetret derecesinde dehşetli ve tehlikesi çok olan bir zamanda olmamızın acaba bir müjde tarafı var mıdır?”

Üstad Bedîüzzaman Hazretleri, bu asırda takva ve salih amel kavramlarını yeniden tanımlıyor ve gençlere önemli tavsiyelerde bulunuyor. Onun dersini dinlemenin bu problemi nasuh bir tövbe ile çözeceği Allah’ın rahmetinden uzak değildir.

Bedîüzzaman’a göre takva ve salih amel, imandan sonra en büyük esaslardır.Takvâ, günahlardan sakınmak;salih amel ise emir dairesinde hareket etmek ve sevap kazanmak demektir. Günahlardan kaçınmak, sevap kazanmaya nisbeten daha tercihe şayandır. Yani takva, salih amelden daha evlâdır. Bilhassa bu tahribat, sefahet, câzibedâr hevesât ve ahlâkî yıkım zamanında, günahlardan kaçınmak demek olan takva esas tutulmalı ve günahlardan muhakkak sakınmalı, kebâir (büyük günahlar) terk edilmelidir. Bu zamanda farzlarını yapan, büyük günahları işlemeyen kurtulur. Çünkü böyle her taraftan büyük günahların saldırısına maruz kalanların, salih amele ihlâs içinde muvaffak olmaları zordur. Bundandır ki, bu ağır şartlar altında az bir salih amel, çok amel hükmündedir.
Bedîüzzaman’a göre, üstelik takva (günahlardan kaçınma duygusu) içinde bir nev’î salih amel zaten vardır. Öyle ki, bir haramı terk etmek vaciptir. Bir vacibi işlemek, çok sünnetlere mukabil sevabı vardır. Böyle ağır şartlar altında ve böyle yoldan ve sokaktan, gazete ve mecmualardan, tv ve İnternet’ten binler günahın hücumu ve saldırısı zamanında takva, yani Allah korkusu niyetiyle “bir tek sakınmak ile, yani az bir amelde bulunup yüzlerce günahı terk etmekle, yüzlerce vacip işlenmiş oluyor. İşte, takva niyetiyle ve günahlardan sakınmak kastıyla menfî ibadet denilen “Allah rızası için haramlardan uzak durma ibadeti” yapılmış, çok önemli bir salih amel böylece işlenmiş olmaktadır. Madem şimdiki hayat tarzında her dakikada yüzer günah insana karşı geliyor. Elbette Allah korkusu ile haramlardan sakınan bir genç, yüzer salih amel işlemiş gibi sevap kazanmış olmaktadır.Rabbimiz bizleri öyle güzel gençlerden eylesin amin:)
 

ibra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Eyl 2009
Mesajlar
6,106
Tepki puanı
12
Puanları
38
Yaş
30
Konum
Konya
Amin

ALLAH c.c razı olsun kardeşim Çok güzel bir yazıydı..
Bediuzzaman Said Nursi hazretleri söylemişse doğrudurda :)
 

arzu74

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
5 Ara 2009
Mesajlar
2,336
Tepki puanı
4
Puanları
0
Yaş
49
emeğinize sağlık.geçen hafta aldığım bir kitapta bu konuyla ilgili m.yusuf güven (gözümü haramdan nasıl korurum?)isimli ve güzel bir kitap.selamlar
 

ؤشىثق

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Ağu 2010
Mesajlar
148
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31


Bedîüzzaman’a göre takva ve salih amel, imandan sonra en büyük esaslardır.Takvâ, günahlardan sakınmak;salih amel ise emir dairesinde hareket etmek ve sevap kazanmak demektir. Günahlardan kaçınmak, sevap kazanmaya nisbeten daha tercihe şayandır. Yani takva, salih amelden daha evlâdır. Bilhassa bu tahribat, sefahet, câzibedâr hevesât ve ahlâkî yıkım zamanında, günahlardan kaçınmak demek olan takva esas tutulmalı ve günahlardan muhakkak sakınmalı, kebâir (büyük günahlar) terk edilmelidir. Bu zamanda farzlarını yapan, büyük günahları işlemeyen kurtulur. Çünkü böyle her taraftan büyük günahların saldırısına maruz kalanların, salih amele ihlâs içinde muvaffak olmaları zordur. Bundandır ki, bu ağır şartlar altında az bir salih amel, çok amel hükmündedir.
Bedîüzzaman’a göre, üstelik takva (günahlardan kaçınma duygusu) içinde bir nev’î salih amel zaten vardır. Öyle ki, bir haramı terk etmek vaciptir.. Madem şimdiki hayat tarzında her dakikada yüzer günah insana karşı geliyor. Elbette Allah korkusu ile haramlardan sakınan bir genç, yüzer salih amel işlemiş gibi sevap kazanmış olmaktadır.


Allah (CC) razı oLsun.
 

_ilknur_

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Nis 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
26
amin inşallah sokakların caddelerin neredeyse kafamızı çevirdiğimiz heryerde bizi günha çağıran şeylerin olduğu bir zamanda yaşıyorken nefsi elde tutmak elinde ateş tutmaktan daha zor allah bizim yardımcımız olsun...
 

gula islam

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Şub 2009
Mesajlar
53
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Web Sitesi
www.zeyneb1985.spaces.live.com
Madem şimdiki hayat tarzında her dakikada yüzer günah insana karşı geliyor. Elbette Allah korkusu ile haramlardan sakınan bir genç, yüzer salih amel işlemiş gibi sevap kazanmış olmaktadır.Rabbimiz bizleri öyle güzel gençlerden eylesin amin
amin amin
ALLAH razı olsun paylaşımınıza ve yüreğinize sağlık
 

_ilknur_

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Nis 2010
Mesajlar
349
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
26
rabbim sonumuzu hayret son nefesimizde dahi imanlı olarak göçmeyi nasip eyle ...
 

benn_tubis

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
24 Ara 2010
Mesajlar
17
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
, bu ağır şartlar altında az bir salih amel, çok amel hükmündedir. yazının bu sözü çok anlamlı bana göre zaten ahiret hayatımızı iyilik ve kötülük yaparak biz hazırlıyoruz.iyilik yapan da kendine.kötülük yapanda kendine.3 günlük dünyada her an ölebilecegimiz halde ne kadar yasıyacagız bilmezken iyilikler yapmalıyız.kötülük yapanların cezasını allah en güzel şekilde veriyor zaten yasarkende bunu görüyoruz.kötülük yapanı seni allaha havale ediyorum deyip allaha bırakmalıyız.hergün aölümü ahireti düşünse insan zaten nefsine sahip çıkmak için elinden geleni yapar.allah kimseyi 1 an bile nefsiyle basbasa bırakmasın.allah nefsimizi korusun seytana uymaktan.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt