---ALINTIDIR---
Sevgili arkadaşlar bu makalemizde Gelenekçilerin en haddi aşan uydurmalarından birini inceleyeceğiz.
Bu uydurma ile KUR'AN’ın ayeti iptal edilmeye çalışılmış ve dine taşlayarak öldürme gibi bir ilave yapılmıştır. bizler burada KUR'AN'da zinanın cezası nedir tüm kaynaklarıyla gözler önüne sermeye çalışaçağız bu konuda incil tevrat ne diyor hadisler nasıl yönlendiriyor KUR'AN nasıl bir anlayış getiriyor birlikte göreceğiz ...
Fakat asıl dehşetli olan şudur ki;
gelenekçiler sırf recmi, yani zina edeni taşlayarak öldürmeyi haklı çıkartmak için, KUR'AN’ın eksik olduğunu, aslında recm ayetinin var olduğunu , fakat bu ayetin keçi tarafından yenilip yok edildiğini söyleyecek kadar ileri gitmişlerdir şöyleki ;
Hz. AİŞE’nin evindeydi. Peygamber’in vefatından sonra odaya giren aç bir keçi içerisinde recm ayetleri bulunan sayfayı yemiştir...
[bakınız; İbni Mace Nikah 36,1944 veya Hanbel 5/131,132,183 ve 6/269]
YİNE BU TEZİ GÜÇLENDİRMEK ANLAMINDA BİR BAŞKA RİVAYET'TE İSE ;
İleride bazı kişiler çıkacak ve recm cezasını KUR'AN’da bulmuyoruz diye recmi inkar edeceklerdir.
İşte bu kişiler okun yaydan çıktığı gibi dinden çıkacaklardır. Eğer halkın ÖMER KUR'AN'A İLAVE EDİYOR demesinden korkmasam bu recm ayetini KUR'AN’a yazardım.
[bakınız; Buhari 93/21, Müslim Hudud 8/1431, Ebu Davut 41/1]
YİNE KONUYLA ALAKALI BİR BAŞKA RİVAYET'TE İSE ;
Maymunların da zina eden bir maymunu yakalayarak taşladıklarını ve sahabelerden birisinin de maymunu recm etme olayına katılarak maymunu taşlayarak öldürdüğünü anlatırlar.
Sözde recmin ne kadar mantıklı olduğunu, maymunların bile bunu anladığının, fakat bazı insanların anlayamadığının mesajını veren bu rivayeti ise. bakınız; [Buhari’nin 63/27]
Evet KUR'AN ayetleri arasında RECM'in yazılı olduğu ayeti keçi yemiştir Hz.ömer ise halktan korkmasam recm ayetini kur'an'a ilave ederdim demiş ve bir sahabe maymunların zina yapan bir başka maymunu recm ederken [TAŞLARKEN] görmüş ve sahabe de maymunlarla birlikte zina yapan maymunu taşlayarak öldürmüştür
KONUYU BİRAZDAHA İRDELEYELİM NE DERSİNİZ ;
yani ilk rivayete göre recm ayeti keçi tarafından yenilerek nesh olmuştur peki KUR'AN konuda ne diyor
Biz bir ayeti nesheder veya unutturursak, yerine ya daha hayırlısını, ya da dengini getiririz. Bilmez misin, ALLAH’ın gücü her şeye yeter... [Bakara suresi 106. ayet]
Nesih sözlükte bir şeyi bir başka şeyle değiştirme, onun yerine başkasını koyma anlamına gelir
[bakınız; Lisan’ul-Arab تسخ maddesi]
ALLAH Teala şöyle buyurur ;
Biz bir ayeti, bir başka ayetin yerine koyduğumuzda ki ALLAH neyi indirmekte olduğunu daha iyi bilir şöyle derler: [Sen düpedüz bir iftiracısın] Hayır, öyle değil. Bunların çokları bilmiyorlar. [nahl suresi 101. ayet]
YUKARIDAKİ AYETE GÖRE NESİH [Bir ayetin, kendi dengi veya daha hayırlısı ile değiştirilmesidir]
Evet İlk peygamberden son peygambere kadar KUR'AN'da bütünlük vardır.
ALLAH Teala şöyle buyurur ;
ALLAH ; NUH’a buyurduğunu, sana vahyettiğini, İBRAHİM’e, MUSA’ya ve İSA’ya emrettiğini sizin için bu dinin şeriatı yapmıştır. Dini ayakta tutun, onda ayrılığa düşmeyin... [Şura suresi 13. ayet]
Bu durumda KUR'AN, önceki ilahi kitapları neshetmiş olur.
Ayetlerinin büyük bir kısmı NUH’a, İBRAHİM’e, MUSA’ya ve İSA’ya vahyedilene denktir.
Bir kısmı da sadece Peygamberimize vahyedilen ve hafifletici hükümler içeren ayetlerdir..
BÖYLECE NESHİN İKİ ŞARTI ORTAYA ÇIKAR ;
1- AYETLER ARASINDA OLMASI ..
1- NESHEDİLEN AYETİN ÖNCEKİYLE AYNI HÜKMÜ VEYA ONDAN DAHA HAYIRLI BİR HÜKMÜ TAŞIMASI
SÜNNET İSE KUR'AN'IN AÇIKLAMASI NİTELİĞİNDE OLDUĞU İÇİN [KUR'AN'A TABİDİR]
Tabi olana ayrı bir hüküm verilemez..
ALLAH Teala şöyle buyurur: Sana bu Zikri [KUR'AN'I] indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara açıklayasın.. [Nahl suresi 44. ayet]
EVET PEYGAMBERİMİZDEN BAZI İSTEKLER OLMUŞ BUNUN ÜZERİNE ŞU AYET İNMİŞTİR ;
Ayetlerimiz onlara açık belgeler halinde okununca, bizimle karşılaşmak istemeyenler şöyle dediler:
Ya bundan başka bir KUR'AN getir veya bunu değiştir. DEKİ ONLARA ; Onu kendiliğimden değiştirmem, olacak şey değildir. Ben, bana ne vahyolunursa sadece ona uyarım. Ben Rabbime karşı gelirsem, büyük bir günün azabından korkarım. [Yunus suresi 15. ayet]
Bir [AYET] neshedilince, Peygamberimizin onunla ilgili söz ve uygulamalarının da neshedilmiş olacağı açıktır. Çünkü o, kendine ne [VAHY] olunursa ona uyar.
Ayetin lafzının neshedilip manasının devam ettiği de iddia edilemez..
Çünkü bir [AYET] ancak yeni bir [AYET] ile neshedilebilir..
Bu yeni [AYET] öncekinin lafzını neshettiği gibi manasını da nesheder..
NESHEDEN AYETİN NESHEDİLENDEN AĞIR BİR HÜKÜM TAŞIMAYACAĞI ŞU AYETİN'DE GEREĞİDİR.
Yanlarındaki Tevrat’ta ve İncil’de yazılı bulacakları ümmi peygambere uyanlar.. O onlara, iyiliği emreder, kötülükten men eder. Onlara iyi şeyleri helal, kötü şeyleri haram kılar. Sırtlarından ağır yükleri, boyunlarından demir halkaları kaldırır atar ... [Araf suresi 157. ayet]
BİR AYETİN DİĞER BİR AYET İLE NESHİNE ZİNA CEZASI ÖRNEK OLABİLİR;
TEVRAT ve İNCİL'de zinanın cezası ölümdür..
Bunu Peygamberimiz de bir süre uygulamıştır..
KUR'AN, daha sonra o hükmü neshetmiştir..
Sevgili arkadaşlar bu makalemizde Gelenekçilerin en haddi aşan uydurmalarından birini inceleyeceğiz.
Bu uydurma ile KUR'AN’ın ayeti iptal edilmeye çalışılmış ve dine taşlayarak öldürme gibi bir ilave yapılmıştır. bizler burada KUR'AN'da zinanın cezası nedir tüm kaynaklarıyla gözler önüne sermeye çalışaçağız bu konuda incil tevrat ne diyor hadisler nasıl yönlendiriyor KUR'AN nasıl bir anlayış getiriyor birlikte göreceğiz ...
Fakat asıl dehşetli olan şudur ki;
gelenekçiler sırf recmi, yani zina edeni taşlayarak öldürmeyi haklı çıkartmak için, KUR'AN’ın eksik olduğunu, aslında recm ayetinin var olduğunu , fakat bu ayetin keçi tarafından yenilip yok edildiğini söyleyecek kadar ileri gitmişlerdir şöyleki ;
Hz. AİŞE’nin evindeydi. Peygamber’in vefatından sonra odaya giren aç bir keçi içerisinde recm ayetleri bulunan sayfayı yemiştir...
[bakınız; İbni Mace Nikah 36,1944 veya Hanbel 5/131,132,183 ve 6/269]
YİNE BU TEZİ GÜÇLENDİRMEK ANLAMINDA BİR BAŞKA RİVAYET'TE İSE ;
İleride bazı kişiler çıkacak ve recm cezasını KUR'AN’da bulmuyoruz diye recmi inkar edeceklerdir.
İşte bu kişiler okun yaydan çıktığı gibi dinden çıkacaklardır. Eğer halkın ÖMER KUR'AN'A İLAVE EDİYOR demesinden korkmasam bu recm ayetini KUR'AN’a yazardım.
[bakınız; Buhari 93/21, Müslim Hudud 8/1431, Ebu Davut 41/1]
YİNE KONUYLA ALAKALI BİR BAŞKA RİVAYET'TE İSE ;
Maymunların da zina eden bir maymunu yakalayarak taşladıklarını ve sahabelerden birisinin de maymunu recm etme olayına katılarak maymunu taşlayarak öldürdüğünü anlatırlar.
Sözde recmin ne kadar mantıklı olduğunu, maymunların bile bunu anladığının, fakat bazı insanların anlayamadığının mesajını veren bu rivayeti ise. bakınız; [Buhari’nin 63/27]
Evet KUR'AN ayetleri arasında RECM'in yazılı olduğu ayeti keçi yemiştir Hz.ömer ise halktan korkmasam recm ayetini kur'an'a ilave ederdim demiş ve bir sahabe maymunların zina yapan bir başka maymunu recm ederken [TAŞLARKEN] görmüş ve sahabe de maymunlarla birlikte zina yapan maymunu taşlayarak öldürmüştür
KONUYU BİRAZDAHA İRDELEYELİM NE DERSİNİZ ;
yani ilk rivayete göre recm ayeti keçi tarafından yenilerek nesh olmuştur peki KUR'AN konuda ne diyor
Biz bir ayeti nesheder veya unutturursak, yerine ya daha hayırlısını, ya da dengini getiririz. Bilmez misin, ALLAH’ın gücü her şeye yeter... [Bakara suresi 106. ayet]
Nesih sözlükte bir şeyi bir başka şeyle değiştirme, onun yerine başkasını koyma anlamına gelir
[bakınız; Lisan’ul-Arab تسخ maddesi]
ALLAH Teala şöyle buyurur ;
Biz bir ayeti, bir başka ayetin yerine koyduğumuzda ki ALLAH neyi indirmekte olduğunu daha iyi bilir şöyle derler: [Sen düpedüz bir iftiracısın] Hayır, öyle değil. Bunların çokları bilmiyorlar. [nahl suresi 101. ayet]
YUKARIDAKİ AYETE GÖRE NESİH [Bir ayetin, kendi dengi veya daha hayırlısı ile değiştirilmesidir]
Evet İlk peygamberden son peygambere kadar KUR'AN'da bütünlük vardır.
ALLAH Teala şöyle buyurur ;
ALLAH ; NUH’a buyurduğunu, sana vahyettiğini, İBRAHİM’e, MUSA’ya ve İSA’ya emrettiğini sizin için bu dinin şeriatı yapmıştır. Dini ayakta tutun, onda ayrılığa düşmeyin... [Şura suresi 13. ayet]
Bu durumda KUR'AN, önceki ilahi kitapları neshetmiş olur.
Ayetlerinin büyük bir kısmı NUH’a, İBRAHİM’e, MUSA’ya ve İSA’ya vahyedilene denktir.
Bir kısmı da sadece Peygamberimize vahyedilen ve hafifletici hükümler içeren ayetlerdir..
BÖYLECE NESHİN İKİ ŞARTI ORTAYA ÇIKAR ;
1- AYETLER ARASINDA OLMASI ..
1- NESHEDİLEN AYETİN ÖNCEKİYLE AYNI HÜKMÜ VEYA ONDAN DAHA HAYIRLI BİR HÜKMÜ TAŞIMASI
SÜNNET İSE KUR'AN'IN AÇIKLAMASI NİTELİĞİNDE OLDUĞU İÇİN [KUR'AN'A TABİDİR]
Tabi olana ayrı bir hüküm verilemez..
ALLAH Teala şöyle buyurur: Sana bu Zikri [KUR'AN'I] indirdik ki, kendilerine indirileni insanlara açıklayasın.. [Nahl suresi 44. ayet]
EVET PEYGAMBERİMİZDEN BAZI İSTEKLER OLMUŞ BUNUN ÜZERİNE ŞU AYET İNMİŞTİR ;
Ayetlerimiz onlara açık belgeler halinde okununca, bizimle karşılaşmak istemeyenler şöyle dediler:
Ya bundan başka bir KUR'AN getir veya bunu değiştir. DEKİ ONLARA ; Onu kendiliğimden değiştirmem, olacak şey değildir. Ben, bana ne vahyolunursa sadece ona uyarım. Ben Rabbime karşı gelirsem, büyük bir günün azabından korkarım. [Yunus suresi 15. ayet]
Bir [AYET] neshedilince, Peygamberimizin onunla ilgili söz ve uygulamalarının da neshedilmiş olacağı açıktır. Çünkü o, kendine ne [VAHY] olunursa ona uyar.
Ayetin lafzının neshedilip manasının devam ettiği de iddia edilemez..
Çünkü bir [AYET] ancak yeni bir [AYET] ile neshedilebilir..
Bu yeni [AYET] öncekinin lafzını neshettiği gibi manasını da nesheder..
NESHEDEN AYETİN NESHEDİLENDEN AĞIR BİR HÜKÜM TAŞIMAYACAĞI ŞU AYETİN'DE GEREĞİDİR.
Yanlarındaki Tevrat’ta ve İncil’de yazılı bulacakları ümmi peygambere uyanlar.. O onlara, iyiliği emreder, kötülükten men eder. Onlara iyi şeyleri helal, kötü şeyleri haram kılar. Sırtlarından ağır yükleri, boyunlarından demir halkaları kaldırır atar ... [Araf suresi 157. ayet]
BİR AYETİN DİĞER BİR AYET İLE NESHİNE ZİNA CEZASI ÖRNEK OLABİLİR;
TEVRAT ve İNCİL'de zinanın cezası ölümdür..
Bunu Peygamberimiz de bir süre uygulamıştır..
KUR'AN, daha sonra o hükmü neshetmiştir..