Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

yazıya nasıl başlık koymalı,bilmemki??? (1 Kullanıcı)

RANAA

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Nur Suresi, 31. ayet (24:31)


KİŞİSEL olarak ne başörtüsü ile ne de türban ile herhangi bir sorunum var. Ama örtünmeyle ilgili yalan, safsata ve hurafe yayanlarla kavgam var. Türbancılar, bu örtünme tarzının Kuran’ın tartışılmaz buyruğu olduğunu ileri sürüyorlar. Ama Azháb Sûresi’nin 59. ayeti; Nûr Sûresi’nin 30, 31 ve 60. áyetleri dışında Kuran’da bir başka hüküm yoktur ve türban şaklabanlığı Kutsal Kitap’da yer almamaktadır.

İKİYÜZLÜLER

Bunu öğrendiğim için: Faiz ve kredi kartının İslam’a aykırı olmasına karşın türbancılar tarafından kullanıldığını; türbancıların, İslám’a ters düşmesine karşın, Cumhuriyet’in yapı ve kurumlarına, yasalarına ve özellikle Devrim Yasaları’na uymak zorunda kaldıkları halde nasıl olup da dinden çıkmadıklarını soruyorum. Bu işte bir ikiyüzlülük var!

İkiyüzlülük sadece türbancılarda değil! İkiyüzlülüğün en tepesinde Kuran çevirmen ve yorumcuları bulunuyor. Bunun en çarpıcı kanıtını, Mustafa Sağ, "Evrensel Çağrı, Kur’an Meáli" (Final Pazarlama Yayını) çevirisine yazdığı önsöz ve açıklamalarda veriyor. Mustafa Sağ’a göre geleneksel çevirmen ve yorumcular Nûr Sûresi’nin 31. ayetini geleneğe uyarak ve birbirlerini taklit ederek yanlış çeviriyorlar. Müthiş bir iddia! Mustafa Sağ’ın açıklamasını olduğu gibi aktarıyorum.

HIMAR = ÖRTMEK

"Kuran ayetinde ’başörtüsü’ diye bir kelime geçmemektedir. Buna rağmen tüm Kuran tefsirlerinde ve çevirilerinde Kuran ayeti ’başörtüsü’ olarak çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen "HIMAR’ kelimesi ’Baş örtmek’ anlamında değil, sadece ’örtmek’ anlamına gelmektedir. Eğer, herhangi bir şey örtülecek ise. O şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi gibi, başörtüsü dendiği zaman da "örtmek" ("hımar") kelimesinin yanına "baş" ("re’s") kelimesinin ’hımarü-re’s’ şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki ’hımar’ (’örtü’) kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime ’cuyub’ kelimesidir ki, ’yaka’ veya ’göğüs’ anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime ’cuyub’ bir başka ayette (28:32) Hz. Musa’nın ’göğsüne/koynuna elini soktuğu’ şeklinde geçer. Yani, ’cuyub’ kelimesi, ’hımar’ örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman ’bihumûrihinne ala cuyubihinne’ başını örtmek değil, ’göğsünün üzerini örtmek’ anlamına gelmektedir. Geleneksel tüm yorumcular, Kur’an ayetini bilimsel bakışla değil de, birbirlerini taklit edip, ’Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler’ diyerek ’Felyedribne’ fiilini de ’örtsünler’ diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular ’DaRaBe’ kökünden gelen bu kelimeyi burada, ’Başörtülerini örtsünler’ derken, bir başka yerde aynı ’DaRaBe’ kelimesini ’Kadınları DÖVÜN’ (Bak. 4:34) diye çevirmişlerdir. Özetle, Kuran’ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan başörtüsü, Kuran’ın değil, geleneklerin, kişisel görüşlerin dinleşmesinden kaynaklanmaktadır." (S. 373)

GERİSİ ALİMLERİN İŞİ

Mustafa Sağ’ın iddialarını Arapçadan denetleyecek durumda değilim. Ancak Nûr Sûresi’nin 31. áyetinin Fransızca ve İngilizce çevirileri onun iddialarını desteklemektedir.

Ben bu çok önemli iddiayı sütunuma aktararak kamusal-toplumsal görevimi yerine getiriyorum. Gerisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın ve İslam alimlerinin işi!..

"Özdemir İnce'nin köşesinden"
 

huseyingokkaya

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Ara 2007
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
65
Yazının başlığını ÖZDEMİR İNCE'DEN İNCİ'LER şeklinde yazabilirsiniz:)

Ya da "şıracının şahidi bozacıymış" sözünü başlık olarak da kullanabilirsiniz:)

Özdemir İNcenin şahidi olan bozacı Mustafa Sağ hakkında bir bilgi buldum:

"Kuran içkiyi yasaklamaz, üniforma giydirmez

Raflara yeni çıkan 'Evrensel Çağrı' adlı Türkçe Kuran'ı Kerim meali, özellikle dini çevrelerde ciddi bir tartışma yaratacak gibi görünüyor. ''İslam'ı Doğru Anlayabilmek'' adlı bir kitabı da bulunan, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunu ve emekli işadamı Mustafa Sağ tarafından yazılan meal, farklı bir bakış açısı sunuyor.

Örneğin Sağ’ın mealine göre bir Müslüman için içki içmek günah ya da yasak değil; sadece sarhoşken namaz kılmamak gerekiyor.

../.."



Tempo Dergisi

Şimdi bu adamın söylediklerini tutup da kendi başörtüsü düşmanlığına delil olarak gösteren birisine ne demeli?

Allah ıslah etsin.
 

tevhiteri

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Eki 2007
Mesajlar
364
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
65
sa.yazının başlıgı içinde zaten[iki yüzlülük].bu duruma okadar çok örnek varki sayısız.türban takarlar dinimin emridiye..ama nikah düşen erkeklerle her ortamda bulunurlar...türban takarlar ama nikah düşen erkeklerle toka yaparlar..neyse uzatmayalım emegine saglık..a.e.o
 

RANAA

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yazının başlığını ÖZDEMİR İNCE'DEN İNCİ'LER şeklinde yazabilirsiniz:)

Ya da "şıracının şahidi bozacıymış" sözünü başlık olarak da kullanabilirsiniz:)

Özdemir İNcenin şahidi olan bozacı Mustafa Sağ hakkında bir bilgi buldum:

"Kuran içkiyi yasaklamaz, üniforma giydirmez

Raflara yeni çıkan 'Evrensel Çağrı' adlı Türkçe Kuran'ı Kerim meali, özellikle dini çevrelerde ciddi bir tartışma yaratacak gibi görünüyor. ''İslam'ı Doğru Anlayabilmek'' adlı bir kitabı da bulunan, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi mezunu ve emekli işadamı Mustafa Sağ tarafından yazılan meal, farklı bir bakış açısı sunuyor.

Örneğin Sağ’ın mealine göre bir Müslüman için içki içmek günah ya da yasak değil; sadece sarhoşken namaz kılmamak gerekiyor.

../.."



Tempo Dergisi

Şimdi bu adamın söylediklerini tutup da kendi başörtüsü düşmanlığına delil olarak gösteren birisine ne demeli?

Allah ıslah etsin.



Başlık için öneri süper.:)
Ama sayısız başlık çıkar burdan ya karar veremedim.Herkes kendi koysun başlığı istedim.

Şuanda işyerindeyim ve bir arkadaşımızın babası bana oku dedi.benım dediğimde bu diyor işte.daha önce kendisi ile başörtü konusunda defalarca tartıştık ve herseferinde Allah 'ın kesin emridir dediğim için bana bu yazıyı okumamı tavsiye etti kendisi.
Bende sizlerle paylaşmak istedim.
 

huseyingokkaya

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
6 Ara 2007
Mesajlar
105
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
65
Başlık için öneri süper.:)
Ama sayısız başlık çıkar burdan ya karar veremedim.Herkes kendi koysun başlığı istedim.

Şuanda işyerindeyim ve bir arkadaşımızın babası bana oku dedi.benım dediğimde bu diyor işte.daha önce kendisi ile başörtü konusunda defalarca tartıştık ve herseferinde Allah 'ın kesin emridir dediğim için bana bu yazıyı okumamı tavsiye etti kendisi.
Bende sizlerle paylaşmak istedim.

Sizinle tartışan arkadaşınıza Mustafa Sağ'ın tempo dergisindeki cümlelerini de aktarın, içen birisi ise pek memnun olacaktır:)
 

RANAA

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ağu 2006
Mesajlar
58
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sizinle tartışan arkadaşınıza Mustafa Sağ'ın tempo dergisindeki cümlelerini de aktarın, içen birisi ise pek memnun olacaktır:)

Kendisi oldukça büyük babam yasında nerdeyse.Tam üstüne bastınız içen birisi
Ama beni çok sinirlendiriyor.Kırıcı şeyler sölemek istemiyorum ama Allah ın emrini inkar eden birinede ne kadar iyi davranılır bilmem.
 

FEYZAADALI

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
30 Tem 2007
Mesajlar
218
Tepki puanı
1
Puanları
0
ESSELAMUN ALEYKÜM KARDEŞİM. HASSASİYETİNİZİ ANLIYORUM .HELE İŞ YERİNDE BÖYLE BİR İNSANLA BİR ARAdA OLMAK ÇOK ZOR. AMA SAKIN PES ETMEYİN YILMAYIN. AYNI SORUNLRI BENDE YAŞADIM. BENİ MÜDÜRÜM İŞTEN ATTIRMAK İÇİN BİLE ÇOK UĞRAŞTI.KENDİSİ ATAİSTTİVE BUNUNLA GURUR DUYARDI. HATTA EŞİDE NAMAZA BAŞLADI DİYE EZAN ARKASI HEMEN EVİNİ ARAR TELOFONO AÇMAZ YADA GEÇ AÇARSA HEPİMİZİN YANINDA KADINA ETMEDİĞİ HAKARET KALMAZDI.AMA SONUNDA BENLE UĞRAŞMAKTAN VAZ GEÇTİ.RABBİM ONA İZİN VERMEDİ.HERGÜN ELİNDE KURAN-I KERİMLE GELİP AYETLRİ OKUYOR BUNLARI BANA AÇIKLAYIP KENDİNCE TERCÜMELER YAPIYOR BİZ HERGÜN BU YÜZDEN ATIŞIYORDUK.BEN YILMADIM AMA O PES ETTİ.SİZ ASLA DİNİNİZ HAKKINDA KİMSEYE TAVİZ VERDİRMEYİN BABANIZ YAŞINDA OLSA BİLE DOĞRULARI SÖYLEYİN RABBİM YARDIMCINIZ OLACAKTIR.
 

efzairem

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Kas 2007
Mesajlar
758
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Nur Suresi, 31. ayet (24:31)


KİŞİSEL olarak ne başörtüsü ile ne de türban ile herhangi bir sorunum var. Ama örtünmeyle ilgili yalan, safsata ve hurafe yayanlarla kavgam var. Türbancılar, bu örtünme tarzının Kuran’ın tartışılmaz buyruğu olduğunu ileri sürüyorlar. Ama Azháb Sûresi’nin 59. ayeti; Nûr Sûresi’nin 30, 31 ve 60. áyetleri dışında Kuran’da bir başka hüküm yoktur ve türban şaklabanlığı Kutsal Kitap’da yer almamaktadır.

İKİYÜZLÜLER

Bunu öğrendiğim için: Faiz ve kredi kartının İslam’a aykırı olmasına karşın türbancılar tarafından kullanıldığını; türbancıların, İslám’a ters düşmesine karşın, Cumhuriyet’in yapı ve kurumlarına, yasalarına ve özellikle Devrim Yasaları’na uymak zorunda kaldıkları halde nasıl olup da dinden çıkmadıklarını soruyorum. Bu işte bir ikiyüzlülük var!

İkiyüzlülük sadece türbancılarda değil! İkiyüzlülüğün en tepesinde Kuran çevirmen ve yorumcuları bulunuyor. Bunun en çarpıcı kanıtını, Mustafa Sağ, "Evrensel Çağrı, Kur’an Meáli" (Final Pazarlama Yayını) çevirisine yazdığı önsöz ve açıklamalarda veriyor. Mustafa Sağ’a göre geleneksel çevirmen ve yorumcular Nûr Sûresi’nin 31. ayetini geleneğe uyarak ve birbirlerini taklit ederek yanlış çeviriyorlar. Müthiş bir iddia! Mustafa Sağ’ın açıklamasını olduğu gibi aktarıyorum.

HIMAR = ÖRTMEK

"Kuran ayetinde ’başörtüsü’ diye bir kelime geçmemektedir. Buna rağmen tüm Kuran tefsirlerinde ve çevirilerinde Kuran ayeti ’başörtüsü’ olarak çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen "HIMAR’ kelimesi ’Baş örtmek’ anlamında değil, sadece ’örtmek’ anlamına gelmektedir. Eğer, herhangi bir şey örtülecek ise. O şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi gibi, başörtüsü dendiği zaman da "örtmek" ("hımar") kelimesinin yanına "baş" ("re’s") kelimesinin ’hımarü-re’s’ şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki ’hımar’ (’örtü’) kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime ’cuyub’ kelimesidir ki, ’yaka’ veya ’göğüs’ anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime ’cuyub’ bir başka ayette (28:32) Hz. Musa’nın ’göğsüne/koynuna elini soktuğu’ şeklinde geçer. Yani, ’cuyub’ kelimesi, ’hımar’ örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman ’bihumûrihinne ala cuyubihinne’ başını örtmek değil, ’göğsünün üzerini örtmek’ anlamına gelmektedir. Geleneksel tüm yorumcular, Kur’an ayetini bilimsel bakışla değil de, birbirlerini taklit edip, ’Başörtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler’ diyerek ’Felyedribne’ fiilini de ’örtsünler’ diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular ’DaRaBe’ kökünden gelen bu kelimeyi burada, ’Başörtülerini örtsünler’ derken, bir başka yerde aynı ’DaRaBe’ kelimesini ’Kadınları DÖVÜN’ (Bak. 4:34) diye çevirmişlerdir. Özetle, Kuran’ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan başörtüsü, Kuran’ın değil, geleneklerin, kişisel görüşlerin dinleşmesinden kaynaklanmaktadır." (S. 373)

GERİSİ ALİMLERİN İŞİ

Mustafa Sağ’ın iddialarını Arapçadan denetleyecek durumda değilim. Ancak Nûr Sûresi’nin 31. áyetinin Fransızca ve İngilizce çevirileri onun iddialarını desteklemektedir.

Ben bu çok önemli iddiayı sütunuma aktararak kamusal-toplumsal görevimi yerine getiriyorum. Gerisi Diyanet İşleri Başkanlığı’nın ve İslam alimlerinin işi!..

"Özdemir İnce'nin köşesinden"

yazık yazık yazık nekadar yazık yazsam tatmin olamam bu aralar çogaldınız yine .şirkmi, desem bidat mı desem nedesem şu yaptıgnıza.tek korkunuz var türkiyenin osmanlıdaki imanına ve ahlakına sahip olması çünkü ozaman müslümanların dünyaya hükmetmesinden korkuyorsunuz masonun uşaklarıııııı
 

ipekk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2009
Mesajlar
2
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
başörü örten insanların dinini dört dörtlük yaşamalrı bekleniyor ya bunu anlayamıyorum bu şekilde düşünen insanlar ne derece islami kurallar içersinde yaşıyolar acaba.bi insan başörtü örtebilir bunun yanında namaz kılmayabilir.başörtü örttüğü için namaz kılması gerekmiyo vazifesi olduğu için kılması gerekiyo tıpki başörtüsüz insann namaz kılması gerektiği gibi
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt