muhammet2272,
Değerli kardeşim, aklımıza gelen her konuda ASyet yada Hadis yada bu konuda bir içtihad aramamız elbette gerekli
ancak bunlardan bir tanesini bulursak bununla yetinmemiz gerekir.
Mantık olarak bizim aradığımız aynı ifadelerle kuranda ve hadislerde geçmeye bilir içtihad ihtiyacıda bundan doğmuştur.
TRHACKER kardeşimiz size
çalgı dinlemek büyük günahtır.o mecliste oturmak fasıklıktır.o çalgıyla lezzetlenmek küfürdür.---hadis-i şerif vermiş bundan sonuç çıkarabilirsiniz çalgı dinlemek ve ondan tad almak küfürse oynamayı siz düşünün.
Yine bu kardeşimiz
Müfessirler, İsra suresinin 64. âyetinde şeytana, (Vestefziz... bi savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir. (Şeyhzade)
Müfessirler Enam suresinin 70. âyetini, (Dinlerini [şarkı ile, musiki ile] oyun ve eğlence haline sokanlardan uzak dur) şeklinde tefsir etmişlerdir.
(Şimdi siz bu söze [Kur’âna] mı şaşırıyorsunuz? Gülüyorsunuz da ağlamıyorsunuz ve siz gafletle oynuyorsunuz.) [Necm 59-61]
üç sureden 5 ayet vermiş siz daha ayet ve hadis istiyorsunuz
Ne ayetlerde nede hadislerde düğünde oynanmaz ifadesi geçmez aradığınız bu ise
NİKAHIN GİZLİ DEĞİL İLAN EDİLEREK YAPILMASI
1088-
Muhammed b. Hatıb el Cumahî’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Haram olan nikah: “Evlilikle helal olan evlilik arasındaki ayırıcı özellik def çalmak ve duyurmaktır.” (Nesâî, Nikah: 72; Buhârî, Nikah: 49)
Bu konuda Âişe, Câbir, Rubeyyi binti Muavviz’den de hadis rivâyet edilmiştir. Tirmîzî: Muhammed b. Hatıb’ın hadisi hasendir.
Ebû Belc’in adı Yahya b. ebî Süleym’dir. Aynı şekilde İbn Süleym’de denilir. Muhammed b. Hatıb küçük çocuk iken Peygamber (s.a.v.)’i görmüştür.
1089
Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur. Nikahı gizli değil ilan ederek yapın kalabalık yerler olan mescidler gibi kalabalıklarla yapın nikah yapıldığı belli olması için def çalın.” (Tirmîzî rivâyet etmiştir.)
Tirmîzî: Bu konudaki bu hadis garib hasendir. İsa b. Meymun el Ensarî’nin hadis konusunda zayıf olduğu kaydedilmiştir. İbn ebî Necîh’den tefsir rivâyet eden İsa b. Meymun güvenilen bir kimsedir.
1090
Muavviz kızı Rübeyyi’ (r.anha)’dan rivâyete göre, şöyle demiştir: “Rasûlullah (s.a.v.) gelin olduğumun ertesi günü gelip yanıma girdi senin şimdi oturduğun gibi yatağımın üzerine oturdu. Bu arada bazı kız çocukları bizim için def çalmakta ve babalarımızdan Bedir günü şehîd düşen kimselerin kahramanlıklarını dile getirmekte idiler. Bu kızlardan birisi: “Şu anda aramızda bir Peygamber var, yarın ne olacağını bilir” dedi. Bunun üzerine Peygamber (s.a.v.) o kıza: “Bunu bırak da önceden söylemekte olduğun sözleri söyle” buyurdu.
(Buhârî, Nikah: 48; Ebû Dâvûd, Edeb: 51)
Tirmîzî: Bu hadis hasen sahihtir.
Düğünde nasıl davranılması ne yapılması gerektiğine bu hadislerde işaret edilir