Vitir namazında kunut duaları yerine rabbena duası okunabilir. Kunutta hiç dua okumamak sehiv secdesi gerektirir. Ancak her hangi bir duayı okuduktan sonra sehiv secdesi gerekmez.
hayırlı geceler kardeşim..
kardeşim bu dediginiz hanefi mezhebindedir...yani dua okumamanin sehv secdesini gerektirdigi....
Ahmed, Tirmizî, Ne*sâî, Ebû Dâvûd, İbn Mâce ve diğerlerinin, Hasan bin Ali'nin hadisinden rivayet ettiklerine göre, vitirde kunut okumak meşrudur. Hasan bin Ali, şöyle demiştir: "Rasûlüllah vitirde okuyacağım kelimeleri bana öğretti:
"Allahım, hidayet ettiklerinin yoluna beni de hidayet et. Allahım, afiyet verdiklerinle beraber bana da afiyet ver. Dost edindiklerinle bera*ber beni de dost edin. Verdiğin şeyleri bana mübarek eyle. Hükmettiğin şeylerin şerrinden beni koru. Şüphesiz sen hüküm verirsin, fakat kimse sana hüküm veremez. Senin sevdiklerin zelil olmaz. Senin düşman olduk*ların ise asla aziz olmaz. Rabbimiz mübarek ve yüce oldu. Nebisi Mu-hammed'e Allah rahmet eylesin."
Tirmizî, 'bu hadîs hasen olup Rasûlül*lah sallallahu aleyhi ve sellem'den Kunut hakkında bundan daha güzel bir duâ bilmiyorum,' demiştir. Nevevî, 'hadisin senedi sahihtir,' demiş, İbn Hazm ise, sıhhati hususunda durmuş; 'Bu hadis her ne kadar delil olarak getirilmese bile Rasûlüllah sallaliahu aleyhi ve sellem'den bunun dışında başka bir şey bulamadım. Zayıf hadis ise bence, kıyastan daha iyidir,' de*miştir.
Ahmed bin Hanbel, bu görüşün İbn Mes'ûd, Ebu Mûsâ, İbn Abbas, Bera, Enes, Hasan Basrî, Ömer bin Abdülazîz, Sevrî, İbn Mübârek'den nakledildiğini söylemiş,
'Hanefîler ve Ahmed'den bir rivayetin de görüşü budur,' demiştir. Nevevi; 'bu görüş delil bakımından kuvvetlidir,' demiştir.
Şafiî ve diğerleri ise, 'Ramazan'ın son yarısından başka Kunut okunmaz,' görüşündedirler. Ebu Davud'un rivayetine göre: Ömer bin Hattab, insan*ları Übeyy bin Ka'b'ın huzurunda topladı. Onlara yirmi gece namaz kıldır*dı, sadece Ramazan'ın ikinci yarısından başka kunut okumadı. Muhammed bin Nasr, Sa'îd bin Cübeyr'e vitir namazında kunut'un ne zaman baş*ladığını, sordu. O da; "Ömer İbnul-Hattab asker gönderdi. Asker tehli*keyle karşılaşınca, onlar hakkında korkuya kapıldı. Ramazan'ın son yarısı olunca onlar için kunut okuyarak, onlara duâ etti." dedi.