Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

uydurma hadis nasıl anlaşılır? (1 Kullanıcı)

Ravza_Nur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
8,116
Tepki puanı
3
Puanları
0
Peygamber efendimizin vârisleri, vekîlleri olan âlimlere olan i'timâdi sarsmak için, Ingilizler asirlardir, Islâm âlimlerinin kitaplarinda uydurma hadîs olabilecegini telkîn etmeye çalismislar, bunda da oldukça basari sagladiklari, bir çok genci zehirledikleri anlasilmaktadir.
Bir müctehid, baska bir müctehide hatâ ettin demez. (Ictihâd ictihâd'la nakledilemez) [Mecelle m.16)

Dört mezhebde birbirinden farkli hükümler vardir. Fakat hiçbiri, digerini sapiklikla, hatâ etmekle ithâm etmemistir. Çünkü hadîs-i serîflerde buyuruluyor ki: (Âlimlerin farkli ictihâdlari, mezheblere ayrilmalari rahmettir.) [Beyhekî]

Hanefî ve Hanbelî'de gusülde agzin içini yikamak farz iken, Mâlikî ve Sâfiî'de farz degildir. Bunun için mezhebin birine dogru, ötekine yanlis denemez.

Her müctehidin bir hadîsten hüküm çikarmasi farklidir. Bir müctehidin sahîh dedigi bir hadîse, baska bir müctehid mevdû' diyebilir.

Muhaddis mevdu derse

Hadîs ilminde müctehid bir âlim, bir hadîse mevdû' derse, diger müctehidler buna sahîh diyebilir. Çünkü mevdû' diyen müctehid, bir hadîsin sahîh olmasi için lüzûm gördügü sartlari tasimiyan bir hadîs için, "Mezhebimin usûlünün kâidelerine göre mevdû'dur" der. Ya'nî bu sözün hadîs oldugu bence anlasilamamistir, der. Yoksa, "Bu söz, Peygamber efendimizin sözü degildir" demek istemez. Ayni hadîs için baska bir müctehid sahîhtir diyebilir. Sahîh oldugunu söyleyen müctehid ötekine, "Peygamber efendimizin bu sözüne nasil mevdû' dersin?" demedigi gibi, öteki de, "Bu uydurma söze sen nasil hadîs diyebilirsin?" demez. Diyelim ki, Süyûtî ve Zehebî gibi hadîs âlimleri, Imâm-i a'zâm ve Imâm-i Gazâlî hazretlerinin sahîh dedigi bir hadîse mevdû' dese, o hadîs, ancak bu iki zâta göre mevdû' sayilir. Hadisi bildiren imâmlara göre yine sahîhtir. Fakat Aclûnî, hadîs imâmlarinin bildirdigi hadîs-i serîflere mevdû derse, o hadîs mevdû olmaz.Peygamber efendimizin, mu'cize olarak gelecekten haber veren birçok hadîs-i serîfleri vardir. Bunlarin çogu çikti. (Uydurma hadîs çoktur, Kur'ân okuyalim) diyenlerin de çikacagini bildirerek buyurdu ki:

(Bir zaman gelir, beni tekzib edenler çikar. Söyle ki, kendisine benden bir hadîs söylenince, "Resûlullah böyle sey söylemez. Bunu birak, Kur'ândan söyle" der.) [Ebû Ya'lâ]

Eger herkes Kur'ân-i kerîmden hüküm çikarabilseydi, hadîs-i serîflere, Eshâb-i kirâma ve âlimlere ihtiyâç kalmazdi. Onun için Allahü teâlâ da, Peygamber efendimiz de âlimlere uymamizi emrediyor. Imâm-i Rabbânî hazretleri buyurdu ki:

(Hadîs-i serîflerle amel etmek, bize câiz olmaz. Mezhebimizin hükmüne aykiri gibi görülen hadîs-i serîfler, âlimlerin sözlerini reddetmek için delil ve senet olamaz.) [Müj.Mek. 312]

Muhammed Hadimî hazretleri buyuruyor ki:

(Dindeki dört delil, müctehidler içindir. Bizim için delil, mezhebimizin bildirdigi hükümdür.

Çünkü bizler, âyet ve hadîsten hüküm çikaramayiz. Mezhebin bir hükmü, âyete, hadîse uymuyor gibi görünse de yanlis degildir. Bunun için tefsîr ve hadîs okumamiz uygun olmaz.) [Berîka s.94]

Uydurma hadis nakli

Imâm-i Gazâlî gibi büyük âlimlerin kitaplarinda uydurma hadîs oldugunu söyleyen Aclûnî' ve M.Semseddin Sehâvî Peygamber efendimizin ana-babasina kâfir diyen Aliyyül kâri ve benzerlerinin sözlerine aldanarak, Ehl-i sünnet âlimlerinin kitaplarina dil uzatmak ve onlarin kitaplarinda uydurma hadîs var demekten sakinmalidir. Hiç bir Ehl-i sünnet âliminin kitabinda uydurma hadîs olmaz.

Islâm âlimleri, hadîs uydurmanin ve uydurulmus hadîsi nakletmenin vebâlinin büyüklügünü bildikleri için, Allahtan çok korktuklari için, tek kelime ile sâlih âlim olduklari için kitaplarina uydurma hadîs almazlar. Asagidaki hadîs-i serîfler hadîs âlimlerinin kitaplarindan alinmistir.

(Benden duydugunuz âyet ve hadisi teblig edin! Benî Isrâil'den bildirdiklerimi de söyleyin! Yalniz bana bilerek yalan isnat eden Cehennemdeki yerine hazirlansin!) [Buhârî]

(Iftirâcilarin en büyügü, söylemedigim bir sözü, bana isnat edip nakledendir.) [Beyhekî]

(Söylemedigim sözü, hadîs olarak bildiren veya Ku'âni kendi re'yi [görüsü] ile tefsîr eden, Cehennemde azâb görecektir.) [Tirmizî]

Bu hadîs-i serîfleri nakleden ve bilen bir âlim, nasil olur da kitabina uydurma hadîs alabilir? Yoksa uydurma hadîsi bilemiyecek kadar hâsâ câhil miydiler?
 

OKU

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Ağu 2006
Mesajlar
267
Tepki puanı
0
Puanları
0
RE: uydurma hadis nasıl anlaşılır?

S.A
ALLAH CC
RAZI
OLSUN..
 

Ravza_Nur

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
8,116
Tepki puanı
3
Puanları
0
RE: uydurma hadis nasıl anlaşılır?

rabbim cümlemizden razı olsun
 

muctemeun

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
22 Şub 2011
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
.........uydurma hadis yok demişsin , allah aşkına biraz gerçekçi olalım eğerki uydurma hadis yoksa o kitaplarda 100 bine yakın hadisten 90 bine yakını neden elenmiş ve halada eleniyor, her mezhebte hadislerin sahihi başka , uydurması başkadır ,

..........bir müctehid başka bi müctehide hata ettiniz demezmiş , farzedelimki demesin , bir biriyle çelişen ve hatta birinin öldür dediğine diğeri döv diyen insanlar var 4 mezheb buna dail ,bütün emzhebler buna dail ;hata ettiniz dese ne olur demese ne olur resmen ortada farklılık,

...........alimlerin farklı ictihatları mezheblere ayrılmaları rahmettir diyorsun onada kurandan değilde hadisle örnek vermişsin o hadisi oraya yerleştiremezlermi kendi görüşlerini gerçek gibi göstermek için ? yapamazlarmı ve kurandan delil vermemişsin oysaki kuranda dininizi parçalara ayırmayın diyor ama şu an kime sorsan islamı başka anlatıyor herkes , resulü sorsan hepsi başka anlatıyor ve hadisler bile başka hepsinde ,din bir sürü olmaz tek olmalı , fakat kurana bakıyoruz tüm dünyada aynı ve tek değişmez ama hadisler her tarikatte mezhebte farklı...

............bir müctehidin farklı dediği hadise başka müctehid mevdu diyebilir demişsin , madem hadisler resulullahın sözleri bu eleme sahih mevdu yapma hakkını kim tanıdı onlara allahmı tanıdı , allah mı dedi ayetlerinde benim resulümü sahih mevdu diye ayırın , binlerce eleyin içinden , farklı farklı hadis kitapları yapın diye allahmı dedi, yoksa allah ayette resulüm vahiy söylermi dedi, vahiy eşittir kurandır , resul vahiy söylerse eğer vahiyde kuransa resule uymak kurana uymakla olur demekki, allahmı diyor resulüm öldükten sonra, en yakın arkadaşları sahabeler ölsün, 4 halife ölsün sonra 200 sene sonra hadisleri toplayın eleyin , sahih mevdu ayırın mezheblree bölün diye allahmı dedi ,hayır demedi onlar kendileri yaptı ne allahın ne resulün nede sahabelerin böyle girişimi ,4 halifenin bile böyle girişimi olmadı hatta çoğu yasakladı hadisleri , bu yüzen kendimizi kandırmayalım...

........demişsinki sadece 4 mezheb yapabilir sahih mevd diyebilir demişsin burda bile çelişkilisin , allahmı dedi ozaman sadece 4 mezheb yapar başkaları yapamaz diye bu dediğini , yada allahtan sözmü aldınız 4 hak var gerisi bütün görüşler sapık diye , dünyadaki bütün emzhebler ben hadislere uyuyorum der çoğu zaten , onlarda kendi alimelrine göre elerler hadisleri sizde kendi alimelrinize göre elersiniz onlar kendine hakd er sizde kendinize hak dersiniz ama düşünmezmisiniz hak olan sadece allahtır onu sözü olan elenmeyen ve vahiy ile gelen tüm dünyada aynı olan kurandır hak düşünmezmisiniz.elenen ve hz muhamed den ve 4 halife sahabaler öldükten yüzyıllar sonra ortaya çıkmış bu tür şeyler için her biriniz kendi inandığınza hak dersiniz , yorum ile islamı karıştırırsınız, bi kere yorum yorumdur ,islam ise kurandır geri kalan her şey yorumdur , çünkü kuran hep aynıdır diğer şeyler herkeste farklıdır ...

....... hadisleri savunmak için hadis yazıyorsun aynı hadis kitabının içinde bu hadislerde var bunları görmezen geliyorsun;

Ebubekir, Peygamberimiz’in vefatından sonra halkı toplamış ve onlara şöyle demiştir: “Sizler Allah’ın elçisinden farklı hadisler naklediyorsunuz. Bu durumda sizden sonrakiler daha büyük anlaşmazlıklara düşecektir. Allah’ın elçisinden hiçbir hadis nakletmeyin. Sizden hadis nakletmenizi isteyenlere deyiniz ki: İşte Allah’ın Kitabı, aranızda onun helalini helal kılın, haramını haram görün.Zehebi, Tezkiratul Huffaz 1/3, Buhari 1.cilt

Hz. Osman çok hadis nakletmelerinden dolayı Ebu Hureyre’yi Devş dağlarına göndermekle, Kab’ı Kırede dağlarına sürgün etmekle tehdit etmiştir.Tahzırul Havas 10b

Şeddad, İbni Abbas’a “Hz. Peygamber bir şey bıraktı mı?” diye sordu. O da “Sadece Kuran’ın iki kapağı arasında olanları bıraktı.” cevabını verdi.Buhari K. Fezailul Kuran 16; Müslim K. Fezailus Sahabe 30,31
Ebu Davud K. Fiten 1, Tırmizi K. Fiten 43

Hz. Ali minberden şu hutbeyi veriyordu: “Yanında hadis sayfaları bulunanlar gidip onları yoketsinler. Zira halkı helak eden olay, alimlerin naklettikleri hadislere uyarak Kuran’ı terk etmeleridir.” İbn Abdülberr, Camiul Beyanil İlm

ve daha bunun gibi bir sürü var , bunları atarsınız ve binlerce hadisi atarsınız , buhari bile rivayet der hadis kitapları için siz ise rivayete resul sözü dersiniz , hz muhamedin en yakın arkadaşları 4 halife den nekledilen hadis sayısı 200 ü geçmez belkide çok azdır ama onu görmemiş kişiler bile binlerce hadis nakletmiştir bu bile çelişkilidir,

.........bu yüzden daha bir sürü ilmi delillerle birlikte hak islam kurandır orda ne yazıyorsa islam sadece odur, hıı ben demiyorumki hadisler olmasın yorumlar olmasın vs demiyorum ama kuran harici hiç bir şeye islam denmez yorumsa eğer yorum diyeceksiniz , hadislerde tarihi rivayet yorumsal kaynaktır , resulün hak sözleri olmadığı bu saydıklarımdan sonra ortaya çıkmıştır elenen şey her mezhebte farklı olan şey sahihi mevdudu olan şey hak resul olamaz sadece tarihi kaynak olur tarihi kaynak özgür yorumlsa kaynak olarak oda baş tacıdır ama resulün hak sözü değillerdir,kuran hariç herşeyde yalan olur udyurma olur kurandan başka islam yoktur , geri kalan ise yorumlardır yorumlarda kişisel tercihtir ,takva meselesidir,yoruma yorum dicez kurana islam dicez dinimizi bölmeyeceğiz inş. allah yasaklıyor dininizi bölmeyin diye , eğerki yorumlara islam dersek yorum demessek , ozaman bir sürü yorum olduğuna göre bir sürü islam olmuş olur dinimizi bölmüş oluruz bundan sakınalım...
 

ؤشىثق

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
17 Ağu 2010
Mesajlar
148
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Allah razı olsun paylaşım için.
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt