Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Üniversiteliler, müftülüğe en çok dini nikahı soruyor (1 Kullanıcı)

abı_hayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eyl 2008
Mesajlar
5,186
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41

Üniversiteliler, müftülüğe en çok dini nikahı soruyor


Isparta Müftülüğü bünyesinde bulunan 'Aile İrşat ve Rehberlik Bürosu'nda özellikle ailevi ve sosyal içerikli konularda gelen sorulara cevap verilerek kişiler dini yönden aydınlatılıyor. Özellikle üniversite gençliğinden çoğunlukla dini nikahla ilgili soruların gelmesi dikkat çekiyor.

Isparta Müftüsü İsmail Öncel, bu durumun özellikle üniversite gençliği arasında dini nikah kıyılarak erken evliliklerin yaygın olmasından kaynaklandığını, konunun genelde suiistimal edildiğine dikkat çekiyor. Öncel, "Nikahın dinlisi, dinsizi olmaz. Dini nikahı çocuk oyuncağı haline getirmeyelim." diyor.

Müftü Öncel, kimsenin haberi olmadan tarafların kendi aralarında gizlice yaptıkları bir törenle birlikteliklere kılıf arandığını, sonunda birçok gencin mağdur olduğunu belirtiyor. Öncel, "Dini nikâhı çocuk oyuncağı gibi 'ben seni aldım', 'ben seni boşadım' gibi bir duruma düşürmemek lazım. Nikah bu kadar basit değil, sorumluluk isteyen bir şey." diyerek gençleri uyarıyor.

Günümüzde aile problemlerinin çoğaldığını ifade eden Öncel, evliliklerin ve boşanmların hızlı olduğunu söyledi. Özellikle üniversitelerde 'dini nikah' diye bu konuyu istismar edenlerin çoğunlukta olduğuna değinen Öncel şunları söylüyor: "Örneğin anne baba göndermiş kızını. Bazı şeyleri meşrulaştırmak için aramızda bir dini nikah yapalım kimse de duymasın, beraber yaşayalım şeklinde yapanlar var. Tabiî ki bu birlikteliğin sonucu hiç beklenmeyen bir şekilde sona eriyor. 2-3 yıl beraber yaşamışlar, okul bitmiş oğlan gitmiş başkasıyla evlenmiş. Kız çocuğu ortada kalmış, hayatı kararıyor ailesine de bir şey diyemiyor."

Kendilerine göre bir dini nikah anlayışını kabul etmenin mümkün olmadığını ifade eden Öncel, "Soruyorsunuz annenin babanın haberi var mı? Yok. Arkadaşlarınızın haberi var mı? Cevap yok. Kendi aralarında güya kimse duymasın. Hâlbuki dini nikahta bir ilan lazım, duyuru lazım, şahitler lazım. Mahallenin en azından onların evli olduğunu bilmeleri gerekir. Yani gizli kapaklı iş yaparak zinayı da meşru hale getirmemek lazımdır." diyerek sosyal bir soruna dikkat çekiyor.


(CİHAN)





 

*ayşe*

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
11 Tem 2008
Mesajlar
1,076
Tepki puanı
41
Puanları
48
guya unıversıte ogrencılerı.kendılerını kandırıyolar.dını alet edıp vıcdanlarını rahatlatıyolar.ıslam dınımız de Elhamdülıllah akıl mantık dınıdır.kımsenın haberı yok sadece 2 kısı ve ımamın haberı var.cok komık yaaa.gercekten .guluyorum bu mantıga.
emegınıze saglık kardesım.cok ıyı bır paylasımdı.
 

abı_hayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eyl 2008
Mesajlar
5,186
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41
guya unıversıte ogrencılerı.kendılerını kandırıyolar.dını alet edıp vıcdanlarını rahatlatıyolar.ıslam dınımız de Elhamdülıllah akıl mantık dınıdır.kımsenın haberı yok sadece 2 kısı ve ımamın haberı var.cok komık yaaa.gercekten .guluyorum bu mantıga.
emegınıze saglık kardesım.cok ıyı bır paylasımdı.




Hakılsınız kardeşim, bende sizinle aynı fikirdeyim.
Mutlaka kendini, iffetini muhafaza edenler vardır fakat malesef çoğu böyle.
Üstelik bunlar inananlar.....
 

kalbiminurlandır

Eposta Onaylanmamış Üyeler
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
4,040
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
selamunaleykum ablacım
paylaşımınız güzeldi,emeğinize sağlık.
fakat bu durumu sadece ÜNİVERSİTELİLER diye sınırlandırmasak
sizce daha iyi olmazmıydı? şimdi ki ÇARPICI GENÇLİĞİN PROBLEMİ değil mi?
ben de üni okuyorum. bu paylaşımda belirttikleriniz kesinlikle doğru ama sadece üni öğrencileri için geçerli değil bence.
selam ve dua ile kalınız.:a07:
 

portakal cicegi

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ocak 2009
Mesajlar
111
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
evet bende duydum simdi cok moda oldu gencler arasinda, gizlice dini nikah kiyma
 

abı_hayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eyl 2008
Mesajlar
5,186
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41
selamunaleykum ablacım
paylaşımınız güzeldi,emeğinize sağlık.
fakat bu durumu sadece ÜNİVERSİTELİLER diye sınırlandırmasak
sizce daha iyi olmazmıydı? şimdi ki ÇARPICI GENÇLİĞİN PROBLEMİ değil mi?
ben de üni okuyorum. bu paylaşımda belirttikleriniz kesinlikle doğru ama sadece üni öğrencileri için geçerli değil bence.
selam ve dua ile kalınız.:a07:



Canım kardeşim sınırlandırmayı ben değil, müftülük yapmış.
Tabiki iffetini muhafaza edenler müstesna.
SEN ÜZERİNE ALMA CANIM KARDEŞİM....
 

kalbiminurlandır

Eposta Onaylanmamış Üyeler
Katılım
7 Tem 2008
Mesajlar
4,040
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Canım kardeşim sınırlandırmayı ben değil, müftülük yapmış.
Tabiki iffetini muhafaza edenler müstesna.
SEN ÜZERİNE ALMA CANIM KARDEŞİM....
üzerime aldığımdan değil ama
hoş değil bana göre böyle bir sınırlandırma getirmek.
selam ve dua ile kalınız:a16:
 

cakdoc

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
1,507
Tepki puanı
0
Puanları
36
Yaş
41
cok onemli bir konuya deginilmis... ya bu kacinci dini kullanmalari.. din cikar isi degil yaa.. Allah razi olsun paylasim icin...
 

sevket süreyya

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
10 Şub 2009
Mesajlar
60
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Müftü Öncel, kimsenin haberi olmadan tarafların kendi aralarında gizlice yaptıkları bir törenle birlikteliklere kılıf arandığını, sonunda birçok gencin mağdur olduğunu belirtiyor.

dogru söze ne hacet..
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
VELİSİZ NİKAHIN UYGUN OLMADIĞI
Ebû Musa (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Velisiz nikah asla caiz olmaz.”
(Ebû Dâvûd: Nikah: 18; İbn Mâce, Nikah: 15)

Tirmîzî:
Bu konuda Âişe, İbn Abbâs, Ebû Hüreyre, Imrân b. Husayn ve Enes’den de hadis rivâyet edilmiştir.

SÜNEN-İ TİRMİZİ
Nikah bölümü
Bölüm 14 Hadis no 1101
 

abı_hayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eyl 2008
Mesajlar
5,186
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41
VELİSİZ NİKAHIN UYGUN OLMADIĞI
Ebû Musa (r.a.)’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: “Velisiz nikah asla caiz olmaz.”
(Ebû Dâvûd: Nikah: 18; İbn Mâce, Nikah: 15)

Tirmîzî:
Bu konuda Âişe, İbn Abbâs, Ebû Hüreyre, Imrân b. Husayn ve Enes’den de hadis rivâyet edilmiştir.

SÜNEN-İ TİRMİZİ
Nikah bölümü
Bölüm 14 Hadis no 1101


Emeğinize sağlık.........
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
NİKAHIN GİZLİ DEĞİL İLAN EDİLEREK YAPILMASI

Muhammed b. Hatıb el Cumahî’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Haram olan nikah: “Evlilikle helal olan evlilik arasındaki ayırıcı özellik def çalmak ve duyurmaktır.”
(Nesâî, Nikah: 72; Buhârî, Nikah: 49)

Bu konuda Âişe, Câbir, Rubeyyi binti Muavviz’den de hadis rivâyet edilmiştir. Tirmîzî: Muhammed b. Hatıb’ın hadisi hasendir.
Ebû Belc’in adı Yahya b. ebî Süleym’dir. Aynı şekilde İbn Süleym’de denilir. Muhammed b. Hatıb küçük çocuk iken Peygamber (s.a.v.)’i görmüştür.

SÜNEN-İ TİRMİZİ
Nikah bölümü
Bölüm 6 Hadis no 1088
 

abı_hayat

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Eyl 2008
Mesajlar
5,186
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
41
NİKAHIN GİZLİ DEĞİL İLAN EDİLEREK YAPILMASI

Muhammed b. Hatıb el Cumahî’den rivâyete göre, şöyle demiştir: Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Haram olan nikah: “Evlilikle helal olan evlilik arasındaki ayırıcı özellik def çalmak ve duyurmaktır.”
(Nesâî, Nikah: 72; Buhârî, Nikah: 49)

Bu konuda Âişe, Câbir, Rubeyyi binti Muavviz’den de hadis rivâyet edilmiştir. Tirmîzî: Muhammed b. Hatıb’ın hadisi hasendir.
Ebû Belc’in adı Yahya b. ebî Süleym’dir. Aynı şekilde İbn Süleym’de denilir. Muhammed b. Hatıb küçük çocuk iken Peygamber (s.a.v.)’i görmüştür.

SÜNEN-İ TİRMİZİ
Nikah bölümü
Bölüm 6 Hadis no 1088


Emeğinize sağlık...
 

tahsin33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 May 2008
Mesajlar
2,697
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
70
VELİSİZ NİKAHIN UYGUN OLMADIĞI

Âişe (r.anha)’dan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Hangi kadına velisinin izni olmaksızın nikah kıyılırsa onun nikahı batıldır
onun nikahı batıldır
onun nikahı batıldır.
Şayet bu izinsiz nikahlanan kişi o kadınla beraber olursa kadın için mehir verilmesi gerekir. Bu kadının velileri işi halledemeyip ihtilafa düşerlerse, yetkili devlet adamı bu tür velisi olmayan kimselerin velisidir.”

(İbn Mâce, Nikah: 15)

Tirmîzî:
Bu hadis hasendir. Yahya b. Saîd el Ensarî, Yahya b. Eyyûb ve Sûfyân es Sevrî ve pek çok hadis hafızı İbn Cüreyc’den bu hadisin benzerini rivâyet etmişlerdir.

Tirmîzî:
Ebû Musa’nın hadisinde ihtilaf vardır. Bu hadisi İsrail, Şüreyk b. Abdullah, Ebû Avâne, Züheyr b. Muaviye, Kays b. Rabi’, Ebû İshâk’tan, Bürde’den ve Ebû Musa’dan bize rivâyet etmişlerdir. Yine Esbat b. Muhammed, Zeyd b. Hubab ise Yunus b. ebî İshâk’tan, Ebû Bürde’den ve Ebû Musa’dan bize aktarmışlardır. Yine Ebû Ubeyde el Haddad, Yunus b. ebî İshâk’tan, Ebû Bürde’den Ebû Musa’dan benzerini rivâyet etmişler olup bu rivâyetlerinde “Ebû İshâk’ı” zikretmemişlerdir.
Yine Yunus b. ebî İshâk, Ebû İshâk’tan, Ebû Bürde’den, Ebû Musa’dan aynı şekilde rivâyet etmişlerdir.
Şu’be ve Sevrî; Ebû İshâk’tan ve Ebû Bürde’den “Velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz” diye rivâyet edilmiştir. Sûfyân’ın bazı arkadaşları Ebû İshâk, Ebû Bürde ve Ebû Musa’dan rivâyet ederler ki bu sahih değildir.
Tüm Ebû İshâk, Ebû Bürde, Ebû Musa’dan yapılan “Velisiz asla nikah sahih olmaz” rivâyetleri bence daha sahihtir. Bu hadisi Ebû İshâk’tan rivâyet edenlerin hepsinden daha sağlam ve daha kavrayışlı olan Sevrî ve Şu’be değişik zamanlarda Ebû İshâk’tan işitmişlerdir. Benim yanımda ötekilerin rivâyetleri daha uygundur. Çünkü Şu’be ve Sevrî bu hadisi Ebû İshâk’tan aynı anda işitmişlerdir.
Bu olaya delil olabilecek bir hadiseyi Mahmûd b. Gaylân şöyle aktarır. Ebû Dâvûd’tan aktarıldığına göre, Şu’be şöyle haber vermiştir. Sûfyân es Sevrî’den işittim Ebû İshâk’a şöyle sormuştu: “Ebû Bürde’nin Rasûlullah (s.a.v.)’in velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz dediğini kendisinden işittin mi? Ebû İshâk’ta “Evet” dedi.
Bu hadis Şu’be ve Sevrî’nin, Mekhül’den aynı zamanda işittiklerine işaret ediyor. İsrail’in Ebû İshâk’tan rivâyeti sağlam ve güvenilirdir.
Muhammed b. Müsenna’dan işittim şöyle diyordu: Abdurrahman b. Mehdî’den işittiğime göre, şöyle aktarıyordu: “Sevrî’nin Ebû İshâk’tan rivâyet ettiği hadislerden ne kaçırdımsa İsrail’e güvendiğimden dolayı kaçırmışımdır. Çünkü İsrail, Ebû İshâk’ın hadislerini daha sağlam olarak getirmiştir.”
Tirmîzî:
Âişe’nin bu konuda rivâyet ettiği “Velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz” hadisi bence hasendir. İbn Cüreyc bu hadisi Süleyman b. Musa’dan, Zührî’den, Urve’den ve Âişe’den rivâyet etmişlerdir.
Haccac b. Ertae ve Cafer b. Rabia, Zührî’den, urve’de ve Âişe’den rivâyet etmişlerdir.
Yine Hişâm b. Urve babasından ve Âişe’den bu hadisin bir benzerini rivâyet etmiştir.
Bazı hadisçiler Urve ve Âişe’den gelen Zührî hadisi hakkında söz etmişlerdir.
İbn Cüreyc der ki: Sonra Zührî ile karşılaştığımda kendisine sordum rivâyet etmediğini söyledi ve pek hoş karşılamadı bu yönden hadis zayıf kabul edilmiştir.
Yahya b. Main’in; Şöyle dediği nakledilir: Bu hadisi İbn Cüreyc’den sadece İsmail b. İbrahim zikretmiştir.
Yahya b. Main: İsmail b. İbrahim’in, İbn Cüreyc’den işittiği bu şekilde değildir. O kendi notlarını Abdülmecid b. Abdulaziz b. ebû Revvâd’ın yazılarıyla karşılaştırarak düzeltmiş ve İbn Cüreyc’den hadis işitmemiştir. Diyor. Yahya; İsmail b. İbrahim’in, İbn Cüreyc’den rivâyetini zayıf kabul etmektedir.
Peygamber (s.a.v.)’in “Velisiz hiçbir şekilde nikah olmaz” hadisi Peygamber (s.a.v.)’in ashabından Ömer b. el Hattâb, Ali b. ebî Tâlib, Abdullah b. Abbâs ve Ebû Hüreyre’nin de bulunduğu ilim adamları uygulamalarını bu hadisle yaparlar.
Tabiin fıkıhçılarından da aynı şekilde rivâyet ederler; “Velisiz nikah olmaz” denilmiştir. Saîd b. Müseyyeb, Hasan el Basrî, Şüreyh, İbrahim Nehaî, Ömer b. Abdulaziz ve başkaları da bu görüştedirler. Sûfyân es Sevrî, Evzâî, Abdullah b. Mübarek, Mâlik, Şâfii, Ahmed ve İshâk’ta aynı kanaattedirler.

SÜNEN-İ TİRMİZİ
Nikah bölümü
Bölüm 14 Hadis no 1102
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt