Fıkhi kaideler içinde bir insanın nikahının düşmesi için ya karısını boşaması, ya hakimin boşaması, ya da -hafizanallah- mürted olması yani dinden çıkmış olması gerekir. Buna göre cuma namazını, farziyetini inkar etmediği halde terk eden bir insan günahkardır. Kat'iyen kafir ya da mürted değildir ki nikahı düşsün. Fakat onun farz oluşunu inkar ediyorsa, ister-istemez nikahı düşer. Zira mümine bir kadın, fıkhi ifadesiyle ihtilaf-ı din anlayışından dolayı kafir biriyle evlenemez veya evli kalamaz.
Şayet bu soru halk arasında söylenegelen "üç cumayı üstüste mazeretsiz olarak terk eden kafir olur" sözünden -ki bunu hadis deyip Allah Rasulüne de isnad ederler- dolayı soruluyorsa, bu söz doğru değildir veya böyle bir hadis, hadis kriterleri açısından hadis değildir. Ama bunun yerine "cuma namazını mazeretsiz olarak terk edenin kalbinin mühürleneceği"(1) ve bazı zayıf rivayetlerde iki yakasının bir araya gelmeyeceğine dair beyanlar vardır. Bunlar ise nikahın düşmesini gerektirecek şeyler değildir.KAYNAK:CEVABLAR.ORG
Şayet bu soru halk arasında söylenegelen "üç cumayı üstüste mazeretsiz olarak terk eden kafir olur" sözünden -ki bunu hadis deyip Allah Rasulüne de isnad ederler- dolayı soruluyorsa, bu söz doğru değildir veya böyle bir hadis, hadis kriterleri açısından hadis değildir. Ama bunun yerine "cuma namazını mazeretsiz olarak terk edenin kalbinin mühürleneceği"(1) ve bazı zayıf rivayetlerde iki yakasının bir araya gelmeyeceğine dair beyanlar vardır. Bunlar ise nikahın düşmesini gerektirecek şeyler değildir.KAYNAK:CEVABLAR.ORG