Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Top Sakal Keçi sakal vb birakmak (1 Kullanıcı)

okancelk

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
25 Ara 2007
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Ben birşeyi merak ediyorum beni bu konuda bilgilendirirseniz memnun olacagım..benim dedem azda olsa çenemde sakal braktıgımda bu yahudi sakalı yahudilere özenme diyor sakal konusunda bana ne diyeblrsiniz...Alalh yar ve yardımcınız olsun ....
 

plother

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Ara 2007
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
valla kardeş bende genelde top sakal birakiyorum ama gunah mı bilmiyorum?
gunah olduğuna dair sağlam kaynak varsa bende keseyim
allaha emanet olun
 

gecekondu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
23 Eyl 2007
Mesajlar
1,726
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Aşıklar Diyarı
bende sakal konusuna pek Özen göstermiyorum gerçi sakallarımı kendime çok yakıştırıyorum ama şekil falan vermek amaçlı bişey yapmıyorum Bu tür sakal şekilllerinin gerçekten bi sakıncası varmı merak ediyorum bilen arkdaşlar varsa bilgilendirirse bende sevinmiş olcam selametle...
 

eyüp1

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Kas 2007
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Saç tıraşının örfe zıt olmamak şartı ile her türlü şekli caizdir. Ama sünnet olup olmaması başka bir meseledir. Çünkü bir işin caiz olması ile sünnet olması ayrı şeylerdir. Bir şey sünnet olursa kesinlikle caizdir. Fakat her caiz olan sünnettir demek değildir.

Top sakal bırakmak caizdir. Fakat sünnet değildir. Yani peygamberimizin uygulaması değildir.

Efendimiz'in hayatına baktığımızda çok küçük denebilecek hal ve hareketlerde bile başkalarına benzemekten müslümanları yasakladığını biliyoruz. (Ebu Davud, Libas 4; Müsned, II/50; Tirmizi, İsti'zan 7) Belki de bu hadislerin ruhundan hareketle söylenen "Kalıbı ile başkalarına benzeyenin zamanla kalbi ile de benzeyeceği" hakikati bugün psikoloji ilmi de kabul etmektedir. Bu sebeple bu tür bir sakal tarzını hoş karşılamak doğru değildir. Ancak bir maslahata binaen böyle bir sakal bırakılıyorsa buna bir şey denemez. Ancak bu maslahatı da kişinin kendisi değil fıkıh alanında uzman olan kişiler belirleyebilir.

selametle...
 

eyüp1

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Kas 2007
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
bıraktığınız sakal, saç eğer başkalarına (müslüman olmayanlara) benzemek adına veya özenti olarak yapılıyorsa kesinlikse kesmenizde yarar var.


selametle...
 

نعىمة

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
2 Ara 2007
Mesajlar
2,969
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
41
''Kalıbı ile başkalarına benzeyenin zamanla kalbi ile de benzeyeceği hakikatı''
çok doğru söyledin.
ben tabi bu konuda bir hadisten başka hiç bir şey bilmiyorum, ama hadis budur:
Ebu Umame el Bâhlî (ra)’den: “Resulüllah (as) sakalları beyaz bir grup ashapla karşılaştı ve şöyle buyurdu: “Ey Ensar topluluğu (sakallarınızı kına ile) kırmızı ve sarı renge dönüştürerek Ehl–i Kitab’a muhalefet ediniz.” Dedik ki: “Ey Allah’ın resulü Ehl–i kitab pantolon (don) giyiyor ve izar/peştemal kullanmıyor.” Resulüllah (as): “Pantolonu (donu) izarla/peştemalla giyip Ehl–i Kitab’a muhalefet ediniz” buyurdu. Dedik ki: “Ey Allah’ın resulü! Ehl–i Kitab terlik giyiyor ayakkabı giymiyor.” Resulüllah (as): “Siz hem terlik hem de ayakkabı giyerek Ehl–i Kitab’a muhalefet ediniz” buyurdu. Dedik ki: “Ey Allah’ın resulü! Ehl–i Kitab, sakallarını kırpıp bıyıklarını uzatıyor.” Resulüllah (as): “Siz de sakallarınızı uzatıp bıyıklarınızı kısaltmak süretiyle Ehl–i Kitab’a muhalefet ediniz” buyurdu” (Ahmet b. Hanbel, c.5, 264).
Bunun gibi başka hadis–i şerifler de var “Ehl,i Kitab’a muhalefeti” emreden
 

ezankaya

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Ara 2007
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
64
sakal

sakal

esselamunaleyküm ben kısa bi süre önce emekli oldum emeklilik öncesi devlet dairesinde çalıştıgımdan dolayı sakal bırakamadım emekli olunca bırakıcam diye günsaydım diyebilirim nihayet istedigimi yaptım fakat eşim sakal bırakmamı istemiyor kendiside çarşaflı dinini iyi bilen birisi istemesinin sebebi eşim benden yaşca çok genç bu yüzden olabilir diye düşünüyorum yaklaşık 2 ay evvel eşimin istegi üzere sakallarımı kestim fakat o gece uyarı babında bir rüya gördüm ve ben pek rüya görmeyen biriyimdir çok korktum diyebilirim şimdi yine sakallarımı sünnete uygun şekilde uzatıyorum ama eşim kesdemiyor fakat gönlünce istemedigini biliyorum görüş ve önerilerinizi bekliyorum ne yapmalıyım ayrıca erkek sakal bırakmak için eşinden izin almalımıdır?vealeynaaleykümselam.
 

tevbeYA-HAK

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Kas 2007
Mesajlar
2,050
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Konum
TÜRKİYE'NİN UZAK DOĞUSUNDAN
SELAMÜN ALEYKÜM ABİ EFENDİMİZİN(S.a.s) SAKALI GİBİ SAKAL BIRAKMAK SÜNNETTİR TABİKİ EŞİN İSTEMESİ DE ÖNEMLİDİR FAKAT EFENDİMİZİN SÜNNETİNDEN DE DAHA ÖNEMLİ DEĞİLDİR.EŞİNİZE UYGUN BİR DİLLE BU SÜNNETE UYMANIN ÖNEMİNİ ANLATIRSANIZ ANLAYIŞLA KARŞILAYACAĞINI UMUD EDİYORUM..SELAMETLE..
 

cennet yolcusu

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
1 Eyl 2006
Mesajlar
1,177
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
esselamunaleyküm ben kısa bi süre önce emekli oldum emeklilik öncesi devlet dairesinde çalıştıgımdan dolayı sakal bırakamadım emekli olunca bırakıcam diye günsaydım diyebilirim nihayet istedigimi yaptım fakat eşim sakal bırakmamı istemiyor kendiside çarşaflı dinini iyi bilen birisi istemesinin sebebi eşim benden yaşca çok genç bu yüzden olabilir diye düşünüyorum yaklaşık 2 ay evvel eşimin istegi üzere sakallarımı kestim fakat o gece uyarı babında bir rüya gördüm ve ben pek rüya görmeyen biriyimdir çok korktum diyebilirim şimdi yine sakallarımı sünnete uygun şekilde uzatıyorum ama eşim kesdemiyor fakat gönlünce istemedigini biliyorum görüş ve önerilerinizi bekliyorum ne yapmalıyım ayrıca erkek sakal bırakmak için eşinden izin almalımıdır?vealeynaaleykümselam.
SORU:SAKAL BIRAKMAK İÇİN HANIMINDAN VEYE ANNA BABADAN İZİN ALINMASININ GEREKLİ OLDUĞU SÖYLENİYOR
CEVAP:BİSMİLLAHİRRAHMENİRRAHİM
EVET ANNE BABA HAKKI BÜYÜKTÜR.EŞİ HOŞNUT ETMEK MÜHİMDİR FAKAT ALLAH VE RASULÜNÜN HAKKI HEPSİNDEN DAHA BÜYÜKTÜR
EŞİNİN ARZUSUNA UYULARAK O'NUN YARATTIĞI ŞEKLE MÜDAHALE ETMEK ASLA CAİZ DEĞİLDİR.MÜSLÜMAN BİR ERKEK HANIMINI İSLAMİ KONULARDA AYDINLATMAKLA MÜKELLEFTİR.SAKALINI SALARKEN DE ASLA HANIMINDAN MÜSADE ALMA DURUMUNDA DEĞİLDİR HANIMI RAZI OLMASADA SAKALINI SALMAK ZORUNDADIR.ALINTIDIR MEHMET TALUNUN DİNİ MESELELERİMİZDEN
 

eyüp1

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
13 Kas 2007
Mesajlar
158
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
esselamunaleyküm ben kısa bi süre önce emekli oldum emeklilik öncesi devlet dairesinde çalıştıgımdan dolayı sakal bırakamadım emekli olunca bırakıcam diye günsaydım diyebilirim nihayet istedigimi yaptım fakat eşim sakal bırakmamı istemiyor kendiside çarşaflı dinini iyi bilen birisi istemesinin sebebi eşim benden yaşca çok genç bu yüzden olabilir diye düşünüyorum yaklaşık 2 ay evvel eşimin istegi üzere sakallarımı kestim fakat o gece uyarı babında bir rüya gördüm ve ben pek rüya görmeyen biriyimdir çok korktum diyebilirim şimdi yine sakallarımı sünnete uygun şekilde uzatıyorum ama eşim kesdemiyor fakat gönlünce istemedigini biliyorum görüş ve önerilerinizi bekliyorum ne yapmalıyım ayrıca erkek sakal bırakmak için eşinden izin almalımıdır?vealeynaaleykümselam.

Sakal bırakma konusunda hanımın izni aile içi tatsızlık çıkmaması için alınmalıdır. Zira sakal bırakmak sünnet iken aile huzuru bu sünnetten daha önemlidir. Ancak bir kimse hanımından izin almadan sakal bırakırsa da günah işlemiş olmaz, izin alma mecburiyeti yoktur. Hanımınızdan izin aldığınız halde sonradan hanımınızın, sakalınızı kesme isteğinde bulunama hakkı yoktur. Ahirette davacı olmak gibi bir durum da söz konusu değildir.

Sakal sünnetinde Şafiî ile Hanefî arasında farklı görüş vardır. Şafiî ye göre sakal sünnettir. Kesimi ise sadece tenzihen mekruhtur.

Hanefi de ve diğer iki mezhepte ise hüküm farklıdır. Sakalı bıraktıktan sonra kesmek, tahrimen mekruhtur.

yani sakal bıraktıktan sonra kesmek bütün mesheplere göre iyi değildir.kesmemek daha uygundur.

Selametle...

alıntı (sorularla islamiyet)
 

ReisulKurra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ara 2007
Mesajlar
414
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Selamun Aleykum Kardeşler. Peygamber efendimiz sakallarını hiçbir zaman kökünden kesmemiş bu demek oluyorki Sakalları kökünden kesmemek sünnettir yani bir sevapkapısıdır diğer türlü şekilli sakal ise dinimiz gereği uygun değildir ve bizim din büyüklerimizin bir çoğu sakallarım düzgün çıkmıyor diye sakallarını kökünden keser diğer türlü hepsine dikkat edin sakallıdır en caiz sakal en düzgün sakaldır ebu hureyre r.a peygamber efendimiz abdest alırken saçlarının örgülerini açar sakallarını parmaklarıyla aralayarak yıkardı diyor yani bu demek oluyorki hem saçları hem sakalları uzundu s.a.v top sakal denen sakal şekil itibariile insana hoş bir görüntü kazandırmıyor ve kaldıki bizim tarihimizde o tür bir sakal yoktur top sakalı ilk bırakan yahudi kökenli ismini bir gazetedeokumuştum ama aradım bulamadım bizim örf ve adetlerimizde bu tür bir sakal yoktur ve şimdi ben keçi sakallı arkadaşlara burdan sesleniyorum Fatih gibi Yavuz gibi bir padişah olsa onlara türk olduğunuzu müslüman olduğunuzu ispatlayamazsınız kolay kolay :) vesselam..
 

erciyes1984

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
19 Kas 2007
Mesajlar
1,019
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Selamunaleykum kardeşim ben sana basımdan gecen bi olayla örnek veriyim ben yuksekokulda iken cahillikten dolayı sakalıma sekil verirdim buyuklerımden bazıları Allah razı olsun uyardılar kime benzersen ondansın dedıler Allah korusun günümüzde genellıkle yahudıler degısık tipte sakal bırakıyolar o gün bu gündür sakal bıraktıgım zaman bize ogretılen sekılde sunnet sakalı bırakıyom bazende tüm kesiyorum bu konularda çeşitli soylentıler var iyice arastırmanı tavsiye ederim a.e.ol
 

ReisulKurra

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ara 2007
Mesajlar
414
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Araştırmam çoktur Allah Tüm bildiklerimi doğruca anlatmayı Nasip eder inşallah

Sakalını Peygamber efendimiz hiçbir zaman kökünden kesmediği için bu bize Mekruh ile mübah arasına giriyor ve çoğu islam alimi imam-ı rabbani Ebul leys semerkandi bildiklerim bunun mekruh olduğunu söylüyorlar Mektubat-ı rabbani 93. mektub olması gerek Tembihül gafilin mekruh bölümü olması gerek
 
M

murtaza571

ESSELAMU ALEYKÜM Bazı Kimselerin Yazdıklarını okudum bazılarını okumadım aynı değer şeyler yazmış olırsam hakkınızı helal edin
Kardeşlerim!
Eyüp Kardeşinde dediği gibi kim bir toplılığa benzerse o onlardandır...
AZRAİL A.S. Geldiğinde bir kimsenin canını almaya bakarki bunda resılıllaha benzerlik var misal sakal onun canını imanlı olarak alır müslüman olarak ölür eğerki kafirlere benzelik varsa müslüman olarak almaz...
Ve Sakal kesmenin Yani kazımak ustura veya ciletle... 4 Mezhebe göre haramdır...
Bide Eyüp kardeşim top sakal bırakmak günah değil demişsiniz bu hanhi fıkıh kitabında veya nerede yazılıdır selametl...
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt