HUSEYIN SASMAZ
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 11 Eyl 2009
- Mesajlar
- 1,204
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 61
Tek Bir Halife Nasbetmek Farzdır
Üçüncü kural, tüm Müslümanlar üzerine bir halife nasbetmenin farz olduğudur. Bir halifenin atanmasının farziyeti hadis-i şerifle sabittir. Müslim’in, Nafi'den rivayet ettiği hadis şöyledir: “Bana Abdullah b. Ömer şöyle dedi: Ben Rasulullah (s.a.v.)'i şöyle buyururken dinledim: "Bir kimse Allah'a itaattan elini çekerse kıyamet günü hiçbir delili olmaksızın Allah'a varacaktır. Boynunda biat olmadan ölen bir kimse cahiliye ölümü ile ölmüş olur.” [1]
Bu hadisin delil olma yönü şöyledir: Rasul (s.a.v.) bu hadisinde her Müslümanın boynunda bir halifeye beyat sorumluluğunun olmasını farz kılmıştır. Bununla birlikte her Müslümanın halifeye beyat etmesini farz kılmamıştır. Farz olan her Müslümanın boynunda beyat sorumluluğunun bulunmasıdır. Yani her Müslümanın boynunda varlığı sebebiyle beyat edilme hakkını taşıyacak bir halifenin var olmasıdır. Kısaca ister fiilen biat etsin isterse etmesin Halife’nin varlığı her Müslümanın boynunda biatın bulunması anlamını taşımaktadır.
Halife’nin tek kişi olması hususuna gelince: Müslim’in, Ebu Said el-Hudri'den rivayet ettiği hadiste Rasul (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "İki Halife’ye biat edildiğinde ikincisini öldürün.” [2] Bu hadis Müslümanların siyasi varlıklarını bölecek birden fazla Halife’nin bulunmasının haramlığına açık olarak işaret etmektedir.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Müslim, 3441
--------------------------------------------------------------------------------
[2] Müslim, 3444
Üçüncü kural, tüm Müslümanlar üzerine bir halife nasbetmenin farz olduğudur. Bir halifenin atanmasının farziyeti hadis-i şerifle sabittir. Müslim’in, Nafi'den rivayet ettiği hadis şöyledir: “Bana Abdullah b. Ömer şöyle dedi: Ben Rasulullah (s.a.v.)'i şöyle buyururken dinledim: "Bir kimse Allah'a itaattan elini çekerse kıyamet günü hiçbir delili olmaksızın Allah'a varacaktır. Boynunda biat olmadan ölen bir kimse cahiliye ölümü ile ölmüş olur.” [1]
Bu hadisin delil olma yönü şöyledir: Rasul (s.a.v.) bu hadisinde her Müslümanın boynunda bir halifeye beyat sorumluluğunun olmasını farz kılmıştır. Bununla birlikte her Müslümanın halifeye beyat etmesini farz kılmamıştır. Farz olan her Müslümanın boynunda beyat sorumluluğunun bulunmasıdır. Yani her Müslümanın boynunda varlığı sebebiyle beyat edilme hakkını taşıyacak bir halifenin var olmasıdır. Kısaca ister fiilen biat etsin isterse etmesin Halife’nin varlığı her Müslümanın boynunda biatın bulunması anlamını taşımaktadır.
Halife’nin tek kişi olması hususuna gelince: Müslim’in, Ebu Said el-Hudri'den rivayet ettiği hadiste Rasul (s.a.v.) şöyle buyurmuştur: "İki Halife’ye biat edildiğinde ikincisini öldürün.” [2] Bu hadis Müslümanların siyasi varlıklarını bölecek birden fazla Halife’nin bulunmasının haramlığına açık olarak işaret etmektedir.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] Müslim, 3441
--------------------------------------------------------------------------------
[2] Müslim, 3444