Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Söylenilmesin! Allah rasulünün Hoş Karşılamadığı Sözler... (1 Kullanıcı)

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
"Midem bulandı" veya "içim bozuldu" yerine; "fenalaştım" demeyi tavsiye etmiştir (Buharı, 78/100; Müslim, 2250; Ebu Davud, 4978, 4979.)

Üzüm'ün (mü'minin kalbi manasına geldiğinden) "Kerm" ismiyle ad*landırılmasını yasaklar ve: "Kerm demeyin, fakat İneb ve Halebe de*yin.(Müslim, 2247, 2248; Dârimî, 2/118. Vâil F. Hucr yoluyla rivayet edilmiştir. Hi Ebu Hureyre yoluyla rivayeti de Buharı (78/101) ve Müslim (2247) dedir.) buyururdu.

"İnsanlar helak oldu" denmesinden hoşlanmaz ve: "Böyle diyen kişi, insanların en perişanı olmuştur." derdi (Müslim, 2623.) İnsanlar bozuldu", "zaman bozuldu" ve benzeri tâbirler de bu mânadadır.

"Allah ve falan ne güzel diledi" denmesinden nehyeder, bunun yeri*ne; "Allah ne güzel diledi, daha sonra falan ne güzel diledi." denmesini isterdi. Bir keresinde, "Allah ve sen ne güzel dilediniz." diyen birine, Hz. Peygamber (s.a.): "Sen beni Allah'a denk mi tutuyorsun?! Sadece 'Allah ne güzel diledi' desene!" demiştir (Ahmed, 1/214, 224, 283, 5/384, 394, 398; Ebu Davud, 4980.)

Yine bu mânada şu tâbir de vardır ki bu, yukandakinden daha çirkin ve kötüdür: "Şayet Allah ve falan olmasaydı, iş böyle olmazdı.", "Ben, Allah ve falancayla birlikteyim.", "Allah'a ve falana sığınırım.", "Bana Allah'ın ve falancanın koruması yeter.", "Ben Allah'a ve falana dayanı*rım." Ve bunları söyleyen kişi, o söylediği falancayı Allah'a (c.c.) denk tutmuş olur.

"Şu veya bu yıldızın doğmasından dolayı yağmur yağdı." demek yeri*ne, "Allah'ın fazlı ve rahmetinden dolayı yağmur yağdı.*' demeyi tavsiye etmiştir. (Buharı, 15/28; Müslim, 71.)

Allah'tan gayrısına yemin etmekten de nehyetmiştir. Sahih olarak ri*vayet edildiğine göre, Rasûluilah (s.a.) şöyle buyurmuştur: "Allah'tan baş*kasına yemin eden kişi, Allah'a şirk koşmuştur." (Ahmed, 2/34, 67, 69, 87, 98, 125; Tirmizî, 1535. İsnadı sahihtir. Hâkim (4/297) sahih olduğunu söylemiş, Zehebî de onu kabul etmiştir.)

Bir kişinin yemininde, başkası için; "Şayet şöyle yaparsa o yahudidir veya hıristiyandır veya kâfirdir." demesinden de nehyeder di. ( Ebu Davud, 3258; Nesâî, 7/6; lbn Mâce, 2100; Büreyde'den rivayet etmişlerdir ki, Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur: "Kim yemin eder de: Şayet yalancı çıkarsam
ben İslâm'dan beriyim, derse; söylediği gibi İslâm'dan uzaklaşmıştır. Adam sadık da*hi olsa artık sağlam olarak islâm'a dönemez." İsnadı hasendir.
)


Bir müslümana, "Ey kâfir" diye hitap edilmesinden nehyetmiştir. ( Buharî, 78/73; Müslim, 2143; Ebu Davud, 4961; Tirmizî, 2829.)

Padişaha "Meliklerin Melik'i" (Buharî, 78/114; Müslim, 2143; Ebu Davud, 4961; Tirmizî, 2829.) denmesinden nehyetmiştir ki, buna göre "Kadıların kadısı" demekten de nehyetmiş oluyor.

Efendi, köle ve cariyesine "kulum", "cariyem"; köle de efendisine "Rabbim" dememeli; bunun yerine efendi, köle ve cariyesine: "oğlum", "kızım" demeli; köle de, efendisine "beyefendim", "hanımefendim" de*melidir. (Buharî, 49/17; Müslim, 2249.)

Esen rüzgâra sövülmemesi, aksine Allah'tan rüzgârın hayrım ve sü*rükleyip getirdiği şeyin hayrını dilemek, şerrinden de Allah'a sığınmak gerekir . (Tirmizî, 2252; İsnadı hasen-sahihtir. Ahmed, 2/250, 268, 409, 437; Ebu Davud, 5097; Buharî, Edebu'I-Müfred, 906. Senedi sahihtir.)

Sıtmaya sövmekten de nehyetmiş ve buyurmuştur ki: "Sıtma âdem-oğullannm hatalarını körük demirin pasını giderdiği gibi siler süpürür." (Müslim, 2575.)
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Horoza sövmekten 'de nehyetmiştir. Rasûlullah'tan (s.a.) sahih olarak rivayet edildiğine göre şöyle buyurmuştur: "Horoz'a sövmeyiniz. Çünkü horoz insanları sabah namazına kalkmaları için ikaz eder." (Ahmed b. Hanbel, 5/193; Ebu Davud, 5101. İsnadı hasendir.)

Cahiliye dönemindeki iddialara ve neseb üstünlüklerine insanları davet etmek (Ahmed b. Hanbel, 5/133, 136; Buharî, Edebu'I-Müfred, 963, 964; Müslim, 103, 1847.) meselâ; kabilelere, kabile taassubuna, soyla övünmeye davet et*mek de nehyedilmiştir. Bunun zamanımızdaki misalleri ise şunlardır: Mez-heb, tarikat ve şeyhlere taassubla bağlanmak, nefsânî heva ve taassubla bazı âlimleri diğerlerine üstün tutmak, sırf kendi ona müntesib olduğun*dan dolayı milleti ona davet etmek, onun peşinden gitmek, onun yüzünden insanlara düşmanlık edip, insanları onunla ölçmek. İşte bunların hepsi cahiliyet davalarının kalıntılarıdır.

Gecenin ilk karanlığı veya akşamla yatsı arası manasına gelen "işâ" kelimesi yerine, gece karanlığı veya gecenin ilk üçte biri, yatsı vakti manasına olan "ateme" kelimesinin daha fazla kullanılması "işâ" kelimesini unutturmuştur. (Müslim, 644.)

Müslümana sövmekten (Buharî, 2/36.) üç kişinin bulunduğu bir yerde iki kişinin gizlice fısıldaşmalarından (Buharî, 69/45; Müslim, 2183.) bir kadının, kocasına başka bir kadının gü*zelliklerinden bahsetmesinden de (Buharî, 67/118.) nehyetmişdir

Çokça yemin etmekten nehyetmiştir (Müslim, 1607.)

Gökte görülen gökkuşağına "kavs-i kuzah" denilmesini, (kuzah şeyta*nın bir ismi olduğundan) hoş karşılamamıştır (Ebu Nuaym, Hilye, 2/309, Senedinde, zayıf râvilerden Zekeriyya b. Hakim el-Basrî vardır.)

Kişinin, "Allah'ın yüzü suyu hürmetine" diyerek dua etmesini hoş karşılamamıştır. (Ebu Davud, 1671, "Allah'ın yüzü suyu hürmetine ancak cennet istenir" şeklinde Câ-bir'den (r.a.) merfû olarak rivayet edilen bu hadisin senedinde, hakkında ileri geri söz edilmiş olan Süleyman b. Muaz et-Temîın vardır.)

Medine'ye Yesrib denmesi de nehyedilmiştir. (Buharî, 29/2. Münafıklar bu kelimeyi kullandıklarından dolayı nehyedilmiştir. Ayrıca Ahmed b. Hanbel, Berâ b. Azib'den (r.a.): "Kim Medine'ye Yesrib derse, Allah'a istiğfar etsin. O Tâbe'dir. O Tâbe'dir." hadisini rivayet etmiştir._)

Bir adama, zaruret olmadıkça, karısını niçin dövdüğünün sorulmasını nehyetmiştir, (Ahmed b. Hanbel, 5/133, 136; Buharî, Edebu'I-Müfred, 963, 964; Müslim, 103, 1847.)
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
"Ramazanın tamamını oruçlu geçirdim.", "Gecenin tamamını ibadet*le geçirdim." denmesinden de nehyetmiştir (Ebu Davud, 3415. Râvileri sikadır. Fakat sened, Hasan el-Basrî'nin muanan rivayetin*den dolayı zayıf kabul edilmiştir.)

Kinaye ile kullanılması gerektiği halde, açık olarak söylenilmesi mek*ruh olan cümleler:

Kişinin, birisine: "Allah (dünyadaki) bekanı uzatsın.", "Günlerini de*vamlı kılsın.", "Bin sene yaşayasın." gibi sözleri söylemesi mekruhtur.


Kişinin ailesiyle nasıl cima yaptığını, kendisiyle ailesi arasında olan gizli şeyleri, akılsız, sefih kişilerin yaptığı gibi anlatması da mekruhtur (Müslim, 1437; Ahmed b. Hanbel, 3/69; İbnü's-Sünnî, 619; Beyhakî, Sünen, 7/193, 194; Senedinde zayıf râvilerden Ömer b. Hamza el-ömerî olduğundan hadis zayıftır. Yalnız hadisin başka kanallardan şâhidieri vardır ki bunlarla hadis kuvvetlenmiş olu*yor: Ahmed b. Hanbel, 6/456, 457, 2/40, 541; Ebu Davud, 2174; İbnü's-Sünnî, 620; Hîlye, 1/186; Heysemî, 4/294, 295.)
 

ebuzer25

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
16 Ağu 2008
Mesajlar
1,845
Tepki puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
ALLAH razı olsun azerbaycan_lı kardeşim ilk defa duydum bunları cok güzel bir paylaşımdı.RABBİM bize efendimizin ögrettigi gibi yaşamayı nasib etsin..
 

jackofan

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Şub 2010
Mesajlar
155
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Konunun yazılarına hayran oldum. Allah'ı ortak koşmamak için çok yerinde düzeltmeler yaptırmış Peygamberimiz Hz.Muhammed (S.A.S)

Allah ecrini hem dünyada hem ahirette versin Azerbaycanlı kardeşim. (Amin)
 

Azerbaycan_li

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
8 Ocak 2010
Mesajlar
1,201
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Konunun yazılarına hayran oldum. Allah'ı ortak koşmamak için çok yerinde düzeltmeler yaptırmış Peygamberimiz Hz.Muhammed (S.A.S)

Allah ecrini hem dünyada hem ahirette versin Azerbaycanlı kardeşim. (Amin)

gwzel duanız için amin...Allah sizden razı olsun....
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Allah resulu en iyisini bilir.

köleye yada işcine "Rabbin çağırıyor" gibi konuşuyorlarmış o zamanlarda buharide okumuştum.
onun yerine Allah resulu "oglum, kızım gel" demeyi uygun görmüş. hem Allah icin hemde hitap icin yerinde olmuştur.

" Beni Allahla denk mi tutuyorsun? " güzel bit tesbit olmuş
Haşa kimse Allahla denk olmaz. O Samedtir.


önem ve öncelik sıralaması yapmak gerekirse.
birinci sırada Allah ondan sonra Allah resulu gelir.

Önce Rabbimiz sonra peygamberimiz.

En basta ALLAH.
 

_AYDIN_

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
9 Eyl 2009
Mesajlar
1,485
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
selamun aleyküm...
emeğine sağlık kardeşim...
ALLAH'u teala razı olsun...
selam ve dua'ile,selametle...
 

jonqlör

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
2 Şub 2010
Mesajlar
18
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
eline emegine saglık Allah razı olsn birader
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt