Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

size bir sorum olucaktı? (1 Kullanıcı)

-seleme-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
selamün aleyküm arkadaşlar ben şafi mezhebindenim köpek haram mı? çok araştırdım fazla bişey bulamadım aklıma buraya yazmak geldi şimdiden yorumlarınız için teşekkürler
 

**RaNa**

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
12 Haz 2011
Mesajlar
3,597
Tepki puanı
3
Puanları
0
Yaş
31
Alekum selam şimdi soruyu tam anlamadım galıba şafi mezhebındenım köpekgi ellemek haram mı diyorsunuz benım bildiğim köpek haramdır tabı sıtemızde çok bilgili arkadaşlarımız var insallah onlar daha iyi açıklar.

Selam ve dua ıle...
 

imidik

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
30 Haz 2007
Mesajlar
379
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Hatay
Web Sitesi
blog.mynet.com
Hadisi şeriflerde köpeğin necis kedinin necis olmadığı bildirilmiştir.Rivayetlere göre,şeytan Hz.Adem bedeni yaratıldığında henüz bedeni kurumamışken iken parmağını insanın göbeğine parmak atması ile göbeğimizdeki oluk oluşmuştur.Ordan yani göbekten çıkan çamurdan ise köpek yaratılmıştır bu sebeple köpeklerde insan gibi hem uysaldırlar hemde hırçındırlar.Şeytanın parmağı deymesi sebebi ile köpek olan eve rahmet melekleri girmezler.

Sonuç olarak rivayet böyledir.

Slm ve Dua ile..
 

kardelele

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
28 Ocak 2009
Mesajlar
15,425
Tepki puanı
28
Puanları
0
Yaş
55
Konum
istanbul
Değerli Kardeşimiz;


Hanefilere göre köpek elbiseye sürtünürse o elbiseyle namaz kılınır. Yalnız, köpeğin ağız suyu veya salyası ve tersi necistir.

Hanefilerde esah olan, köpeğin bizatihi necis olmadığıdır, zira korunma ve avlanmada ondan yararlanılmaktadır. Domuz ise bizatihi necistir. Kurandaki "O pistir" ayetinden kasıt domuzdur. Yalnız, köpeğin ağız suyu veya salyası ve tersi necistir. Vücudunun diğer yerleri buna kıyas edilmez. Ağzını kaba sokarsa kab yedi defa yıkanır. Resulullah (as) buyurdu ki: Köpek sizden birinin kabından içerse, onu yedi defa yıkasın. Ahmed ve Müslim'de: "Köpeğin ağzını soktuğu sizden birinin kabının temizliği, ilki toprakla olan yedi defa yıkamaktır. (Ahmed, Buhari, Müslim)

Malikilere göre: İster beslenmesine izin verilen bekçi ve çoban köpeği olsun, isterse başka köpek, mutlak olarak temizdir. Sadece ağzını soktuğunda meşhur olan görüşe göre taabbüden yedi defa yıkanır. Ayağını veya hareket ettirmeden dilini soksa veya salyası düşse yıkamak gerekmez.

Şafii ve Hanbelilere göre: Köpek domuz ve onlardan türeyenler, bunların artığı, teri necistir. Bunlarla kirlenen eşya biri toprakla olmak üzere yedi defa yıkanır. Önceki hadise binaen ağzının necaseti sabit olursa, geri kalan kısım da öncelikle öyledir. Zira ağzı fazla soluduğu için en temiz yeridir. (İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli)

Denilebilir ki, köpeği necis gören Şafii alimlerine göre, domuzun etini yasaklayan Allah, köpeği de necis sayar. Bunların bizce bilinmeyen bazı hikmetleri olabilir. Bu durum bir imtihan konusu olabilir. Yahudilere Cumartesi günü balık avlama yasağını koyan Allah, köpekle de bizi imtihan edebilir. Bununla beraber, Şafii mezhebinde av köpeği, çoban köpeği beslenebilir. Ancak köpeğin, hiçbir faydası olmayacak şekilde, sadece bir süs olarak kullanılması uygun değildir.

Şafi mezhebine göe, köpeklerin bastığı ve oturduğu yerler necis midir? Bastığı veya oturduğu yere elbisemiz değerse necis olur mu? Üzerine bastığı kar üzerimize gelirse üzerimiz necis olur mu?

Köpeğin oturduğu yerler kuru ise ve köpek de kuru bir halde ise necis olmaz. “İki kuru arasında necis sözkonusu değildir” manasına gelen bir fıkhî kural vardır. Bu kuralı yer, elbise ve benzeri şeylerin hepsi için kullanabiliriz.

Kışta necis de olsa çamurlu yollarda -sakınması mümkün olmayan- şeylerden de ruhsat vardır. Ancak kişi kendisi yere düşerse bu takdirde necis olur(el-Fıkhu’l-İslamî, 1/174).

Buna göre eğer, köpeğin bastığı kar –başka yol olmadığı için ve bütün çabalarımıza rağmen- bize sıçradıysa buna ruhsat nazarıyla bakılabilir. Yok eğer, köpeğin gittiği yoldan başka bir yerden gitme imkanı olduğu halde –herhangi bir korunma tedbiri almadan- köpeğin yakınından geçtiysek bu necis olur, ruhsatın dışında kalır.

HAYIRLI SABAHLAR DİLİYORUM.
ALLAHA EMANETOLUN.
SELAMETLE KALIN.
 

-seleme-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Alekum selam şimdi soruyu tam anlamadım galıba şafi mezhebındenım köpekgi ellemek haram mı diyorsunuz benım bildiğim köpek haramdır tabı sıtemızde çok bilgili arkadaşlarımız var insallah onlar daha iyi açıklar.

Selam ve dua ıle...

köpek yetiştirmek istiyorum o yüzden sormuştum ilginiz için teşekkürler
 

-seleme-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Hadisi şeriflerde köpeğin necis kedinin necis olmadığı bildirilmiştir.Rivayetlere göre,şeytan Hz.Adem bedeni yaratıldığında henüz bedeni kurumamışken iken parmağını insanın göbeğine parmak atması ile göbeğimizdeki oluk oluşmuştur.Ordan yani göbekten çıkan çamurdan ise köpek yaratılmıştır bu sebeple köpeklerde insan gibi hem uysaldırlar hemde hırçındırlar.Şeytanın parmağı deymesi sebebi ile köpek olan eve rahmet melekleri girmezler.

Sonuç olarak rivayet böyledir.

Slm ve Dua ile..

teşekkür ederim cevabınız için ama ben anlamadım pek bu rivayeti daha bi açıklayıcı olursa sevinirim allah razı olsun selam ve dua ile
 

-seleme-

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
27 Mar 2010
Mesajlar
209
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Değerli Kardeşimiz;


Hanefilere göre köpek elbiseye sürtünürse o elbiseyle namaz kılınır. Yalnız, köpeğin ağız suyu veya salyası ve tersi necistir.

Hanefilerde esah olan, köpeğin bizatihi necis olmadığıdır, zira korunma ve avlanmada ondan yararlanılmaktadır. Domuz ise bizatihi necistir. Kurandaki "O pistir" ayetinden kasıt domuzdur. Yalnız, köpeğin ağız suyu veya salyası ve tersi necistir. Vücudunun diğer yerleri buna kıyas edilmez. Ağzını kaba sokarsa kab yedi defa yıkanır. Resulullah (as) buyurdu ki: Köpek sizden birinin kabından içerse, onu yedi defa yıkasın. Ahmed ve Müslim'de: "Köpeğin ağzını soktuğu sizden birinin kabının temizliği, ilki toprakla olan yedi defa yıkamaktır. (Ahmed, Buhari, Müslim)

Malikilere göre: İster beslenmesine izin verilen bekçi ve çoban köpeği olsun, isterse başka köpek, mutlak olarak temizdir. Sadece ağzını soktuğunda meşhur olan görüşe göre taabbüden yedi defa yıkanır. Ayağını veya hareket ettirmeden dilini soksa veya salyası düşse yıkamak gerekmez.

Şafii ve Hanbelilere göre: Köpek domuz ve onlardan türeyenler, bunların artığı, teri necistir. Bunlarla kirlenen eşya biri toprakla olmak üzere yedi defa yıkanır. Önceki hadise binaen ağzının necaseti sabit olursa, geri kalan kısım da öncelikle öyledir. Zira ağzı fazla soluduğu için en temiz yeridir. (İslam Fıkhı Ansiklopedisi Prof. Dr. Vehbe Zuhayli)

Denilebilir ki, köpeği necis gören Şafii alimlerine göre, domuzun etini yasaklayan Allah, köpeği de necis sayar. Bunların bizce bilinmeyen bazı hikmetleri olabilir. Bu durum bir imtihan konusu olabilir. Yahudilere Cumartesi günü balık avlama yasağını koyan Allah, köpekle de bizi imtihan edebilir. Bununla beraber, Şafii mezhebinde av köpeği, çoban köpeği beslenebilir. Ancak köpeğin, hiçbir faydası olmayacak şekilde, sadece bir süs olarak kullanılması uygun değildir.

Şafi mezhebine göe, köpeklerin bastığı ve oturduğu yerler necis midir? Bastığı veya oturduğu yere elbisemiz değerse necis olur mu? Üzerine bastığı kar üzerimize gelirse üzerimiz necis olur mu?

Köpeğin oturduğu yerler kuru ise ve köpek de kuru bir halde ise necis olmaz. “İki kuru arasında necis sözkonusu değildir” manasına gelen bir fıkhî kural vardır. Bu kuralı yer, elbise ve benzeri şeylerin hepsi için kullanabiliriz.

Kışta necis de olsa çamurlu yollarda -sakınması mümkün olmayan- şeylerden de ruhsat vardır. Ancak kişi kendisi yere düşerse bu takdirde necis olur(el-Fıkhu’l-İslamî, 1/174).

Buna göre eğer, köpeğin bastığı kar –başka yol olmadığı için ve bütün çabalarımıza rağmen- bize sıçradıysa buna ruhsat nazarıyla bakılabilir. Yok eğer, köpeğin gittiği yoldan başka bir yerden gitme imkanı olduğu halde –herhangi bir korunma tedbiri almadan- köpeğin yakınından geçtiysek bu necis olur, ruhsatın dışında kalır.

HAYIRLI SABAHLAR DİLİYORUM.
ALLAHA EMANETOLUN.
SELAMETLE KALIN.

teşekkür ettim çok güzel açıklamışsınız ama haram olmasına üzüldüm ben köpekleri çok seviyorum
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt