H
hado77
Belinde kılıç taşıyana hakikat nasıl söylenir. İlimlerin özü olması itibariyle kelamullahta geçen şair olma ve şairliğe bakış açısının,efendimiz(SAS) in geldiği zaman bakımıdan anlamlarının bir boyutu olması açısından şair olmak ne demek.
bir talep, istenen kimseden doğrudan istenemiyor veya istendiğinde adaletsiz bir tutumla karşılaşılacağına inanılıyorsa artık edebiyatın değişik türleri devreye girer. kelamullahta efendimiz(SAS) hakkında söylenen 3 şeyden biri olarak şairdir sözünü kelam en geniş anlamda reddeder. şair ya bedel alır ya da dolaylı anlatımcıdır. kelmaullahın lafzı itibariyle insanları iman ettirmesi onun edebi yönünü değil edebin tamamen açıklanmasını içerir. bu bağlamada edep şunu açıkça emreder. ne istediği belli olan ve bunun karşılığında ücret istemeyen kişiye şair diyemezsiniz. yokluk sefalet ve köleliğin maddisinin ve manevisinin yaşandığı bir toplumda bir zat kendi dışındakilerin hakkını belinde kılıç taşıyandan direk talep etmiş ve bunun arkasında durmuştur. yani kelam onu getirenin ahkamını bir kişide müşahhaslaştırmış ve o kişi(SAS) bunun dellalı olmuştur. ilimleri özü kelamda onun ahkamı da rasulullahtadır(SAS) ve o öz bir talebi ne olursa olsun ALLAH(cc) ten başkasına boyun bükmeden istenmesini talep eder. mülk onun(cc) ve şeriki yok der. efendimiz (SAS) bu tavrı o zaman içinde ve her zamanda taktir görmüş iman kelama olduğu kadar onu getiren elçinin ahkamına da yapılmış la ilahe illallah sözü muhammeden rasulullah sözüyle birlikte anılır olmuştur. efendimiz(SAS) belinde kılıç taşıyanı tehdit etmiş ve bunu dolaylamayıp direk söylemiştir. artık bilinen toplumda kölelik ortadan kalkmıştır haksızlığa uğrayanlar için hak açıkça gelmiş batıl da zail olmuştur. bu yüzden kelamullahın edebi yönü sanatsal değil talep ederken ki edebi açıklaması yönünden icazkardır. boyun ALLAH(cc) ün önünde eğilir 2 rekat hacet namazı ile istek istenir. kıyamlar rükular verene karşı yapılır. aşk ondadır (CC) ve diğer aşıklar o 2 rekat namazın arkasından seyredilir.
şiir değil o ona(SAS) yakışmaz. hak geldi o(SAS) taleplerini bizden açıkça istedi ve korkmadı ve dönmedi ve ücret istemedi şair ne demek. biz hakkı açıkça açıkladık da arkasında duranları da takviye ettik sorunu olan onlara müracaat etsin dedik. bu yüzden şiir edebiyat anlamında kelamullahtaki edebi yönü açıklamaktan acizdir. ondaki edep anlayışı namazla açıklanır ve kelam o namazla neşve saçar o kelamla hem dem edilir aç doyar çıplak giyinir. efendimiz(SAS) talep etme noktasında ALLAH(cc)ten edeple talebi anlatmış ve namazı nazara vermiştir. kelamullah bir insan kelamı olamazı da belinde kılıç taşıyan insanın karşısına elmas bir kılıçla, kelamla çıkarak ömrünü şahit göstererek ispat etmiştir. salat ve selam onadır.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
hado77
bir talep, istenen kimseden doğrudan istenemiyor veya istendiğinde adaletsiz bir tutumla karşılaşılacağına inanılıyorsa artık edebiyatın değişik türleri devreye girer. kelamullahta efendimiz(SAS) hakkında söylenen 3 şeyden biri olarak şairdir sözünü kelam en geniş anlamda reddeder. şair ya bedel alır ya da dolaylı anlatımcıdır. kelmaullahın lafzı itibariyle insanları iman ettirmesi onun edebi yönünü değil edebin tamamen açıklanmasını içerir. bu bağlamada edep şunu açıkça emreder. ne istediği belli olan ve bunun karşılığında ücret istemeyen kişiye şair diyemezsiniz. yokluk sefalet ve köleliğin maddisinin ve manevisinin yaşandığı bir toplumda bir zat kendi dışındakilerin hakkını belinde kılıç taşıyandan direk talep etmiş ve bunun arkasında durmuştur. yani kelam onu getirenin ahkamını bir kişide müşahhaslaştırmış ve o kişi(SAS) bunun dellalı olmuştur. ilimleri özü kelamda onun ahkamı da rasulullahtadır(SAS) ve o öz bir talebi ne olursa olsun ALLAH(cc) ten başkasına boyun bükmeden istenmesini talep eder. mülk onun(cc) ve şeriki yok der. efendimiz (SAS) bu tavrı o zaman içinde ve her zamanda taktir görmüş iman kelama olduğu kadar onu getiren elçinin ahkamına da yapılmış la ilahe illallah sözü muhammeden rasulullah sözüyle birlikte anılır olmuştur. efendimiz(SAS) belinde kılıç taşıyanı tehdit etmiş ve bunu dolaylamayıp direk söylemiştir. artık bilinen toplumda kölelik ortadan kalkmıştır haksızlığa uğrayanlar için hak açıkça gelmiş batıl da zail olmuştur. bu yüzden kelamullahın edebi yönü sanatsal değil talep ederken ki edebi açıklaması yönünden icazkardır. boyun ALLAH(cc) ün önünde eğilir 2 rekat hacet namazı ile istek istenir. kıyamlar rükular verene karşı yapılır. aşk ondadır (CC) ve diğer aşıklar o 2 rekat namazın arkasından seyredilir.
şiir değil o ona(SAS) yakışmaz. hak geldi o(SAS) taleplerini bizden açıkça istedi ve korkmadı ve dönmedi ve ücret istemedi şair ne demek. biz hakkı açıkça açıkladık da arkasında duranları da takviye ettik sorunu olan onlara müracaat etsin dedik. bu yüzden şiir edebiyat anlamında kelamullahtaki edebi yönü açıklamaktan acizdir. ondaki edep anlayışı namazla açıklanır ve kelam o namazla neşve saçar o kelamla hem dem edilir aç doyar çıplak giyinir. efendimiz(SAS) talep etme noktasında ALLAH(cc)ten edeple talebi anlatmış ve namazı nazara vermiştir. kelamullah bir insan kelamı olamazı da belinde kılıç taşıyan insanın karşısına elmas bir kılıçla, kelamla çıkarak ömrünü şahit göstererek ispat etmiştir. salat ve selam onadır.
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
hado77