H
hado77
selamun aleykum ve rahmetullahi ve barakatuhu
mukarrabllerin ismi veya kuran-ı hakimdeki ayetlerden insanlara isim vermek veya ölülere dua esasında oruç ibadeti konusundaki eksiklik veya kabuldur.
siz esmaul husnayı bir kimseye isim verir ve o kişiden oruç ibadeti göremezseniğz ALLAH teala ile hasıımlaşırsınız.
aynı şekilde ebrar kubra abdullah muhammed ahmed cebrail gibi aslı ayet olan isimleri bir inse verirseniz bu ayetlerin hakkı o kişinin oruç konusundaki eğitim hakkıdır.
yoksa kuran-ı hakimin dediği manada şiir okumuş oluruz. esasen ölülere yani savm tutanlara dua da orucun talebindir. kişi oruçla dua ettiği kimse ile karşılaşır denecek kadar manada derinleşmiş insanlar da mevcuttur. bu halde kabir ashabı ile ihtiyaçları doğrultusunda mevcut halleri konusunda kendilerinden bilgi edinirsiniz.
efendimiz aleyhisselatu vesselam onlar duyar ancak cevap vermeye güçleri yetmez denir. bu felçli hali kaldırmak denen şey oruç tutmak ile ortadan kalkar.
özellikle bir ayetin veya daha da vahimi ALLAH tealanın esma-i ilahisinin ad olarak verilmesi halinde kişi en azından tazim maksatlı oruç tutmalıdır.
ALLAH tealanın kabul edilen diğer isimleri bir insana verilmekte sonra da ALLAH tealadan başka ilah yok denmekte.
bu açıdan ben efendimiz aleyhisselatu vesselamın soyunun ismini taşıdığım için şanslıyım. zira oruç benim için ALLAH tealaya verilecek bir hediye gibi hacılara verilen bir ikram gibi anlamlı.
duayı ölü için şiir olamkatan çıkaran ve onların haline vakıf eden oruçtur ve söze ALLAH tealanın zatından gelen rahmaniyet katar.
ALLAH teala bizlerden razı olsun.
mukarrabllerin ismi veya kuran-ı hakimdeki ayetlerden insanlara isim vermek veya ölülere dua esasında oruç ibadeti konusundaki eksiklik veya kabuldur.
siz esmaul husnayı bir kimseye isim verir ve o kişiden oruç ibadeti göremezseniğz ALLAH teala ile hasıımlaşırsınız.
aynı şekilde ebrar kubra abdullah muhammed ahmed cebrail gibi aslı ayet olan isimleri bir inse verirseniz bu ayetlerin hakkı o kişinin oruç konusundaki eğitim hakkıdır.
yoksa kuran-ı hakimin dediği manada şiir okumuş oluruz. esasen ölülere yani savm tutanlara dua da orucun talebindir. kişi oruçla dua ettiği kimse ile karşılaşır denecek kadar manada derinleşmiş insanlar da mevcuttur. bu halde kabir ashabı ile ihtiyaçları doğrultusunda mevcut halleri konusunda kendilerinden bilgi edinirsiniz.
efendimiz aleyhisselatu vesselam onlar duyar ancak cevap vermeye güçleri yetmez denir. bu felçli hali kaldırmak denen şey oruç tutmak ile ortadan kalkar.
özellikle bir ayetin veya daha da vahimi ALLAH tealanın esma-i ilahisinin ad olarak verilmesi halinde kişi en azından tazim maksatlı oruç tutmalıdır.
ALLAH tealanın kabul edilen diğer isimleri bir insana verilmekte sonra da ALLAH tealadan başka ilah yok denmekte.
bu açıdan ben efendimiz aleyhisselatu vesselamın soyunun ismini taşıdığım için şanslıyım. zira oruç benim için ALLAH tealaya verilecek bir hediye gibi hacılara verilen bir ikram gibi anlamlı.
duayı ölü için şiir olamkatan çıkaran ve onların haline vakıf eden oruçtur ve söze ALLAH tealanın zatından gelen rahmaniyet katar.
ALLAH teala bizlerden razı olsun.