Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Şeytanların halkı ve icadı ne içindir? (1 Kullanıcı)

deniz33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sualiniz: Şeytanların halkı ve icadı ne içindir? Cenâb-ı Hak şeytanı ve şerleri halk etmiş; hikmeti nedir? Şerrin halkı şerdir, kabîhin halkı kabîhtir.

Elcevap: Hâşâ, halk-ı şer şer değil, belki kesb-i şer şerdir. Çünkü, halk ve icad bütün netâice bakar. Kesb, hususî bir mübaşeret olduğu için, hususî netâice bakar. Meselâ, yağmurun gelmesinin binlerle neticeleri var; bütünü de güzeldir. Sû-i ihtiyarıyla bazıları yağmurdan zarar görse, "Yağmurun icadı rahmet değildir" diyemez, "Yağmurun halkı şerdir" diye hükmedemez. Belki sû-i ihtiyarıyla ve kesbiyle onun hakkında şer oldu.

Hem ateşin halkında çok faydalar var; bütünü de hayırdır. Fakat bazılar, sû-i kesbiyle, sû-i istimaliyle ateşten zarar görse, "Ateşin halkı şerdir" diyemez. Çünkü, ateş yalnız onu yakmak için yaratılmamış. Belki o, kendi sû-i ihtiyarıyla, yemeğini pişiren ateşe elini soktu ve o hizmetkârını kendine düşman etti.

Elhasıl: Hayr-ı kesir için şerr-i kalil kabul edilir. Eğer şerr-i kalil olmamak için, hayr-ı kesiri intaç eden bir şer terk edilse, o vakit şerr-i kesir irtikâp edilmiş olur. Meselâ, cihada asker sevk etmekte, elbette bazı cüz’î ve maddî ve bedenî zarar ve şer olur. Fakat o cihadda hayr-ı kesir var ki, İslâm, küffârın istilâsından kurtulur. Eğer o şerr-i kalil için cihad terk edilse, o vakit hayr-ı kesir gittikten sonra, şerr-i kesir gelir. O ayn-ı zulümdür. Hem meselâ, kangren olmuş ve kesilmesi lâzım gelen bir parmağın kesilmesi hayırdır, iyidir. Halbuki zâhiren bir şerdir. Parmak kesilmezse el kesilir, şerr-i kesir olur.


İşte, kâinattaki şerlerin, zararların, beliyyelerin ve şeytanların ve muzırların halk ve icadları şer ve çirkin değildir; çünkü çok netâic-i mühimme için halk olunmuşlardır. Meselâ, melâikelere şeytanlar musallat olmadıkları için, terakkiyatları yoktur; makamları sâbittir, tebeddül etmez. Kezâ, hayvânâtın dahi, şeytanlar musallat olmadıkları için, mertebeleri sabittir, nâkıstır.

âlem-i insaniyette ise, merâtib-i terakkiyat ve tedenniyat, nihayetsizdir; Nemrutlardan, Firavunlardan tut, tâ sıddıkîn-i evliya ve enbiyaya kadar gayet uzun bir mesafe-i terakki var.

İşte, kömür gibi olan ervâh-ı sâfileyi, elmas gibi olan ervâh-ı âliyeden temyiz ve tefrik için, şeytanların hilkatiyle ve sırr-ı teklif ve ba’s-ı enbiya ile, bir meydan-ı imtihan ve tecrübe ve cihad ve müsabaka açılmış. Eğer mücahede ve müsabaka olmasaydı, maden-i insaniyetteki elmas ve kömür hükmünde olan istidatlar beraber kalacaktı. âlâ-yı illiyyîndeki Ebu Bekr-i Sıddık’ın ruhu, esfel-i sâfilîndeki Ebu Cehil’in ruhuyla bir seviyede kalacaktı.

Demek, şeyâtin ve şerlerin yaratılması, büyük ve küllî neticeye baktığı için, icadları şer değil, çirkin değil. Belki, sû-i istimâlâttan ve kesb denilen mübaşeret-i hususiyeden gelen şerler, çirkinlikler kesb-i insana aittir; icad-ı İlâhîye ait değildir.


Mektubat
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Şeytan bana gelir belki yanıltır belki yanıltamaz ama Allahın Tevvab oldugunu hatırlatır.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
anlatmak istediğim şeytan kandırırsa unutma ki Allah tevvab.

Seytanın yaradılma sebebi

Allahın tevvab olmasıdır.

Şeytan olmasa kimse günah işlemez

kimse Tevvabsın ya Rab diye yalvarmaz.

Allah tevvab isminin tecellisinin geregi o pislik mahluk düşmanızımz var.

Elbette şeytan değil iman hatırlatıyor size uyuyorum.

" Eger siz hiç günah işlememiş olsaydınız Allah sizi helak eder yerinize günah işleyen ve tövbe eden tövbelerine mafiret buyurdugu kullar getirirdi. " Müslüm tevbe hadisi.
 

Kaim

Yasaklı Kullanıcı
Katılım
11 Ocak 2010
Mesajlar
2,197
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
şeytan bana geliyor

diyor ki vesvese yoluyla :

" Allah ı inkar et peygamberi inkar et bak söyle olur bka böyle olur.

namaz kılma, zikir cekme, aleni küfret cok pislik şeyler telkin ediyor.

gecmişinde birsürü günahın vardı tövbe ettin de ne oldu ?

aklıma getiriyor."

ona diyorum ki

" Allahın Tevvab oldugunu hatırlatmaya mı geldin? "

eminim ki bana ifrit olup gidiyor.
 

deniz33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
Sizde haklısınız kardeşim, o zaman şöyle desek daha doğru olur, Allah'ın bize tevvab olduğunu hatırlatan günahlardan gelen pişmanlıktır,günahlarımızdan dolayı kalp ve ruhumuzun ağlamalarıdır,Allah'ın en çok sevdiği kullar arasında günah işledikten sonra tevbe eden kullar vardır,rabbimizin mağfiretini bize hatırlatan günahlardır, selam ve dua ile kardeşim..:)
 

deniz33

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
18 Eyl 2007
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
şeytan bana geliyor

diyor ki vesvese yoluyla :

" Allah ı inkar et peygamberi inkar et bak söyle olur bka böyle olur.

namaz kılma, zikir cekme, aleni küfret cok pislik şeyler telkin ediyor.

gecmişinde birsürü günahın vardı tövbe ettin de ne oldu ?

aklıma getiriyor."

ona diyorum ki

" Allahın Tevvab oldugunu hatırlatmaya mı geldin? "

eminim ki bana ifrit olup gidiyor.

bu mesajınızı şimdi gördüm :)

Zaten şeytan imanı kuvvetli olanla uğraşır, yoldan çıkmışla işi yoktur, namaz kılmayanla, oruç tutmayanla,önemli olan şeytanın verdiği vesveselerin üzerinde durmamak....
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt