KalemdarSilahşör
Kayıtlı Kullanıcı
- Katılım
- 24 Şub 2009
- Mesajlar
- 214
- Tepki puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
Şeytanın Yemesi ve İçmesi
Acaba şeytan ne yer, ne içer? Bunu kendi aklımızla bilmemiz mümkün değildir Ama Peygamber Efendimizden nakledilen bazı rivayetler bize bu konuda ışık tutar Şöyle ki:
Şeytan, besmelesiz başlanan yemeğe ortak olur
“Kişi evine döndüğünde, içeri girerken ve yemek yerken besmele çekip Allah’ın adını zikretse, şeytan yardımcılarına ‘Size burada gecelemek de yok, akşam yemeği de yoktur’ der Ama o kişi, evine girerken Allah’ı zikreder fakat yemeğini yerken zikretmezse, şeytan yardımcılarına ‘Akşam yemeğine kavuştunuz ama burada gecelemeniz mümkün değil’ der Adam eve girerken ve yemeğe başlarken besmele çekmezse, şeytan yardımcılarına ‘Yemeğe de yetiştiniz, yatmaya da!’ der” (Müslim, Eşribe, 103)
Hadis-i şeriflerde eve girerken ve yemeğe başlarken besmele çekilmesi halinde şeytanın o evden ve sofradan uzaklaşacağı anlatılmakta, şeytanın besmelesiz yenilen yemeği ev sahipleriyle beraber yiyeceği, bu sebeple de yemeğin bereketinin gideceği bildirilmektedir
Başka bir rivayette ise şöyle bildirilir:
“Sol el ile yiyip içmeyin Zira şeytan sol eliyle yer ve içer” (Müslim, Eşribe, 104-106)
İmam Gazalî, İhyâ’da şöyle bir rivayete yer verir:
“Bir gün bir müminin şeytanı ile bir kâfirin şeytanı karşılaşırlar Kâfirin şeytanı kilolu, semiz, temiz ve şık giyimlidir Müminin şeytanı ise, zayıf, pis, kirli ve çıplaktır Kâfirin şeytanı, müminin şeytanına ‘Bu ne hâl?’ diye sorar
Müminin şeytanı ‘Ne yapayım, bir adama düştüm ki, adam yiyeceği zaman besmeleyi okur, ben aç kalırım İçeceği zaman besmeleyi okur, ben susuz kalırım Giydiği zaman elbiseyi besmele ile giyer, çıplak kalırım Temizlendiği zaman besmele ile temizlenir, ben de pis kalırım’ der
Bunun üzerine kâfirin şeytanı da, ‘Ben öyle bir adam ile arkadaşım ki bunlardan hiçbirisine besmele getirmez Yemesinde, içmesinde ve giymesinde ben kendisine ortak olurum,’ der”
Öyle anlaşılıyor ki, insan yemesinde içmesinde besmele çekmemek veya şeytana uymakla kendi şeytanını beslemiş olmaktadır
Nefis Şeytan İlişkisi
Nefis ve şeytan, insanın manevi ilerleyişinde en mühim iki engel Nefis içeriden, şeytan dışarıdan dünya ve ahireti*mizi perişan etmek için durmadan çalışıyorlar Nefsin mahiyetinde gurur- kibir- menfaatçilik gibi pek çok zararlı özellikler var Şeytan ise, işletilmeye uygun bu madenleri iyi biliyor ve işletiyor Nefsin zaaflarını tanıyor ve yakalıyor
Nefis insanın içinde bir mahiyet, şeytan ise insanın dışında bir hakikattir
İnsanın nefs-i emmaresi, şeytanın bir talebesi gibidir Şeytan kuvvetli bir verici, nefis hassas bir alıcıdır Şeytandan gelen telkinlere kulak veren nefis, insanı fısk ve fücura, isyan ve inkâra, gaflet ve dalalete, her türlü rezalet ve malayaniyata sevk eder
Nefis, içimizde şeytanın temsilcisi Onun yerli iş birlikçisi Eğer terbiye edilmezse, onun bir öğrencisi…
Nefis, ıslah olmaya kabiliyetlidir Bir atın veya bir köpeğin iyi bir terbiye ile faydalı hale gelebilmesi gibi, nefis dahi terbiye ile uysal ve söz dinler bir hale gelebilir Şeytan için ise bu kapı artık kapalıdır, ıslah olması düşünülemez
Acaba şeytan ne yer, ne içer? Bunu kendi aklımızla bilmemiz mümkün değildir Ama Peygamber Efendimizden nakledilen bazı rivayetler bize bu konuda ışık tutar Şöyle ki:
Şeytan, besmelesiz başlanan yemeğe ortak olur
“Kişi evine döndüğünde, içeri girerken ve yemek yerken besmele çekip Allah’ın adını zikretse, şeytan yardımcılarına ‘Size burada gecelemek de yok, akşam yemeği de yoktur’ der Ama o kişi, evine girerken Allah’ı zikreder fakat yemeğini yerken zikretmezse, şeytan yardımcılarına ‘Akşam yemeğine kavuştunuz ama burada gecelemeniz mümkün değil’ der Adam eve girerken ve yemeğe başlarken besmele çekmezse, şeytan yardımcılarına ‘Yemeğe de yetiştiniz, yatmaya da!’ der” (Müslim, Eşribe, 103)
Hadis-i şeriflerde eve girerken ve yemeğe başlarken besmele çekilmesi halinde şeytanın o evden ve sofradan uzaklaşacağı anlatılmakta, şeytanın besmelesiz yenilen yemeği ev sahipleriyle beraber yiyeceği, bu sebeple de yemeğin bereketinin gideceği bildirilmektedir
Başka bir rivayette ise şöyle bildirilir:
“Sol el ile yiyip içmeyin Zira şeytan sol eliyle yer ve içer” (Müslim, Eşribe, 104-106)
İmam Gazalî, İhyâ’da şöyle bir rivayete yer verir:
“Bir gün bir müminin şeytanı ile bir kâfirin şeytanı karşılaşırlar Kâfirin şeytanı kilolu, semiz, temiz ve şık giyimlidir Müminin şeytanı ise, zayıf, pis, kirli ve çıplaktır Kâfirin şeytanı, müminin şeytanına ‘Bu ne hâl?’ diye sorar
Müminin şeytanı ‘Ne yapayım, bir adama düştüm ki, adam yiyeceği zaman besmeleyi okur, ben aç kalırım İçeceği zaman besmeleyi okur, ben susuz kalırım Giydiği zaman elbiseyi besmele ile giyer, çıplak kalırım Temizlendiği zaman besmele ile temizlenir, ben de pis kalırım’ der
Bunun üzerine kâfirin şeytanı da, ‘Ben öyle bir adam ile arkadaşım ki bunlardan hiçbirisine besmele getirmez Yemesinde, içmesinde ve giymesinde ben kendisine ortak olurum,’ der”
Öyle anlaşılıyor ki, insan yemesinde içmesinde besmele çekmemek veya şeytana uymakla kendi şeytanını beslemiş olmaktadır
Nefis Şeytan İlişkisi
Nefis ve şeytan, insanın manevi ilerleyişinde en mühim iki engel Nefis içeriden, şeytan dışarıdan dünya ve ahireti*mizi perişan etmek için durmadan çalışıyorlar Nefsin mahiyetinde gurur- kibir- menfaatçilik gibi pek çok zararlı özellikler var Şeytan ise, işletilmeye uygun bu madenleri iyi biliyor ve işletiyor Nefsin zaaflarını tanıyor ve yakalıyor
Nefis insanın içinde bir mahiyet, şeytan ise insanın dışında bir hakikattir
İnsanın nefs-i emmaresi, şeytanın bir talebesi gibidir Şeytan kuvvetli bir verici, nefis hassas bir alıcıdır Şeytandan gelen telkinlere kulak veren nefis, insanı fısk ve fücura, isyan ve inkâra, gaflet ve dalalete, her türlü rezalet ve malayaniyata sevk eder
Nefis, içimizde şeytanın temsilcisi Onun yerli iş birlikçisi Eğer terbiye edilmezse, onun bir öğrencisi…
Nefis, ıslah olmaya kabiliyetlidir Bir atın veya bir köpeğin iyi bir terbiye ile faydalı hale gelebilmesi gibi, nefis dahi terbiye ile uysal ve söz dinler bir hale gelebilir Şeytan için ise bu kapı artık kapalıdır, ıslah olması düşünülemez