Taylasansız sarıklar
Taylasansız sarıklar
Sual: Evde namaz kılarken sarık sarıyorum. Bazı kimseler sarıklarının uçlarını iki omuzları arasına alıyor, bazıları da hiç ucunu sarkıtmıyor. Bunların hangisi bid’attır?
CEVAP
İkisi de bid’at değildir. Resulullah efendimiz, taylasanı olmayan kalensüve [başlık, takke] de giydiği için, bugünkü imamların sarıklarına bid’at dememelidir. Taylasan, sarığın sarkan kısmı demektir
Resulullah, sarığının altına kalensüve giyerdi. Sarıksız da kalensüve giydiği olurdu. Yemen malı takke de giyerdi. (İ. Asakir)
Evla olanı ise, sarığın ucunu iki karış kadar iki küreğin arasına sarkıtmaktır. Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Sarık sarın! Sarığın ucunu da sırtınıza doğru sarkıtın.) [Taberani]
Resulullah, sarığının ucunu iki kürek arasına sarkıtırdı. (Tirmizi, Taberani)
Nâfi, İbni Ömer’in sarığını kürek kemikleri arasına sarkıttığını söyledi. (Tirmizi)
Hazret-i Hüseyin’in oğlu Ali’nin oğlu Muhammed bildiriyor ki:
Cabir bin Abdullah’ın sarığın ucu geriye dönüktü. Bize imam olup, namaz kıldırdı. (Müslim, Ebu Davud)
Resulullah efendimiz, ekseriya beyaz, bazen siyah tülbendi başına sarık olarak sarıp, ucunu iki omuzu arasına sarkıtırdı. Sarığını takkesiz sarar, bazen sarıksız fitilli takke giyerdi. (H.L.O. İman)
İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
Sarığın ucunu sol omuz üzerine sarkıtmak bid’at, iki kürek arasına sarkıtmak sünnettir (1/186)
İmam-ı Rabbani hazretlerinden gelen silsileye bağlı olanların, sarıklarını onun sardığı gibi sarmaları isabetli olur.
Mail Grubu .:.: www.dinimizislam.com :.:.