Neler Yeni

Hoşgeldiniz İslami Forum Sayfası

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kaydolduktan ve oturum açtıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara yanıtlar gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsizdir, peki ne bekliyorsunuz?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Risale-i Nur'a nereden başlamalı? (1 Kullanıcı)

İLK VAHİY

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
29 May 2009
Mesajlar
619
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Web Sitesi
www.tevbequran.com
Risale-i Nur'a nereden başlamalı, nasıl takip etmeli, istifademizi arttırmak için ne yapmalıyız?

Bu asırda imanımızı tahkiki ve sarsılmaz yapmanın en kolay ve kestirme çaresi, şüphesiz Risaleleri dikkatle ve anlayarak okumaktır. buna delil ise, bu eserleri okuyarak imanlarını kurtarıp veya tahkiki yapan yüzbinlerce, muhtelif sınıf insanlarıdır.

Maddi mikropların her tarafa yayılması gibi, şüphe ve tereddüt mikropları da her tarafa yayılma istidadı göstermektedir. Taklidi bir imanın bu manevi mikroplara karşı mukavemet göstermesi çok zorlaşmıştır.

Hangi risaleden başlamak gerektiği konusuna gelince, okunan her risaleden mutlaka istifade edilecektir. Ancak daha çok istifade edebilmek için dikkat edilmesi gereken bazı prensipler vardır.

Bunlardan bazıları şunlardır;

1. Bulunduğumuz yerde, risaleleri okuyan insanlarla mutlaka tanışmak ve sohbet ortamına katılmaktır. Bu ortam, başta risalelerin anlaşılması olmak üzere bize çok şeyi kazandıracaktır. Manevi ve temiz bir atmosferde farkında olmadan çok faydalı şeyleri öğrendiğimizi ve yine farkında olmadan bunları yaşadığımızı anlayacağız.

2. Anlayamadığımız yerleri sormak, yanlış ise düzeltmek, doğru ise onaylama imkanı bulmuş olacağız.

3. Tek tip kitap sıralaması yapmayı uygun bulmuyoruz. Siz seviyenize, ihtiyacınıza göre belirleyebilirsiniz..

Risale-i Nur, Kur'an-ı Kerim'in harika bir tefsiridir. Böyle kıymetli bir eserden istifâde etmek büyük bir nimettir, bir ayrıcalıktır. Okurken şu gibi esaslara dikkat edilse, istifâde çok daha fazla olur diye düşünmekteyiz:

• Başkalarına anlatmak için değil, kendi nefsimize hitap ederek okumak.

• Az da olsa her gün okumak.

Küçük Sözler, Yirmi Üçüncü Söz, Haşir Risalesi gibi daha kolay anlaşılabilen risalelere öncelik vermek.

• Bilinmeyen kelimelerle ilgili lügat çalışması yapmak. Bir insan her ay bir risalenin kelimelerini çıkararak okusa, bir yıl gibi bir sürede çok mesâfe alabilir.

• Çevremizde Nur dersleri yapılıyorsa düzenli olarak takip etmek, yapılmıyorsa da başlatmak.

• Seviyesi iyi kimselerle ön çalışmalı dersler yapmak. Mesela, bir hafta önceden belirlenen bir derse hazırlanıp gelmek, başkalarıyla bu konuyu enine boyuna müzâkere etmek son derece faydalı olacaktır.


"Ya Rabbi, bu eserleri anlamayı ve yaşamayı nasip eyle" şeklinde dualar etmek.

• Her gün, hiç olmazsa on beş dakika sesli okumak, hem okuyuşu düzgünleştirir, hem telâffuzu güzelleştirir.

• Ayrıca sessiz olarak da yoğun bir şekilde okumak gerekir. Külliyetle dalmak mühimdir.

• Okuduğumuzu başkalarıyla paylaşmak önemlidir. İlim, paylaşıldıkça artar ve bereketlenir.

• Başlangıçta anlamasak da çok okumak, sonraki okuyuşlarda ise anlama ağırlıklı okumak daha faydalı olacaktır.

• Cevşen ve sâir evradları okumanın Risale-i Nur'dan istifâdeye ve feyz almaya büyük faydası vardır. Bunlar insanın ulvi latifelerini geliştirir, ona kıvam ve kalite kazandırır.
Nur İklimii
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,255
Tepki puanı
7,607
Puanları
163
Yaş
53
Konum
Alanya
Esselamünaleykum...

Esselamünaleykum...

Allah CC. razı olsun ...
Çok faydalı olacağına inanıyorum inşallah...
PAylaşım için teşekkürler...
 

ebuhuzeyfe

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Kas 2009
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
neden risaleyi bir tefsir olarak gördüğünüzü anlamadım, bunca büyük müfessirin tefsirleri varken ve türkçeyken risale-i Nur külliyatını okumak ne kadar mantıklı olur bilmiyorum.ama benim tavsiyem insanların böyle şeylerle kafalarını meşkul etmemek gerektiğini düşünerek onlara türkçe olan ve kaynak olan kitaplar tavsiye edilmeli.Allah hidayet versin.amin
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,255
Tepki puanı
7,607
Puanları
163
Yaş
53
Konum
Alanya
Esselamünaleykum...

Esselamünaleykum...

neden risaleyi bir tefsir olarak gördüğünüzü anlamadım, bunca büyük müfessirin tefsirleri varken ve türkçeyken risale-i Nur külliyatını okumak ne kadar mantıklı olur bilmiyorum.ama benim tavsiyem insanların böyle şeylerle kafalarını meşkul etmemek gerektiğini düşünerek onlara türkçe olan ve kaynak olan kitaplar tavsiye edilmeli.Allah hidayet versin.amin

Öncelikle hoşgeldiniz kardeşim...
Üyeliğiniz hayırlı ve daim olur inşallah...

Risale-i Nur u açıp bakarsanız inşallah...
Her konunun ya Ayet-i Kerime ya da Hadis-i Şerife dayandığını göreceksiniz...
Risale-i Nur müellifi Bediüzzaman Said Nursi de bu zamanda önemli olan İMAN olduğunu, İMANSIZ CENNETE GİRİLEMEYECEĞİNİ beyan etmekle bu meyanda;
Eserlerinde İMAN ile ilgili ayet ve hadisler üzerinde yoğunlaşmıştır...
Bu nedenle Risale-i Nur bir İMAN Tefsiridir...
Ve eğer açıp okuma şansınız olursa göreceksiniz ki;
7 den 70 e herkesin anlayabileceği bir dil kullanılmıştır...


Allaha emanet olun...
 

ebuhuzeyfe

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Kas 2009
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
ben risale-i nur külliyatını okudum ancak onda bazı kafama yatmayan şeyler var ve dilide çok ağır çoğunu anlayamıyorum yada cümlenin gelişinden anlamaya çalışıyorum.imani bir tefsirdir sözü size aittir,sizin görüşünüzdür bir şey diyemem ama bu ümmetin iman tefsircilerini sıraya koysanız o en sonda kalması hasebiyle öncekileri okumak daha evla ve kesindir.ayrıca said nursi bir müctehid alim değildir ki yenilik vs şeyler olsun o ancak bir nakilcidir.yani kitap müellifi gibi kendiside zaten şafi olduğunu söylüyor.
 

mavci

* ZİKİR * FİKİR * ŞÜKÜR *
Yönetici
Katılım
14 Eyl 2007
Mesajlar
32,255
Tepki puanı
7,607
Puanları
163
Yaş
53
Konum
Alanya
Esselamünaleykum...

Esselamünaleykum...

Hiç okumuş gibi görünmüyorsunuz yazdıklarınıza bakılırsa...
Tartışma ortamında sonuç çıkmaz...
Bu nedenle tartışma olmasını istemem...
Risale-i Nurları İMAN gözlüğüyle okumanız duasıyla...
Hayırlı Bayramlar...
 

ebuhuzeyfe

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
26 Kas 2009
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
bende tartışma çıkmasını istemem tabi ki ama ayrıyettende tartışacak bir şey yok ki sadece bundan 1000 sene önce yazılmış tefsirlerle şimdi yazılmış tefsirler mukayese edilemez ben bunu söylüyorum siz taberiyle,kurtubiyle,fahruddin razi ile said nursiyi bir tutamazsınız tabiki çünkü ilk üç saydığım bu ümmetin tefsir konusunda yetiştirdiği sahabeden sonra en nadide müfessirleridir.sadece bunu söylemek istedim.bir yerde altın bir yerde gümüş bir yerdede demir var ben diyorum ki hepsi lazımdır ayrı ama ilkönce altını almak gerekir,bunda da tartışmaya yol açacak bişey olduğunu düşünmüyorum.Allah selamet versin.
 

şimalrüzgarı

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
7 Şub 2010
Mesajlar
32
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
inşallah en kısa zamanda bu yazdıklarını göz önünde bulundurarak bende okumaya başlarım bu bilgiye ihtiyacım vardı ALLAH razı olsun ALLAHa emanet olun.
 

Su-Eda

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
5,725
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Esselamu Aleyküm ve Rahmetullah-Hayırlı Cuma'lar..

Esselamu Aleyküm ve Rahmetullah-Hayırlı Cuma'lar..

Üstad Bediüzzaman Risale-i Nur'un bir Kur'an tefsiri olduğuna bir cümlesinde şöyle temas eder:
"Risale-i Nur, Kur'ân'ın hakikî bir tefsiri ve hakikatinin bir tercümanı ve meselelerinin bürhanıdır (delilidir). (1. Şua)

Tefsirin çeşitleri vardır. Dirayet, rivayet, tasavvufî, fıkhî, işarî tefsirler gibi farklı tefsir çeşitleri vardır. Bütün tefsirler sure sure, ayet ayet ilerleyerek gitmezler. Risale-i Nur'da da böyle bir durum vardır. Yalnız Risale-i Nur Külliyatına dahil olan İşaratül İ'caz tefsiri, Fatiha suresinden başlayarak Bakara suresinin ilk otuz bir ayetini sıra tertibiyle bir cilt olarak tefsir etmiştir.

Üstad Bediüzzaman Risale-i Nur'un Kur'an tefsirindeki yerini bizzat kendisi şöyle açıklamıştır: "Tefsir iki kısımdır: Birisi, malum tefsirlerdir ki, Kur'ân'ın ibaresini ve kelime ve cümlelerinin mânâlarını beyan ve izah ve ispat ederler. İkinci kısım tefsir ise, Kur'ân'ın imanî olan hakikatlerini kuvvetli hüccetlerle (delillerle) beyan ve ispat ve izah etmektir. Bu kısmın pekçok ehemmiyeti var. Zâhir malûm tefsirler, bu kısmı bazen mücmel (özet) bir tarzda derc ediyorlar (alıyorlar).
Fakat Risale-i Nur, doğrudan doğruya bu ikinci kısmı esas tutmuş, emsalsiz bir tarzda muannid filozofları susturan bir mânevî tefsirdir. (14. Şua)"
Buradan anlaşılıyor ki Risale-i Nur, bu asrın imansızlık asrı olması hasebiyle, Kur’an’ın en temel esasları olan iman hakikatlerini, yine Kur’an âyetlerine dayanarak izah ve isbat etmeye ağırlık vermiş manevî bir tefsir çeşididir. Meselâ âhiret inancını isbat eden meşhur “Haşir Risalesi” hakkında şunu söyler: “Sözlerdeki hakaik ve kemâlât benim değil, Kur'ân'ındır ve Kur'ân'dan tereşşuh etmiştir. Hattâ Onuncu Söz, yüzer âyât-ı Kur'âniyeden süzülmüş bazı katarattır (damlalardır). Sair risaleler dahi umumen öyledir. (28. Mektub)”

Risale-i Nur’da birinci kısım tefsir, yani ibare tefsiri sınıfına giren kısımlar da çoktur. Yukarıda bahsettiğimiz bir ciltlik İşaratül İcaz tefsiri böyle olduğu gibi, 25. Söz Mucizat-ı Kur’aniye Risalesinde, 1. Şua İşarat-ı Kur’aniye Risalesinde, hatta Risale-i Nur’un çok muhtelif yerlerinde izah edilen çok ayetler birinci kısım tefsir sınıfına dahildirler​
.

alıntıdır..​
 

Su-Eda

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
5,725
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
-Birincisi Risale-i Nur'un dil yapısında Müslümanlığımızı baz almak yoktur. Hazır Müslümanlığımızı Risale baz almaz. İnsana insana yanından hitap eder, yani sıfırdan inşâ eder. Bütün kavramlarımızı inşâ eder. Üstad, bizim hazır Müslümanlığımıza yaslanıp da bir söylem üretmiş değildir. Yani kendimin bir gecekondum olsa, üzerine kat çıkmaz. Kalsın o der, ya da yık onu demez, yıkmaz zaten- boşver onu, unut der, sıfırdan inşâ eder.

İkincisi; Risale-i Nur'un dili canlıdır, diridir, içinde Kur'an kavramları vardır. Bunlar çok önemlidir. Zira bunlar, Kur'an'la irtibatımızı sağlar ve zihinsel ve dil irtibatımızı yeniden kurar.



Üçüncüsü; Risale metninin dilinde sürekli ya bir âyet, ya bir hadis kaynar. Biz farkına varmadan, Üstad bizim zihnimizde bir âyetin gerçeğini, anlamını ya da bir hadisin anlamını yedirir. Bu, onun bütün İslam kültürünü özetleme zaruretinden kaynaklanır. "Dikkatle okuyan zamanın mühim bir âlimi olur" iddiasının arkasında da bu vardır. Sen Risale okurken Muhyiddin Arabilerden Mevlanalara, Gazalilere, Rabbanilere, Abdulkadirî Geylanilere kadar tartışılmış, konuşulmuş, kavga edilmiş birçok meseleyi net bağlıyorsun, bunun farkında değilsin. Farkında değiliz.


Risale iman ilmidir. İman ilmi insanın içinde dönüşüm üretir. Değiştirir, dönüştürür. Su hakkında çok şey bilmek susuzluğumuzu gidermeye yetmez, bu bilgimizi iki katına çıkarmak yine bizi susuzluktan kurtarmaz, on katına çıkarmak da kurtarmaz. Su içimdir. Bir damlasını içince suyun ne olduğunu anlarsın, o kadar..

Risali Nurun dili ile ilgili salih Okur'un senai demirci hocamızla yapılan röportajdan kesitler​
 

Su-Eda

Kayıtlı Kullanıcı
Katılım
15 Tem 2009
Mesajlar
5,725
Tepki puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Hayırlı Cuma'lar

Hayırlı Cuma'lar

Esselamu Aleyküm canfeda değerli abimiz..
Rahman c.c. sizden razı ve hoşnut olsun inşallah
Faydalı bir paylaşım..
Bu paylaşımdan istifade edebilmemiz duasıyla..
Emeğinize sağlık
Selam ve baki dualarımla
En Güzel'e rahman c.c. emanetsiniz..​
 

Bu konuyu görüntüleyen kişiler

Üst Alt